جیپسوزوکی

تقلب آلایندگی جیپ و سوزوکی در اروپا

جیپ و سوزوکی با نسخه‌های دیزلی گرند چروکی، ویتارا و S کراس قوانین آلایندگی اتحادیه اروپا را نقض کرده‌اند.

رویترز گزارش داده این دو خودروساز اگر فرایند تعمیرات خودروهای یاد شده را شروع نکنند با جریمه توقف فروش احتمالی در اروپا مواجه خواهند شد. گفته شده جیپ یک نرم‌افزار اصلاحی در نظر گرفته و باید گرند چروکی های فروخته شده در اروپا را برای نصب این نرم‌افزار فراخوان کند.

مقامات کشور هلند گفته‌اند استراتژی‌های آلایندگی ممنوعه‌ای را در خودروهای یاد شده کشف کرده‌اند. این تقلب باعث می‌شده میزان آلایندگی نیتروژن اکسید خودروها در جاده بیشتر از شرایط تست و آزمایشگاه باشد.

سوزوکی با انتشار بیانیه‌ای گفته در حال همکاری کامل با مقامات بوده و تا اواسط ماه فوریه به این موارد پاسخ خواهند داد. این خودروساز ژاپنی همچنین گفته محصولات هماهنگ با استاندارد یورو ۶b دیزلی که دیگر تولید نمی‌شوند از نرم‌افزار آلایندگی تهیه شده توسط فیات-کرایسلر استفاده می‌کنند.

سوزوکی از نوامبر سال ۲۰۱۶ و از طریق یک کمپین سرویس از نرم‌افزار توسعه یافته توسط فیات-کرایسلر استفاده کرده است. مقامات هلند گفته‌اند سوزوکی باید به تست نرم‌افزار به‌روز شده ادامه دهد، چیزی که ظاهراً در دو سال گذشته انجام شده و طبق گزارش‌های نهایی شامل برخی بی‌قاعدگی‌های قطعی در عملکرد سوزوکی بوده است.

وزیر امور زیربنایی هلند گفته طی نامه‌ای رسمی این موارد را به اطلاع پارلمان و دادستانی هلند خواهد رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    یورو ۶ میسازن در حد لالیگا بازم بشون ایراد میگیرن ، اون وقت ما تو یورو۴ و ۵ گیر کردیم تازه همشون غیر استاندارد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    فقط تو پاچه فولکس رفت یکجوری پیشمرگ همه شد تا بقیه از جریمه به دور بمونن ولی من به شخصه در حال حاضر بیشتر موافق خودروهای هایبریدی هستم بهترین گزیه حداقل تا یک دهه اینده هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ممد ژانگولر

    ۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    شرکت فولکس ماشین کامل برقی هم بزنه دولت آمریکا ولش نمیکنه . هر بار ی بهونه میاره احتمالا اینبار بخاطر استفاده کردن از برق ۳ فاز بجای تک فاز جریمش میکنه یا اگه بازم بهونه گیر نیاره گیر میده به لبخند مدیر عاملش که چرا خندیدی ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (Mehran (fox

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (214 ديدگاه)

    اون موقع هم گفتم آلمانی و ژاپنی و آمریکایی فرقی تو اقتصاد رقابتی و بی رحم امروز ندارن و همه فقط به فکر منافع خودشونن و کشور پاکدست وجود نداره ولی دوستانی همش آلمانیارو می کوبیدنو می گفتن المانیا متقلبنو آمریکاییاوو ژاپنیا جونشونم پای مشتری میدن از بس که آدم حسابین…همین الانشم هرکدوم از شرکتهای دنیا تو هر زمینه ای اگه بدونن تقلب واسشون میصرفه این کارو خواهند کرد مگه اینکه به وجهه برندشون خیلی ضربه بخوره یا با جریمه خیلی سنگین رو برو شدنو پیش بینی کنن…..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا