جیپ

جیپ گلادیاتور جدیدترین قربانی کمبود نیمه‌رساناها

کمبود جهانی چیپ ها جدیدترین قربانی را گرفته است. استلانتیس به عنوان کمپانی مادر جیپ اعلام کرده از هفته بعد تولید جیپ گلادیاتور را متوقف خواهد کرد. این اولین باری است که تولید پیکاپ محبوب جیپ متوقف می‌شود اما در هر صورت کمبود میکرو چیپ ها تولید انبوه چنین خودروهایی را سخت کرده است.

کارخانه تولدوی جیپ در اوهایو هفته بعد تولید را متوقف خواهد کرد تا اندکی تنفس در تولید گلادیاتور ایجاد شود. به خاطر تأمین محدود میکروچیپ ها که ناشی از همه‌گیری کرونا می‌باشد خودروسازان تصمیمات سختی گرفته‌اند. البته جیپ با توقف تولید خودروهای خود به خاطر کمبود چیپ ها بیگانه نیست. تولید چروکی نیز اوایل امسال در کارخانه بلویدر ایلینویز متوقف شده بود اما این خودروساز می‌خواهد تولید چروکی را از هفته بعد و تنها در یک شیفت شروع کند. جیپ همچنین تولید کامپس را از هفته آینده از سر خواهد گرفت.

سخنگوی استلانتیس گفته است: “شرکت ما به همکاری نزدیک با تأمین‌کنندگان برای کاهش تأثیر مشکلات زنجیره تأمین روی صنعت خودرو ادامه می‌دهد.” حفظ زنجیره تأمین قطعات در دوران همه‌گیری کرونا و ادامه تولید خودروها به کابوس شب خودروسازان تبدیل شده است. استلانتیس با کاهش و توقف تولید برخی خودروها و کنترل تأمین قطعات محصولات خود اقدام به گذر از این دوران سخت کرده است.

محصولات پرچم‌داری همچون جیپ رانگلر با توجه به اولویت بالاتر در حال تولید بوده‌اند درحالی‌که محصولاتی همچون گلادیاتور از کمبود چیپ ها تأثیر گرفته‌اند. البته این به معنی عدم وجود گلادیاتور صفرکیلومتر در نمایندگی‌ها نخواهد بود چراکه جیپ تولید این پیکاپ را در آینده از سر خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. mahan

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    جالبه کلی از قطعات و چیپ ها برای ساختن خودرو های شر و ور که شاید از بس ضایع هستن کسی نمیخره و ادم با دیدنشون کهیر میزنه اب تو دل محیط زیستیا تکون نمیخوره و نمی بینن بیخود منابع داره هدر میره و الودگی کارخانجات و فلان بعد فلان ماشین باید الکتریکی بشه و برای فلان ماشین چیپ نباشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. RezaRs

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    دوستان عزیز در خودرو های مدرن قاعدتا از چیپ های نیمه رسانا استفاده میشه و رانگلر و گلادیاتورم ار این قاعده مستثنی نیست با اینکه یکی ساده ترین افرودر ها و کاراترین اونهان دوستی بود میگفت فلان شرکت دیده کمبود چیپ هست ( برای لندروور ) اونام گفتند مام یه چیزی بگیم جا نمونیم در حالی که عزیز من هم اون ناشین پر از چیپه و هم برای جیپ گلادیاتورم مشکل سازه دوستان که میشناسید این عزیز رو متاسفانه بس نمی کنه اقا الان ماشین ها واقعا نیاز مند این چیپ ها هستند و مشکل در ساختشون دودش تو چشم دنیای خودرو میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مثنوی

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    انقدر امسال شرکتای خودروسازی سر کمبود چیپ و نیمه رسانا اذیت شدند که به سرم زده آدرس دره ماشینهای نخواستنیم رو براشون ایمیل کنم بزن از رو اونا چیپ و نیمه رسانا باز کنن.
    البته یکی از دوستان بود که تو این کار خیلی جلوتر از من بود و دره دوم رو هم داشت پر میکرد. به ایشون هم پیشنهاد میدم با اینکار صنعت خودروسازی رو از نابودی نجات بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mm.y@rlou

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    پس کی این کمبود تموم میشه همه ی کار خونه ها دارن با حداقل توانایی تولید میکنن ولی باز هم کمبود هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا