تویوتاجیپ

دوئل نهایی، جیپ رانگلر یا تویوتا لندکروزر پرادو؟

مرحلهٔ نهایی، گروه سی‌وسوم، اس‌یووی‌های متوسط

 

 

جیپ رانگلر

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2017

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: 3 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 3,670 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 6,862 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 190,522 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 240,032 دستگاه

گارانتی: پنج سال یا 120 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر نمادین، توانایی‌های آفرود فوق‌العاده، کابین بروز

نقاط منفی: قیمت گران، هزینه‌های نگهداری بالا، سواری جاده‌ای نه‌چندان نرم و آرام

 

تویوتا لندکروزر پرادو

تاریخ معرفی: اکتبر 2009

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: 2.8 از 5

امتیاز از کارانددرایور: – از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 5,237 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 6,977 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: صفر دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: صفر دستگاه

گارانتی: پنج سال یا 160 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: توانایی‌های آفرودی خیلی خوب، کیفیت ساخت چشمگیر، کابین جادار، قابلیت اطمینان افسانه‌ای

نقاط منفی: هندلینگ و سواری ضعیف، فضای بار کم در نسخهٔ هفت‌نفره، پیشرانهٔ خشن، راحتری کمتر از رقبا

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

جیپ رانگلر

تویوتا پرادو

پیشرانه 2.2 لیتری I4 2.8 لیتری I4
تنفس توربودیزل توربودیزل
قدرت 200 اسب بخار 175 اسب بخار
گشتاور 450 نیوتن متر 450 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 9.6 ثانیه 12.7 ثانیه
حداکثر سرعت 180 کیلومتر/ساعت 175 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 7.7 لیتر ترکیبی 7.4 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 202 گرم/کیلومتر 194 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 81 لیتر 87 لیتر
وزن 2158 کیلوگرم 2165 کیلوگرم
طول 4.79 متر 4.84 متر
فاصلهٔ محوری 3.00 متر 2.79 متر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 یا 7 نفر
حجم صندوق بار 533 لیتر 620 لیتر
قیمت پایه آمریکا 29,540 دلار
قیمت پایه بریتانیا 41,405 پوند 37,701 پوند
قیمت موردبررسی 44,228 پوند 37,701 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه

  1. AMIR / ARMI

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (370 ديدگاه)

    درود بر شاهزاده دنیای بیرون جاده ( جیپ رانگلر )

    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (268 ديدگاه)

      شاهزاده که چه بگم
      این ماشین و برند جیپ به قدری خوبه که
      یه ورزش به اسمش ثبت شده با نام jeeping
      حتی در ارشیو موجود هست
      جیپ اسمش یه سگمنت هست

      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (268 ديدگاه)

        اما باید منتظر بود و دید فورد چه خوابی با اسم برانکو
        برای رانگلر دیده
        حتی بعد اینکه جیپ گفت نسخه هیبرید رانگلر قرار عرضه کنه
        فورد هم گفت این کار میکنه

        1. AMIR / ARMI

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (370 ديدگاه)

          با اینکه فورد رو به همون اندازه جیپ دوس دارم
          اما فکر نکنم به جایگاه رانگلر کسی بتونه دست درازی کنه
          مثل موستانگ که هیچ کوپه که چی بگم هیچ ماشینی نتونست محبوبیت موستانگ ازش بگیره

        2. hossin

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          جیپ تو گزینه های افرود اولین و منطقی ترین انتخاب هستش
          ساده/کارامد/ارزون
          جیپ رانگلر سال 2018 هم تو رقابت موتور ترند که با g کلاس گرون قیمت داشت تونست با قدرت g کلاس رو شکست بده و رتبه اول رو بگیره
          سال 2018 هم رانگلر با جهش فروش بالای نسبت به سال 2017 تونسته فروش داشته باشه

        3. hossin

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          اینم جهش فروش رانگلر از 2017 تا 2018

          فروش سال 2017 در آمریکا: 190,522 دستگاه
          فروش سال 2018 در آمریکا: 240,032 دستگاه
          این جهش فروشی فقط 1 علت داره اونم خوب بودن رانگلر نسبت به رقباست در بازار رقابتی امریکا

        4. hossin

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          رانگلر حتی تو اروپا هم افزایش فروش رو ثبت کرده علاوه بر امریکا

          فروش سال 2017 در اروپا: 3,670 دستگاه
          فروش سال 2018 در اروپا: 6,862 دستگاه
          فروشش نسبت به 2018 دقیقا 2 برابر بیشتر شده
          اینها همه نشونه برتر بودن رانگر هستش

    2. محمد

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      شاسی بلند یعنی آفرود
      ماشین آفرود هم یعنی جیپ
      تمام
      همه مشخصاتش هم برتری داره و حتی فروشش

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2301 ديدگاه)

        پرادو فقط

    3. محمد

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      تویوتا فضای بیرونی خوبی داره،
      اما
      برای رقابت با رقبای بروز، احتیاج به بروزرسانی داره
      هم در مورد طراحی کابین
      هم جعبه دنده برای بهبود عملکرد فنی
      هم بهبود راندمان موتور

    4. Bayerische Motoren Werke

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (826 ديدگاه)

      دوستان اگه اشتباه نکنم نیکی لائودا دیروز فوت شده.
      امیدوارم روحش شاد باشه

    5. آرش وان

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (148 ديدگاه)

      فوری

      رکورد هوندا سیویک تایپR در پیست نوربرگ رینگ آلمان توسط مگانRS تروفیR شکسته شد

  2. حسین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    این همه پول بدی بعد رنگ بدنه و … از داخل هم پیدا باشه‌! 😕

    1. AMIR / ARMI

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (370 ديدگاه)

      به نظرت نمیتونستن اون قسمت هارو با یه پلاستیک سیاه بپوشونن

      1. Benz

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (228 ديدگاه)

        حتما نمیتونستن که نپوشوندن

        1. AMIR / ARMI

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (370 ديدگاه)

          با این نوع محاسبه شما
          بنز هم نمیتونه جی کلاس شبیه جیپ طراحی نکنه

        2. hossin

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          benz
          اگه بخواییم با منطق شما حرف بزنیم
          پس بنز هم نمیتونسته یه پلتفرم برای مدلx کلاسش بسازه و به همین جهت رفته از نیسان کمک گرفته و پلتفرم ناوارا رو قرض کرده تا روی اون وانت بسازه

        3. Benz

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (228 ديدگاه)

          تو داخل بنزو با رانگلر مقایسه کن بنز شاید نتونه به اندازه رانگلر توی آفرود قوی باشه ولی ضعیفم نیست از اون ور بنز توی جاده 250سرعتش محدود شده صفر تا صد چهار ثانیه ولی رانگلر لرزش فرمان در سرعت 110کیلومتر داره پس اینجاست که مهندسی آلمان رونمایی میشه

        4. hossin

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          لرزش فرمون رانگلر؟؟؟؟؟؟؟
          لابد منظورت اشاره به اون فیلم ساختگی و نا معتبر بود که توش فرمون رانگلر لرزش داشت؟؟؟ کاملا مشخص بود ساختگی بودن اون فیلم
          البته اگر هم اینطوری باشه رانگلر با فروش بالاش ثابت کرده مشتری براش این چیزها اندکی ارزش نداره و با پولی که میشه از شرکتهای دیگه محصولات مشابه بخرن میرن رانگلر رو میخرن
          در مورد g کلاس هم همون مسابقه ای که موتور ترند برگذار کرد و از جیپ رانگلر باخت نشون داد نه مهندسی المانی ونه چرم صندلی به کارش نتونسته بیاد و در پس جیپ رانگلر قرار گرفت

        5. Elmiraj

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (1206 ديدگاه)

          Benz @
          رانگلر با چهار محصول دیگر کمپانی جیپ کاملا متفاوته….
          مهندسان برای کاهش وزن و ثابت نگه داشتن قیمت رانگلر دست به هر کاری می زنن مانند همین حاشیه های درها و سقف برزنتی سبک و ارزان……
          .
          .
          وقتی جیپ در سال ۱۹۶۳ نخستین SUV فول سایز لوکس جهان Grand Wagoner را ساخت و تمامی اتاقشو با چرم و چوب پوشاند و کف پوش ها را از بهترین فرش ها ساخت و با همین امکانات از سخت ترین مسیر های کوهستانی دنیا با نرم ترین سواری عبور می کرد…..حتی واژه SVU فول سایز لوکس هم واسه دیگر خود سازان مبهم و نا آشنا بود…!!!!!!!!

        6. hossin

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          اون زمان که جیپ واگونییر در سال 1963 تولید شد و اولین شاسی بلند لوکس دنیا لقب گرفت بنز داشت مدل 608 و 808 رو میساخت
          خوشبختانه در حال حاضر وضعیت جیپ عالی هستش چه از لحاظ فروش و چه از نظر سبد محصولات

        7. مانی

          ۱ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1552 ديدگاه)

          احتمالا معنی چرم و چوب رو درست نمیدونی
          واگونیر 63 رو ببین چیه.
          اون گرند واگونیر که هی چرم چوب و فرش میکنی 84اومد عکس ها رو ببین بعد بگو فول چرم و چوب
          84 مرسدس جایی بود که کرایسلر آرزوش رو داشت
          و اینکه حسین جون 4 خط مطالعه کسی رو نکشته

        8. Amir Machine

          ۱ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (641 ديدگاه)

          جناب مانی
          فکر کنم اونی که نیاز به مطالعه داره خود شمایی
          درسته نسخۀ اولیۀ جیپ واگنییر که سال 1963 معرفی شد ماشین چندان لوکسی نبود اما اگه یه نگاه ساده به ویکی‌پدیا مینداختی میدیدی که جیپ سال 1966 مدل کاملاً لوکس سوپر واگنییر رو معرفی کرد که کل کابینش با چرم پوشیده شده بود و به تجهیزات فوق‌العاده‌ای برای اون زمان مثل درب صندوق بار برقی مجهز شده بود که حتی امروزه هم یه آپشن لوکس به حساب میاد
          جیپ سوپر واگنییر رسماً اولین شاسی‌بلند لوکس دنیا است، این ماشین زمانی ساخته شد که مرسدس بنز نمیدونست شاسی‌بلند لوکس چیه، حتی رنجروور هم که بعضی‌ها ادعا میکنن اولین شاسی‌بلند لوکس دنیاس چهار سال بعد از سوپر واگنییر معرفی شد

    2. شاهین

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (699 ديدگاه)

      این همه پول بدی ماشین ده سال پیشو بخری که از ساده ترین رقبا هم عقب افتاده باشه

    3. مانی

      ۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1552 ديدگاه)

      amirmachin
      کامنت های hossein رو بخون بعد میفهمی چرا گفتم…
      بحث گرند بود که 84 اومد
      سوپر واگونیر 66 اولی بود با کلی آپشن و موتور 270 اسبی
      کسی انکار نکرده(شاید یکمی)
      نگران من نباش اطلاعات غلط دادم بیا مطالعه مطالعه کن

      1. Amir Machine

        ۲ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (641 ديدگاه)

        کمی با ادب بیشتری حرف بزنی هم بد نیست
        ضمناً من اشتباهی در کامنت Hossein نمیبینم
        جیپ واگنییر سال 63 معرفی شد و رسماً اولین شاسی‌بلند لوکس دنیا بود
        واگنییر از ابتدا طبق استاندارهای اون زمان لوکس بود، سوپر واگنییر و گرند واگنییر نسخه‌های لوکس‌تر بودن

  3. محمد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با احترام به حریف مقابل تویوتا
    که به نظرم نیازه از نظر طراحی (بیشتر داخلی) بروز بشه
    رای من جیب

  4. محمد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1437 ديدگاه)

    طراحی تویوتا ۲۰۰۹
    و طراحی جیپ ۲۰۱۷
    چرا تویوتا اینقدرررر از تغییر نسل پرادو غافله؟؟؟
    تفاوت فاحش فروشش رو با همین جیپ نمیبینه؟؟؟
    این حسن تویوتاست که از ۱۰ سال پیش خودرو قابل احترامی واسه امروز داره
    اما کم کاری تویوتا هم هست روی پرادو
    حیف پرادو
    پرادو بالاتر از تویوتا خودش یه برند و متر و معیار خودروهای شاسی بلنده
    اما حیفه که اینقدررر از فضای روز شاسی بلندها داره دور میشه
    تو روزایی که هر هفته یه شاسی بلند جدید رونمایی میشه
    روزایی که حتی سدانها قربانی تب شاسی بلند سواری میشن
    وقتی که
    خود تویوتا هم این کارو با خودروهای جدیدش خوب میکنه مثل CHR
    نباید پرادو از غافله عقب بمونه

    1. AMIR / ARMI

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (370 ديدگاه)

      CHR فروشش بالاست
      تغیر نسل دادن هر چند سال یه بار براش واجبه
      چون نباید فروشش کاهش پیدا کنه
      ولی لندکروز یا پرادو فروششون در حدی نیست که بشه روشون تمرکز کرد
      تویوتا حتی اگه الان پرادو جدید رو بیرون بده فروشش فقط چند هزار تا افزایش پیدا میکنه
      چون این سگمنت در دست امریکایی هاست تویوتا نمیتونه موفق بشه

      1. hossin

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (83 ديدگاه)

        قبلا هم گفتم
        تو چندتا کلاس خودرویی امریکاییها بی رقیب هستن از لحاظ امار فروش /محبوبیت/ پرفورمنس/ قیمت
        شاسی بلند یکی از اون کلاسها هستش
        شورولت سابربن.شورولت تاهو و فورد اکسپلورر 3 شاسی بلند پرفروش امریکا در 2018 بودن که فروش بالایی رو ثبت کردن
        حتی کلاس وانتها هم که خیلی نزدیکه به شاسی بلندها امریکایی ها با وجود داشتن فورد سری اف که 44 ساله پرفروش ترین ماشین امریکاست و سال 2018 هم شد دومین ماشین پرفروش جهان این حرف من رو اثبات کرده

  5. حمیدرضا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2381 ديدگاه)

    عقلم میگه پرادو قلبم میگه رانگر
    من همیشه به ندای قلبم گوش میدم

  6. Landscape

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (176 ديدگاه)

    اینا چرا تست تصادف ندارن؟

  7. تویوتا موتورز

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    پرادو یه به روز رسانی اساسی لازم داره
    با توجه به علاقه ای که به پرادو دارم ولی منطق میشگه رانگلر حریف قدرتمندی تو این کلاس هستش

  8. mohammad FM480

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (855 ديدگاه)

    پرادو.
    چرا باید اینقدر فلز بدنه از همه جای کابین مشخص باشه ؟

  9. amin

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    با احترام به پرادو
    رای من سلطان کوه و جنگل و بیابان…جیپ

  10. امیر

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1861 ديدگاه)

    با احترام به پرادو دوس داشتنی انتخابم قطعا رانگلر افسانه ای
    از هر نظری برتری چشمگیری داره

  11. ALIREZA

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    کسی با جیپ رانگلر شوخی نکنه

  12. سعید 110

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من احترامی که برای تویوتا و فرهنگی که تو این کمپانی هست رو برای هیچ برند دیگه ای قائل نیستم .ولی خداییش این کلاس و سبک فکری جامعه هدف این کلاس آفروده که هم آفرود و هم طراحی جعبه ای نمادش جیپه و بس !!

  13. حامد

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اگر قیمت تویوتا و جیپ یکسان بود به جیپ رای می دادم ولی قیمت ها خیلی متفاوت است…

  14. Hemichan

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (680 ديدگاه)

    جیپ
    نماد آفرود و اولین آفرودر رسمی دنیا و همچنان بهترین آفرودر دنیا که حتی هامر هم تنها چندسال دربرابر جیپ دوام آورد
    ماشینی با ظاهر رتروی کلاسیک که
    حتی مثل اولین مدل ها قسمتهای فلزی از داخل کابین دیده میشه که زیبایی وحشیشو صد چندان میکنه
    و این شاهکار فقط از جیپ و کرایسلر بر میاد
    کلاهم رو به نشانه احترام
    برای مهندسان جیپ برمیدارم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن