جیپ

با ۲۴ هزار دلار، جیپ گرند واگنییر مدل ۱۹۹۰ یا رنگید نو؟

جیپ گرند واگنییر جدید خودروی کاملاً چشمگیری است اما قیمت تیپ‌های بالایی آن از صد هزار دلار فراتر می‌رود و خب خیلی از مردم توان پرداخت چنین مبلغی را ندارند؛ اما کسانی که هر طور شده یک گرند واگنییر می‌خواهند، می‌توانند سراغ نسل قبلی آن رفته و با قیمتی بسیار کمتر یک نمونهٔ تمیز مثل خودرویی که در تصاویر می‌بینید را خریداری کنند.

این یک گرند واگنییر مدل ۱۹۹۰ است که بسیار خوب نگهداری شده است. این خودرو برای اولین بار در ژانویهٔ سال ۱۹۹۰ در کالیفرنیا به فروش رسیده و سپس در اکتبر ۲۰۰۳ توسط مالک کنونی خریداری شده است. این گرند واگنییر هم‌اکنون بیش از ۲۷۰ هزار کیلومتر کار کرده است اما کاملاً تمیز و سرحال به نظر می‌رسد. رنگ بدنهٔ این ماشین آبی متالیک بالتیک است و رنگ‌آمیزی آن قبل از سال ۲۰۰۳ انجام گرفته است. در طرفین و عقب خودرو نیز پانل‌های چوبی مصنوعی نمادین گرند واگنییر به چشم می‌خورد.

این اس‌یووی روی رینگ‌های ۱۵ اینچی استاندارد قرار دارد که در سپتامبر ۲۰۱۲ با لاستیک‌های تویو اکلیپس ۲۳۵ پوشیده شده‌اند. باربند کرومی، قلاب تریلر و چراغ‌های مه شکن هم ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های این گرند واگنییر هستند. این خودرو با وجود سن بالا، از صندلی‌های جلوی برقی و صندلی‌های عقب تاشو با روکش چرمی برخوردار است درحالی‌که کل کابین با کف‌پوش‌های مخملی پوشیده شده و روی داشبورد هم تریم چوبی کار شده است.

گرند واگنییر که تولید آن در سال ۱۹۹۱ پایان یافت، به پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز است که تنها ۱۴۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به یک گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک Selec Trac متصل است. این گرند واگنییر مدل ۱۹۹۰ با قیمت ۲۳,۵۰۰ دلار به فروش رسیده است که تقریباً هم‌قیمت یک جیپ رنگید صفرکیلومتر با قیمت پایهٔ ۲۴,۳۴۵ دلار است. حال از بین این دو جیپ، انتخاب شما کدام‌یک خواهد بود؟

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه

  1. BenzSLR

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1501 ديدگاه)

    صد درصد گرند واگنییر پیدا کنم تمیز فولشو با پولشو داشته باشم حتما میخرم

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. Nima

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1053 ديدگاه)

      گرند واگونیر عالیه. من تجربه سواریش رو دارم(نه آهو ، آهو هم سوار شدم) اون نمونه دهه ٨٠ بود. امکانات خیلى خوبى داشت . سوارى بسیار نرم براى یه اس یو وى ولى به دلیل استفاده از لاستیک گل درشت صداى لاستیک توى کابین زیاد بود.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. AHMET 2002

        ۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1419 ديدگاه)

        مگه به همین نمیگن اهو؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Nima

          ۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1053 ديدگاه)

          نه عزیزم به واگونیر میگن آهو ، این گرند واگونیر هست .

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2824 ديدگاه)

          تا اونجایی که من میدونم به یه مدل پایین تر گرند واگونییر که واگونییر هستش آهو میگن،فرقشم توی بدنه با لایه چوبی،گل های روی سپر و بعضی آپشناشه…

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        3. AHMET 2002

          ۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1419 ديدگاه)

          ممنون بزرگواران

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. Nima

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1053 ديدگاه)

      دوستان یه نکته راجع به موتور هاى اسمال بلاک جنرال موتورز بگم. فکر کنم این پست براش مناسب باشه.
      معروف ترین انجین اسمال بلاک جنرال موتورز انجین ۳۵۰ هست که با حجم دقیق ۵۷۳۳ سى سى هست . (شیوه محاسبه کوبیک اینچ به سى سى این هست: حجم به اینچ مکعب رو در ۱۶.۳۸ ضرب کنید)
      یک زمانى من تصمیم داشتم که توى ایران این انجین رو به حدنهایى پرفورمنسش به صورت اتمسفریک برسونم. حدودا ۴-۵ سال پیش. با مجموعه کیت هایى که روش سوار میشد . توان موتور با حدود ٣٠٠ سى سى افزایش حجم به ٧۵٠ اسب بخار میرسید و ردلاین انجین ٩٠٠٠ و هزینه اى حدود ١٠-١٢ هزار دلار علاوه بر تهیه موتور داشت.
      با توجه به موارد بالا فکر میکنم که یه انجین ۶ لیترى و اتمسفریک با ٧۵٠ اسب با اون ردلاین الان داره توى هایپرکار ها استفاده میشه. (دوستان توجه کنن که از اتمسفریک هست و قرار نیس فشار بالا به انجین بیاد که مثل توربو بگیم موتور زود ازبین میره و فقط براى ١ مسابقه کاربرد داره.)

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. A.....She only reminds Me of love.....A

        ۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1051 ديدگاه)

        خب آقا نیما چی شد آخر!؟
        تونستین یانه!؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Nima

          ۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1053 ديدگاه)

          متاسفانه به دلیل ضربه مالى شدید توى کارم خیر ولى فکر کنم هنوز اطلاعات رو روى سیستمم ذخیره دارم . که بتونم به اشتراک بزارم.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. AHMET 2002

        ۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1419 ديدگاه)

        چه جالب
        ای کاش یه مقاله کار کنین تو پدال در این باره

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2824 ديدگاه)

        خیلی جالب بود آقا نیما،اگه تونستین توی پدالم بفرستین…

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    3. Reza Waffen SS

      ۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2318 ديدگاه)

      رنگید انتخاب منه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. A.....She only reminds Me of love.....A

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    خداوندا ، می‌شود من را چند سال به عقب بازگردانی تا اگر اجازه دهی محل زندگی خودم رو خودم تعین کنم

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. RezaRs

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      زمان پرواز لک لکه گردنشو بگیر رو به جنوب دبی بندازتت

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
    2. Farzad

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2262 ديدگاه)

      برخیز و مخور غمِ جهانِ گُذران،
      خوش باش و دمی به شادمانی گذران
      در طَبْعِ جهان اگر وفایی بودی،
      نوبت به تو خود نیامدی از دگران.
      ( یک رباعی از حضرت عشق ، خیامِ کبیر )

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  3. A.....She only reminds Me of love.....A

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    یک سوال دارم .
    انجین این ماشین هم آیا کَج است مثل مقاله ایی که آقا آرین زحمت کشیدن گذاشتین.!؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Nima

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1053 ديدگاه)

      طبیعتا وقتى V هست کج هست.
      ولى زاویه نصب انجین خیر صاف هست.

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. A.....She only reminds Me of love.....A

        ۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1051 ديدگاه)

        بله ، اگه Vشکل باشد که کج است .
        منظورم مانند s2000است .
        یا سایر ماشین هایی که در مقاله آقا آرین در مورد پیشرانه های کَج نام برده شده بود .

        موافقم ۰
        مخالفم ۳
    2. Erfan

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (139 ديدگاه)

      سیلندر ها با توجه به V شکل بودن کج هستن ولی زاویه قرار گیری انجین نسبت به افق ۰ درجس

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      آقای رستمی نژاد شما آمریکایی بازی دیگه v8درسته که کجه اما پایه موتور صافه….

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. A.....She only reminds Me of love.....A

        ۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1051 ديدگاه)

        آقا آبتین.
        من با بعضی مدل های مقاله آقا آرین اشتباه گرفتم!

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2824 ديدگاه)

          اشکالی نداره پیش میاد…

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  4. A.....She only reminds Me of love.....A

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    اما در مورد این ماشین .
    از لحاظ طراحی که بهش نگاه میکنی هیج نقطه ضعفی نمیبینی .
    از‌لحاظ آفرود که بهش نگاه میکنی هیچ نقطه ضعفی نمی‌بینی
    از لحاظ لوکس بودن هم که بهش نگاه میکنی باز هم هیچ نقطه ضعفی نمی‌بینی
    آدم نگاهش میکنه حس غرورمیکنه .
    چیزی که در بسیاری از ماشین های امروزی دیده نمی‌شود.
    ماشین های امروزی دقیقا حس موبایل بهم میدن.
    تا لحظه ایی که هستن جذاب هستن و آدم دوستشون داره!
    به محض اینکه تغیر نسل میشن یا فیس لیفت ، حتی دوست نداری به مدل قبلی نگاه کنی .
    نمونه بارز اش BMW M5است ، به تازگی فیس لیفت شد ..آیا شما از مدل قبل فیس لیفت خوشِتان می‌آید!؟
    پاسخ منفی است.
    همه مدل فیس لیفت شده را دوست داریم.
    اما BMW M5 V10 چه؟!؟!!؟!؟
    آیا آن هم از سلایق زَده شده است.
    ۹۹.۹ درصد ما آن BMW M5 V10 قدیمی را بیشتر دوست داریم.
    این قضیه برای ۹۹.۹ درصد ماشین های جدید صِدق می‌کند!
    امید وارم منظورم را گرفته باشید

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
    1. A.....She only reminds Me of love.....A

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      مثلا به محض اینکه مثلا مدل جدید X6 BMWبیاید. دیگه بیشتر ما مدل کنونی رو دوست نخواهیم داشت یا فقط به مدل جدید توجه میکنیم.
      مثل گوشی ها!.
      به محض این که مدل جدید مثلا A52 می آید.
      مدل قبلیA51 دیگه فراموش میشه.
      یا مثلا مدل های جدید بنز با نمایشگر های عجیب.
      هیچ وقت نسل های قبل E CLASS برای ما قدیمی یا دِل زَده نمیشه .
      ولی اگه یک فیس لیفت یا تغیر نسل به وجود آید برای نسل جدید.
      با یک نمایشگر بزرگ تر و ۴ تا آپشن بیشتر ، مدل جدید که تازگی معرفی شده کاملا از بازار میره کنار و از یاد ها محو میشه یا مثل مدل های قدیمی تر دیگه کسی آن چنان نگاهی بهش نمیکنه ‌.
      درحالی که حتی دو نسل قبل تر E CLASS هر چه قدر
      میگذره بیشتر جذاب میشن .
      این رویه به کاملا مشابه رویه در پیش گرفته شده در بازار موبایل است که میل شدید برای مدل جدید تر و خرید آن بیشتر میشه .
      به نظرم بیشترین شرکتی که بازار خودرو هایش شبیه بازار موبایل است و اگه مدل جدید بیایید مدل قبلی
      دیگه نگاه هم بهش نمی‌شود تسلا است.
      هر چند به زودی سایر شرکت ها هم اینطور می‌شوند.
      یادتان باشد حتی اگه ۱۰ نسل هم از اونتادور بیاید ، مدل کنونی هیچ وقت جذابیت اش را از دست نمی‌دهد.
      یا نسل های قبل BMW و بنز!

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. A.....She only reminds Me of love.....A

        ۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1051 ديدگاه)

        این رویه برای بازار یابی و فروش از همه بهتر است ‌ولی برای ماشین بازی و اصالت یک خودرو ساز سَمی است!

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
  5. Kato

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (108 ديدگاه)

    من آهو سوار شدم

    خیلی حال میده مخصوصا کوه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. حمید

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (163 ديدگاه)

    هرکس میگه دست دوم ، هیچ‌تصوری از هزینه های تعمیر تو خارج از ایران نداره !
    مثال ساده بزنم :
    یه دوچرخه داشتم تو المان دست دوم خریده بودمش ۳۰ یورو ، واسه تعمیر ترمزش و تنظیم دنده هاش ازم ۱۵۰ یورو گرفتن که اگه همون ۱۸۰ تا رو میدادم یه دوچرخه نو میتونستم بگیرم ! وای به حال ماشین ، اونم ۸ سیلندر

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      آقا حمید اکثرا خبر دارن ما شرایطو با شرایط ایران گفتیم،وگرنه فامیل ما هم یه ۲۰۶تو آلمان خریده فقط ۲,۵۰۰یورو هزینه گواهینامه گرفتن و معاینه فنی ماشین بوده! مالیاتش که هرسال حدودا ۵۰۰تا ۷۰۰یورو هستش بماند!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  7. امیر

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    گرند واگنیرر رو انتخاب می کنم. اگر بتونم یه تمیز پیدا کنم می خرم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. زیزیگولو

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2276 ديدگاه)

    من واگنییر مدل ۱۹۹۰ رو انتخاب میکنم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. Farzad

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2262 ديدگاه)

    از استایل واگنییر خوشم میاد مخصوصا پانل های طرح چوب اطراف بدنه اما جیپ رنگید صفر کیلومتر انتخابمه !

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. zeg

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (114 ديدگاه)

    تو سریال همسران هم کمال یه دونه ازینا داشت، سوت میزد روشن میشد میومد طرفش!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. محمد مختاری آذر

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (670 ديدگاه)

    منم بودم واگننیر قدیمی می خریدم حس خیلی خوبی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. ارشیاsvj

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    رنگید صفر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    من توی آهو نشستم واقعاً ابهتی داره واسه خودش،خیلی نرمه و راحت رانندگی می‌کنه،من انتخابم گرند واگونییره…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  14. Shahpoor

    ۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    با احترام به خانواده واگونیرها ، انتخابم رنگید نو هست.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا