سرمایه‌گذاری دایملر روی کامیون‌های خودران

دایملر در نمایشگاه تکنولوژی CES لاس‌وگاس کامیون جدید فرایت لاینر کاسکادیا را به نمایش گذاشته است. این کامیون اواخر سال جاری عرضه خواهد شد و عنوان اولین کامیون تولیدی مجهز به تکنولوژی‌های خودران سطح 2 را به خود اختصاص خواهد داد.


این کمپانی آلمانی همچنین اعلام کرده سرمایه‌گذاری حدود 570 میلیون دلاری در بخش تکنولوژی خودران سطح 4 خواهد داشت تا قبل از پایان دهه‌ی میلادی جاری کامیون‌های خودران را روانه جاده‌ها کند.

Freighliner Inspiration Truck
سیستم‌های خودران سطح 4 باعث بهبود راندمان و بهره‌وری مصرف‌کنندگان خواهد شد و به‌طور قابل‌توجهی هزینه‌های جانبی را کاهش خواهند داد. دایملر توسعه‌ی سیستم خودران سطح 3 را انجام نمی‌دهد زیرا معتقد است سیستم خودران سطح 3 مزیت قابل‌توجهی در مقایسه با تکنولوژی کنونی ندارد.


فرایت لاینر کاسکادیای جدید اقدام به ترکیب سیستم دستیار سواری فعال با دستیار حفظ خودرو بین خطوط کرده و اطلاعات رادارها و دوربین‌ها را باهم جمع خواهد کرد. به این ترتیب کامیون خواهد توانست به‌صورت مستقل اقدام به کنترل ترمز، گاز و فرمان کند. این سیستم جدید باعث می‌شود در تمامی سرعت‌ها بتوان از سیستم خودران استفاده نمود.


دایملر تراکس 200 شغل جدید در این بخش ایجاد خواهد کرد. مهندسان مرکز تحقیق و توسعه کامیون‌های خودران این شرکت در پورتلند همکاری نزدیکی با همتایان خود در اشتوتگارت آلمان و بنگالور هند خواهند داشت تا شبکه‌ای جهانی را شکل دهند.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. یانکی
    سوابق: (571 دیدگاه) ,

    با اینکه فریت لاینر به شدت زیباست ولی اکثر نمادهایه کامیونهایه آمریکایی رو از دست داده.پثثل فرمون و میلهایه استیل بغل اتاق برا دست رسب به اتاق.باکهایه کروم.اگزوز عمودی کروم.جلو چنپره کروم.آمپ هایه پر تعداد داشبورو

    پاسخ
  2. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    چه کامیون های جذابی!

    پاسخ
  3. علی رضا
    سوابق: (223 دیدگاه) ,

    لعنتی عجب رخی داره
    از خود ماشین های امریکایی ، امریکایی تره !!!

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (571 دیدگاه) ,

      اتفاقا با این حجم از زیبایی اصالتهایه آمریکاییش رو فراموش کرده.مثل میلهایه کروم بغل بدنه باکهایه کروم فرمان دوشاخه أمپرهایه فراوون رو داشبورد جلو پنجره کروم اگزوزهایه عمودی بزرگ و کروم که پشت اتاق فرار میگیرن.ولی در مجموع کامیون فقط آمریکایی بقیه دست گرمی هستن.فکر بکنید ایران به روند 40 سال پیش بود کی میرفت سراغ اروپایی خدا وکیلی.من خودم اروپاییها رو قبول دارم ولی با توجه به سابقه توپ آمریکایی ایران میشد بزرگترین بازرش بعد آمریکا و استرالیا

      پاسخ
      1. جی کلاس مرسدس
        سوابق: (149 دیدگاه) ,

        روند کدوم روند همون‌موقع هم مرسدس ها خیلی بیشتر بودن واقعا تعصب و‌نفرت سما حدی نداره بس کنید بدمون اومد

        پاسخ
      2. مانی
        سوابق: (1072 دیدگاه) ,

        اون حجم عظیمی‌ از کروم که شما میگی‌
        به حجم عظیمی‌ از دلار احتیاج داره
        طراحی داخلی‌ هم طبیعیه که به تدریج پیشرفت کنه
        همونطور که داخل مرسدس‌های الان با ۵۰ سال پیش تفاوت داره
        هر چند میشه از المان‌های مدل‌های قدیمی‌ بهره برد

        پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (2221 دیدگاه) ,

    پرفروش ترین برند ماشین های کار و تجارت در سال گذشته بوده اگر اشتباه نکنم وبعد از اون برندهای امریکایی بعد از ساخت دنده های اتوماتیک برای کامیون ها الان دارن به سطح خودران هم میرسن تا چند دهه دیگه قطعا وضعیت این خودرو ها هم تغییر می کنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.