خودروهای چینی

انتشار اولین تصاویر رسمی از کراس‌اوور جدید جک X8

جک به‌تازگی تصاویر رسمی جدیدترین کراس‌اوور خود که Jiayue X8 نام دارد را منتشر کرده است. این ماشین که محصول دوران ۳.۰ جک است، بالاتر از مدل Jiayue X7 قرار می‌گیرد، از جدیدترین زبان طراحی جک برخوردار است و روی نسخهٔ سه ردیفهٔ شش‌نفره تمرکز دارد. البته X8 در نسخه‌های دو ردیفهٔ پنج‌نفره و سه ردیفهٔ هفت‌نفره هم ارائه خواهد شد.

در ظاهر این کراس‌اوور چینی، جلوپنجرهٔ چندضلعی آبشاری جلب‌توجه می‌کند که مشخصهٔ اصلی زبان طراحی جدید جک است. چراغ‌های جلوی دوقسمتی هم یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه طراحی این ماشین است. در پروفیل جانبی X8 نمای نرم و سیالی کار شده است که حس حرکت و پویایی را تقویت می‌کند. در عقب خودرو نیز بیش از همه چراغ‌های باریک و متصل‌به‌هم جلب‌توجه می‌کند که امروز شیوهٔ طراحی محبوبی است. همچنین دو سر اگزوز افقی در طرفین سپر هم موجب پویایی بیشتر استایل این کراس‌اوور جدید چینی شده است.

این کراس‌اوور جدید جک ۴,۷۹۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۷۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۵۸ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۸۱۰ میلی‌متر است. همان‌طور که اشاره شد، طبق اطلاعات رسمی، X8 بیشتر با شش صندلی ارائه می‌شود اما نسخه‌های پنج‌نفره و هفت‌نفره هم قابل سفارش خواهند بود. برای این کراس‌اوور میان سایز یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۸۴ اسب بخار قدرت در نظر گرفته شده است که احتمالاً انتقال نیروی آن توسط گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه

  1. علیx76

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (929 ديدگاه)

    ارتفاعش ۳ سانت میومد پایین ، هم گلگیر قشنگ تر پر میشد ، هم این حس عدم تعادل القا نمیکرد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. فرید

      ۱۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (94 ديدگاه)

      باید رینگ هاش یه سایز بزرگتر می بود.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. محمد

      ۱۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سوارش شدی که میگی حس عدم تعادل داره؟!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Peyman56

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (125 ديدگاه)

    به نسبه ماشین خوشگلیه.ولی چراغای جلوش شبیه سانتافه قبل از فیس لیفته وجلو پنجرش شبیه کیا کادنزا ۲۰۲۱

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. رضا

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    جلوش شبیه فورد و جیپ شده عقبشم شبیه تویوتا. ولی بازم سگش شرف داره به خودرو های ایرانی.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. جمشید

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (124 ديدگاه)

    من هرقدر به عکسای این ماشین نگاه میکنم هیچ چیز مثبتو جالب توجهی توش نمیبینم که چشممو بگیره ! این چیه آخه ؟ اینم شد طراحی ؟ انگار دوزاری چکش خورده !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۱۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (38 ديدگاه)

      من این چراغ‌های دو قسمتی رو که خیلی هم مد شده اصلا نمی پسندم. مثل آدمیه که چشماش رو گونه هاش باشه!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. Reza

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1535 ديدگاه)

    جون میده واسه بازار ایران

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Irani

      ۱۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (68 ديدگاه)

      ما هنوز تو آرزوی S5 موندیم، X8 پبشکش!

      از کجا به کجا رسیدیم …..!!! 😞

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  6. زیزیگولو

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1377 ديدگاه)

    همه چیز ایران داره میشه چین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. ALIREZA

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (91 ديدگاه)

    فورد اسکیپ چینی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. AMIR-REZA

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (302 ديدگاه)

    طراحی چینی ها چرا اینقد اغراق آمیزه ؟؟شاید طراحیشون پخته تر شده باشه اما هنوز اصالتی تو طراحیاشون نیست…..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. مهرداد كمال

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (476 ديدگاه)

    چراغ عقبش خوب نشده اگه بجای یک تکه، دو تکه بود قطعا جذابتر میشد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. حسن

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (240 ديدگاه)

    زیاد از طراحیش خوشم نیومد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. Mehdi

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    به راحتی میشه به عنوان زشت ترین و بد تناسب ترین خودروی یک دهه اخیر انتخابش کرد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا