خودروهای چینی

نگاهی اجمالی به برلیانس H230، چینی میان‌قیمت

خودروسازان کشورمان را می‌توان مردان واقع‌بین و دوراندیشی دانست! آن‌ها واقف‌اند که علیرغم تمامی ادعاها و لاف و گزاف‌ها، از آورده چندانی برخوردار نیستند و در عالم صنعت نیز جایگاه درخوری را واجد نمی‌باشند؛ شاید به همین خاطر است که در اولین فرصت بلیت ممالک راقیه را خریداری نموده و جهت اخذ تکنولوژی راهی این سرزمین‌ها می‌گردند. زمانی این مقاصد سئول و پاریس بود و اکنون هم سرزمین اژدهای سرخ.

Brilliance H230
Brilliance H230
خودروسازی ما را می‌توان آینه تمام نمای فرصت سوزی نامید، به همین سبب است که هرگز نتوانسته رضایت خاطر عامه را به خود جلب نماید و هر اندازه که مدیران این صنعت از موفقیت‌ها و فتوحات خود دم زده و شمارگان تولیدشان را به رخ خریداران می‌کشند، به همان نسبت هم بر حجم دلزدگی ها و کراهت‌ها نیز افزوده می‌گردد، شاید این مسئله بدان علت است که این صنعت همچون جزیره‌ای دورافتاده، از دستاوردهای دنیای نوین گریزان است و قصد دارد یک‌تنه و با مدیریتی ضعیف، صنعتی قوی را اداره کند؛ لی ایا کوکا مدیرعامل سابق فورد و کرایسلر در کتابش به نام «فراز و شیب» می‌نویسد:

هر سازمان تولیدی سه وجه عمده دارد: نیروی انسانی، کالا، سود. اول نیروی انسانی است. وقتی افراد خوبی نداشته باشی، دو وجه دیگر را نخواهی داشت. یعنی بدون وجود مدیریت تخصصی و شایسته‌سالاری در یک مجموعه، نه کالای مرغوبی تولید خواهد شد و نه سود مناسبی به دست خواهد آمد (منظور کسب سود در یک بازار رقابتی است نه انحصاری).

چند وقتی است که خودروسازان کشورمان دست به دامان شرکت‌های چینی شده و از آن‌ها مدد می‌طلبند، جالب اینجاست که زمانی برخی از همین افراد، حتی کره‌ای‌ها و فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها و… را هم‌شأن خود ندانسته و در برابر هر نوع سرمایه‌گذاری مؤثر آنان سنگ‌اندازی می‌نمودند؛ روزی این کار را با شعار خودکفایی انجام می‌دادند و زمانی هم به نام استفاده از استعدادهای جوان داخلی! و……عدم سرمایه‌گذاری درست در سال‌های گذشته و فرصت سوزی‌ها و ندیدن واقعیت‌ها و……خودروسازی‌مان را به روزی انداخته است که همگان شاهدیم!

Brilliance H230
Brilliance H230
حال که بر سر ناچاری و نیز تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی در پی همکاری با شرکت‌های چینی هستیم، لااقل سعی کنیم شیوه صحیح خودروسازی را از آنان بیاموزیم! شاید این سخن من برای متصدیان خودروسازی‌مان بسیار سنگین باشد و آن‌ها چینی‌ها را به هیچ عنوان همسنگ خود ندانند؛ ولی باید این مسئله را درک نمود که بازار جهانی عرصه واقعیات است نه پندار و توهمات. واقعیت دردناک هم این است که چینی‌ها در بسیاری از موارد از ما پیشی گرفته و محصولاتی زیباتر، مجهزتر و عامه‌پسندتر و حتی تا حدی باکیفیت‌تر و ایمن‌تری نسبت به مجموعه‌های داخلی به بازار عرضه می‌نمایند.

Brilliance H230
Brilliance H230
یکی از محصولات چینی که قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد بازار کشورمان شود و علاوه بر آن از بهایی نسبتاً رقابتی برخوردار است، خودروی برلیانس H230 است. این خودرو درصورتی‌که با قیمت اعلامی به بازار عرضه گردد و کیفیت خود نیز را تا حدی اثبات نماید، می‌تواند نمونه‌های قدیمی و پرفروش داخلی را کاملاً به دردسر اندازد. حال به بررسی اجمالی این خودرو می‌پردازیم.

Brilliance H230
Brilliance H230
برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال ۲۰۱۲ میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی می‌باشد. در وب‌سایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، می‌توان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دست‌پخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت ۵ سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدل‌های جدید این شرکت، از جمله H330 و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شده‌اند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از ۱۵ سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است.

Brilliance H230
Brilliance H230 2014
در چند سال اخیر استفاده از طراحان غربی به پدیده‌ای نوین در میان خودروسازان چینی درآمده است. به طور مثال، شرکت BAIC از مشاوره طراح پیشین کمپانی فراری به نام لئوناردو فیوراونتی (LEONARDO FIORAVANTI)، برای طراحی برخی مدل‌هایش بهره برده است و یا می‌توان شرکت جیلی را مثال آورد که طراحی خودروهای جدید خود را به پیتر هاربی (PETER HORBUY)، رئیس تیم طراحی ولو سوئد، واگذار نموده است.

Brilliance H230
Brilliance H230
در کل، منابع چینی طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی نمودند. در جای‌جای بدنه آن نیز خطوط تیز به‌کاررفته و طراحی بخش پشتی آن نیز متناسب است. چراغ‌های این خودرو نیز به‌خوبی کناره‌های های بدنه را فرا گرفته‌اند. در مجموع، این رسانه‌ها، طراحی خودروهای جدید برلیانس و از جمله این مدل را گواهی بر پیشرفت سریع این برند در زمینه طراحی دانسته‌اند.

Brilliance H230 Interior
Brilliance H230 Interior
داشبورد این خودرو هم از طراحی نسبتاً زیبایی برخوردار بوده و در بخش‌های گوناگون آن نیز از پلاستیک‌های سخت و ارزان‌قیمت بهره گرفته شده است. برخی منابع چینی، کیفیت مونتاژ این بخش را در حد مناسبی ارزیابی نمودند. شاخص‌های اسپرتی در نقاط گوناگون آن مشاهده می‌گردد و فرمان آن نیز از طرح مهیجی برخوردار است؛ البته همه این موارد چندان بی‌دلیل هم نیست! زیرا بنا به ادعای برخی از وب‌سایت‌های غربی، داشبورد این خودرو از شباهت بسیاری به برخی از ساخته‌های کمپانی سیتروئن همچون مدل C3 و DS3 برخوردار است و این مسئله‌ای نیست که از چشم‌های تیزبین مغفول مانده باشد. یکی دیگر از مزایای این خودرو نیز صندوق بار نسبتاً بزرگ آن است که جوابگوی نیازهای یک خانواده معمولی در هنگام سفر است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
این مدل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بهره می‌برد که توان آن معادل ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم برابر با ۱۴۳ نیوتن‌متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم این مدل در دو نسخه ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته AMT عرضه می‌شود. منبع گیربکس AMT این خودرو هم از شرکت GETRAG آلمان است، که در حال حاضر از بزرگ‌ترین سازندگان این سازه در دنیاست. همچنین بنا به ادعای وب‌سایت شرکت برلیانس، این خودرو برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به صفر، به مسافتی معادل ۴۴.۴ متر جهت ترمزگیری نیازمند است. از آنجایی که ممکن است که برخی از خوانندگان آشنایی چندانی با کارکرد گیربکس AMT نداشته باشند در اینجا به طور خلاصه نحوه کار این نوع جعبه‌دنده را بررسی می‌نماییم.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
گیربکس AMT: عبارت AMT مخفف عبارت AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است که به معنی گیربکس دستی اتوماتیک شده می‌باشد. این سامانه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط شرکت BMW به بازار معرفی شد. AMT، همان گیربکس دستی است، با این تفاوت که فرایند تعویض دنده و کلاچ گیری در آن به وسیله یک مجموعه رباتیکی هوشمند انجام می‌گیرد. در این نوع از جعبه‌دنده، پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است، زیرا عمل کلاچ‌گیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام می‌شود. دنده‌ها نیز می‌تواند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند، هر چند که راننده نیز می‌تواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دنده‌ها را سبک یا سنگین کند، در این وضعیت نیز فرمان راننده مبنی بر سبک یا سنگین کردن دنده‌ها مانند گیربکس‌های موسوم به تیپ‌ترونیک و به صورت «+» و یا «-» است و در نهایت فرمان راننده به صورت یک پالس الکتریکی به سیستم می‌رسد و ادامه کار همچنان بر عهده واحد مدیریت کامپیوتری و مجموعه الکتریکی است. در سطح بین‌المللی این سیستم جزو سیستم‌های پیشرفته محسوب شده و از جایگزین‌های سیستم دستی به حساب می‌آید. مزیت اصلی این سیستم شامل قیمت کم، سادگی تعمیر و نگهداری و کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان و بالابردن عمر قطعات خودرو و نیز راحتی در رانندگی است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
به لحاظ ایمنی نیز این خودرو ۵ ستاره را از موسسه C-NCAP چین دریافت نموده است و در برخی از تیپ‌هایش نیز از ۴ عدد کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد؛ اما نمونه‌های ارائه شده در ایران تنها مجهز به ۲ ایربگ می‌باشد. علاوه بر این، خودروی مذکور از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و همچنین سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز برخوردار است و از کمربندهای سه نقطه‌ای هم بهره می‌برد. کمپانی برلیانس مدعی است که ساختار کابین این خودرو را بسیار مستحکم طراحی نموده و بدین لحاظ در بیش از ۵۰ درصد از بخش‌های بدنه آن از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014 1.5 Engine
از نظر قیمت نیز این خودرو با بهایی معادل ۳۷.۵ میلیون در دنده دستی و ۴۲.۹ میلیون تومان در دنده اتوماتیک عرضه می‌شود که به طور مستقیم بازار خودروهایی همچون تندر و پژو پارس و MVM 530 و دنا را هدف گرفته است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۴۹۸ سی‌سی

توان: ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۴۳ نیوتن‌متر در ۳۸۰۰ – ۴۲۰۰ دور در دقیقه

حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: کاسه‌ای

استاندارد آلایندگی: یورو ۴

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۹۰/۱۷۰۳/۱۴۸۲ میلی‌متر

فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۵۷۰ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۲۰۷ کیلوگرم (نمونه دارای دنده دستی)- ۱۲۱۴ کیلوگرم (نمونه دارای دنده اتوماتیک)

حجم صندوق بار: ۵۰۰ لیتر

حجم باک بنزین: ۴۲ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۰ R 15

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
ایمنی

۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP

۲ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو) – در برخی از تیپ‌های عرضه شده در چین و بازارهای جهانی ۴ عدد کیسه هوا وجود دارد.

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو

لامپ‌های مه شکن جلو و عقب

سانروف برقی

۶ عدد بلندگو

سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB و AUX

سنسور دنده عقب

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

رینگ‌های آلومینیمی

آینه‌های برقی

محفظه برای عینک

ریموت بازکننده درب صندوق عقب

تنظیم کننده نور چراغ‌های جلو

قفل مرکزی خودکار (در سرعت ۲۴ کیلومتر فعال می‌شود)

آینه داخلی عقب ضد تشعشع

نگه‌دارنده‌های فنجان برای سرنشینان جلو و عقب

روشن شدن چراغ‌های جلو همراه با استارت خودرو

قیمت

در ایران: ۴۷.۵ میلیون تومان (دنده دستی – ثبت‌نام در نمایندگی) – ۵۳.۲ میلیون تومان (دنده AMT – ثبت‌نام در نمایندگی)

در چین: ۵۵,۸۰۰ الی ۶۲,۸۰۰ یوآن (دنده دستی) – ۶۶,۸۰۰ الی ۶۸,۸۰۰ یوآن (گیربکس AMT)


[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۳۵۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دوهفته ای میشه 230دستی دراوردم،مصرفش خوبه،شتابش خوبه،اتاق بی صدا و جادار که ادم رو خسته نمیکنه،صندلیاش عالی،تو این مدت بی ازار بوده ایشالله همینطور بمونه،نسبت به ماشینای هم رده ایرانی یه سر و گردن بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آرش دی جی

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    8ماهه 230دارم،45000تا کارکرده،فقط برا سرویس بردمش،تبریز استارت زدم اصفهان خاموش کردم فردا استارت شیراز خاموش،از 206،پارس،سورن سرتره،قبلا پارس داشتم دوبار گیربکس بازکردم،سایپا از مدل دستی برلیانس ***کرده،سنسور،رینگ و…ولی درکل ماشین عااالی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عادل

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تابوده چنین بوده و تا هست چنین….خدا لعنت کنه کسایی رو که بد ملت رو میخوان،اگ بزارن ماشینای روز دنیا با قیمت مناسب بیاد تو مملکت که دیگه مردم سمت لگنهایی مثل سمند،405،206،ال90عهد بوق نمیرن
    رفیقم 220داره،راضیه ازش،خودش مکانیکه میگه تاحالا برا تعمیر برلیانس رو چال نیاوردم،فقط سرویس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سلطان

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان من بعد از کلی تحقیقات و سرچ کردن تو اینترنت و سوال از دوستان فنی و مطلع به این نتیجه رسیدم که برم یه برلیانس h230 دستی بنویسم دلیلش هم اینه که تو این رنج قیمت معمولاٌ اتوماتش چندان کیفیت نداره مضافاٌ اینکه رانندگی ما هم خیلی علیه سلام نیس !!!
    والا از نظر موتور و سایر اجزای اصلی یکی هستن حالا اگه یه چیزایی رو ورداشتن خیلی مهم نیس چون میشه بعداٌ اونا رو تهیه کرد … اصل مطلب فنی اونه که حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سلطان

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان من بعد از کلی تحقیقات و سرچ کردن تو اینترنت و سوال از دوستان فنی و مطلع به این نتیجه رسیدم که برم یه برلیانس h230 دستی بنویسم دلیلش هم اینه که تو این رنج قیمت معمولاٌ اتوماتش چندان کیفیت نداره مضافاٌ اینکه رانندگی ما هم خیلی علیه سلام نیس !!!
    والا از نظر موتور و سایر اجزای اصلی یکی هستن حالا اگه یه چیزایی رو ورداشتن خیلی مهم نیس چون میشه بعداٌ اونا رو تهیه کرد … اصل مطلب فنی اونه که حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آقا مهدي

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من رفتم نمایندگی یدونه 230 دنده دستی رو از نزدیک دیدم هم داخل اتاقش و هم صندوق و هم بیرونش . باش رانندگی نکردم ولی توی همین بازدیدی که کردم چند تا عیب و حسن البته از نظر خودم مشهود بود. البته من سمند LX دارم و این موارد رو در مقایسه با اون دارم میگم . نداشتن جعبه کنسول وسط که برای من خیلی استفاده داره و خشک بودن صندلی ها و حالت ضایع تکیه گاه سر راننده و شاگرد و کوچک بودن شیشه عقب که دید از عقب رو محدود میکنه از معایب این ماشین و محل قرارگیری مناسب دکمه دربازکن صندوق که سمت چپ فرمان قرار گرفته که باعث میشه فقط راننده به اون دسترسی داشته باشه و اینکه بدون تاخیر یا dely در رو باز میکنه و همین که اصلا وجود داره ( در مقایسه با L90 ) و همچنین حذف گرده وسط جلوی پای سرنشین های عقب و فضای مناسب جلوی پای راننده از محاسن این خودرو هستند .طول این خودرو 10 سانت از سمند کمتر است که فکر می کنم این 10 سانت خود را در صندوق عقب نشان داده است البته به این نکته هم توجه دارم که ابعاد و اندازه موتور این ماشین هم از سمند و پژو کمتر است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. جواد حیدری

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    به نظر بنده در این رنج قیمت یکی از زیباترین ها در ایران هست طراحی داخلیش هم جذاب تر از خودروهای ایرانیه از راننده هاشم که تحقیق کردم فعلا راضی بودن ازش . من شخصا خیلی راغب به خریدش هستم ولی تنها دلیلی که من رو منصرف میکنه از خریدش اینه که این خودرو آلوده به دست کثیف سایپاست. من تجربه خوبی از سایپا ندارم. دو بار از سر اجبار(شما بخونید حماقت) تیبا گرفتم و هر دو بار سرش کلی به دردسر افتادم. به همین دلیل از سایپا متنفرم و همین دلیل وزنه سنگینی برای من هست که سمت خودرویی که دست سایپا بهش خورده نرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهرداد

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من 24400000تومان ده روز قبل دادم نمایندگی گفتن تا آخر ماه تحویل میدهیم بقیه هم شش چک چهارماهه یا سه چک چهارماهه نمیدونم اتوماتش خوبه یا نه خدا کنه پشیمان نشم. از سایپا قراره بگیرم. به امید خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رضا

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام منم دستیشو ثبت نام کردم خدا کنه خودرو خوبی باشه.لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سعید

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام..منم ۳روزه ۲۳۰ دنده گرفتم..هنوز پلاک نشده..هرموقع پلاک گرفتم میرم باش دور میزنم بعد واستون تعریف میکنم….امیدوارم خوب باشه.‌تا الان که توو پارکینگه خونه خوابیده..ازش راضی ام..صداش درنیومده.ساکته واسه خودش..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این خودرو رو واسه خرید سوار شدم و دیدم
    تا به امروز خودرویی به این بی کیفیتی ندیدم .من نمیدونم چرا قیمتش اینه؟ من دلسوزانه میگم نخرین که پشیمون میشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      MVM110 خریدی عزیز؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. امیر

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اتومات خوبه یا دستیش؟لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حبیب

      ۱۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دستیش بهتره چون سیستم اتوماتش خوب نیست فقط دستیش یک سری امکانات رو نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینایی

        ۲۳ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        اقاجون بیشتر دقت کنید میبینی که اوتوماتیکش دستی هم میشه .
        اولین نفری هستید که تو زندگیم شنیدم میگه دستی بهتر از اوتوماتیکه!!!!!
        هرچند اینجا ایرانه دیگه چه میشه کرد انقدر اوتوماتیک ندیدیم حالا یه AMT دیدیم فکر میکنیم بده. شما AMT رو بگیر بزن رو حالت Manual عشق دنیارو ببر .
        اگه بهترشو میخواین مدل ۳۳۰ بخرید اگه نه پس همین خودش یه سرو گدن از ۲۰۶ و دنا و ساندرو بالاتره .
        هرکی میگه کیفیتش بده اشتباه گفته ، من ۹ ماهه که دارم از این باکیفیت تر هنوز ندیدم ، یه هیوندا اکسنت هم دارم که حرف نداره قابل مقایسه نیستن ولی کیفیتشون تو مایه همه.
        حالا اگه کسی نگرانه کیفیتشه بره پلاستیک بازیافی بخره منظرورم L90 هست.
        من که ال میکنم ، شمام هر موقع خریدید نوش جونتون بهترینه.
        کساییم که ماشینو دوست ندارم حرف نزار رو ماشین لطفا ، برن سراق برندی که دوست دارن ببینم چه گلی به سرشون کیزنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. mohamad

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سانروف داره یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حبیب

      ۱۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دستیش نداره مدل اتوماتش داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. محمد سجاد

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان برلیانس سوار
    یک سوال از خدمتتون دارم…
    اگر مشکلی در گیربکس پیش بیاد مثلا چرخ دنده ی سیاره ای یا خورشیدی اول خراب بشه یا هر چی، نمایندگی تشخیص تعویض گیربکس رو بده! میدونید قیمت گیربکس کامل خودروتون چنده???
    (هر قیمتی نمایندگی اعلام کند چاره ای به پرداختش ندارید!)

    آمار این ماشین رو ندارم، ولی یه ماشین چینی دیگه:
    گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جیلیX7 به تنهایی 22 میلیون تومان قیمت داره( قیمت چند ماه پیش بود، الان گرون تر شده)

    گیربکس یک مورد بود، یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حبیب

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام من اول آبان یه دونه دستیشو ثبت نام کردم دعوت نامه دو هفته زودتر از موعد اومد امیدوارم تحویل خودرو هم سر موقع انجام بشه . ظاهرش رو دوست دارم یکی از دوستام یک ساله داره از موتور و مصرفش هم راضیه فقط یک سری از قطعات اطاقش کیفیت مناسبی نداره مثل قاب داخلی دستگیره ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حبیب

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام مجدد 22 آذر تحویل دادن همه چیز خوبه فقط جلوبندیش عوض شده مثل 220 زدن من جلوبندی 230 رو بیشتر دوست داشتم از این کار راضی نبودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رضا

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به دوستان
    الان دو ماهی هست که میخوام ماشین ۴۰ تا ۴۵ میلیونی بخرم ولی اصلا نمیتونم تصمیم بگیرم
    ساندرو بنظرم مورد خوبیه که اونم که متاسفانه ظاهرش که قدیمیه و داخلش هم که برهوته و هیچ اپشنی هم نداره
    دنا هم که چار تا اپشن داره میگن مشکل برقی داره
    H 320 انصافا امکانات و ظاهرش بدک نیست ولی از لحاظ فنی چیزی ازش نمیدونم
    کسی هم که بیطرفانه و آگاهانه نظر نمیده !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسام

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان منم الان چندروزی هست که ٢٣٠دنده دارم تاالان که ازش راضی هستم فقط چندتا سوال دارم اگر کسی میدونه لطفأ واهنماییم کنه ممنونم اولی چراغ مه شکن جلو ،روکش تمام چرم،آرم جلو و عقب این ماشین،البته چندتا نمایندگی رفتم که قیمت خیلی بالا میگن ممنونم ازشما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مجید

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من مدل 230شوخریدم خیلی همراضیم ازهرجهت.نمیدونم چطورولی ازمن حتی جاعینکی هم داره .اکثرا گفتن کفی صندوق عقب نداشته ولی این داره نمیدونم فرصت نکردن بردارن.فقط سینی زیرموتورنداره که اونم توشهر خودمون هرچی گشتم پیدانکردم میگن تهران هست اگه کسی میدونه کجامیشه پیداکردلطفا راهنمایی کنه.البه کفپوش اتاقشم هنوزپیدانکردم .ماشینش ازجهت شتاب ونرمی خیلی عالیه .من قبلا پیکان وپرایدوسمندال ایکس داشتم ولی خداییش فقط از سمندراضی بودم.اگه بحث گرونی قطعه باشه اکثرلوازم یدکی ها گرونن برامن که هنوز قطعات این لازم نشده تانظربدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهرداد

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من سه روزه گرفتم سواریش حرف نداره ساکت و نرم بی صدا کیفیت خوبی داره مشکل فقط گیربکس و دنده شه. توی اتومات میذارین وقتی ترمز میکنی و سرعت کم میشه و بعد دوباره میخوای دور بگبری و بری خیلی کنده دیر راه میفته. مخصوصا با این سرعت گیرها و این مزاحم های مسافرکشی که وسط خیابون می ایستند. بطوریکه صدای بوق پشت سری ها در میاد. برای رانندگی مردم باکلاس و رانندگب متین و بی عجله و خیابونهای عریض و بدون مزاحم ساخته شده. تو خیابونهای ما رانندگی باهاش دق آوره ای کاش دستی میگرفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حسین.امامی

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ظاهر این ماشین ازنمای پهلوبدجوری شکم داده،(۲۳۰اچ)حجم موتور درحد تیبا،قدرت موتوربسیارضعیف،عملکردش درتست های رانندگی پیست آزادی بسیارنومیدکننده،اگزوزش باصداخفه کن عین پیکانهای قدیمی از زیرش آویزان،فاقدسینی زیرموتور.کارشناسان فنی سایپاچرادرخصوص ضعف های چشمگیراین خودرو به ملت اطلاع رسانی نمیکنند،تاقبل ازخرید ،مشتریان بتوانند تصمیم درست بگیرندوضررنکنند؟چراخودرویی بااین همه ضعف و مشکلات درسایپاتولیدمیشه؟چراسایپاجان ومال مردم را بخطر میندازد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی.میم

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دیگه پارس خودرو میزنه .
      افرادی رو دارم که دارن ماشین و و راضی. شما تا بحال ماشین رو از نزدیک ندیدی اما انتقاد میکنی ؟
      حجم موتور تیبا؟ بی انصافی نیست ؟
      پهلو شکم داده؟ چرا قضاوت الکی و بی استدلال میکنی.
      کلا شما همون پیکان رو سوار شو و از چراغاشو آینش تعریف کن .
      اما جمله آخرت : جان و مال مردم ؛ حداقل یه نگاهی مینداختی میفهمیدی . این ماشین 5 ستاره از موسسات تایید ایمنی داره. یعنی از اون پیکانی که شما سوار میشی 100 برابر ایمن تره .
      تخریب هنر نیست ، انصاف داشتن هنره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ناصر

        ۱۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        زیاد گیر نده
        اینا دلالهایی هستند که دارن بازار این ماشین رو خراب می کنن تا آشغالهای ایران خودرو رو به مردم بندازن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. حسین.امامی

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    متاسفانه تمامی این نظرات درتمامی سایتها مشابه ویکنواختندو این نشان دهنده این واقعیت است که سایپاازفروش این خودرو نومیدشده ،دست به تبلیغات گسترده از زبان خریداران خیالی زده است.اخیرادرخبرهای صداوسیما اعلام شده بودکه تعداد600 نفرازخریداین خودرو (اچ۲۳۰)انصراف داده اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اسماعیل

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام واقعا که نمیدونم چی کنم با40تا45نمیدونم چی بخرم برلیانس مد نظرمه اونم که اصلا کسی تاییدش نمیکنه از مکانیکای سطح شهر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی.میم

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آقا اسماعیل . بخر . شک نکن
      مکانیکای سطح شهر همونایی هستن که وقتی ال نود اومد هم بد و بیراه نثارش میکردن
      الان همشون عاشقشن!
      الانم که برلیانس کلا دست پارس خودروئه
      اگه تهران و کرجی بابت قطعه و نمایندگی هم کااامل خیالت راحت باشه
      خدایی نکرده تصادف بکنی نیازمند قطعه و مکانیک میشی و الا الان 85% افراد صاحب این ماشین فقط روغن عوض کردن و لاغیر.
      توی نت سرچ بکن ” گروه تلگرام برلیانس 230″
      خیلی راهنماییت میتونه بکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. پویا

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من میخوام از عزیزان بپرسم که اگر مشکل قطعه ای پیش اومد سایپا به اندازه کافی داره یا باید ماشین h230 رو بخوابونیم تا قطعش بیاد لطفا جواب بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی.میم

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      پویای عزیز
      مدیرعاملان شرکت سازنده چند روز پیش مصاحبه و کنفرانس مطبوعاتی با این شرح داشتن که : به فکر تامین قطعه و حتی بومی سازی ساخت قطعاتش هستیم و قرار هست حالاحالاها تولید بشه . پس نگران قطعه نباش. در نمایندگی ها هم خیلی کم پیش میاد قطعات نباشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. alikiyan20@yahoo.com

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ،این خودرو میگن دیگه تحویل فوری نداره ،تحویلش واسه تیر ماهه ،خواهش میکنم قیمت نقدی الان h230چنده؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بعضى نمایندگى ها تحویل فورى دارن،،، برو سایت دیوار شهر تهران برلیانس را سرچ کن ،،قیمت از ٣٩ تومن به بالاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. مهدی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام. از شهریور مدل دستی h220 رو دارم محاسن این خودرو ۱.بی صدا بودن موتور ۲. استوار بودن در پیچ ها با سرعت بالا ۳. مصرف پایین ۴. فرمان نرم و تنها عیب ماشین سفت بودن کمک های جلو و صدا دادن در دست انداز است البته همین صدا رو من توی ۲۰۶ و پژوپارس دیدم ولی ماشین های خارجی مثل پرادو و بی ام وی که سوار شدم این مورد رو نداشتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رضا

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام،، حدود سه هفته هست برلیانس ٢٣٠ خریدارى کردم،، خدا را شکر راضى هستم،،نسبت به قیمت و خودروهاى مشابه قیمتى از هر نظر بینظره،،تو جامعه ما یک سرى عادت دارن جو الکى بدن یا از خودشون حرف در بیارن،، همه این ماشین ها که میبینید ابتداى تولید حرف و حدیث دنبالشون زیاد بود،،منجمله ٢٠۶ صندوقدار،، یا رانا یا ال نود،، وقتى برلیانس هم گران شد آنوقت همه ازش تعریف میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. بردیا

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام میخواستم بدونم چرا اختلاف قیمت برلیانس230کارخانه با بازار 5تومن گرونتره الان کارخانه تحویل فوری داره یا باید پولت چندماه بخوابه واز لحاظ قطعات تو کل ایران پیدا میشه یا فقط تهران و از لحاظ افت قیمت چطوره وتا حالا برای کسی پیش امده روغن سوزی داشته باشه چون اکثر ماشینای ایرانخودرو پارس… داشته ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. کمال

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام-خودروسازی برلیانس یکی از معتبرترین نامها در چین است و 3-4 سال پیش با کیفیت ترین خودروساز چین در آن سال شد خودرو اچ230 نسبتا جدید در بازار ایران است با موتور تحت لیسانس میتسوبیشی .اتاق آن را اگر کمی دقت نمایید شباهتهای بسیاری از نظر فرم کلی اتاق مخصوصا دربهای جلو با تویوتا یاریس 2007 دارد حالا برلیانس قسمتهای جلو و عقب خودرو و همچنین دربها ی عقب را تغییر داده تا خودرویی متفاوت به نظر برسد حتی گریت وال در وولیکس سی30 هم ظاهرا از همین اتاق و پلتفرم استفاده کرده است. اگر کاپوت برلیانس 230 را بالا بزنیم باز هم در قسمتهای جای فنر و کمک فنرهای جلو و جای دسته موتور بالا شباهتهایی را با یاریس 2007 میتوان یافت به نظر من این شباهتها اتفاقی نمیتواند باشد در کل خودروی خوبی به نظر میرسد موفق و پیروز باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سعید

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه 230 دنده ثبت نام کردم امیدوارم که خوب باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا