خودروهای چینی

هونگچی H9، به دنبال شکار سدان‌های لوکس مطرح!

هونگچی به عنوان زیرمجموعه گروه فاو چین عنوان قدیمی‌ترین و لوکس‌ترین خودروساز سواری این کشور را یدک می‌کشد. این شرکت به تازگی از سدان لوکس H9 رونمایی کرده است. قرار است این خودرو به مصاف محصولات لوکسی همچون مرسدس E کلاس، آئودی A6 و ب ام و سری 5 برود. البته قبل از اینکه به مشخصات این خودرو بپردازیم باید بگوییم نسخه تولیدی‌ای که مشاهده می‌کنید همان H7 است که ماه پیش و در آستانه معرفی دیده شده بود.

این خودرو در مقایسه با رقبای لوکس و میان سایز اروپایی و حتی نسخه‌های طویل‌تری همچون E کلاس L از ابعاد بزرگ‌تری برخوردار است. از نظر فنی هونگچی H9 نزدیک به سدان هایی با طول 5.2 متر و فاصله بین محوری بیش از 3 متر است که همین موضوع باعث ایجاد فضای پای زیادی در بخش عقب کابین می‌شود.

کمپانی سازنده این خودرو می‌گوید استایل H9 جدید بخشی از زبان طراحی جدید هونگچی است اما ظاهر کلی آن شبیه خودروهای دیگر بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به بدنه دو رنگ شبیه به مایباخ، سه‌چهارم عقب شبیه به کادیلاک XTS و نمای جلوی مشابه محصولات رولزرویس اشاره کرد.

مقامات این شرکت می‌گویند که طراحی H9 پیش از انتخاب گیلز تیلور به عنوان معاون جهانی بخش طراحی گروه فاو انجام شده است. بد نیست بدانید تیلور قبلاً مدیر طراحی رولزرویس بوده است.

در بخش جلوی این خودرو می‌توان یک جلوپنجره کرومی بزرگ را ببینید که بخشی از آن توسط نوار LED احاطه شده است. چراغ‌های جلو نیز دارای ماتریکس LED هستند. لوگوی پرچم هونگچی (کلمه هونگچی به معنی پرچم قرمز است) نیز به عنوان خط قرمز مشهودی از بخش میانی کاپوت شروع شده و به جلوپنجره می‌رسد.

دیگر ویژگی خاص سدان لوکس هونگچی دستگیره‌های درب پاپ آپ آن و رینگ‌های 20 اینچی است که با ابعاد بزرگ این سدان همخوانی دارند.

کابین نیز پر از چرم، چوب و کروم بوده و از دو صفحه‌نمایش بزرگ، یکی برای پشت آمپرها و دیگری برای سیستم اطلاعات سرگرمی برخوردار است. نورپردازی داخلی، دکمه‌های حساس به لمس و طراحی سفارشی چهار صندلی نیز جزو دیگر ویژگی‌های کابین هستند.

نیروبخش هونگچی H9 هم پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی بنزینی با قدرت 252 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتون متری است. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می‌شود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت حدود 8 ثانیه‌ای این خودرو با توجه به استانداردهای کنونی خیلی جالب نیست. محصول جدید این خودروساز چینی همچنین از سیستم تعلیق بادی و سیستم نیمه خودران سطح 2.5 سود می‌برد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. Mopar Or No Car

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    با موتور 2 لیتری توربو و این ترکیب رنگ شخمی میخواد به جنگ اس کلاس و رولز رویس بره. خسته نباشی دلاور.
    الان یه عده چینی سوار میان میگن تا چند سال دیگه چین فلان و بهمان. (گوشی را برمیدارد و به تعمیرگاه زنگ میزند تا ببیند کار تعمیر اساسی گیربکس لیفان مدل 1397 تمام شده یا نه…)

    1. مزدا

      ۲۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1380 ديدگاه)

      از جلو پنچره خواسته شبیه رولزرویس باشه چراغ های عقب هم شبیه کادلایک هست. داخل کابین هم حس لوکس بودن به آدم دست نمیده .

      1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

        ۲۲ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (136 ديدگاه)

        چراغ جلو هم شبیه لینکلنه

      2. شاهین

        ۲۲ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (2 ديدگاه)

        پس نتیجه میگیریم یه چینی آشغاله و زنده باد خودروسازی ایران

    2. کیا

      ۲۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چینی دارم.راضیم. در حد کره ای ها و ژاپنی ها نیست ولی در حدش خوبه…شما هم ندونسته اظهار فضل نکن…

  2. Farzad

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (390 ديدگاه)

    با دیدن این ماشین یاد یه جمله افتادم که میگفت :
    همیشه خودت باش کپی ۱۰۰ تومن بیشتر نیست 🙄

  3. کریم

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    انصافا ماشین قشنگی ساخته دستش درد نکنه تبریک میگم به هونگچی و آرزوی موفقیت میکنم براش

  4. حسن

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    اگر کپی کاری چندان به چشم نیاد واقعا جای تحسین داره

  5. Enzo

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (85 ديدگاه)

    همه دنیا دارن میرن جلو .فقط ماییم که عین چی… تو گل گیر کردیم.صد سال دیگه اگه ایرانیی سرگذشت ما رو بخونه اول می‌خنده آخرگریه می‌کنه.اوفففففففففف😔😔

  6. فرهاد

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (72 ديدگاه)

    ما سال هاست که خوابیدیم الان هم منتظریم هر کس هر کاری انجام داد فقط عیب و ایرادش رو پیدا کنیم و کمبودهای درونی خودمون رو سرپوش یذاریم، چینی ها حداقل عرضه و شجاعت تعامل با دنیا رو دارند و در خیلی موارد با اذعان به اینکه نمی دونند دارن حرکت رو به جلو میکنن.

  7. ممد ژانگولر

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (174 ديدگاه)

    من ماشین چینی داشتم چنان با سرعت نور فروختمش که الان بعد ۲ سال تازه فهمیدم پولشو یادم رفت از خریدار بگیرم . 😉😂

  8. رضا

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما همچنان داریم پرایدمون گرون تر از سالهای گذشته می فروشیم.. اخرشم گذاشتن اپشن همچون زه دور در رادیو پخش و روکش صندلی گرون تر مدلهای دیگه است. ای خدا….

  9. مانی

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1596 ديدگاه)

    بزودی به قیمت ۲ میلیارد تومان میاد ایران
    البته اگه از تابستون سال بعد بگذره می‌شه ۳ میلیارد
    بازم تاخیر داشته باشه ۴ میلیارد و الا برکت الله

    1. هادی 8 سیلندر

      ۲۲ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (278 ديدگاه)

      این نهایت 400 میارزه

  10. net

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1094 ديدگاه)

    چراغ عقب از کادیلاک کپی کرده و طراحی داخلی از ایودی a8 کپی کرده و جلو پنجره از رولز رویس کپی کرده و رینگ از بی ام و سری ۷ کپی کرده

  11. Ali a

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (662 ديدگاه)

    اگه موتور قویتر و قیمت و کیفیت خوبی داشته باشه..میتونه فروش نسبتا خوبی داشته باشه..حداقل تو چین..

  12. هادی 8 سیلندر

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (278 ديدگاه)

    ۱۲ سیلندر پیشکش حداقل یه ۸ باید میداشت این جلو پنجره و هیبت خودشون خفه کردن با چهار سیلندر

  13. گوریل انگوری

    ۲۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لامصب
    قیمتش چنده همین الان بخرم
    بیاد تو خیابون همه کب میکنن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن