معرفی شاسی بلند مفهومی جیلی آیکن

اینترفیس های رایانه‌ای دهه 80 میلادی الهام‌بخش ظاهر جعبه‌ای جیلی آیکن مفهومی بوده‌اند! این خودرو در نمایشگاه پکن 2018 رونمایی شده و البته هیچ اطلاعاتی درباره جزئیات قوای محرکه آن منتشر نشده است. البته اتوکار می‌گوید جیلی آیکن از پلتفرم CMA خودروهایی همچون ولوو XC40 استفاده می‌کند.


مدیر طراحی جیلی درباره طراحی این خودروی مفهومی می‌گوید:

یک خودرو باید از نظر ظاهری شبیه یک نماد باشد و چرا ما از طراحی کراس اوورهای مرسوم فاصله نگرفته و طراحی الهام گرفته از دوران 8 بیتی را خلق نکنیم. جیلی آیکن فرم مینیمالیستی داشته و البته با گجت های امروزی نیز هماهنگی نشان می‌دهد.


الهام گرفتن از فرم گرافیکی‌ای که در سیستم سرگرمی نینتندو مشاهده شده یک انتخاب طراحی عجیب است اما اینجا جواب داده است. استایل این خودرو ساده و جعبه‌ای بوده و در آن پایه‌ترین عناصر زیبا شناسی بکار رفته‌اند. سقف خودرو دارای پانل بزرگ شیشه‌ای بوده که برای یک خودروی مفهومی عالی است زیرا دید بسیار وسیعی به کابین ایجاد می‌کند.


جیلی در کابین آیکن از طراحی ساده‌ای استفاده کرده است. به نظر می‌رسد نشان‌دهنده‌ها ترکیبی از رنگ خاکستری بوده و بافت گرمی را ایجاد کرده‌اند. بازهم عناصر طراحی جعبه‌ای برگرفته از 8 بیتی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به صفحه‌نمایش مستطیلی و اهرم تعویض دنده گوشه‌دار اشاره کرد. صندلی‌های تخت نیز با این رویه هماهنگی دارند اما بسیار راحت به نظر نمی‌رسند.


جیلی هیچ اطلاعاتی درباره احتمال تولید این خودروی مفهومی منتشر نکرده است. این خودروساز چینی پیش از این برنامه‌های مفصلی برای ساخت شاسی بلندهایی روی پلتفرم CMA تدارک دیده است. علاوه بر ولوو XC40، برند لینک‌ اند کو نیز دو کراس اوور دیگر با نام‌های 01 و 02 در راه دارد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. VIPER
    سوابق: (1841 دیدگاه) ,

    جیلی با سرعت بسیار زیادی در حال رشد و پوست اندازی هست،
    مدیریت صحیح یعنی این خداییش

    پاسخ
  2. میثم
    سوابق: (1452 دیدگاه) ,

    .
    نه فقط جیلی ، کلا چینی ها با سرعت سرسام آوری در حال رشد هستن

    پاسخ
  3. محسن
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    باز هم بگید چینی آشغال، بنجل و …
    چین داره با سرعت باورنکردنی رو به جلو میره و فعلا ما ۱۰ سالی ازش عقبیم و این فاصله داره بیشتر و بیشتر میشه

    پاسخ
  4. فرهاد
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    رنجرور ایووک رو ندیده کسی یعنی؟ کپی اونه! چه پزی هم دادن با این کپی! ولی باز دم اینا گرم که با حمایت از خودروسازیشون تو ١٠ سال چه راهی اومدن، از ٢٠٢٠ هم که حمایت دولتی از خودروسازی تعطیل میشه تو چین!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.