خودروهای چینی

ورشکستگی زیرمجموعه بایتون در آلمان

زیرمجموعه آلمانی شرکت چینی بایتون با حکم دادگاهی در این کشور اروپایی مجبور به اعلام ورشکستگی شد.

بایتون یکی از استارت آپ های الکتریکی شناخته شده در کشور چین بوده و زیرمجموعه خود در آلمان را قبلاً تأسیس کرده است. البته این کمپانی اخیراً با مشکلاتی دست به گریبان بوده و نیمی از کارکنان خود در آمریکا را به مرخصی فرستاده است. سخنگوی بایتون در آلمان می‌گوید کارکنان کارخانه این شرکت در آلمان نیز دستمزدهای خود را دریافت نکرده‌اند.

Byton M-Byte

همچنین رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند ساختمان بایتون آلمان چندین ماه است که خالی بوده است. دانیل کرچرت مدیر اسبق ب‌ام‌و پیش از این جایگاه خود به عنوان مدیر اجرایی بایتون آلمان را در جولای ۲۰۲۰ ترک کرده و این شرکت چینی از انتخاب جانشین او خودداری کرده و بنابراین کسی مسئول زیرمجموعه بایتون در آلمان نیست.

دادگاه مونیخ به بایتون آلمان دستور اعلام ورشکستگی داده است. دانیل کرچرت نیز به عنوان بدهکار شناخته شده و یکی از وکلای آلمانی به عنوان مدیر موقت ورشکستگی این مجموعه انجام‌وظیفه خواهد کرد.

برخی رسانه‌ها مدعی هستند کرچرت در سال ۲۰۲۰ به دنبال اعلام ورشکستگی این شرکت بوده اما مدیران چینی این ایده را نپذیرفته و همین موضوع دلیل ترک زیرمجموعه بایتون در آلمان توسط این مدیر ارشد بوده است.

این اخبار درست سه ماه پس از اعلام اینکه بایتون با شرکت سازنده آیفون یعنی Foxconn همکاری خواهد کرد منتشر می‌شوند. ظاهراً قرار است بایتون با همکاری این شرکت و مجموعه‌های دیگر خودروی M-Byte را تا سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ روانه خط تولید کند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. new Ramin

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    متاسفانه پس از کرونا دولت چین زیاد از بایتون حمایت نکرد همچنین به علت کرونا کمپانی بایتون نیمی از کارمنداشو اخراج کرد.

    تا مرز ورشکستگی رفت ولی ورشکست نشد

    بایتون خیلی مشکل مالی داره. بایتون لقمه بزرگی برداشته و اولویت اولش اروپا و امریکاس. جالب اینجاس سال ۲۰۱۷ وقتی بایتوت اولین خودروشو رونمایی کرد و گفت تا ۲۰۲۰ وارد امریکا میشه خیلی ها براش سر و دست شکوندن و کلی سفارش دادن !
    اما متاسفانه کرونا ساخت خودشون خودشون رو بدبخت کرد !! ولی من خیلی به بایتون اعتماد داره ولی حیف خیلی مشکل مالی داره…

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  2. میثم

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1568 ديدگاه)

    چه خبره این همه نمایشگر
    شب موقع رانندگی حتی بهش نگاه هم نکنی پدر چشمو درمیاره

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  3. مسعود

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (165 ديدگاه)

    چیه داخل این؟؟
    این اول تلویزیون یا اتاق گیم بوده بعد بیرونش بدنه بهش وصل کردن…
    حتی از نصب نمایشگر رو فرمونم نگذشتن
    جلوشو نمیگرفتن تو نسلای بعدی احتمالا بیرون بدنه و رو جعبه هم نمایشگر میزدن حوصله ماشین عقبی سر نره…

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  4. مسعود

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (82 ديدگاه)

    به نظر من بهتره این ماشین های بی نام و نشون چینی دیگه سریعا وسایلشونو جمع کنند و بزنند به چاک برگردند کشور خودشون. تو اروپا این ماشین ها هیچ خواهانی ندارند و از نظر کیفیت و استهلاک به افتضاحند و به درد نمیخورند. هیچ کس ماشین اروپایی رو ول نمیکنه این ماشین های بیکفیت و آشغال رو بخره

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. زیزیگولو

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2119 ديدگاه)

      ای کاش کل کمپانیهای خودروسازی چین بساطشون از بازار خودرو جمع بشه مخصوصاً از ایران

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. پویان

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (410 ديدگاه)

      در ماشین برقی به خاطر نداشتن خیلی قطعات خودرو احتراقی استهلاک خیلی پایینتره.
      خودرو برقی قبلا نوشتم بیشتر تامین مالی مهمه .
      تا دو سال دیگه خیلی از خودروها ی چینی با اروپایی رقابت می کنند.و حتی بهتر هم خواهند بود.
      چینی ها خودروساز خیلی دارن .برای همین طبیعیه که بعضیشون بنجل باشند .ولی قابل تعمیم به همه نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۳
  5. زیزیگولو

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    پرطرفدارترین کالاهای ایرانی تو کشور چین، اول و آخر نفت و انرژی هستش و بعد از اینا مواد اولیه مثل سنگ‌ آهنو مواد معدنی واسه اینکه چینیا کمبود مواد معدنی دارن ولی از اون طرف پرطرفدارترین کالاهای چینی تو ایران چه کالاهایی هستن!!؟؟؟ میشه گفت الآن اکثر مردم ایران مخالف کالاهای بنجل چینی از جمله ماشینای بنجل چینی هستن ولی مسئولین بدون توجه به خاسته مردم به کارشون ادامه میدن و به واردات از چین ادامه میدن!!!

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  6. حمید عاشوری

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    دوستان ما فندلاند و نروژ و آلمان نیستیم که از وجود کالای چینی مینالین..بفرض همین کالای چینی تو بازار جمع شه..مثلا کرمان موتور دیگه خودروی چینی نزنه..ایرانخودزو و سایپا هم نزنن.بجای جک اس۵ و هایما و … جایگزین چی داریم؟نیسان با مدل قشقایی یا سوزوکی ویتارای ۲۰۲۱ میان جایگزین شن؟بعضی دوستان هنوز نفهمیدن تحریم صنعت خودروی ایران چه تبعاتی داشته و داره؟خلاصه بگم..اگه سود تولید خودرو تو ایران برای کمپانیهای بزرگ باشه هفتاد درصد هم باز کمپانیهای پدر و مادر دار نمیان..پژو با اون وضعیت داغونش میتونست با سود حاصل ازحضور تو بازار ایران خیلی از مشکلاتشو حل کنه ولی باز دمشو گذاشت رو کولشو در رفت…یه کم واقع بین باشیم..چشمهامونو باز کنیم ببینیم اطرافمون چی میگذره..اگه عرضه قطعات بی کیفیت چینی تو بازار قطع شه تبعاتش و اثراتش از جیب من و شما در میاد.فک کنین روزی برسه که یه جفت ایربگ پراید بشه ۳۰تومن..

    موافقم ۰
    مخالفم ۳
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (734 ديدگاه)

      من با حرف هات کاملا مخالف هستم

      تمام این تحریم ها رو فاکتور میگیریم
      خُب

      زمانی که تحریم نبودیم هم یه کارمند اداره نمیتونست یه ماکسیما مونتاژی بخره .یا یه پرادو
      یا هر ماشینی

      جهنم در هر صورت جهنم هست
      چه گرم
      چه سرد
      چه با تحریم
      چه بی تحریم
      نگاهی به وضع قبل تحریم بنداز
      هیچ فرقی با الان نداره
      یک فرق داره فقط
      اون موقع پراید رو میتونستی بخری
      الان نمیتونی همون پراید هم بخری
      دستت به کدوم ماشین خوب می‌رسید که الان که تحریم شدیم نمیرسه
      هیچ ماشینی
      یعنی قبل تحریم من و تو میتونستیم حتی مدل پایه بدون آپشن بنز سال رو بخریم یا بی ام و
      یا مدل کارکرده لندکروز
      خیر‌

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. حسین دهمرد

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      مخالفم. اصلا چه دلیلی داره حتما تولید کنیم کسی اگه خودروساز باشه با تحریم هم میسازه کسی که عرضه ساختن نداره همون بهتر که تحریم بشه و هیچی نسازه. به درک مستقیم وارد کنیم مثه همه دنیا.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. new Ramin

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    خودرو آشغال و بی کیفیت چینی بنجل !!

    پدال این کامنت های حاوی مطالب خنده دار رو بی زحمت منتشر نکن به خدا اصلا زشت هستن. چرا زشت هستن … چون…

    دهه ۱۹۷۵ نظر مردم در مورد خودرو ژاپنی
    آشغال بی کیفیت زشت زباله !
    دهه ۱۹۹۰ به بعد : شاهکار های مهندسی !
    .
    دهه ۱۹۸۵ و ۱۹۹۰ نظر مردم در مورد خودرو کره ای : آشغال بی ریخت بی حویت و بد !
    دهه ۲۰۱۵ به بعد : بسیار خوب هستن و برخی موارد بهتر از خودرو های کلاس خودشون یعنی آمریکایی و ژاپنی هستن.
    .
    دهه ۲۰۰۵ الی ۲۰۱۰ نظر مردم در مورد چینی ها : حرف های همیشگى و مسخره.
    دهه ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۸ به سمت اینده :واقعا بی نظیره هستن بسیار لوکس و زیبا هستن

    مسیری که ژاپن تو ۵۰ سال طی کرد همون مسیر رو حدود ۸۵ درصدش رو کره ای ها تو ۲۵ سال طی کردن. حالا همون مسیر رو چینی ها ۷۵ درصدش رو در ۱۵ سال طی کردن.
    چینی ها تا سال ۲۰۲۵ بیش از نیمی خودرو جهان هستن و همه اونهارو میخرن. محبوب هم خواهند بود الان میگید نه… ولی تاریخ اینو ثابت کرد.
    یادی از گذاشتی میکنم…
    ( چینی ها تا کجا پشرفت کرده اند ؟ مقایسه چانگان cs75 پلاس با مکسوس D60 ) اینم لینک خود سایت پدال. فقط بدونید این مطلب برای ۱ مرداد ۹۹هست.
    یعنی ۹ ماه پیش.
    .
    http://www.pedal.ir/خودروهای-چینی/مقایسه-چانگان-cs75-مکسوس-d60

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2007 ديدگاه)

    دلمون خنک شد…

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا