چریخودروهای چینی

اکسید VX، کراس‌اوور فول سایز لوکس چری

اکسید که مدت‌زمان زیادی از تأسیس آن به‌عنوان برند لوکس و سطح بالای چری نمی‌گذرد، به‌سرعت در حال گسترش سبد محصولات خود است. این شرکت کار خود را در ابتدا با کراس‌اوور میان سایز TX آغاز کرد و پس از معرفی کراس‌اوور کامپکت LX حالا در حال آماده‌سازی کراس‌اوور فول سایزی بنام VX به‌عنوان پرچم‌دار خود است. نسخهٔ کانسپت این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژوی ۲۰۱۹ رونمایی شد و حالا تصاویری ازنسخهٔ تولیدی آن منتشر شده است.

VX در طراحی ظاهری دنبال کنندهٔ همان طراحی خانوادگی برند اکسید است که جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی با چراغ‌های باریک LED در طرفین از شاخصه‌های اصلی آن هستند. ورودی هوای ذوزنقه‌ای در پایین و دی‌لایت‌های LED عمودی هم از دیگر ویژگی‌های نمای جلویی این ماشین هستند. در پروفیل جانبی شاهد طراحی ساده و یکنواختی هستیم که ویژگی خاصی ندارد اما انتظار می‌رود همین طراحی ساده، کابین بسیار کاربردی‌ای را پدید آورده باشد.

در بخش عقبی VX از طراحی محبوب این روزها یعنی چراغ‌های نواری متصل‌به‌هم استفاده شده که با استایل مربع شکل خودرو همخوانی دارد. این کراس‌اوور فول سایز که ظرفیت حمل هفت نفر را دارد، با ۴,۹۷۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۴۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۹۵ میلی‌متر ارتفاع، بزرگ‌ترین کراس‌اوور تاریخ چری محسوب می‌شود. فاصلهٔ محوری VX نیز برابر با ۲,۹۰۰ میلی‌متر بوده و برای آن رینگ‌هایی با سه اندازهٔ مختلف ۱۸ اینچی، ۱۹ اینچی و ۲۰ اینچی ارائه خواهد شد.

اکسید VX در داخل از کابین لوکس و مدرنی برخوردار است که برای یک کراس‌اوور چینی بسیار قابل‌توجه به نظر می‌رسد. در اینجا یک صفحه‌نمایش بزرگ به‌صورت یکپارچه با کنسول مرکزی تعبیه شده که برای کنترل سیستم تهویه مورداستفاده قرار می‌گیرد. در بالا نیز یک نمایشگر بزرگ دوقلو به سبک مرسدس بنز برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی در نظر گرفته شده است. انتخاب‌گر دندهٔ الکترونیکی و دریچه‌های تهویهٔ افقی از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه داخل این کراس‌اوور چینی هستند درحالی‌که سعی شده با استفاده از چرم باکیفیت با دوخت برجسته نیز فضای لوکسی ایجاد گردد.

کراس‌اوور فول سایز لوکس چری با همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژی ارائه خواهد شد که زیر کاپوت کراس‌اوور میان سایز XT هم قرار گرفته است. این موتور ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که انتقال آن به چرخ‌ها توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. فعلاً ارائهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک برای اکسید VX تأیید نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    چه عجب بالاخره چینی با رینگ بزرگ دیدیم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. Just bentley continental

    ۱۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (540 ديدگاه)

    اخه این هیکل
    موتور ۱۶۰۰ سی سی ۱۹۷ اسبی!!!!
    طراحی زیباییم به نظرم نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. ایرانی

      ۱۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      موتور پایه هست. موتور اصلی 2 توربو با 240 اسب بخار قدرت و 380 گشتاور هست که ظاهرا چند ماه بعد از مدل اولیه عرضه میشه.
      بعد اینکه تصویر نمای داخلی lx هست و مدل vx نمای داخلی متفاوتی داره البته به جز نمایشگر یکپارچه که یکسان هست.
      با تشکر از سایت پدال.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سروش

        ۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (23 ديدگاه)

        نه موتور ۲ لیتر این ماشین ۲۵۴ اسب و ۳۹۰ نیوتونه

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. پرسپولیس

    ۱۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (26 ديدگاه)

    قیمت ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ممد ژانگولر

    ۱۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3505 ديدگاه)

    این بیاد ایران بالای ۱ میلیارد قیمت میخوره . ملت همیشه در صحنه هم آماده برای ثبت نام ساعت ۷ صبح با چک بانکی جلوی دفتر فروش ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مانی

    ۱۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    عجب پیشرفتی
    موتور ۱۶۰۰ بخاطر قوانین چین هست
    احتمالا برای بازار‌های خارجی‌ موتور قویتری در نظر بگیرن
    ده سال دیگه ماشین چینی‌ رو به خواب هم نمی‌بینیم
    باید بریم دنبال ماشین‌های ماداگاسکار

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. هادی 8 سیلندر

      ۲۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (458 ديدگاه)

      من همیشه برام سوال بود چرا دست از ۱.۶ و ۱.۵ برنمیدارن خدا خیرت بده
      واقعا حیف موتور ۶ به بالا نیمزنن واقعا خیلی تاثیر داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Behrouz. anzali

    ۲۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    واقعا اگه نگیم پیشرفت کردن بی انصافیه. من خودم تجربه چری اریزو ۵ توربو رو دارم و این ماشینو داشتم . واقعا فوق العاده بود .هم از نظر کیفیت و دوام .سواری نرم و دلپذیر چیزی کم نداشت .این ماشینم جای خودش داره. و فکر کنم خیلی ماشین خوبی باشه اگه قیمت خوبیم داشته باشه ارزش داره. که متاسفانه توی ایران ماشین خوب به قیمت مناسب نداریم??

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا