چری

بررسی چری آریزو ۵

خودروسازان چینی در سالیان اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و این اواخر خودروهای قابل قبولی را معرفی کرده‌اند. بعلاوه چینی‌ها به‌شدت به بازار خودروی ایران توجه داشته و خودروهای فراوانی را راهی کشورمان کرده‌اند. نفوذ چینی‌ها در صنعت خودروسازی ایران به‌قدری گسترده شده است که دو قطب اصلی خودروسازی ایران یعنی ایران‌خودرو و سایپا را نیز درگیر کرده‌اند. علاوه بر این حتی بخش کامیونت‌ها، کامیون‌ها، کشنده‌ها، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها نیز از نگاه تیزبین چینی‌ها در امان نمانده است. در این مطلب قصد تحلیل حضور خودروهای چینی در بازار ایران و خوب یا بد قلمداد آن‌را نداریم اما شاید واردات این حجم بالا از خودروهای چینی به کشور چندان مناسب نباشد چراکه به ماشین‌های چینی می‌توان به‌عنوان راه‌حل‌های موقتی برای بازار محدود و کم تنوع خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان ایران نگریست که به لطف وضع تعرفهٔ واردات خودرو کاملاً تحت سلطهٔ خودروسازان داخلی قرار دارد.

Chery-Arrizo-5-2016-02

بپردازیم به موضوع اصلی مطلب یعنی بررسی یکی از تازه‌واردترین چینی‌های بازار ایران یعنی چری آریزو ۵. شرکت مدیران‌خودرو را می‌توان اولین شرکتی دانست که به سراغ خودروهای چینی رفت و با عرضهٔ چری QQ یا همان ام‌وی‌ام ۱۱۰ برای اولین بار پای چینی‌ها را به بازار خودروی ایران باز کرد. سپس این شرکت محصولات دیگر چری را نیز بانام‌های ام‌وی‌ام ۵۳۰، ۳۱۵، X33 و ۵۵۰ به بازار عرضه نمود؛ اما چندی است مدیران‌خودرو تصمیم گرفته محصولات گران‌قیمت‌تر و به‌اصطلاح لوکس چری را در ایران با همان نام و برند چری عرضه کند. اولین خودرویی که از سوی این شرکت با برند چری عرضه شد، کراس‌اوور تیگو ۵ بود. حال مدیران‌خودرو از سدان کامپکت آریزو ۵ نیز در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد که دومین خودرویی است که با برند چری در بازار ایران عرضه می‌گردد. در ادامه به بررسی اجمالی این نورسیدهٔ چینی می‌پردازیم.

Chery-Arrizo-5-2016-01

معرفی

آریزو ۵ یکی از سدان‌های جدید چری بشمار می‌رود که بین مدل‌های آریزو ۳ و آریزو ۷ قرارگرفته و در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۵ رونمایی شد. تولید این سدان کامپکت در سال ۲۰۱۶ آغازشده و شیلی اولین کشوری بود که آریزو ۵ به‌عنوان بازار صادراتی در آن عرضه گردید. غیر از ایران و شیلی، کشورهای روسیه، مصر و برزیل نیز از دیگر بازارهای صادراتی این خودرو هستند.

Chery-Arrizo-5-2016

طراحی خارجی

چینی‌ها همواره به کپی کاری و تقلید در طراحی خودروهایشان مشهورند که آریزو ۵ هم از این قاعده مستثنی نیست. بااین‌حال در قسمت جلو شاهد تقلید چندانی نیستیم و آریزو ۵ چهره‌ای تقریباً خاص خودش را دارد؛ اما با نگاه به قسمت عقب خودرو با طراحی آشنایی روبرو می‌شویم چراکه طراحی این قسمت و بخصوص چراغ‌ها با نگاهی کامل به محصولات هیوندای به‌ویژه مدل الانترا انجام‌گرفته است. البته طراحی چراغ‌های عقب آریزو ۵ تا حد زیادی به نسخهٔ هاچبک الانترا شباهت دارد. در کل طراحی آریزو ۵ بااینکه در قسمت عقب کپی فاحشی از هیوندای الانترا هاچبک است اما مدرن و زیبا بوده و شیوهٔ طراحی جدید چری را نشان می‌دهد. آریزو ۵ با طول، عرض و ارتفاع ۴.۵۳، ۱.۸۱ و ۱.۴۸ متر ازلحاظ ابعاد در حد و اندازهٔ هیوندای الانترا است.

Chery-Arrizo-5-2016-3

شباهت چراغ‌های عقب چری آریزو 5 به هیوندای الانترا هاچبک
شباهت چراغ‌های عقب چری آریزو ۵ به هیوندای الانترا هاچبک

طراحی داخلی

در قسمت داخلی آریزو ۵ بازهم با طراحی الهام گرفته از محصولات هیوندای مواجه می‌شویم. بااین‌حال در این قسمت هم با طراحی زیبا و اسپرتی طرف هستیم که هرچند ازلحاظ کیفیت هنوز به‌پای کره‌ای‌ها نمی‌رسد اما داشبورد و ادوات داخلی کیفیت بالاتری نسبت به ساخته‌های گذشتهٔ چری دارند. علاوه بر این، جزئیاتی چون دوخت قرمزرنگ برجستۀ روکش فرمان، صندلی‌ها و کنسول وسط موجب شده داخل خودرو اسپرت و پویا به نظر برسد.

chery_arrizo_5_4

قوای محرکه

چری برای این خودرو دو پیشرانه ارائه کرده است. یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۲ نیوتن متر گشتاور و یک واحد ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور که نمونهٔ دوم برای عرضه در ایران انتخاب‌شده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد ۱۱۶ اسب بخار قدرت برای جثهٔ ۱۳۵۵ کیلوگرمی آریزو ۵ کم باشد. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو دو گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی و CVT ارائه‌شده که هر دو نوع در ایران قابل خریداری هستند. شتاب صفرتا صد آریزو ۵ با موتور ۱.۵ لیتری ۱۱ ثانیه اعلام‌شده است که باید با شک و تردید به آن نگریست زیرا پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قدرتی تقریباً مشابه و ۳۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، شتاب ۱۱.۶ ثانیه دارد.

Chery-Arrizo-5-2016-03

تیپ‌ها و تجهیزات

مدیران‌خودرو آریزو ۵ را در سه تیپ ساده، Luxury و Excellent عرضه کرده است که تیپ ساده با گیربکس دستی و دو تیپ دیگر با گیربکس اتوماتیک CVT ارائه می‌شوند. تیپ پایهٔ آریزو ۵ دارای تجهیزاتی چون ایربگ برای سرنشینان جلو، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، شیشه‌های برقی چهاردر، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، رادار و سنسور عقب و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان است درحالی‌که در بالاترین تیپ، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کولر برقی، سانروف و صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی به خودرو اضافه می‌گردند. بااین‌حال کمبود برخی تجهیزات چون تهویه برای سرنشینان عقب، GPS، تهویه دیجیتال و… کاملاً احساس می‌شود.

Chery-Arrizo-5-2016-2

قیمت و رقبا

قیمت تیپ پایه، لاکچری و اکسلنت آریزو ۵ به ترتیب ۵۹,۷۰۰,۰۰۰، ۶۶,۷۰۰,۰۰۰ و ۷۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان از سوی مدیران‌خودرو اعلام‌شده که آن‌را در بازهٔ قیمتی ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان قرار می‌دهد. در این رنج قیمتی از خودروهای داخلی خبری نیست اما هم‌وطنان آریزو ۵ حضور قدرتمندی در آن دارند. سایپا آریو یا همان زوتی Z300، چانگان ایدو و جک J5 اتوماتیک را می‌توان از رقبای آریزو ۵ در بازار این روزهای خودروی ایران برشمرد. البته باکمی اغماض می‌توان کیا سراتو ۱۶۰۰ مونتاژ سایپا را نیز تا حدودی به‌عنوان یکی از رقیبان آریزو ۵ به‌حساب آورد.

Chery-Arrizo-5-2016-04

جمع‌بندی

چری آریزو ۵ خودرویی با طراحی مدرن، کیفیتی نسبتاً مناسب و موتوری نه‌چندان قدرتمند است که با امکانات و تجهیزات نسبتاً مناسب خود می‌تواند نظرهای زیادی را به‌سوی خود جلب کند. البته ضعف قدرت برای خودرویی در این کلاس ممکن است مشکل‌ساز باشد. با مرور مشخصات این خودرو متوجه می‌شویم که چینی‌ها روزبه‌روز در حال کم کردن فاصلهٔ خود با بزرگان صنعت خودروسازی هستند و این زنگ خطر بزرگی برای خودروسازان داخلی محسوب می‌شود چراکه اگر به فکر افزایش کیفیت محصولات فعلی و عرضهٔ محصولات جدید نباشند شاید به‌زودی سهم بالای خود از فروش خودروی ایران را به چینی‌ها واگذار کنند.

CheryArrizo5

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۲۰ دیدگاه

  1. ابوالفضل

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی جالبه ما ایرانیها اینقدردنبال موتور. قوی و شتاب هستیم که این تصور به ذهن میرسه که قصد. خود کشی داریم
    در. همه دنیا دنبال ایمنی بیشترو مصرف کمترهستندما دقیقا برعکس کمربند. ماشین رو. هم نمیبندیم چون میخواهیم راننده رالی باشیم حتی باپراید
    همه جای دنیا میگن ماشینم تو تصادف نابود. بشه ولی خودم سالم بمونم ولی ما میگیم ماشین سالم بمونه برای ورثه بهتره
    این ماشین شش ایربگ ده نقطه ای از کارخانه معتبر. سوئدی داره سیستم های ایمنی ترمز و انحراف از. مسیر. رو داره که حداقلهای ایمنی رو داره
    موتور و. قدرت اون هم از. خیلی از ماشینهای توی این رنج بهتر. نباشه همردیف اونا هست
    از سرو صدای اتاق و موتور هم خبری نیست
    اینکه گفته میشه اتاقش به سرو. صدا میوفته من هفت هزارتا باهاش رفتم و کوچکترین صدایی ایجاد. نشده مگر اینکه این دوستمون باهاش از جوب پریده باشند.
    کیفیت ساخت هم با توجه به امکانات موجود و قیمت در. حد مطلوب هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      ماشین پر قدرت تر چند تا مزیت داره؛ ۱_ موقع استفاده از کولر ماشین حالت مرده پیدا نمیکنه ۲_ شتاب اولیه خوبی داره که تو ترافیک لازمه ۳ _ موقع بالا رفتن از سربالایی تو مسافرت وقتی ماشین پره یا ذاتا سنگینه مجبور نمیشیم کولر رو خاموش کنیم یا هی معکوس بکشیم مخصوصا تو ماشین اتومات که باید قربون صدقش بری تا معکوس بده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. علی

        ۱۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز دقت نکردی دیگه ، کولرش برقیه داداش یعنی اصلا به موتور با تسمه وصل نیست که از قدرتش کم کنه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. امیر

          ۱۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (23 ديدگاه)

          کولر برقی فقط تو مدل اکسلنت هست و مزایای قدرت زیاد رو کلی گفتم‌ نه فقط این ماشین.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. رضا

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی جالبه ما ایرانیها اینقدردنبال موتور. قوی و شتاب هستیم که این تصور به ذهن میرسه که قصد. خود کشی داریم
    در. همه دنیا دنبال ایمنی بیشترو مصرف کمترهستندما دقیقا برعکس کمربند. ماشین رو. هم نمیبندیم چون میخواهیم راننده رالی باشیم حتی باپراید
    همه جای دنیا میگن ماشینم تو تصادف نابود. بشه ولی خودم سالم بمونم ولی ما میگیم ماشین سالم بمونه برای ورثه بهتره
    این ماشین شش ایربگ ده نقطه ای از کارخانه معتبر. سوئدی داره سیستم های ایمنی ترمز و انحراف از. مسیر. رو داره که حداقلهای ایمنی رو داره
    موتور و. قدرت اون هم از. خیلی از ماشینهای توی این رنج بهتر. نباشه همردیف اونا هست
    از سرو صدای اتاق و موتور هم خبری نیست
    اینکه گفته میشه اتاقش به سرو. صدا میوفته من هفت هزارتا باهاش رفتم و کوچکترین صدایی ایجاد. نشده مگر اینکه این دوستمون باهاش از جوب پریده باشند.
    کیفیت ساخت هم با توجه به امکانات موجود و قیمت در. حد مطلوب هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. ابرقویی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام وعرض ادب به منتقدان ومتخصصان خودرو،
    بنظرشمااختلاف بیست میلیون تومانی بین آریزو۵باآریوs300چیه؟
    قیمت هرسیستم اضافه چنده که اینقدرگرون ترش کرده؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ملت

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ظاهر =گارانتی =دوربین عقب =دزد گیر= ایربگ ۶ تا =کنسول با اتصال موبایل= رینگ ۱۷ سایپا و ایران خودرو نیست =

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. وحيد

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اقاجون اریزو در بدترین شرایط ۵۵ میلیون مدل اکسلنتش در میاد .. میخای حساب کنیم … من یکی خریدم ٢٧ تومن دادم و با اقساط در میاد ٨٣ تومن … حالا بقیه پولتو بزا تو بانک و ماهی یه تومن سود بگیر و به جای ٣ ماهی ۶ تومن شما ٣ ماهی ٣ تومن میدی و در این صورت ٢٧ میلیون دیگه میدی … که تقربیا بین ۵۴ تا ۵۵ در میاد و در نهایتم مابقی پولت که تو بانک گذاشتی گیرت میاد … پس واقعا بهتر از اینه که ادم یه جا پولشو بده یه دسته دوم ان سال پیش کره و ژاپن بخره ،،، من دارم ناراضی نیستم به نسبت قیمتس..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. وحید

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اگه بین این دو مدل موندی آریزو بگیر
      تو اون رنج قیمت بسترن و جیلی امگرند ۷ هم خوبن
      ولی آریو رو پیشنهاد نمیکنم
      ماشین جالبی نیست کلا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. محمد

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حد اقل تو سربالای را بره با این هزینه زشت یه پراید بیاد ازش سبقت بگیره
    صدای زوزه گیربکسم که شده بود موزیک ما

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. کوردی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    قیمت و شرایط فروش و همچنین کیفیت خوبش رو اگر در نظر بگیریم خوبه بد نیست…
    البته در صورت وجود پول در خزانه اتان، نخرید چونکه من ب ام وی و بنز و تویوتا را سفارش میدم!

    در اونصورت با یه مقایسه سرانگشتی خواهید فهمید که قیمتها در کشور چه قدر مفتضح فاصله داره که اکثریت قریب به اتفاق مردم توانایی بهره مندی از برندهای مشهور و معروف رو ندارند پس مرحبا به چینی ها…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Amir

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من به تازگی این ماشین رو خریدم
    به نظرم عالیه
    حرف نداره-حتی قدرتشم خوبه و برای یه رانندگی مطمئن کافیه
    من خیلی باهاش حال میکنم
    باورنکردنیه این همه امکانات
    فوق العاده ایمن هست- بخرید تا ایرانیها دست نبردند توش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی

      ۲۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام….یه سوال دارم..تو قسمت جلوی صفحه کیلومتر متوسط سرعت را نشان میدهد یا فقط متوسط مصرف سوخت را نشان میدهد؟ از راهنمایی شما متشکرم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. مهدی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من این خودرو خریداری کردم و راضی هستم و چند مرتبه چالوس رفتم (با چهار سرنشین) و در جاده های کوهستانی و پر پیچ و خم حتما باید بصورتی تیوپ ترونیک رانندگی کنید . در کل ماشین خوبی هست و همانگی اتاق و موتور بسیارمشهود است. اگر افرادی هستن دنبال ماشین پر شتاب میگردن بنده این خودرو پیشنهاد نمی کنم . بنده حدودا ۵۰۰۰کیلومتر در جاده با این ماشین رانندگی کردم ( کفی و کوهستانی ) بسیار خودرو اقتصادی و راهتی هست
    تنها ایراد این خودرو نداشتن پراژکتور جلو هست که در زمان تاریک شدن هوا در جاده های کوهستانی لازم میباشد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. ابرقویی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    بنظرمیرسه خودروی ایمنیه
    میشه اونو با آریوs300مقایسه کنید؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. وحید

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      نه
      بهتره با بسترن و جیلی مقایسش کنی
      آریو نشستم داخلش
      نه از ظاهر نه امکانات نه موتور حرفی برای گفتن نداره
      ساندرو هم داخلش خیلی بد طراحی شده بود و خیلی بی دقت کار کرده بودن انگار از سرواکنی بوده ( هر دورو تو یه نمایندگی دیده بودم )

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. طاهر

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به همه ؛ من هم خریدم،با احترام به نظر همه منتقدان بنظرم اگر با خودروهای ساخت ایران مقایسه بشه کار اشتباهی است چون اگه امکانات این خودرو روی سواری های ایرانی نصب می شد ما هیچ وقت قدرت خریدش رو نداشتیم،

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. سعید

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام آقا من یکی از کشفیات جدیدم رو در مورد این ماشین بگم برام جالب بود که چرا این ماشین با اتاق نسبتا جا داری که داره و فضای زیاد سرنشیان عقب چرا دریچه کولر و بخاری برای سرنشیان عقب نداره تا اینکه یک روز وقتی بخاری رو روشن کردم . بچه ام که در عقب خودر بود گفت که پاهاش حسابی گرم شده من توجهی به حرفش نکردم . گفتم حتما گرمای که زیر پای من هست از زیرصندلی راننده به عقب میره . تا اینکه چند رو ز پیش انگشترم داخل ماشین افتاد وقتی داشتم زیر صندلی جلو رو ازصندلی عقب نگاه میکردم تاریک بو د و نور چراغ موبایلمو روشن کردم چیز جالبی دیدم دریچه خروجی بخاری زیر صندلی راننده خیلی حرفه ای و هوشمند به سرعت زیر صندلی شاگرد رو هم نگاه کردم دیدم همین دریچه برای زیر صندلی شاگرد نیز وجود دارد .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. نیما

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مخلوطی از النترا و سراتو.ن به ماشین چینی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. ایرج خان

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    پیشنهاد می کنم لیفان ۸۲۰ و آریزو ۵ را با یکدیگر مقایسه کنید چون خریداران بسیاری در بازار در انتخاب یکی از این دو خودرو دچار تردید هستد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. بهزاد

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تازه خریدم بسیار عالیست در حد ی که باور کردنی نیست به نظرم تناسب خوبی بین پولی که میدی با خرید خودرو وجود داره تعادلش سر پیچ ها با سرعت بالا بسیار فوق العادس مخصوصا عملکرد ترمزش بی نظیره از داشتنش لذت خواهید برد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. بیگزاده

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان عزیز
    هرکسی در مورد کولر این خودرو اطلاعات داره بگه
    چون میگن کولرش برقی هست ولی من چند ماهی که این ماشین را خریدم احساس میکنم کولر آن نیز مانند دیگر ماشینها با نیرویی موتور کار میکنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. سلیمیان

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام و روز بخیر
    بیش از پنجاه ساله ایران داره مثلا در صنعت خودرو فعالیت میکنه البته اونهم فقط مونتاژ بوده اما هنوز هم در نقطه صفر داریم درجا میزنیم این چینیهای به قول شما آشغال کلا ۱۵ ساله شروع کردن و به اینجا رسیدن .
    خودمون رو گول نزنیم چینیها به خاطر تلاششون تو تمام زمینه ها پیشرفت فوق العاده ای داشتن کل اقتصاد دنیا رو تحت تاثیر خودشون قرار دادن .
    اگر ما بدمون میاد یه مسئله شخصیه ، هر کی دوست نداره نخره ولی بدون تجربه کردن چیزی بیخود نظر ندید .
    بی شک ۹۹ درصد کسایی که میگن چینی آشغال حتی یکبار هم سوار این جور ماشینا نشدن .
    کمی انصاف هم خوبه ، چرا باید در این آشفته بازار ایران من ایرانی فقط حق انتخاب بین محصولات افتضاح ایرانی رو داشته باشم اونهم با ایرانخودرو مغرور بی کیفیت و سایپای نامطمئن .
    در این شرایط که دست ما ایرانیها به محصولات درجه یک و استاندارد جهانی نمیرسه دم چینیها گرم.
    من صاحب آریزو ۵ هستم و از هر نظر از این ماشین زیبا راضی هستم . وقت بخیر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. سعید

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان عزیز میخام آریزو بخرم کمکم کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. کیوان

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به همه
    من خودروهای داخلی زیادی رو امتحان کردم ولی وقتی پشت این ماشین نشستم احساس بینظیری داشتم به قدری بیصدا است که یکبار فکر کردم که ماشین خاموشه.در کل امکاناتش بینظیره و برای یک راننگی آرام ایمن و بدون هیجان و البته اقتصادی حرف نداره .به افراد بالای ۴۰ سال و خانومها توصیه میکنم اگه دنبال یک خودرو ی فوق العاده بروز ، با تمام امکانات ، راحت والبته شیک میگردین در خرید این خودرو شک نکنید.امیدوارم مدیران خودرو به حقیقت ۵ سال گارانتی این خودرو را تظمین کنه چرا که برای محصولات بعدی میتونه روی من حساب کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. محمدرضا

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    درسته که ترمزش و کلا امنیتش قوی نیست ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. حسن

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام وقت بخیر
    من از شهریور آریزو ۵ دارم
    شتاب معمولی ( به هیچ عنوان بد نیست )
    متوسط مصرف خوب
    ایمنی ، امکانات ، گارانتی و ظاهر عالی ، هرکسی هم قصد خرید داره میتونه بری تو سایت chery.ir تست درایو ثبت نام کنه با چشم باز انتخاب کنه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. پوریا

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوستان عزیز من دو ماه میخوام با کل پولی که جمع کردم پول پیش آرزو بدک بخرم تورو خدا اگه ماشین خوبی نیست و باید هرروز نمایندگی برم برا تعمیر و به گفته دوستان کمک ها صدای زیادی داره خواهش کمک کنید کن کل دارای این پول و برا راحتی زن و بچه ام میخوام اینو بخرم اگه خوب نیست به بنده بگید من نخرم چون قبل این ماشین ۲۰۶ و پراید زانتیا داشتم و الان ۳ سال ماشین ندارم لطفا انصافا خواهش کمکم کنید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  20. محمد

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان c5 یا مگان بخرید سلامتش رو و پولتونو دور نریزید البته من فک میکردم از ماشینای ایرانی بهترن ولی انچنان فرقی بینشون نیست و فقط جینگول تره و گرونتر. من سی ۵ دارم ۱۰ سالشه مث ساعت کار میکنه از نظر اپشن هم از اینا سرتره.با سوار شدن این مدل ماشینا لذت سواری رو از خودتون گرفتید چون حتی ب گرد ی زانتیا سالم هم نمیرسن. التماس میکنم با تفکر بخرید و پولتون رو دور نریزید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. ژاپن پرست

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۵ ساله ماکسیما دنده ای دارم و تنفر بی اندازه ای از ماشینای چینی حتی ام جی و جیلی دارم چه برسه به اینا هر جا ببینمشون میکنمشون تو گارد ریل.نخرین این اشغالای چینی رو.ایکس ۳۳ مگه صفرش ۶۰ میلیون نیست پس چرا کارکردشو هیچکی نمیتونه بفروشه تازه سی و پنجم کسی ازش نمیخره.چینی چینیه.لیفان ایکس ۶۰ مثلا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. میثم

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش خون خودتو کثیف نکن ببین ماکسیما کجاش با این ماشین قابل مقایسه هاست که این طوری حرف زدی ماکسیما تو رنج قیمتی و حجم موتوری کاملا با آریزو ۵ امثال اون فرق داره چرا قیاس مع الفارق می کنی آخه این ماشین نکته خوبش اینه ۵ ستاره ایمنی داره که یکی از مهمترین چیزاییه که تو ماشین های وطنی ظاهرا هیچ اعتقادی به ایمنی و امنیت سرنشین ندارند خیلی هم خوبه ولی از لحاظ قدرت وشتاب خوب هنوز راه زیادی دارن به برند های روز دنیا برسن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. عادل

      ۲۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      همین که شما افرادی که به قول شما چینی سوار میشن رو میکنی تو گارد ریل ، دیگه توقعی ازت نمیره
      حالا انتظار داری با این حرفت ملت بترسن دیگه ماشین چینی نخرن . هههههههههههههههههههههههههههه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  22. محمدرضا

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    اریزو لاکچری سانروف نداره؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. فرهاد

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شما اگه پول این ماشینو داشتین ماکسیما میخریدین یا نه ترجیح میدادین همین ماشینو سوار بشین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. مسلم محمدی

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دستان این قسمت مربوط به نظر کاربران در مورد آریزو است من نمی دونم چرا دوستان این خودرو را با خودروهای ژاپنی وکره ای که چند برابر این خودرو قیمت دارن مقایسه میکنن در حالی که تو این رنج قیمت شاهد یک ماشین زیبا وبا کیفیت هستیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. آریایی

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان عزیز دورود و سپاس فراوان
    خودروهای چینی موقع فروش تا کمر توی ضرره
    با این قیمتها میتوانید خودرویی بسیار بهتر سوار شوید
    سراتو سایپا واقعا عالیه قدرتمند و باکیفیت و ایمن و در صورت فروش با افت ناچیز

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. آریایی

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان عزیز دورود و سپاس فراوان
    خودروهای چینی موقع فروش تا کمر توی ضرره
    با این قیمتها میتوانید خودرویی بسیار بهتر سوار شوید
    سراتو سایپا واقعا عالیه قدرتمند و باکیفیت و ایمن و در صورت فروش با افت ناچیز
    سراتو معمولا با مزدا۳ مقایسه میشه
    حالا خوددانی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. طاها

      ۲۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بله، سراتو با مزدا مقایسه میشه، اما نه سراتوی سایپا!
      شما بگید چرا قیمت سراتوی کره ۲۰۱۲ با سراتوی سایپای ۱۳۹۵ (۲۰۱۶) یکیه؟ برای اینکه امکانات محصول سایپا در حد پرایده و n آپشن از همین آریزو ۵ کمتر داره.کیفیت رنگ و صندلیها و قطعات فنی و … هم به تدریج به خودتون ثابت میشه و از نظرتون پشیمون میشید.
      من طرفدار خودروی چینی نیستم، ولی قطعاً از محصولات ایرانی بهترن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. وحید

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (13 ديدگاه)

        والا سراتو سایپا کجا سراتوی کیا موتورز کجا ..کلا بدنه و اپشن ها و فضای داخل رو سایپا سازی ( همون بومی سازی ) کردن . پشتش نشستم ، بد نیست موتور خوبی داره از سال قبل هم آپشناش بیشتر شده یکم صندلیای عقبش راحت نبودن انگار ، اگه میخواین کیا بگیرین فقط وارداتی بگیرین اونم اول اسپورتیج و اوپتیما ، بعد سراتو و ریو که تو رنج قیمت پایینترش خیلی خوبن
        و بهتره بدون اطلاع و نشستن پشت هر ماشینی در موردش نظر ندین ، خیلیا فک میکنن چون موتور فلان ماشین ۱۵۰۰ یا ۲۰۰۰هست پس ماشین آشغالیه یا چون برند یه ماشینیو دوس ندارن پس بده و همه باید تایید کنن
        هر کس به نسبت بودجه و علاقه ای که داره میتونه هر ماشینیو انتخاب کنه ، اگه به نظر دیگران بود که همه باید به قول اون آقا میرفتن تو گارد ریل چون ایشون خودشون از ماشین چینی بدشون میاد.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  27. سلیمیان

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام
    من صاحب آریزو ۵ اکسلنت هستم و خودم عملا تجربش کردم و دارم استفاده میکنم . از بسیاری از جهات عالیه ، نه ضعیفه و نه تنبل ، نرم و بی صداست ، کنترل خودرو راحت و کیفیت خوبی داره . فقط یک کلام ماشین خیلی خوبیه ، به ولله نظر قطعی من هست و هیچ تعارفی هم با کسی ندارم .
    اینقدر راضیم که حالا حالاها به فکر فروشش نیستم .
    هر کسی در مورد این ماشین شک داره میتونم کمکش کنم .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. محمد

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.
    اولین نکته ای که به نظر بنده میرسه اینه که خیلی از دوستان نسبت به اینکه این ماشین در بازار ایران قیمت بالایی داره معترض هستند.
    اگر این موضوع رو بپذیریم پس مطمئنا این موضوع رو هم باید در نظر بگیریم که ما برای هر ماشینی توی کشورمون قیمت واقعی رو پرداخت نمیکنیم.
    ۳۷ میلیون تومان برای ۲۰۶-۲۰ میلیون تومان برای پرایدی که هر سال تعداد زیادی از خانواده ها دارن عزیزان خودشون رو به خاطر این ماشین از دست میدن.
    اگر فکر میکنیم که این محصولات داخلی با کیفیت پایین و نبود خدمات پس از فروش مناسب و گارانتی های ضعیف قیمت مناسبی دارن مطمئنا اشتباه کردیم.
    ما برای حتی ماشین های کلاس بالای میلیاردی هم داریم قیمت های غیر واقعی پرداخت میکنیم.
    این ماشین در کلاس شهری قرار داره پس دلیلی نداره که انقدر راجع به شتاب اولیش نگران باشید چون قرار نیست برای سرقت مسلحانه یا اول شدن توی پیست مسابقه سوارش بشید.
    این ماشین ۵ ستاره ایمنی C-NCAP رو کسب کرده چیزی که محصولات داخلی نزدیکش هم نیستند.
    وزن ماشین به نسبت خوبه و به خاطر فاصله محورهای مناسب هندلینگ مناسبی داره.
    کیفیت متریال های داخلی خودرو مناسب و از نظر طراحی خوبه.
    مصرف این ماشین به صورت ترکیبی نزدیک ۷.۵ لیتر.
    ۱۵۰۰۰۰ کیلومتر یا ۵ سال گارانتی داره که نشاندهنده اینه که کیفیت پایینی نداره.
    در ضمن خیلی از دوستانی که این ماشین رو نقد میکنند اگر لوگوی یه ماشین کره ای مسل هیوندا روی این ماشین بود حاضر بودند ۱۲۰ میلیون تومان بابتش پول بدند.
    امیدوارم یه مقدار به نسبت شرایط جامعه و انتخاب هایی که داریم واقع بین باشیم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محگد

      ۲۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      عذر میخوام . ایمنی که استاندارد چین بده بدرد نمیخوره . از اروپا چند ستاره میگیره این مهمه .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  29. شهاب

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستای عزیز.من هم ماشین چینی ندارم اما دوست صمیمیم که هرشب میبینمش ۳۱۵ داره.انصافاازلحاظه شخصیت و کیفیت از۲۰۶بهتره و تا الان هم که ۳سال شده اذیت نکرده.عیب عمده ماشین چینی ها افت قیمت شدید ازصفری به کارکرد.قطعات نسبتاگرون.مشکله ضعف انتقال نیرو ازصفحه کلاج یا گیربکسه که البته شاید هزینه ای نداشته باشه واستون اما گاهی رو اعصابه.
    علت استقبال هم شرایطه خوبه فروشه و طراحی بهتر و جدیدتر نسبت به محصولاته داخلی یا منتاجی.
    آره اگه کسی ۶۰.۷۰ملیون پوله نقد.چی پوله نقد.کجا پوله نقد.کی پوله نقد.داشته باشه بهتره اول رو ماشینای کره و ژاپنی فکر کنه بعد چینی.از ماشینای فرانسوی خصوصا پژو جماعت هم متنفرم که هزینه تعمیر بالا و استلاک بالا بخاطره پیچیدگی الکی موتور دارن.که به صورت جهنی ثابت شدس.top gearمربوط به کارخانه پژو رو ببینید معلوم میشه.
    هرچند که مثلا ماکسیما که فوق العادست اما به گفته اون دوستمون داخله شهر صدی ۱۴میسوزونه که خیلی بده هم از لحاظه اقتصادی هم محیطه زیستی.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. سلیمیان

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آخه بندگان خدا وقتی مجبوریم قیمت زیادی رو بابت محصولات بی کیفیت داخلی که حتی سازندگانش حاضر نیستند مدت زیادی گاراتیش بکنن تازه اونهم با کلی منت و دردسر که آخرشم از خیر گارانتی میگذریم ، در کنار حس حماقتی که به آدم دست میده وقتی که پول رو میدی و بعد چند ماه با منت تمام باید ماشین رو از ایرانخودرو یا سایپا تحویل بگیری ، خوب آدم راهی براش نمیمونه برای انتخاب راههای بهتر .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا