چریخودروهای چینی

نگاهی به چری تیگو ۵ مدل ۲۰۱۶

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز، بارها گفته شد، سازندگان چینی چند سالی است که وارد مرحله «تولید کیفی» شده‌اند و این مسئله هم ناشی از فشار رقابت شدیدی است که از ناحیه رقبای خارجی و داخلی بر آن‌ها وارد می‌شود. در جایی خوانده‌ام که در این کشور بیش از ۱۵۰ خودروساز با اسامی متفاوت مشغول فعالیت هستند که اگر این امر واقعیت داشته باشد ما با یک جهان خودروسازی روبرو هستیم، کهکشانی بیکران از رشد و تنوع.

Chery Tiggo 5
Chery Tiggo 5
در این میان، شرکت چری، به‌عنوان بزرگترین صادرکننده خودروهای چینی با سرعت بیشتری وارد این عرصه شده تا بلکه از دیگر هم‌قطاران وطنی خود عقب نماند. از همین روست که مدل‌های بهینه‌تری همچون تیگو ۵ و آریزو و… روانه بازارهای جهانی نموده است که اگر نیک بنگریم نسبت به اسلاف خود از کیفیت بهتری برخوردارند و در جای خود، خودروهای جدی‌تر و واقعی‌تری هستند و خوشبختانه همانند برخی تولیدات قدیمی این شرکت، شبیه خودروهای اسباب‌بازی و یا کارتونی! نیستند.

Chery Tiggo 5
Chery Tiggo 5
چند صباحی هست که کراس‌اوور محبوب این شرکت به نام TIGGO 5 وارد بازار کشورمان شده و توسط شرکت مدیران خودرو هم به فروش می‌رسد. این خودرو برای نخستین بار، در ۲۸ نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی، به بازار چین معرفی شد و تنها در عرض یک سال توانست موفقیت بسیاری را از آن سازنده خود نماید. طبق روال متداول در میان سازندگان چینی، خودروی مذکور طی مدت زمان کوتاهی پس از تولید، یعنی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی، دستخوش عمل فیس‌لیفت شد و چراغ‌های جلو، عقب، جلوپنجره و سپرهای آن متحول و داخل کابین آن هم تحت بهسازی و نوسازی مجدد قرار گرفت که این موارد در کنار یکدیگر، نمای زیباتری را برای این خودرو تدارک دیده‌اند. ضمن اینکه، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با توانی معادل ۱۵۲ اسب بخار، برای نسخه دستی این خودرو قابل دسترس است تا بلکه سرعت و شتاب بیشتری را برای آن فراهم آورد. البته کماکان نسخه‌های اولیه و پیش از فیس‌لیفت این خودرو در کشورمان به فروش می‌رسند که امیدواریم که هر چه زودتر مدل‌های فیس‌لیفت شده آن وارد بازار شوند.

Chery Tiggo 5
Chery Tiggo 5
در سال ۲۰۱۵ میلادی، تعداد ۶۷/۹۸۴ دستگاه چری تیگو ۵ در بازار چین به فروش رسیده است که جایگاه سی‌ام را در میان یک‌صد شاسی‌بلند پرفروش آن کشور، نصیب آن نمود.
چندی پیش سایت «AUTOMIDDLEEAST» نسخه‌ای از این خودرو را مورد بررسی قرار داد که در اینجا برگردان متنش را تقدیم شما عزیزان می‌کنم.

Chery Tiggo 5
Chery Tiggo 5

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
چری تیگو یک شاسی‌بلند کوچک است که در برابر خودروهایی همچون کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX قد علم کرده است. این در حالی است که با نگاهی به جاده‌های امارات درمی‌یابیم که این خودرو به‌اندازه رقبایش محبوب نیست ولی درعین‌حال، نباید این کراس‌اوور چینی را نادیده گرفت و یا به آن بی‌توجه ماند.

Chery Tiggo 5
Chery Tiggo 5

نمای ظاهری

با ترکیبی از خطوط تازه و پرطراوت، اجزای کرومی و منحنی‌های نرمی که در طول بدنه این خودرو به‌کاررفته، چری تیگو ۲۰۱۶ جلوه‌ای زیبا از برند خود به نمایش می‌گذارد که البته این امر در جای خود، مایه شگفتی نیست زیرا که طرح آن، از زیردست طراحان پورشه و مرسدس بنز بیرون آمده است، طراحانی با نام‌های کلاوس بادن هاوس (KLAUS BADENHAUSEN)، جیمز برین هوپ (JAMES BRAIN HOPE) و هاکان ساراکوقلو (HAKAN SARACOGLU).
توضیح: کلاوس بادن هاوس، رئیس سابق بخش طراحی و مهندسی کمپانی مرسدس بنز بوده است. جیمز برین هوپ هم طراح ارشد سابق شرکت‌های اوپل و فورد و دایملر – کرایسلر و در نهایت هاکان ساراکوقلو هم طراح سابق پورشه و مسئولیت پروژه‌های کیمن، باکستر،۹۱۱ و ۹۱۸ اسپایدر را عهده‌دار بوده است.

Chery Tiggo 5
Chery Tiggo 5

کابین

طراحی سحرآمیز به داخل کابین این خودرو هم راه یافته است، کابین دو رنگ آن تریمی از مشکی پیانو را در خود جای داده، همراه با پوشش‌های چرمی نرم، سوراخ‌دار و برقی از فلز کروم. ضمن اینکه، شرکت چری برای آنکه وجه اسپرتی را برای این کابین فراهم آورد از دوخت قرمز رنگ در فرمان، دسته‌دنده و صندلی و استراحتگاه‌های دست بهره برده است. مهم‌تر از همه، کیفیت کاربری این تجهیزات است، مسئله‌ای که نیاز به تحسین دارد.

Chery Tiggo 5
Chery Tiggo 5

مهندسی

از لحاظ تکنیکی، بخش جلو کابین تیگو به یک سامانه اطلاعات – سرگرمی با کیفیت بالا، اتصالات بلوتوث، سامانه ورود بدون کلید و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز است. چنانچه مبالغ بیشتری را از جیب‌هایتان خارج نمایید، می‌توانید از سیستم START/STOP که ذخیره سوخت خودروی‌تان را حفظ می‌کند و نیز یک تنظیم ۸ جهتی الکتریکی برای صندلی راننده بهره‌مند شوید.

interior_5350

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود

این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری نیرو می‌گیرد که قادر است توانی معادل ۱۳۹ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۸۲ نیوتن‌متر را تولید نماید. این نیرو به‌طور مستقیم از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلوی این خودرو انتقال می‌یابد و می‌تواند سرعتی معادل ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان آورد.

Chery Tiggo 5

خلاصه بررسی

چری تیگو ۲۰۱۶، تمامی قضاوت و پیش‌داوری‌های ما را در مورد خودروهای چینی به چالش می‌کشد و درعین‌حال، شیوه قبلی خود را هم درزمینهٔ «کیفیت» پشت سر نهاده است. قیمت هدفی که برای آن تعیین شده کمتر از همتایانش است، در حالی که تجهیزات بیشتری را نسبت به آن‌ها ارائه می‌دهد. ارزشش را دارد که وقت صرف نموده و نگاهی به این شاسی‌بلند کوچک بیاندازید.

Chery Tiggo 5
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
در ازای مبلغ پرداختی، خرید این خودرو معامله‌ای خوب و عالی محسوب می‌شود.
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
تصوراتی که مردم درباره خودروهای چینی دارند.

Chery Tiggo 5

مشخصات فنی

نوع موتور: SQR484F
حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی
ضریب تراکم: ۱۰.۱
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت (گیربکس CVT) و ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت (گیربکس ۵ سرعته دستی)
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک‌فرسون
سیستم تعلیق عقب: مستقل، چند اتصالی (MULTI LINK)
نوع کالیپرهای ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع کالیپرهای ترمز عقب: دیسکی ساده
مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۹۶ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت (گیربکس CVT) و ۸.۵ لیتر (گیربکس دستی)
نوع گیربکس: CVT (7 سرعته تیپ ترونیک) – ۵ سرعته دستی
توضیح: تیپ‌های LUXURY و EXCELLENT سفارش ایران با گیربکس CVT عرضه می‌شوند و تیپ COMFORTABLE هم با هر دو نوع گیربکس دستی و CVT.

Chery Tiggo 5
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۰۶/۱۸۴۱/۱۷۴۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۶۱۰ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۵۳۷ کیلوگرم (گیربکس CVT) – ۱۴۹۵ کیلوگرم (گیربکس دستی)
حداقل شعاع گردش: ۵.۵ متر
گنجایش محل بار: ۳۷۰ لیتر
ظرفیت باک: ۵۵ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۶۵ R 17

Chery Tiggo 5
ایمنی
۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین
۴ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو جانبی)- تیپ EXCELLENT این خودرو تنها از دو کیسه هوا بهره می‌برد.
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کنترل پایداری (ESP) – فقط در تیپ LUXURY عرضه می‌شود.
سیستم ضد لغزش (ASR) – فقط در تیپ LUXURY عرضه می‌شود.
سیستم ترمز اضطراری (EBA) – فقط در تیپ LUXURY عرضه می‌شود.
سیستم کنترل مستقیم گشتاور موتور (DTC) – فقط در تیپ LUXURY عرضه می‌شود.
سیستم کمکی حرکت از روی سراشیبی (HHC) – فقط در تیپ LUXURY عرضه می‌شود.
کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای برای سرنشینان جلو و عقب
و…

تجهیزات (تیپ LUXURY و EXCELLENT سفارش ایران)
برخلاف تجهیزات ایمنی، درزمینهٔ تجهیزات رفاهی بین دو تیپ LUXURY و EXCELLENT سفارش ایران این خودرو تفاوتی وجود ندارد.
غربیلک فرمان با پوشش چرمی
سیستم ورود بدون کلید هوشمند + استارت
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و نمایشگر درجه دمای محیط (قابلیت تنظیم جداگانه برای هر دریچه)
سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل)
سانروف برقی
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان + DVD و پورت USB و AUX
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ
سنسور پارک عقب
دوربین دید عقب
صندلی‌های برقی
تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت
پوشش چرمی صندلی‌ها
سیستم نمایش اطلاعات خودرو (مسافت، مصرف سوخت و…)
چراغ‌های روشنایی در روز
چراغ‌های جلو و عقب از جنس LED
سیستم ضد سرقت الکترونیکی (IMMOBLIZER)
استراحتگاه دست در کنسول جلو و عقب و نگه‌دارنده فنجان
و…

Chery Tiggo 5
Chery Tiggo 5
قیمت
در ایران: ۹۳.۷ میلیون تومان (تیپ EXCELLENT) و ۸۸.۷ میلیون تومان (تیپ LUXURY)
در امارات: ۵۹,۹۰۰ الی ۶۴,۹۰۰ درهم (حدود ۵۶.۲ الی ۶۰.۹ میلیون تومان)

منابع دیگر:
CHERYINTERNATIONAL.COM
CARNEWSCHINA.COM
CHINAAUTOWEB.COM
و…

نوشته: سام کاویانی

نویسنده مهمان

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

مطالب مشابه

‫۱۲۵ دیدگاه‌ها

  1. آرش ایلخچویی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین خوبیه، نظرات ذهنی ملاک نیست،کسانی که نسبت به ماشین های چینی نظر مساعد ندارند میتوانند از پیکان پراید یا پژو ۴۰۵ استفاده کنند، اجباری در کار نیست، کسی که ۹۰ ملیون میده به یه ماشین حتماً اهل حساب و کتاب هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      کسی که اهل حساب و کتاب باشه ۹۰ میلیون رو میده پای ماشین نه این

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. رضا

        ۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (240 ديدگاه)

        شما که اهل حساب کتابی ۹۰ میلیون رو به چی میدی در این بازار؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Ali

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (10 ديدگاه)

          اتفاقاً حساب و کتاب می گه پول دادن بابت چینی یعنی ضرر
          من شخصاً اقتصاد و ایمنی و کیفیت را به ظاهر ترجیح داده و اسپورتج ٢٠١٠ یا داستر می خرم با ٩٠ تومن
          البته سانتافه و سورنتو اتاق قدیم هم هستند .

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. رسول

        ۱۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ماشین کره ای کارکرده خرج نگهداریش خیلی بالاست اصلا نمیصرفه ۹۰ تومن بدی یه سانتافه ۲۰۰۸ سوار بشی….اگر صفر بخری باید هزینش رو پرداخت کنی….کارکرده کره ای با این قیمت اصلا به صرفه نیست دوست عزیز

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. آرش ایلخچویی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین خوبیه، نظرات ذهنی ملاک نیست،

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. فرزاد

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ازش دارم عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. سامان

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من مدتی این ماشین رو داشتم خیلی ازش راضی بودم امکانات خیلی خوبی داشت و سواری راحت و لذت بخشی داره ، به نظر من با این قیمت ماشین مناسبی هست ، انصافأ کیفیت خیلی خوبی داره ، خداییش میگم من خیلی ازش راضی هستم هر کسی یه دور باهاش بزنه میفهمه کیفیتشو ۵ سال گارانتی ۱۵۰,۰۰۰ کیلو متر گارانتی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. امیررضا

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من میخوام بخرم ولی موندم لیفان ۸۲۰ بگیرم یا این رو؟؟?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حمید

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ۸۲۰ نخر گیربکسش خنگه یک به پدال گاز دیر جواب میده و تو سبقت ها خیلی کند هست کلا ماشین بی حالی هست دارمش وقتی تو دست انداز میوفتی انگار یچیزی یهو میوفته پایین با صدای وحشتناک

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مهدی

        ۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مطمئنی لیفان ۸۲۰ داری چرا می یای الکی نظر میدی گیربکسش خیلی خوبه چون الان دارم خیلی خوب راه میره اصلا تنبل نیست شتابش عالیه ۸۲۰ یکم ماشین خشکی هست که با عوض کردن لاستیکاش خیلیم بهتر میشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. داود

          ۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (17 ديدگاه)

          آخه لیفان ۸۲۰داری بس توی این سایت چه غلطی میکنید ها؟

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  6. حمید

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا عالیه و قابل مقایسه با جک نیست مخصوصا مصرفش ،طراحیش و آپشن.نظر بقه دوستان هم محترمه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رضا

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      البته بنده جک S5 دارم و اونهم به نسبت قیمتش ماشین خوبیه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. حسام

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام منم بالاخره تحویل گرفتم و خیلی راضیم با وجود اینکه اب بندی نشده.چون دارمش تعریف نمیکنم.فقط پیشنهاد میکنم منتقدا یبار سوارش بشن همین

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  8. صفری

    ۲۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سللام
    ماشین من مصرفش خیلی بالاست
    چیکار کنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. masoud

      ۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از منم مصرفش بالاست ۱۵ الی ۱۴ لیترمصرف داره با این مصرف کندی و شتاب بسیار پایینی داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. امیر

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چین حتی به گرد فرانسه هم نمیرسه.خ خ تلاش میکنه ولی واقعا اختلافات عمیقی حتی با همسایش کره داره.خودرو سازی صنعت پیچیده و عجیبی هست.شاید اگه سسیتم درست بود همین خودرو سازهای وطنی با این همه سال سابقه با اختلاف از خیلی از این شرکت های تازه به دوران رسیده چین جلو بودن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. reza

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      همین چینیها ناو هواپیمابر و فضا پیما میسازن.که تعداد انگشت شماری از کشورها تواناییشو دارن.بعد شما میگی خودرو سازی رو نمیتونن.اگه تجار ما جنس بی کیفیت و مرجوعی چینی وارد میکنن و ما راضی از اون جنسا نیستیم.این دلیل بر عدم توانایی چینیها واسه ساخت خودرو نیست .بعضی دوستان چنان با تعصب از کره و ژاپن حمایت میکنن و از چینیها بد میگن انگار یه موضوع ملی میهنی هستش و انگار کره یها از کجا اومدن.این کره یها همونا هستن که ۲۰ سال پیش پراید میساختن.چینیهام از همون نژادن.و فقط هم واسه ما ایرانیا این ماشینا رو نمیسازن اومدن واسه رقابت و با برندهای مطرح دنیت . مثله ما درجا نمیزنن تا حریف پشتشونو به خاک بماله.آینده نشون میده چینیها اومدن که مثله تمام صنایع دیگه توی خودرو سازی هم تمام رقبا رو از میدون به در کنن.البته ماشین بی کیفیتم میسازن.ولی دارن به سرعت پیشرفت میکنن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. مهرداد

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان ، بنده پس از کلی تحقیق بین این ماشین و جک ، و تست این دو خودرو به این نتیجه رسیدم که تیگو خیلی بهتر از جک هست. رفتم نمایندگی که مدل اکسلنت این خودرو رو بگیرم که گفتند دیگه تولید نمیشه و داره نمونه نیو یا جدید اکسلنت میاد که تمام اپشنهای اون فعاله و یه تغیرات جزیی در چراغها و پشت ماشین داده شده ، و از یکم دی ثبت نام آغاز میشه. بدون هیچ طرفداری و تجربه استفاده ایی که دیگران داشتند و واقعا از هر لحاظ راضی هستند ، بنده تیگو را ماشین خوب و مناسبی دیدم. و به امید خدا این تیگو نیو را میگیرم. ضمنا باور کنید که این ماشینهای جدید چینی مخصوصا تیگو خیلی از محصولات ایران‌خودرو و سایپا و هم نمونه های چینی اون بهتره. چون در ایران مونتاژ نمیشه و و مستقیم از چین وارد میشه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. علیرضا

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    بنده حدود ۵ ماه هست که تیگو ۵ دارم و حدود ۱۱۰۰۰کیلومتر بهاش رانندگی کردم و نسبت به قیمتش خیلی راضی کننده هست
    مصرف تو جاده با سرعت ۱۱۰ حدود ۷.۵تا ۸ و داخل شهر حدود ۹ و نرمی قابل قبولی دارد و فضای داخلی کابین خوب و جادار و نفوذ صدای موتور بداخل کابین نسبتا بسیار کم و قابل چشم‌پوشی و عملکرد کروز در مسیرهای کفی و شیب دار نسبتا خوب و عملکرد گیربکس cvtو تعویض دنده با توجه دور موتور بدون هیچ تقه و احساسی انجام میشود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ش

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اخوی گیربکس cvt اصلا چرخ دنده نداره که تقه بده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. هادی

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من دو هفته ای است تیگو خریدم واقعا ماشین فوق العاده ای مخصوصا دیروز اولین سفرم رو باهاش رفتم و واقعا لذت بخش بود.
    امروز شنیدم که جدیدش وارد بازار شده با ۱۵ اپشن اضافی ولی با همون قیمت ماشین قدیمی اینطوری قیمته ماشین ما خیلی میاد پایین هنوز قسط اول نداده ۱۰ تومان ضرر میکنیم چون ۱۰ تا ۱۵ میلیون اپشن اضافه داره اونوقت کی جواب ضرر ما رو میده.
    من تو گروهتون عضو کنید صحبت کنیم باید یه فکری به حالش بکنیم هنوز سرویس اولیه نرفتم اگه اینطوری باشه من پاس نمیکنم چک هاش
    ممنون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. هادی

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان رسما دیگه هیج کس ماشین ما رو نمیخره و ۱۰ تا ۱۵ میلیون ضرر میکنیم این جدیداش ۱۰ تا ۱۵ میلیون اچشن اضافه داره و فقط ۱ میلیون گرون تره اگه گروهی هست عضو بشین درستش کنیم والا هیج کی دیگه نمیخره ماشین های مارو
    گرم کن صندلی و lcd 8 اینچی و اینه ها برقی و نوار led جلو و عقب ماشین و …..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. ج - ر

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من حدود یک ماهه مدل اکسلنت خریدم. راضی هستم تا حالا باهاش مسافرت نرفتم. مصرفش تو شهر حدود ۱۱ لیتره. صندلیهاش راحته. ارگونومی کاملا رعایت شده. قبلا با برخی از انواع اتومبیلهای ایرانی و خارجی رانندگی کردم. با بررسی جمیع جهات، برایند نکات جهت تصمیم گیری برای خرید این محصول به نظر من مثبت است.
    بالطبع اگر یکی دوماه صبر میکردم مدل جدیدش رو می گرفتم ولی از خرید فعلی هم پشیمون نیستم چون آن روزی که خریدم بروز بوده و طبیعیه که امروز تغییر کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. سینا

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من حدود یه ساله دارمش کارکردش ۳۲۰۰۰ کیلومتر فقط تنها ضعفش میله موجگیرش هستش فرق خیلی عمده اش با s5 اینه که تیگو بعد ۱ سال مصرفش به حدود ۸لیتر میرسه ولی اس۵ مصرفش حدود ۱۵ میشه واین واقعا واقعا آزار دهنده هستش. همکار من اس ۵ داره. یه کم از خشکی ماشین و مصرف زیاد بنزین سر صدای جلو بندی شاکی هستش ولی از قدرت موتور راضی هست. کلا نظر شخصی. من کیفیت تیگو بالاتر از اس ۵ هستش.فرمان پذیری اس۵ تو سر پیچها یه کم خود سری داره ولی تیگو این مشکلو نداره. کروز کنترل تیگو خوب عکس العمل نشون میده تو سربالای ولی اس ۵ اصلا کروز کنترل نداره حتی مدل اتوماتشم کروز نداره قدرت موتور اس۵ نسبت به مصرف بالای بنزینش توجیح نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قشنگ معلومه هدفت تخریب جک هست
      من خودم ۲سال جک داشتم ۶ماهه تیگو در کل جفتشون خوبن اما اکثر این مشکلاتی که گفتین جک نداره و تکذیب میکنم بستگی به خواسته و توقعات مشتریان داره که کدومشو انتخاب کنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. میثم

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام و عرض احترام
    این تجربه شخصی خودم رو توی چندتا سایت نوشتم و امیدوارم به هموطنها و افرادی مثل خودم کمکی کرده باشم:
    دیروز ۹۵.۱۰.۲۴ رفتم نمایندگی مدیران خودرو پل چوبی و درخواست تست و روندن تیگو ۵ جدید رو ازشون کردم و واقعا محترمانه برخورد کردن و این اجازه رو دادن، حالا نتیجه بررسی رو خدممتون عرض میکنم:
    – اولا ماشینی که تست کردیم ، ماشینی تحویل گرفته شده یکی از مشتریان بود و این خیلی بی انصافیه که ماشین صفر کیلومتر و آب بندی نشده یه مشتری رو بدن به دیگران تا هرطور که میخواد روش تست انجام بده و گاز بده و بهش فشار بیاره.
    – من خودم ۲۰۶ اتومات دارم ولی مدتیه قصد تعویض دارم و چندین بار بعنوان خریدار (البته فقط به قصد تست کردن) وقت گذاشتم و رفتم و توسان و اسپورتیج فروشندگان شخصی رو بازدید کردم و سوار شدم و خواهشم اینه شما دوستان قبل تصمیم گیری فقط یکبار اینکار رو بکنید.
    – واقعا تیگو ۵ با اختلاف خیلی زیاد عملکردی پایینتر از توسان و اسپورتیج داره. به هیچ عنوان صدای موتور و نرمی و کمی صدای موتور توسان و اسپورتیج رو نداره، هندلینگ به مراتب پایینتر نسبت به توسان و اسپورتیج داره و صدای موتور خیلی بیشتر داخل اتاق میاد و ضربات چرخها خیلی داخل اتاق صدا میده و نرمی حرکت اصلا با محصولات کره ای و به هیچ عنوان با محصولات ژاپنی قابل مقایسه نیست و ضعیفه.
    – عملکرد دسته دنده بسیار بد بود و تعویض حالات دنده خیلی ضعیف و با صدای بدی انجام میشد و اصلا نرمی و دقت عملکرد دسته دنده توسان و اسپورتیج رو نداشت. عملکرد ترمز دستی هم خیلی پایین بود.
    – کیفیت قطعات تزیینی، دکوراتیو و پلاستیکی نمونه ای که به مشتریان تحویل میدن (نمونه ای که متاسفانه مال مردم بود و برای تست به بنده دادن) با نمونه داخل نمایشگاه و مدل ویترینی به شکل ملموسی فرق داشت و کیفیت پایین تری داشت و این یک ظلم و جفا در حق مصرف کننده هست.
    – شاید این ماشین به اندازه خودش خوب باشه ولی مطمینا اصلا قابل قیاس با توسان، اسپورتیج، مزدا و میتسوبیشی و … نیست و تمنا دارم هموطن های عزیز فریب افرادی بی تجربه یا دروغگو که توی این سایتها میان و تعریف بیجا میکنند و ادعا میکنند که سانتافه و سوناتا و … داشتند و الان تیگو۵ دارند و خیلی راضیند، رو نخورید. منم داشتم اشتباه میکردم ولی خداروشکر هرطور بود این ماشین رو تست کردم، اینا که تعریف بیجا میکنند همه دروغ میگن یا نمیتونن به اشتباهشون در خرید تیگ ۵ اعتراف کنند. این ماشین تیگو ۵ در حدیه که اگه فقط یکبار یه ماشین کره ای یا ژاپنی یا اروپایی سوار بشید کاملا تفاوت و کیفیت بسیار پایینترش رو متوجه میشد . پس ریسک نکنید و فقط فقط یکبار برید توسان یا اسپورتیج یا رنو یا مزدا و … سوار بشید و بعدش تصمیم بگیرید.
    – به اعتراف اکثر مصرف کنندگان و فروشندگان تازه این تیگو۵ کیفیترین و بهترین محصول چینیه و از جک S5 و سایر محصولا بظاهر لوکس چینی بهتر هست !!
    – دوستان قطعا شما ۱۰۰ میلیون تومان رو با زحمت فراوان بدست آوردید و انصافا مبلغ زیادی هم هست، ولی شک نکنید بعدا این ماشین تیگو۵ یا سایر محصولات چینی رو بسیار به سختی میتونید بفروشید چون اولا بعد یکی دوسال به لحاظ ساختار و موتور و اتاق شدیدا افت میکنه و ثانیا هرکسی که خودش رو متقاعد کنه که ماشین چینی بخره، مثل شما میره صفرش رو میخره و بعیده بخواد مدل های کارکرده بخره.
    امیدوارم موفق و موید باشید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باسلام دوست محترم
      در کل ماشین سلیقه شخصیه هر فردیه اما اگه نگاهی اجمالی داشته باشیم انصافا ماشینهای چین آشغالش به ماشینهای تولید داخل شرف داره واقعا تا کط ما باید حمایت های بیجا از ماشینهای تولید آخل کنیم و الان که حتی تحریم های خودرو برداشته شده میبینید پژو ارین ۸۶ چراغهاش تغییر میکنه ومیشه ۲۰۷ صندوقدار والبته ۵۰ میلیار تومن هزینه طراحی !!!!
      من احساس میکنم برای کشور ما که محدودیت و‌اید علم کافی از تولید خودرو لوکس نداره ماشینهای چین قابل مقایسه تر باشه والبته شما داری این ماشینو با اسپورتیج کیا که ۱۷۰ تومن پولشه قیاس میکنید که قیاس کاملا بیجاییه وبهتره هر ماشینی تورنج خودش مقایسه شه ممنون

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. داود

      ۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      منم بی ام دابلیو ایکس ۶ سوار شدم خیلی بهتر از تیگو ۵ بود!!!
      دوست عزیز با ۱۰۰ میلیون شماسانتافه ۲۰۱۲ با ۱۵۰ هزار کارکرد دور رنگ هم نمیتونی بخری. این چه مقایسه ی بی ربطی بود.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. Ali

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (10 ديدگاه)

      به نکته خوبی اشاره فرمودید
      ایمان دارم که بالغ بر ٩٠ درصد خریداران این دسته خودرو ها ،هرگز مالک ماشین خوب نبودند و چینی ها رو با پژو و سمند مقایسه می کنند و نظر میدن
      ١٠٠ میلیون سورنتو اتاق قدیم یا اسپورتج سوار شده باشی از این ماشین اینطوری تعریف نمی کنی .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. اسماعیل

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تیگو ۵ جدید رو خریدم از این جهت راضی هستم که باید با این پول یک اسپورتیج ۲۰۱۰ میخریدم که معلوم نبود باهاش چکار کرده بودن و از این به بعد باید همش خرجش میکردم. من ۷ سال دیگه از این ماشین استفاده میکنم بعدش رایگان هم بخرن واسم مشکلی نیست. اگه ۱۶۰ میداشتم حتما توسان و اسپورتیج نو میخریدم ولی ندارم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امگا

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مشکل ما ایرانی ها چشم و هم چشمیه !!
      مشکلمون شاسی بلنده و لاغیر !!
      وگرنه با کیفیت و بی کیفیت برامون مهم بود !
      وگرنه با ١٠٠ میلیون النترا و اکسنت و مزدا و رنو هم میدادن …
      مشکل ما شاسیه ….
      نمی دونم عمریه که مرسدس غول صنعت خودرو تمرکزش رو خودروهای سدان و سواریه !!
      مگه تهران کوهستانیه ؟
      پس چرا تو این کوچه های تنگ ، خیابونای شلوغ میریم دنبال اس یو وی ؟؟ فقط چشم و هم چشمی !!
      خودروی چینی فقط باید با چینی مقایسه بشه نه کره ای !! اگه نه دیگه لقب منفور چینی رو نداشت !!
      من اگر ١٠٠ میلیون داشتم النترمدل بالا میخریدم به خاطر خیلی از مزیت هایی که داره (نمای ظاهری و داخلی ، برند هیوندای ، کیفیت محصول ، ارزش خرید و بازار خوب دست دوم) ماشینی که خیلی از کشورهاق عربی تاکسیه !! یا نهایتن یه ماشین فرانسوی یا ژاپنی میخرم …
      من فکر نمی کنم یه صحرا نشین قطری بره دنبال یه سواری ضعیف ، بله اون لندکروز سوار میشه و اگه نداشت میره ١٠ مدل پایین تر لندکروز رو میخره ولی چینی نمیخره !!
      چینی ها بازار هدف خوبی رو نشونه رفتن همینو میتونم بگم …. دلم برای صنعت خودروی کشورم میسوزه ، روزی بود که ایران ماشین صادر میکرد ابوظبی امارات ، روزایی بود که شورلت و کادیلاک جولون میدادن تو خیابونهای عریض تهرون ، ولی حالا چی ؟ ماشین های بزرگ تو خالی و کوچه های شلوغ و کوچیک …..
      اقتصاد رابطه تنگاتنگی با فرهنگ ها داره …..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  18. هادی

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت همه ی دوستان
    من یک ماه هست که تیگو ۵ cvt اکسلنت گرفتم از همه لحاظ خوبه بخصوص داشبورد ان که خیلی زیبا طراحی شده و نمای بیرون هم خوب هست فقط تنها مشکلی که داره مصرف سوختش خیلی خیلی بالاست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. امیر

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من فکر میکنم یکی از دلائل اصلی خرید یه همچین ماشینی این هست که میشه بصورت شرایط خرید.منم اگه ۱۰۰تومن نقد داشتم لااقل یه ماشین کره ای یا ژاپنی با مدل پایئنتر میخریدم.
    ولی درحال حاضر با ۴۰ تومن دارم به تیگو۵ فکر میکنم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. داود

      ۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره. منم ۱۰۰ تومن نقد داشتم حتما النترا دست دو میگرفتم ولی الان با ۴۰ تومن تیگو ۵ نوشتم. البته هنوز تحویل نگرفتم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  20. صادقی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    منهم حدود سه ماهه این خودرو رو خریدم . هر کس با توجه به بودجه ,شرایط خانواده و … خرید میکنه وگرنه همه میدونن که بنز و بی ام دبلیو از چری بهتره . ماشین خوبیه . با اون احساس راحتی میکنم . برای مسافرتام جای کافی برای بچه ها هست . شرایط فروشش با بودجه من مطابقت داشت . خریدم و از امکاناتش راضی هستم . فرمون نرمی داره . یه کم صدای موتور داخل کابین میاد . تعویض دنده مشکلی نداره و به راحتی انجام میشه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. سلمان

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام.خداوکیلی من تجربه ماشین چینی نداشتم…ولی هرچی باشن…مطمعنا از سمند و ویران خودرو حتما بهتربایدباشن…من نمیدونم چرا بعضیها مجبورن نظر بدن…?.اخه با ۴۰تومان چطور میشه توسان یا سانتافه خرید…هی میگن چینی نخرین…خوب ایران خودرو هم که بدرد نمیخوره…ما ایرانیها توقعمون بالا نیست بخدا…حقمونه که ماشین خوب سوار بشیم…از عربها که کمترنیستیم….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. مهرداد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من سال پیش یک سوارى فاو بسترن خریدم و تا چند روز پیش أنرا داشتم و با بیست و دو میلیون ضرر انرا فروختم ، عیوب این ماشین بکى لاستیک ان بود که صداى حرکت در جاده خارج شهر را بداخل اطاق منتقل میکرد و در دست اندازها هم میکو بید ، دیگر رنگ بدنه بود که کیفیتى پائین داشت و زود با کوچکترین تماس أشیاء خش برمیداشت و صندلیهاى ان که چرم سفید بود و زود کثیف میشد و روشن شدن چراغ جاده لغزنده و بلوتوث بد و غیر قابل استفاده براى صحبت و پخش اهنگ از أیفون
    ولى با تمام این عیوب و ضرر چون فعلا پول زیادترى برأى خرید ماشینهاى خوب و گران نداشتم و با ۴٠ میلیون میتوانستم یک تیگو ۵ را تحویل فورى و بدون ماندن چند ماهه در نوبت تحویل خریدم و برایم هم مهم نیست بعد چقدر افت قیمت خواهد داشت و پس از یکى دو سال که پولى بدستم رسید انرا با ماشینى بهتر تعویض میکنم ، بهر صورت از ماشینهاى ایرانى اشغال بى کیفیت و بهتره و یک زمان به محصولات ژاپن میگفتند بى کیفیت و یا به ادمهاى بد میگفتند فلزش ژاپونیه و بعد در مورد اجناس کره اى این را میگفتند و حالا به اجناس چینی ولى این کشورها روز بروز محصولات بهترى تولید میکنند ولى در ایران روز بروز کیفیت محصولات بدتر میشود
    واقعا اگر مردم به تحریم خرید خودروهاى ایرانى ادامه میدادند انها مجبور میشدند خودروهاى با کیفیت بهتر تولید کنند ،
    بهر صورت بحرف کسى گوش نگیرید و خودتان بررسى و هر چه دوست داشتید بخرید و پاى تصمیمتان بمانید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امید

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حرفت دل نشین بود.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  23. احمد

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین بسیارعالی هست بعضی ها چون چینی هست نمپسندن ولی کیفیت عالی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. امیر رضا

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . ممنون از کسانی که نظرات خودشون در مورد سواری با تیگو ۵ دادن . من سوار تیگو ۵ نشدم و نظری در موردش نمی دم ولی من تویوتا کمری داشتم و به نظر من کسایی که برشون مهم نیست که حتما ماشین شاسی بلند داشته باشن یه کمری ۲۰۰۸ یا ۲۰۰۹ خیلی بهتر از این ماشین هست . در ضمن تویوتا پول نقد هست و هر کجا خواستی می تونی سریع بفروشیش . هزینه نگهداری خانواده تویوتا هم از هرکی و هر سایت خارجی مطالعه کنید از تمام برند ها کمتر و کم هزینه تر هستند . انشا الله که هر ماشینی رو که می خرید ازش لذت ببرید و باهاش جاهای خوب. و عروسی برید .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. کامران اطرشی

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درمقایسه بین تیگو فایو وهایما چند آپشن هایماداره ازجمله نشانگر تنظیم باد لاستیک روی آینه داخل ماشین ،گرمکن صندلی های جلو وتنظیم صندلی راننده در هشت جهت ولی تیگو فایو گرمکن صندلی ونشانگر تنظیم باد نداره وصندلی راننده هم در شش جهت تنظیم می شود وفقط صندلی های جلو هر دو برقی هست که هایما سمن راننده فقط برقی هست ولی مشخص نیست به چه جهت تیگو فایو ۲۰میلیون تومان گران تر از هایما هست چراکه هایما ۷۹میلیون تومان است ولی تیگو فایو ۹۹میلیون تومان. البته این مقایسه بین هایما تنفس طبیعی با تیگو فایو بود وهایما توربو شارژ آپشن های بیشتری دارد وقدرت وشتاب بیشتر والبته کمی هم گران تر است

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. علی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من موندم با شرایط که سایپا گذاشته سراتو اپشنال بگیرم یا تیگو ۵ ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. امیر از اهواز

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام امیر هستم از اهواز ممنون از اینکه فرصت درج دیگاهها را دادید ،من چند روزیه که مدل اکسلنت اونو تحویل گرفتم و تا الان حدود ۶۰۰ کیلومتر باش رفتم چند مورد داره که نمیدونم همه شون اینطورن یا ماشین من:
    ۱ -محل چراغ راهنمای عقب بسیار نامناسب هست یعنی درگوشه بیرونی سپر عقب جفت مه شکن ، در صورتیکه در دفترچش جنب چراغ ترمز عقب باید باشه که نمایندگی مزرعه در اهواز میگه این مورد جزء طراحیه و به ما ربطی نداره(شایدخودروهای پشت سری بسختی بتونن چشمک زدن راهنمای عقب را ببینن).
    ۲- وقتی موتور یه مقدار گرم باشه و بخوای از دنده عقب استفاده کنی موتور بشدت می لرزه بطوری که میخواد خاموش بشه.(تو حالت D دنده هم وقتی موتور گرم باشه شروع به حرکتش خیلی ضعیفه)
    ۳-اینطور که متوجه شدم ظاهرا کلیه هزینه های سرویس های دوره ای به عهده مشتری می باشد.
    ۴-با اینکه مدل اکسلنت باید کامل ترین مدل اون باشه ولی بازهم بعضی از اپشنایی که تو دفترچش گفته را نداره .
    ۵-قسمت سرنشین های عقب روشنایی کافی نداره.
    ۶- تو قسمت صندوق عقب گیره هایی برای بستن وسایل عقب نداره در نتیجه تو دست انداز وسایل ثبات لازم را ندارن.
    ۷-آینه روی آفتابگیر سمت شاگرد فاقد لامپ روشنایی می باشد.
    ۸- با ترک ماشین هیچ صدایی یا آلارمی که متوجه بشین دزدگیرو فعال نکردین نداره.
    در کل از این دست اشکالات که حتی خودروهای داخلی مثل سمند هم ندارند زیاد داره.
    ممنون می شم کسایی که اطلاع دارند راهنمایی بفرمایندشاید فقط خودرو من اینطوریه. ممنون امیر از اهواز

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. فرهاد

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با درود بر دوستان همه ما اسیر سیاستهای سود جویانه کمپانیهای ایرانی شدیم که مجبور هستیم خودرو های با کیفیت پایین را سوار بشیم ، من سال گذشته یک سورن از ایران خودرو گرفتم و چند ماه با آن رانندگی کردم ( حدود ۸۰۰۰ هزار کیلومتر ) که ۷۰۰۰ کیلومتر آن در راه تعمیرگاه خود ایران خودرو بود ( یعنی هر روز یک مشکلی داشت ) خلاصه با کمی اختلاف آن را فروختم و در حال حاضر به دنبال یک خودرو میگردم امروز از یک مرکز فروش مدیران خودرو رد شدم و چند سوالیی از آنها کردم و گفتند که tiggo5 آخرش و چنین است و چنان و حسابی تعریف کردن ، اما یکی از دوستان درست میگفت تا سوار یک خودرو نشی و مدتی با آن رانندگی نکنی متوجه اشکلات خودرو نمیشی ، ما ایرانیها عادت داریم از چیزی که خودمان داریم بسیار تعرف کنیم و اشکلات آن را پنهان نماییم ، که این کار درستی نیست ” خودرو دست دوم که هزاران مشکل پنهان داره و خودرو جدید غیر چینی هم بسیار قیمتش بالاست ، میماند این خودرو های چینی که ظاهر پر فریبی دارد و اما کیفیت آن ….!!! من سپاسگزار دوستانی هستم که این خودرو را به تازگی خریداری کردند و اشکالاتش را بیان میدارند ( پیوسته شاد و پیروز باشید)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. رضا

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام هموطنای عزیزم نظرات دوستان رو مطالعه کردم باید بگم اکثر نظرات دوستان یک طرفه به قاضی رفتنه من از لحاظ مالی مشکلی ندارم ذهنیت من تا قبل از تست این ماشین تیگو ۵ خیلی بد بود ولی بعد از تست نظرم عوض شد شما با ۹۰ تومن پول گزینه بهتری نداری من زیاد تحقیق کردم حتی با ۱۵۰ هم گزینه خوبی نداری من نظرم ازرا ۲۰۱۱ بود که کارکرده تمیز ش ۱۴۰ قیمت میخوره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. رامین

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من توی نمایندگی ۷۰۲ هیوندای شیراز کار میکنم ودو روزی هست که تیگو ۵خریداری کردیم
    درباره سواری این ماشین با محصولات هیوندای مثل سانتافه میتونم اینو به قطعیت بگم که تفاوتی توشون نیست ولی وقتی توی سانتافه نشستید احساس قرص بودن بیشتری دارید
    عملکرد دسته دنده که گفته بودن خشک بله تایید میشه نسبت به سانتافه خشک هست ودر برخورد اول توجهتون رو جلب میکنه البته ماشین ما صفر شاید با یکم کارکرد روان بشه
    کیفیت باز وبست درهای ماشین خوبه واونهم باز میشه با سانتافه مقایسه کرد البته درب صندوق سانتافه فول برقی هست وسیستم power tailgate و smart tailgate رو داره ولی این نداره
    بوی نویی اتاق دقیقا با محصولات هیوندای صفر یکی هست حتی رنگ قسمت پلاستیکی فرمان سانتافه میره ولی این بهش نمیخوره اینطور باش وچرم دوزیش وکیفیتش مثل توسان TL
    ضمنا یکی از دوستان گفته بودن که tpms وگرم کن صندلی نداره که این درست نیست ودر نمونه فول این ماشین آِینه تاشو برقی وگرم کن صندلی وهمه چیز رو داره
    در کل تفاوت قیمتش بخاطر اختلاف تکنولوژی با سانتافه هست وموتور ضعیف ترش
    یکی از این موارد اختلاف تکنولوژی میتونم به این اشاره کنم که چری کویل دوبل و وایر شمع داره یا اینکه کمپرسورش از نوع کلاچ مگنتی هست در حالی که سانتافه از کمپرسور حجم متغییر بدون کلاچ استفاده میکنه گرچه ضریب اطمینان پایینی داره وخرابی زیادی داره ولی خب یه تکنولوژی جدید هست
    مانتیور ماشین تاچش عالی بود وخیلی ساده وکاربردی هست
    صندلی های نرمی داره وعقبش خیلی جادار هنوز پلاستیک ها رو در نیاوردم که ببینم کیفیت چرمش چطوره ولی اگر از همون نوعی باش که روی رودری ها دوخته شده کیفیت خوبی داره
    کولرش حالت دوگانه داره یعنی سرنشین جلو وراننده میتونن دودمای مختلف داشته باشند وهمچنین حالت اتوماتیک داره که شما با دادن یک دمای مشخص بهش اون سرعت فن رو خودش تنظیم میکنه
    سیستم کمکی HHC واقعا اپشن خوبی هست وتوی رمپ ناجور پارکینگ ما عالی کمک میکنه ماشین به عقب برنگرده
    معایبی که دیدم میتونم به افت قیمت اشاره کنم واینکه دیدم توی نت یکی دو نفر از لرزش گیربکس شکایت داشتند در کل به نسبت پول ۱۰۰میلیونی که دادیم واینکه ماشین صفر شاسی بلند میخاستیم راضی هستیم
    ضمنا کسانی که میگن سواری کارکرده با این قیمت بخرید یه فکری به حال هزینه های سنگین این ماشین ها بکنید شما یه سیبک فرمان وکمک وطبق یه سمت ازرا رو بخاید تهیه کنید نزدیک ۱/۲۰۰براتون تمام میشه ولی این حداقل تا ۵سال گارانتی هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا