خودروهای چینیسایر خودروهای اروپایی

نمایش دو SUV هیبریدی کانسپت توسط پینین‌فارینا در شانگهای

اگر به خاطر داشته باشید، شرکت ایتالیایی پینین‌فارینا در نمایشگاه ژنو از یک سدان هیبریدی کانسپت بنام H600 رونمایی کرد که برای یک خودروساز چینی بنام «Hybrid Kinetic Group» یا به‌صورت مخفف HKG ساخته شده بود. حال مشخص شده است که این سدان تنها محصول HKG نخواهد بود چراکه در نمایشگاه شانگهای این شرکت دو کانسپت هیبریدی دیگر را نیز معرفی کرده که البته هردوی آن‌ها SUV هستند. بنابراین بعد از معرفی سدان H600 حالا دو SUV هیبریدی بنام‌های K550 و K750 نیز توسط این شرکت نوپای چینی در شانگهای رونمایی شده‌اند که هردو بار دیگر توسط پینین‌فارینا طراحی شده‌اند.

همچنین در کنار این دو SUV، سدان H600 نیز برای اولین بار در خانهٔ شرکت HKG برای چینی‌ها به نمایش درآمده است. در تصاویری که در این مطلب ملاحظه می‌کنید، مدل نقره‌ای‌رنگ که K550 نام دارد، یک کراس‌اوور پنج‌نفره (دو ردیفه) است درحالی‌که K750 که به همان رنگ برنزی سدان H600 است، بزرگ‌تر بوده و ظرفیت حمل هفت نفر را دارد (در سه ردیف صندلی). هردوی این خودروها در طراحی از ویژگی‌هایی شبیه به سدان H600 استفاده می‌کنند که البته در ابعاد بزرگ‌تری اعمال شده است.

همچنین این SUVها بازهم مثل سدان H600 از قوای محرکهٔ الکتریکی-هیبریدی استفاده می‌کنند که توسط HGK توسعه یافته و تکمیل شده است. این قوای محرکه که مشابه نمونهٔ بکار رفته در کانسپت جگوار C-X75 است، دارای موتورهایی الکتریکی است درحالی‌که در کنار آن‌ها یک میکرو توربین هم به‌عنوان ژنراتور برق برای افزایش بُرد قرار گرفته است. این سیستم دارای نرخ بازیابی انرژی ۳۰ درصدی و بُردی بیش از هزار کیلومتر است. علاوه بر این، ازآنجایی‌که موتورهای توربین گازی در موارد محدودی به تعمیر نیاز پیدا می‌کنند، این قوای محرکه می‌تواند تا ۱۰ هزار ساعت بدون نیاز به هیچ‌گونه سرویسی کار کند درحالی‌که انتظار می‌رود طول عمر آن نیز بیش از ۵۰ هزار ساعت کار باشد.

همان‌طور که مشخص است، پینین‌فارینا طراحی فوق‌العاده زیبایی را برای این سه کانسپت ارائه کرده است اما دخالت این شرکت در این خودروها تنها به ظاهر آن‌ها محدود نمی‌شود چراکه به‌عنوان بخشی از قرارداد ۶۵ میلیون دلاری میان پینین‌فارینا و HGK، این شرکت ایتالیایی توسعهٔ کامل این خودروها را از آغاز تا پایان بر عهده خواهد داشت.

 

پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه

  1. Mercede kaviani

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (460 ديدگاه)

    با درود به دوست عزیز امیر دهقان
    وسپاس از مطلب عالی شما
    ۶۵ میلیون دلار برای کمپانی اتوموبیل سازی مقدار زیادی نیست
    چرا شرکت های داخلی سفارش طراحی و ساخت به کمپانی های طراحی صنعتی مثل برتون و پنین فارینا و … نمی دهند
    با سپاس دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. حميد

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    کاش میشد منم برم تو این شرکت پنین فارینا چند سالی کار کنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا