دوج

حراج یک دوج کورونت RT همی مدل 1970، ماسل کاری کمیاب و قدرتمند

یک دوج کورونت RT همی مدل ۱۹۷۰ فوق‌العاده کمیاب به‌زودی به حراج گذاشته می‌شود و می‌تواند برای علاقه‌مندان به ماسل کارها خودروی بسیار خواستنی و جذابی باشد. در سال ۱۹۷۰ دوج تنها ۱۳ دستگاه از کورونت RT همی تولید کرد که فقط چهار دستگاه از آن‌ها از نوع کوپه و با گیربکس چهار سرعتهٔ دستی سفارشی بودند و این خودرویی که به حراج گذاشته می‌شود یکی از آن چهار دستگاه است.

اما این کورونت نه‌تنها بسیار کمیاب است و تنها چهار دستگاه از آن در کل دنیا وجود دارد بلکه بسیار هم خوب نگهداری شده است. زیر کاپوت این ماسل کار کمیاب پیشرانهٔ ۴۲۶ اینچ مکعبی (۷ لیتری) V8 همی قرار گرفته که ۴۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته گفته شده پیشرانهٔ این خودرو در سال ۲۰۰۰ بازسازی و به سوپاپ‌های عملکرد بالا با گایدهای جدید و میل‌لنگ ارتقاءیافته مجهز شده است. علاوه بر این، این کورونت در سال ۲۰۱۴ با استفاده از قطعات کارخانه‌ای موردبازسازی گسترده‌ای قرار گرفته است.

رنگ اصلی سبز تاریک این کورونت در طول سال‌ها به‌خوبی حفظ شده و زیر خودرو نیز همچنان رینگ‌های فولادی با قالپاق قرار دارد. در داخل ماشین هم دسته‌دندهٔ Hurst Pistol، صندلی‌های وینیلی مشکی و غربیلک فرمان چوبی به چشم می‌خورد. این کورونت مدل ۱۹۷۰ با اسناد زیادی مثل تصاویر مربوط به بازسازی به فروش می‌رسد. قرار است این خودرو طی رویداد ایندی ۲۰۲۰ که در تاریخ ۱۲ تا ۱۷ می برگزار می‌شود به حراج گذاشته شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ali (chevy nova)

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    ای جونم کورونت ار تی مدل هفتاد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. مهراد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (761 ديدگاه)

    لعنتی منو مجبور میکنه که بگم جوووون عجب بچه ای
    ????

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. مهراد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (761 ديدگاه)

    عکس این ماشین رو باید بذارم رو پروفایل تلگرامم
    ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    متخصص خودروهای کلاسیک و قدیمی نیستم ، نظری هم که هر بار میدهم از تَه اعماق دلم هست اما واقعاً انگار با آدم حرف میزنند ، روح دارند ، احساس دارند ، انگاری میشه مثل یک حیوان وفادار همچون سگ با این خودرو ها حرف بزنی و مطمئن باشی که هیچگاه رازت بر مَلا نمیشود .
    با تمام پیشرفتهایی که صنعت خودرو داشته با تمام زیبایی ها ، اما هیچگاه نتوانسته اند احساس سادگی و همنشینی را در ما انسانها به مانند قدیمی ها برانگزیند .
    همان طور که با خبر شدید ، آخرین خیامی نازنین هم جان به جان آفرین سپرد ، بخوانید داستان زندگی این دو برادر را ، سرچ کنید تا ببینید قدیمی ها یک تار مویشان شرف داشت به تمام جدیدها و به اصطلاح مدرنیته ها .
    اینکه این دنیا بی خود شده برایمان بر میگرده به احساسی که دیگر در هیچ وسیله مدرنیته ای نمیبینیم ، وسایلی که زندگی را برایمان راحت کرده اند اما به سبب بی نیازی از همدیگر ، احساساتمان ، مردانگی یِمان ، عاشق شدنمان ، معرفت شعور و شخصیتمان را زیر سوال برده اند .
    دوستان ، من یک دهه ۶۰تی هستم ، ۶۰ و ۵۰ هی ها خوب میدانند کتک خوردن در مدرسه یا در صف ایستادن چه احساسی دارد اما اگر میدانستیم با پیشرفت بشر و راحتی در زندگی اینقدر تنها و مغرور به وسایل دُنیوی میشدیم ، بیشتر قدر آن دوران را میدانستیم ، البته که من بهترین دوران زندگیم در همان دوران سختی بود ، پول بود ولی کم بود ، سخت به دست می آمد ولی چنان خوش بودیم و نگاهی به پیشرفت در آینده که از خود آینده با آسایش بیشتر لذتش را میبردیم .
    این را گفتم چون احساس پوچی را در امید انسانها هم حس میکنم هم میبینم .
    دوست دارم خودم را گول بزنم که همه چیز درست میشود اما عمر رفته و اتفاقات رگباری را که میبینم ، حناق میگیرم و حتی سختر میتوانم سکوتم را نگه دارم در صورتی که قبلنها فقط سکوت میکردم اما این روزها برون گراتر شدم مثل اینکه ، متاسفانه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen.g

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (180 ديدگاه)

      وضعیت امروزمون حاصل همون دوره هاست، تو دوره ای که آموزش در کل دنیا تغییر کرد ما همچنان به سبک سیاق قدیم زندگی کردیم ، تو دوره ای که دنیا قدر فرهنگ و تمدن رو دونست و رو فرهنگ مردمش کار کرد ما تو بی فرهنگیمون غوطه ور بودیم و خوشحال، حاصل تنبلی و عافیت طلبی گذشته امروز خودش رو داره نشون میده، من دهه پنجاهی هستم ولی بسیار امیدوارم رنج و سختی و محنتی که امروز جوونای این مملکت دارند میکشند باعث آسایش فردا شون خواهد شد… بچه های این دوره به مراتب از من و شما با فرهنگ تر دارند بزرگ میشند. زنده باشید و پاینده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. Farzad

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ماااای گااااااد ، این دیگه از کجا اومد ؟
    وای انجینو ببینید ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    باحاله / مثل قدیم / مثل حرفای حاج نوید ☝ / مثل صدای م ع ی ن / واقعیه ..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    اسطوره ای از دوج در دهه ای شگفت انگیز!!!
    انجین فوق العاده و بسیار خوش صدا
    طراحی زیبا در زمان خودش و البته الان هم بنظرم زیباس
    از همه مهمتر دوج بودنش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. وحید

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    چه طراحی زیبا و دلنشینی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Roham

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (727 ديدگاه)

    چقدر خوشگله!!!
    ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Aref

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (249 ديدگاه)

    این ماشین رو با هیچ بنز و بی ام و و پورشه ای عوض نمیکنم. این آمریکایی ها بخاطر پهن بودن ماشین هاشون به طرز عجیبی نرم و باحالن. موتور که بماند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا