دوج

خاتمه تولید داج جورنی سه ردیفه

داج جورنی که ارزان‌ترین شاسی‌بلند سه ردیفه بازار آمریکا بود به دنبال اعلام استانداردهای آلایندگی CARB در کالیفرنیا و ۱۲ ایالت دیگر از خط تولید خداحافظی کرد. دلیل این کار عدم هماهنگی پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری جورنی سه ردیفه با این استانداردها اعلام شده است. پیشرانه یاد شده تنها گزینه در دسترس برای مدل سال ۲۰۲۰ این خودرو بوده چرا که فیات-کرایسلر به دنبال کاهش آپشن ها و پیکربندی‌های این خودرو بوده است.

عرضه داج گرند کاروان نیز به همین خاطر در ۱۳ ایالت آمریکا متوقف شده است. البته گرند کاروان یک مینی ون است.

گرند کاروان از پیشرانه ۲.۴ لیتری یاد شده استفاده نمی‌کند بلکه در بطن خود پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار را جای داده است؛ اما درحالی‌که پیشرانه پنتاستار در چندین محصول دیگر فیات-کرایسلر به کار رفته و با آخرین استانداردهای آلایندگی هماهنگ شده، اما پیشرانه بکار رفته در گرند کاروان چنین توانایی‌ای ندارد.

هر دو مدل فیات-کرایسلر مدت زیادی است که در بازار حضور دارند به گونه‌ای که نسل فعلی جورنی به عنوان مدل سال ۲۰۰۹ عرضه شد و گرند کاروان هم یک سال پیش از آن روانه بازار شده بود. شایان ذکر است چرخه تولید یک خودروی تولید انبوه در صنعت کنونی حدود ۸ سال است.

البته این دو خودرو در سایر ایالت‌ها عرضه می‌شوند هرچند آپشن های محدودتری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. برای مثال جورنی تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو و دو تریم SE و کراس رود عرضه می‌شود. گرند کاروان اما پس از سال جاری روانه موزه خواهد شد و جایگزین آن مدل رده میانی کرایسلر با نام وویجر خواهد بود.

بدون عرضه جورنی سه ردیفه در ایالت‌های یاد شده، شاید فولکس‌واگن تیگوان و میتسوبیشی اوت لندر ارزان‌ترین گزینه‌ها باشند. افرادی که به دنبال فضای کابین بیشتر هستند می‌توانند کیا سورنتو را انتخاب کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (10206 ديدگاه)

    چه جوری اصلاً تا حالا تولید میشده با این همه رقبای به روزتر و زیباتر .
    آخه نه قیافه شاخصی داره که تا حالا تولید میشده و نه فنی خاص .

    با دیدن این خودرو یاد سالهای ۲۰۰۰ میوفتم .
    بعد انتظار سوددهی و استقبال هم دارند .
    دارای برند شناخته شده با بازار شناخته شده هستند اما شوری در ارائه نسل جدید ندارند و نسل امروز فقط دنبال محصولات جدید هست ، نسل امروز کاری به این نداره که چقدر یک خودرو خوب هست یا نه ، فقط مهم به روز بودن یا با مُد حرکت کردنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      حرف شما درسته و خیلی زودتر ازینا باید دست بکار میشدن اما با همین‌وضع هم محصولات فیات کرایسلر فروش بسیار خوبی دارن و در سالهای اخیر رشد بسیار خوبی داشتن و دلیلش هم ابهت خاص و تکرار نشدنی محصولات عضلانیش و محصولات کم دردسر و بسیار کاربردی و ارزان مثل گرند کاروان و پسفیکا و …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      همین فسیل میزان فروشش از کل مازراتی بیشتره.اینجاست که آدم لجش میگیره به جای اینکه همچین ماشین پر فروش و سن بالایی نسل جدیدش اراعه بشه کلی هزینه برا آلفا و مازراتی میکنن که روز به روز کم فروشتر میشن.داج خیلی داره حقش ضایع میشه هیچ ماشین جدیدی نداره ولی همچنلن پر فروش و آبروی پرفورمنس کمپانیه.امید وارم نسل جدید جورنی با پلتفرم دف عقب جورجیا که حق برندهای آمریکاییه کمپانی بود و هست عرضه بشه و اونم با موتور هلکت.چه سود کراس اوور با 717 اسب بخار یا بیان با نسخه ردای عرضه کنن 797 کی میخواد دیگه نفس بکشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. OMID

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    منظور از وویاگر وویجره نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا