دوج

وقتی داج دیمن از شرمندگی آریل اتم درمی آید!

داج چلنجر SRT دیمن هیولایی برای درگ است. به لطف استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار که قدرت ۸۰۸ اسبی با استفاده از سوخت اکتان ۹۱ و خروجی ۸۴۰ اسبی با سوخت اکتان ۱۰۰ تولید می کند، این خودرو می‌تواند پرفورمنس دیوانه کننده‌ای داشته باشد. داج ادعا می کند دیمن مسافت ۴۰۰ متر را تنها در ۹.۶۵ ثانیه طی می کند. این ادعا در سال ۲۰۱۷ و زمان معرفی دیمن در نمایشگاه نیویورک غوغایی به پا کرد.

برای بررسی ادعای داج، رود تست تی وی تصمیم گرفته تا این خودرو را در برابر یک رقیب غیرعادی قرار دهد: آریل اتم ۳RS 2019 سبک‌وزن. این خودرو قوی‌ترین محصول تولیدی آریل می‌باشد.

بدون تعجب چندانی باید گفت آریل اتم ۳RS قدرت بسیار کمتری در مقایسه با دیمن دارد. پیشرانه ۲ لیتری توربوی بکار رفته در این خودرو ساخت هوندا بوده و قدرت ۴۲۵ اسب بخاری دارد. البته از طرف دیگر اتم به‌طور قابل‌توجهی سبک‌تر از رقیب آمریکایی بوده و تنها ۶۵۸ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که وزن دیمن به ۱۹۲۸ کیلوگرم می‌رسد. به این ترتیب شاهد درگ ۴۰۰ متر جالبی خواهیم بود زیرا نسبت قدرت به وزن آریل اتم دو برابر داج دیمن می‌باشد.

نهایتاً این داج دیمن است که اتم را شرمنده می کند اما خب راننده‌ی اتم هم واکنش کندتری داشته است. دیمن با زمان ۹.۹۶ ثانیه و سرعت ۲۳۳ کیلومتر در ساعت از خط پایان عبور می کند درحالی‌که پرفورمنس اتم برابر با ۱۲.۰۵ ثانیه و سرعت ۱۸۳ کیلومتر در ساعت بوده است. حتی اگر اتم استارت بهتری هم داشت نمی‌توانست بر هیولای درگ آمریکایی‌ها غلبه کند.

اگرچه آریل اتم ۳RS قابل‌خرید است اما داج دیمن مدت‌ها پیش سولد اوت شده و دیگر دوباره تولید نخواهد شد. تنها ۳۳۰۰ دستگاه از این خودرو خط مونتاژ را ترک کردند اما هنوز هم می‌توان نمونه‌های کارکرده و تمیز آن را پیدا کرد. اخیراً رالف گیلز رئیس طراحی فیات-کرایسلر داج دیمن خود را که چهارمین نمونه تولیدی است با قیمت ۱۳۹۹۹۵ دلاری به فروش گذاشته است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    درگ های از پیش تعیین شده و مزخرف

    موافقم 0
    مخالفم 2
  2. Ferrari

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    واقعا خبری جذابتر و مهمتر از این درگها وجود نداره که ترجمه نمیکنید؟
    میایم پدال یا درگ میبینیم یا یه خبر از کوروت c8
    اتوکار یه مقایسه بین لامبورگینی هوراکان اوو و مکلارن 600lt انجام داده یا مقایسه ۴۸۸ پیستا و مکلارن ۷۲۰ که ارزش خوندش صدبرابر بیشتر از این پستهاست
    از پدال میخوام وقتشون رو صرف این اخبار کم ارزش نکنن ۲ سال پیش اینهمه درگ تو این سایت نمیدیدیم الان هر روز یکی دوتا پست درگ میبینیم درعوض تست و برسی ماشینهارو خلاصه کردین ۴ خط میخونیم میبینیم تموم شده اونم فقط تعریف و تمجید

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۱۴ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      نهایت تلاشمون اینه که مطالب گسترده ای در اختیار همه طیف های سایت قرار بگیره.
      خیلی از دوستان خواهان اخبار مسابقات درگ بودند و ما هم تلاش می کنیم این کارو انجام بدیم.
      تعداد زیادی از دوستان من جمله شما هم خواهان بررسی های تخصصی هستید که امرتون به روی چشم و تا جای ممکن تلاش می‌کنیم به این خواسته ها جامه عمل بپوشونیم.
      ممنون که همراه ما هستید.
      ارادت

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. Joseph

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ۹/۹۶ همین و بس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. JDM

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    رو به روت نور بندا شیر اومده
    سفت و محکم با اینکه دیر اومده

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. مهدی

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    اخبار مسابقات درگ اون در این حد لول پایین نهایتا خوراک ۱٠ تا ۱۸ سال رو فراهم میکنه… از پیشرانه شروع کنید تا سیستم انتقال قدرت و بعد ساخت شاسی و فرم بدنه و… اینکه سیر تکامل چی بوده و الان دنیا کجای کاره به صورت علمی… قول میدم نود درصد کاربران از الفبای خودرو اطلاعی ندارن ن میدونن میل سوپاپ دقیق چکار میکنه نه سوخت از کجا میاد با چه مکانیزمی تو سیلندر میره جطور نمودار هورس پاور و تورک بالا پایین میشه و الی اخر یه ریز اخبار درگ سطح پایین و عوام پسند تو سایت تخصصی خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    درگی بسیار بی روح!!
    خب مشخصه ک کسی نمیتونه جلوی دیمن قد علم منه
    حداقل یه حریف درس میاوردین
    البته راننده دیمن هم رکورد خیلی خوبی نزد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شاهین

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    سلام مجدد
    درباره موارد آموزشی که می فرمایید آرشیو سایت پر از مطالب مبتدی تا حرفه ای و… هستش و بازهم به روی چشم سعی خواهیم داشت این موارد رو کار کنیم.
    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا