داج

دوج چارجر اسپیدکور، هیولای ۱۵۰۰ اسبی چهارچرخ محرک

اسپیدکور از چارجر دیوانه‌واری در نمایشگاه سنا رونمایی کرده است که واقعاً خودروی خیره‌کننده‌ای است. پروژهٔ ساخت این خودرو با استفاده از یک دوج چارجر Pursuit (نسخهٔ مخصوص پلیس) مدل ۲۰۱۹ آغاز شده و اسپیدکور با همکاری شرکت‌های مگنافلو و HP تیونرز تغییرات و ارتقاءهای فوق‌العاده‌ای در آن انجام داده است. در ابتدا خودرو به یک کیت بدنهٔ فیبر کربنی کامل مجهز شده است.

برای ساخت این کیت بدنه، اسپیدکور یک کیت چارجر وایدبادی را از دوج گرفته و با اسکن سه‌بعدی آن، کیت بدنهٔ موردنظر خود را ساخته است. نتیجهٔ این فرایند، ساخت کیت بدنهٔ منحصربه‌فردی با بچه گلگیرهای بزرگ‌تر و رکاب‌های اسپرت سبک‌وزن به همراه سپرها، کاپوت، اسپویلر عقب و دیفیوزر عقب جدید است. همچنین خودرو به رینگ‌های بوگارت هم مجهز شده که با لاستیک‌های خیابانی تامپسون ET پوشیده شده‌اند.

اما مهم‌ترین قسمت این چارجر زیر کاپوت آن است یعنی جایی که همان نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 دوج دیمن پنهان شده اما این موتور بشدت اصلاح شده است. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات این موتور برداشتن سوپرشارژر کارخانه‌ای و نصب دو توربوشارژر بجای آن است. آزمایش‌های اولیهٔ داینو نشان داده‌اند که این موتور هم‌اکنون قدرت خارق‌العاده‌ای برابر با ۱۵۲۵ اسب بخار تواید می‌کند. البته اسپیدکو بعد از نمایشگاه سما همچنان به کار روی این موتور ادامه خواهد داد و بنابراین می‌توان انتظار داشت که قدرت آن بازهم افزایش پیدا کند.

البته مطمئناً گرفتن چنین اسب بخار عظیمی صرفاً و به‌راحتی با نصب دو توربوشارژر مُیسّر نشده و اسپیدکور پیشرانهٔ دیمن را به سر سیلندر سفارشی Thitek، کنترل‌کنندهٔ بوست و سیستم اگزوز سفارشی هم مجهز کرده است. این سیستم اگزوز کاملاً منحصربه‌فرد است زیرا سر اگزوزهای آن برای استفاده در پیست از طرفین سپر جلو بیرون آمده است درحالی‌که برای رانندگی‌های خیابانی می‌توان از اگزوز مگنافلو کامپتیشن استفاده کرد. علاوه بر این، سیستم سوخت پیشرانه نیز به پمپ سه‌گانه و انژکتورهای داینامیک مجهز شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این چارجر قدرتمند اما برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است. البته نیروی عظیم پیشرانه برای رسیدن به هر چهارچرخ مسیر پیچیده‌ای را طی می‌کند به‌گونه‌ای در ابتدا نیرو از موتور به گیربکس پرفورمنس ساخت هل‌رایزر منتقل می‌شود، سپس به گیربکس کمکی سفارشی ساخت تراکشن پروداکت فرستاده شده و از طریق مبدل گشتاور FTI و میل‌گاردان فیبر کربنی به چرخ‌ها می‌رسد؛ بنابراین، چارجر اسپیدکور اولین چارجر توئین توربوی چهارچرخ محرک وایدبادی فیبر کربنی دنیا محسوب می‌شود.

اما متأسفانه این چارجر نمونه‌ای تک ساخت و سفارشی است و تنها همین یک دستگاه که در نمایشگاه سما به نمایش درآمده از آن ساخته شده است. شخصی بنام «الکس پالرمو» به‌عنوان هدیهٔ تولد ۶۵ سالگی برادرش سفارش ساخت این هایپرسدان را به اسپیدکو داده است.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه

  1. Hamid SS

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (86 ديدگاه)

    چقدر خفن !

  2. OMID

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1267 ديدگاه)

    فکم افتاد😰
    هیولای کامل

  3. 917

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (124 ديدگاه)

    این جایی که اگزوز گذاشتن تو سرعت احساس میکنم خروج دود رو یکم سخت کنه چون به هوای روبه روی ماشین برخورد میکنه. ولی احتمالا من اشتباه میکنم

  4. ایمان

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2315 ديدگاه)

    موتور V۸ دیمن خوراک تیونرهاست
    خیلی جا برای تقویت داره و شاید ۲۰۰۰ اسب بخار رو بتونن از دل این انجین بکشن بیرون ؛ واقعاً معرکه هست
    ولی یک سوال ذهن منو مشغول کرده و اونم ادعای بزرگی که فراری داشته : به ازای هر لیتر ۴۰۰ اسب بخار قدرت 😳😳
    الآن همین دوج چارجر اسپیدکور با موتور ۶.۲ لیتری و قدرت باورنکردنی ۱۵۲۵ اسب بخاری میتونه به ازای هر لیتر ۲۴۶ اسب بخار بده بیرون ؛ حالا تو حرفی که فراری زده موندم
    یعنی اگه فراری بخواد میتونه از موتور ۶.۵ لیتری خودش که فعلاً برای ۸۱۲ سوپرفست استفاده میشه ۲۶۰۰ اسب بخار بکشه بیرون ؟؟؟؟

    1. Nima

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1021 ديدگاه)

      توى درگستر ها به ازاى هر لیتر ۱۰۰۰ اسب بخار هم بعضى ها میکشن ، ولى دوام مهمه .
      الان یه کوروت ZR1 خیابونى C6 یادمه توى آمریکا بود آبى روى داینو ۳۰۰۰ اسب بخار بود با توجه به ۶.۲ لیترى بودنش یعنى بیش از ۴۸۰ اسب از هر لیتر

    2. Amir.ferrari

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (131 ديدگاه)

      فراری اگه میخواست از این مسخره بازیا در بیاره که دیگه فراری نبود…

  5. ALIREZA

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (67 ديدگاه)

    مسکوبیچ منظورت از فراری همون لادا هست؟

  6. Mohammad amin

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    وای این ماشین خیلی لاتیه

  7. امیر

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2228 ديدگاه)

    به به
    چه هدیه ای شده

  8. سامان

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چارجر عشق منه مخصوصا مدل ۶۹ و ۲۰۰۵ الان از لحاظ ظاهری داقونه

  9. Amirrezaradmehr

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از من میپرسی دوج بهترین ماشین دنیا باید باشه..دوستان توجه کنین یک چارجر هلکت ۷۰۷اسب بخار قدرت داره..بعد قیمتش یک شیشم یه فراری یا لامبورگینیه ..از لحاظ همه چی هم چیزی کم نداره..ظاهر.قدرت.کابین.سرعت .شتاب مهمتر از همه قیمت.
    واقعا عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X