داجفورد

کنایه رم به فورد: کاپوت را بزن بالا!

فورد F-150 رپتور جدید سوم فوریه معرفی می‌شود و رم از حضور یک رقیب جدی برای TRX خیلی نگران به نظر نمی‌رسد. این شرکت در شبکه‌های مجازی فورد را به چالش کشیده و به فورد گفته تا کاپوت پیکاپ پرفورمنس خود را بالا بزند تا ببینیم نیروگاه این خودرو چه چیزی در چنته دارد.

حداقل از نظر حجم، TRX پیروز میدان است و پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری آن در برابر پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری فورد رپتور بسیار پرحجم‌تر می‌باشد. رم همچنین قدرت ۷۰۲ اسب بخاری دارد و اگرچه قدرت تولیدی پیکاپ فورد اعلام نشده اما احتمالاً خروجی آن خیلی بیشتر از قدرت ۴۵۰ اسبی نسل پیشین رپتور نخواهد بود.

ما هنوز نمی‌دانیم رپتور جدید از چه گیربکسی استفاده خواهد کرد اما احتمالاً همچون نسل پیشین دارای گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک خواهد بود. TRX نیز به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز است.

با توجه به اطلاعاتی که در دست است به نظر می‌رسد رم TRX در خط مستقیم پرفورمنس بهتری خواهد داشت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای آن کاملاً هیجان‌انگیز است. نسل پیشین رپتور شتاب ۶ ثانیه‌ای داشته است. احتمالاً عملکرد نسل جدید این پیکاپ اندکی بهتر خواهد بود.

اما نکته جالب در بخش آفرود خواهد بود. نسل پیشین رپتور تکنولوژی‌های زیادی همچون کروز کنترل آفرود داشته است. این خودرو همچنین به دامپرهای تطبیقی مجهز بوده است.

TRX نیز دست و پا بسته نیست. این خودرو دارای شوک‌های تطبیقی بلک هاوک E2 می‌باشد و این سیستم همانند رپتور می‌تواند پرواز کردن خودرو از روی تپه‌ها را تشخیص دهد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه

  1. Angus_812

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (48 ديدگاه)

    با اینکه رم قوی تره و بهتر
    ولی من باز میگم فورد برتری های خودشو داره
    من ابهت فورد رو بیشتر قبول دارم
    این نسل شاید موتور شلبی رو روش بزارن و رم رو قورت میده

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۳۴
  2. مهدی،:امید اینده

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (931 ديدگاه)

    خب حتما دلش خواسته کم مصرف تر باشه
    همیشه که هرچه بیشتر بهتر نیست

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۷
    1. SRT

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (322 ديدگاه)

      ب کم راضی نباش داش

      موافقم ۹
      مخالفم ۱۲
  3. ehsan fa

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    موتور تریلی گذاشته رو ماشینش با موتور معمولی میخواد مقایسه کنه. رم بیاد تو مالیات هم نظر بده.
    من که فورد رو بیشتر دوست دارم.
    فورد لایک رم دیسلایک یه نظر سنجی بشه

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۸۳
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (571 ديدگاه)

      از تعجب دارم شاخ درمیارم!توی پست های قبلی که حرف از رم بود همه به به چه چه میکردن الان پشت رم رو خالی کردن رفتن سراغ رپتور!هی ***

      موافقم ۴۱
      مخالفم ۱۲
      1. R@m!n

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۴
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (571 ديدگاه)

          خنده نداره!😂😂😂😂

          موافقم ۹
          مخالفم ۳
      2. ehsan fa

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1232 ديدگاه)

        آمار فروش بهترین جوابه

        موافقم ۵
        مخالفم ۲۰
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (571 ديدگاه)

          خب پرایدم خوب میفروشه!۷میلیون پراید تو ایران میچرخن!چون دسترسی به رپتور نداری برو پراید بگیر!😂😂😂😂

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۷
      3. OMID

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2044 ديدگاه)

        چه ربطی به پراید داشت
        بازار ایران انحصاریه و حق انتخاب نیست
        با بازار آزاد کلی فرق داره
        این مثال پراید خیلی کلیشه شده

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
      4. Abolfazl

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چون مردم به مصرف سوخت فکر میکنن و از قیافه فیس لیفت f150 یا راپتور خوششون میاد این رو میگن ولی من دوج رم رو قبول دارم با اینکه قیافه‌اش خیلی خفن نیست ولی تا جایی‌که بخای بهت قدرت میده

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (571 ديدگاه)

      توی نظر سنجی آقا هم دیدیم به رپتور نظر دادن!

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
  4. Farzad

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1807 ديدگاه)

    مگه امروز سوم فوریه نیست ؟

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
    1. Elmiraj

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2109 ديدگاه)

      خب بله هست….. و چند ساعت پیش فورد از نسل سوم رپتور رونمایی کرد….
      ظاهر تکاملی ، تکنولوژی های جدید ، شاسی تقویت شده ، سیستم پنج اتصالی تعلیق عقب…
      .
      نکته جالب موتور قبلی هست که با کمی افزایش قدرت دوباره زیر کاپوت قرار گرفته و فورد هم هنوز قدرت آن را اعلام نکرده .
      اما شایع هست که نسخه جدیدی بنام Raptor R سال آینده با موتور V8 و قدرت فراتر از ۷۰۰ اسب بخار در دسترس خواهد بود .

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
  5. R@m!n

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    کادیلاک CT5-V Blackwing صفر تا صد ۴ ثانیه
    رم TRX صفر تا صد ۴.۵ ثانیه
    ای خاک بر سرت جنرال موتور

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۲
    1. یانکی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1273 ديدگاه)

      والا منم تعجب میکنم چطور با این همه اضافه شدن قدرت کم کردن وزن و تکنولوژیه بهتر آمارش با نسل قبل یکیه.

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۰
    2. امین

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (123 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  6. Vsting max

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (38 ديدگاه)

    فورد عشقه

    رم نگران نباش میزنه بالا

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (571 ديدگاه)

      خواهیم دید!😂😂

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
  7. SF90 STRADALE

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2951 ديدگاه)

    نسل جدید فورد رپتور با دو انجین متفاوت ارائه میشه
    نسخه استاندارد V6 و نسخه V8 برای رقابت با RAM TRX
    هنوز برای کاپوت بالا زدن خیلی زود هست
    باید با هم شاخ به شاخ بشن ببینیم شاخ شکن اصلی کیه
    .
    .
    چند سال دیگه کاپوت این پیکاپ های دوست داشتنی رو میزنی بالا می بینی جای کیف مسافرتی هست و خبری از پیشرانه های افسانه ای دوج و فورد نیست

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱
    1. Farzad

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1807 ديدگاه)

      اون روز شومی که این اتفاق بیفته ، روز مرگ دنیای خودرو خواهد بود .

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
      1. SF90 STRADALE

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2951 ديدگاه)

        بله متاسفانه 😔😔
        آینده ای سیاه در انتظار ماشین بازهای واقعیه

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  8. Sina

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    من قیافه رم رو خیلی دوست دارم
    نه تنها خوشگلترین پیکاپ بلکه با ابهت ترین ماشینه
    اما من به شخصه یه موتور۶سیلندر ۳.۵ سوپرشارج رو به این موتود هیولایی بنزین غورت ده ترجیح میدم کاربردی تره کاشکی یه موتور شش سیلندرهم براش در نظر میگیرفت

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  9. خدایگان امریکا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    چند سال دیگه کاپوت این پیکاپ های دوست داشتنی رو میزنی بالا می بینی جای کیف مسافرتی هست و خبری از پیشرانه های افسانه ای دوج و فورد نیست

    این جمله ناراحت کننده و درد اور ترین جمله در باره خودروها بود
    حیف ای دنیای کثیف حیف

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  10. ツSAMURAIツ

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    کسی که بخواد عشق و حال کنه TRX میخره
    اما کسی که یه پیکاپ برای کار و زندگی بخواد رپتور میخره
    هر دو تا شون خوبن و هیچ جا کم نمیارن

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  11. مهدی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (650 ديدگاه)

    من عاشق رپتورم
    پیکاپی که خیلی خیلی دوسش دارم رپتور هستش اما
    رم هم یه تیرکس وحشیه که هم خیلی سریعه نسبت به کلاسش
    هم خیلی افرود و خوب هستش
    خیلی انتخاب بینشون سخته و من هر دوتاشون رو به یک اندازه دوست دارم و
    هر کدوم خوبی ها و بدی های خودشون رو دارن

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  12. Ramin

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1297 ديدگاه)

    رم تی ار ایکس کاپوتو میزنی بالا یه عکس چسبونده که تی رکسه داره رپتورو میخوره ….
    🙄🙄🙄🙄
    چی بگم..

    ولی هر دو خوبن انتخاب از بین این ۲ واقعا سخته…
    رپتور همه جا برو هست ولی رم قوی و پر سرعت

    و مهم تر از همه هر ۲ آمریکایی هستن…

    انتخاب خیلی سخت است…

    موافقم ۷
    مخالفم ۵
    1. Benz

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (665 ديدگاه)

      ولی هیچ کدام به وانت درکا نمیرسند هم ونش هست هم وانتش و هم چینی هست

      موافقم ۱
      مخالفم ۱۲
  13. ali a.j.g.

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (290 ديدگاه)

    شاهین جان دستت درد نکنه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  14. عاشق پدال

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    f150 فورد سلطان این کلاسه.
    به عقیدم این ماشینا رو باید وارد کنن گرچه با ۳۰۰ درصد تعرفه و ارز با منشا خارجی. گرچه ردش کردن.
    اگه حتی با ۳۰۰ درصد تعرفه ازاد بشه اف۱۵۰ میخرم عشق دنیا رو میبرم.
    مخصوصا بعد دانشگاه محل کارم معمولا خارج شهر میشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  15. Mf1

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (476 ديدگاه)

    بنظر من رم TRX 2017 بهترین طراحی میان تمامی پیکاپها داره

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا