اولین تصاویر جاسوسی از رنو تالیسمان واگن فیس‌لیفت

احتمالاً رنو تالیسمان در ذهن خریداران اروپایی و کره‌ای نام خیلی پررنگی نیست؛ اما برای افرادی که با این خودرو آشنا نیستند باید گفت تالیسمان یک خودروی میان سایز یا کلاس D است که هم‌اکنون هفتمین خودروی پرفروش کلاس خود در قاره همیشه‌سبز محسوب می‌شود. رنو احتمالاً از نتایج فروش این خودرو اصلاً راضی نبوده و در حال کار روی نسخه فیس لیفت شده‌اش می‌باشد؛ اما برای اولین بار تصاویر جاسوسی نسخه استیشن تالیسمان فیس لیفت منتشر شده که جزئیات آن را باهم بررسی می‌کنیم.


در این تصاویر می‌توانیم تغییرات رخ داده در تالیسمان را مشاهده کنیم. به نظر می‌رسد نمای جلوی خودرو تغییر خاصی نداشته ولی پوشش‌های استتاری احتمالاً برخی ویژگی‌ها همچون جلوپنجره جدید و چراغ‌های بازطراحی شده را پنهان کرده‌اند. همین داستان در بخش عقب هم صادق است یعنی جایی که چراغ‌ها کمی گرافیک متفاوتی داشته و بخش پایینی سپر نیز تغییر کرده است.


واضح است که با تغییرات وسیعی طرف نیستیم اما تصاویر بخش عقب خودرو می‌توانند حاکی از وجود پیشرانه‌ی جدید در دل این خودرو باشند. خروجی اگزوز غیرمعمول این خودرو شاید نشان دهنده‌ی یک پیشرانه‌ی توربو باشد اما احتمال این هم وجود دارد که رنو تنها اقدام به بازنگری در سیستم اگزوز تالیسمان واگن کرده تا هماهنگی بیشتری با استانداردهای آلایندگی جدیدتر وجود داشته باشد.


خب صحبت از پیشرانه شد و باید گفت تالیسمان سال پیش با پیشرانه‌ی 1.8 لیتری توربوی متعلق به مگان RS که قدرت 225 اسبی و گشتاور 300 نیوتون متری دارد عرضه شد. این خودرو همچنین با پیشرانه‌های دیزلی 150، 160 و 200 اسب بخاری هم در دسترس است.


انتظار می‌رود نسخه‌های سدان و استیشن تالیسمان فیس لیفت از نیمه‌ی دوم سال آینده وارد بازار شوند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. Alireza
    سوابق: (343 دیدگاه) ,

    تالیسمان واسه اروپا و کره نام پررنگی نیست
    اینجا سقف آرزوی خیلیامونه

    پاسخ
  2. رامتین
    سوابق: (1676 دیدگاه) ,

    با توجه به مقالات زیادی که در مورد نسخه جدید تالیسمان خوندم و این بدلیل علاقم به محصولات رنو بوده، تغییرات بسیار مثبتی خصوصا در مورد سیستم تعلیق خودرو قراره ایجاد شه که جالبه هزینه این تغییرات در قیمت نهایی نسل جدید تالیسمان، اصلا محسوس نیست. از طرفی برند نیسان و رنو کاملا در مسیری دارند قدم میگذارند که در خیلی از محصولاتشون موتور و گیربکس مشابه داره عرضه میشه. اگر شرایط واردات دوباره اوکی شه، چون انتخاب من بر مبنای سگمنت نیست، خیلی دوس دارم بین تالیسمان و جوک جدید، انتخاب کنم. البته هر دو یک موتور و گیربکس مشابه 7دنده دارند.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.