رنو

رقیب مستقیم رنو برای فورد فیستا اکتیو

این تصاویر نشان می‌دهند که رنو با ساخت یک کراس اوور کوچک شکل گرفته بر مبنای سوپرمینی شهری کلیو در تدارک تراشیدن رقیبی برای فورد فیستا اکتیو می‌باشد. البته همان‌گونه که مشاهده می‌کنید خودروی حاضر در تصاویر استایل مرسوم‌تری دارد.


هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو رنو کلید با یک پسوند نامیده خواهد شد یا اینکه نام کاملاً متفاوتی خواهد داشت. در هر حال کراس اوورهای کوچک در اروپا طرفداران زیادی دارند.


شاسی‌بلند کاذب رنو به وضوح کوچک‌تر از کراس اوورهای ساب کامپکت اروپایی همچون خود رنو کپچر، اوپل موکا و فورد اکو اسپورت است. به این ترتیب رنو به دنبال جذب جوانانی است که اکثر در محیط‌های شهری تردد می‌کنند اما می‌خواهند در خودرویی حضور داشته باشند که ارتفاع بیشتری در مقایسه با یک سوپرمینی عادی داشته باشد.


استایل این خودرو در مقایسه با نسل آینده‌ی کلیو دینامیک کمتری داشته و احتمالاً از خیزهای طراحی کمتری در بدنه‌ی آن استفاده خواهد شد. پروتوتایپ مشاهده شده دارای روف راک و احتمالاً پوشش‌های پلاستیکی دور قوس چرخ‌ها می‌باشد.


همانند پنجمین نسل کلیو، این قدبلند خشن‌تر می‌تواند از گزینه‌های ارتباطی مدرن در کابین، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش پرتره مانند، سیستم خودران سطح ۲ و احتمالاً پشت آمپرهای دیجیتال سود ببرد.


اما از نظر پیشرانه‌ها، برخی گزینه‌های هیبریدی ملایم شاید به کار گرفته شوند. پیشرانه‌های بنزینی ۰.۹ لیتری TCe کنونی نیز حداقل در کلیو جای خود را به پیشرانه‌های جدیدتر ۱ لیتری خواهند داد؛ بنابراین احتمال استفاده از پیشرانه‌ی ۱.۳ لیتری توربوی توسعه یافته با همکاری دایملر نیز شاید در کراس اوور جدید رنو دیده شود.

در آینده خبرهای بیشتری از محصول جدید رنو خواهیم شنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا