رنو

رنو e-Plein ایر، ترکیب ظاهری کلاسیک با باطنی مدرن!

رنو با رونمایی از نسخه‌ی مدرن خودروی Plein ایر در حال گرامیداشت دهمین سالگرد برگزاری مراسم ۴L می‌باشد.


این کانسپت که e-Plein ایر نام گرفته نتیجه‌ی همکاری رنو کلاسیک و رنو دیزاین می‌باشد. شرکت Melun Rétro Passion که متخصص تأمین قطعات برای خودروهای کلاسیک ساخت آلپاین، سیتروئن، پژو و رنو می‌باشد نیز در این پروژه حضور داشته است.


رنو چیز زیادی درباره‌ی این خودرو نگفته اما خاطرنشان ساخته e-Plein ایر از طراحی مدرن شده و قوای محرکه‌ی الکتریکی برگرفته از توئیزی سود می‌برد. اگرچه این خودروساز فرانسوی اشاره زیادی به مشخصات خودرو نداشته اما می‌توانیم طراحی رتروی خودرو که قرابت زیادی با نسخه‌ی اولیه دارد را مشاهده کنیم.


البته این خودرو از جلوپنجره‌ی کاملاً بسته شده‌ای که ظاهراً دارای پلاستیک سفید است استفاده می‌کند. e-Plein ایر همچنین از صندلی‌های دو رنگ و بخش عقب اصلاح شده برای قرار گرفتن باتری یا پیشرانه الکتریکی برخوردار شده است.


اگرچه ما مشخصات دقیق خودروی جدید رنو را نمی دانیم اما توئیزی با دو نوع قوای محرکه عرضه می‌شود. مدل توئیزی ۴۵ دارای مجموعه باتری ۶.۱ کیلووات ساعتی‌ای است که نیروی خود را به پیشرانه‌ای الکتریکی با قدرت ۵ اسبی و گشتاور ۳۳ نیوتون متری می‌دهد. این نسخه از توئیزی برد ۱۰۰ کیلومتری داشته و حداکثر سرعت آن به ۴۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

اما مدل فول تر این خودرو از پیشرانه‌ای با قدرت ۱۷ اسبی و گشتاور ۵۷ نیوتون متری استفاده کرده و می‌تواند به حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعتی برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (97 ديدگاه)

    یه ماشین کوچولو برای تابستون و ساحل و خریدهای خانواده البته فکر کنم به درد زمین گلف هم بخوره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. دانیال

    ۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (148 ديدگاه)

    با اینکه از ایده ی کلی هوندا استفاده کردن ولی برعکس هوندا که از طراحی قدیمی استفاده کرد و دوتا ماشین جذاب معرفی کرد این ماشین بنظرم جذاب نیست چون به طور کامل کلاسیکه طراحیش ، رنو خواسته تمایزی با کار هوندا توی این زمینه ایجاد کنه که جالب نیست نتیجش

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. M

    ۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    نوشته نسخه 5 اسبی به 45 کیلومتر درساعت محدود شده !
    رنو خان اگه بخوادم فوقش تا 47 بره اخه با 33 نیتون متر و 5 اسب چیکار میشه کرد؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مهدی سیستم

    ۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میگم نه اینوچکارش میشه کرد فکرکن برای بچه‌ها ساختنش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا