رنو

داچیا به فکر جایگزینی لوجی با یک شاسی‌بلند جدید

برند داچیا چیزهای زیادی را در صنعت خودرو به ذهن می‌آورد. برای برخی افراد این برند یادآور لحظات خوب تاپ گیر بوده درحالی‌که برخی دیگر نیز تعهد رومانیایی‌ها به تولید خودروهای بادوام و ارزان‌قیمت برای عموم مردم را می‌ستایند. صرف‌نظر از نوع دیدگاه‌های موجود، داچیا در حال برنامه‌ریزی برای تولید خودروی جدیدی است.

مارک ساس رئیس محصولات داچیا می‌داند که خودروهای چندمنظوره یا همان MPV دیگر به اندازه سالیان گذشته محبوب نیستند. داچیا به دنبال جایگزینی مینی ون لوجی با یک شاسی‌بلند جدید است. ریشه‌های لوجی به سال ۲۰۱۲ بازمی‌گردد و بنابراین این خودرو سن بالایی دارد.

برای خودروسازی که به خودروهای ساده و قابل‌اعتماد خود می‌نازد یک شاسی‌بلند جدید و هفت نفره قطعاً خودرویی متمایز و برجسته خواهد بود. جدای از اینکه محصول جدید داچیا اولین خودروی هیبریدی‌اش خواهد بود این قدبلند بر پایه ساندرو تولید خواهد شد. علاوه بر قوای محرکه جدید، شاسی‌بلند جدید داچیا دارای تجهیزاتی ایمنی همچون ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور، دستیار حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی و… خواهد بود.

پیشرانه‌ی این خودرو از نوع ۱.۶ لیتری هیبریدی با قدرت حدود ۱۴۰ اسب بخار خواهد بود. این پیشرانه که کارکرد خوب خود در رنو کلیو را اثبات کرده از سیستم هیبریدی نسبتاً ساده‌ای برای کاهش هزینه‌ها سود خواهد برد و احتمالاً نخواهد توانست انرژی را در زمان ترمز گرفتن دوباره ذخیره کند. جدای از اینکه شاسی‌بلند موردبحث اولین محصول هیبریدی داچیا خواهد بود، باید گفت این خودرو با پیشرانه دیزلی هم عرضه نخواهد شد.

دیدن اینکه رومانیایی‌ها با وجود تولید پیشرفته‌ترین خودروی خود هنوز هم به روش ساخت محصولات ساده و بادوام ادامه می‌دهند خبر خوبی محسوب می‌شود. این شاسی‌بلند قرار است اواسط سال ۲۰۲۱ رونمایی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Peyman56

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (138 ديدگاه)

    روش داچیا رو واقعا میستایم.اونا هم ال نود بیریخت رو تولید کردن ولب در عرض بیست سال کم کم نه تنها ماشینای اقتصادی ت اید میکنن بلکه دیگه نمیتونیم بر چسب زشت و فقط اقتصا ی رو بهش بچسبونیم.طراحیاش حین اینکه سبک خودش رو پیدا کرده جذابم هست.مقایسه کنین با هیوندای که داره به بیراهه میره طراحیاش.حالا هم نه تنها تبدیل شده به یک شریک قوی رنو بلکه بنظرم یک بال پرواز رنو محسوب میشه.

    موافقم 25
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      از معدود برندهاییه که برای خودروی صفر تخفیف نمیشه گرفت و افت قیمت ناچیزی داره در حالیکه محصولات خیلی از برندها بعد از ۳ سال حداقل ۳۰ درصد افت قیمت دارن. علتش هم اینه که قیمت اولیه انقدر پایینه که در هر حالی تقاضا براش به شدت بالاست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Aria

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    خیلی پهنه حس میکنم زود از هم میپاشه بدنه و اتاقش

    موافقم 5
    مخالفم 10
  3. Ahmadreza2002

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    خب اگر هیبریدی میخاد بزنه یکم خواه نا خواه قیمتش بالا تر میره که ممکنه وارد قلمرو برند هایی مثل سوزوکی و نیسان و پژو و فلوکس و … که این ینی شکست برا برند
    باید تا جای ممکن هیبرید رو ساده و ارزون درست کنه

    موافقم 7
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا