رنو

جزئیات و قیمت رنو کولئوس جدید اعلام شد

رنو جزئیات و قیمت شاسی‌بلند جدید کولئوس خود را برای بازار بریتانیا اعلام کرد. انتظار می‌رود اولین نمونه‌ها از این خودرو در تابستان سال جاری به مشتریان تحویل داده شود.


این شاسی‌بلند فرانسوی با دو پیشرانه‌ی دیزلی (در بریتانیا) در دسترس است. نسخه‌ی پایه از نوع دیفرانسیل جلو و دارای پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری dCi 130 بوده و نسخه‌ی چهار چرخ محرک نیز از پیشرانه‌ی ۲ لیتری dCi 175 لیتری بهره می‌برد.


خریداران کولئوس ۲ لیتری همچنین می‌توانند از گیربکس ۷ سرعته X ترونیک اتوماتیک سفارشی بهره‌مند شوند. شایان ذکر است گیربکس ۶ سرعته دستی به‌صورت استاندارد در کولئوس عرضه می‌شود.


عرضه‌ی کولئوس باعث تکمیل شدن طیف محصولات شاسی‌بلند این شرکت می‌شود. دو مدل دیگر نیز شامل کپچر و کجار هستند. کولئوس جدید بر پایه‌ی پلتفرم CMF C/D ساخته شده و این پلتفرم در چندین خودروی دیگر رنو و نیسان از جمله X-Trail بکار رفته است. رنو ادعا می‌کند این خودرو فضای کابین استثنایی برای ۵ سرنشین را ارائه خواهد کرد.


کولئوس جدید همچنین با سیستم‌های کمک راننده‌ی وسیعی ارائه می‌شود که از آن جمله می‌توان به سیستم ترمز اضطراری، هشدار نقاط کور، هشدار خروج خودرو از خط، تشخیص علائم ترافیکی و دستیار حرکت در تپه اشاره کرد.


سیستم اطلاعات سرگرمی کولئوس دارای صفحه لمسی ۷ اینچی به همراه سیستم ناوبری، اندروید اتو و اپل کارپلی بوده و البته به‌صورت سفارشی می‌توان از صفحه لمسی ۸.۷ اینچی بهره‌مند شد.


رنو کولئوس dCi 130 بهای ۲۷۵۰۰ پوندی داشته که نسبت به قیمت نیسان X-Trail پایه در بریتانیا ۴۶۴۵ پوند گران‌تر است؛ اما بهای مدل ۲ لیتری از ۳۰۴۰۰ پوند آغاز می‌شود و برای استفاده از گیربکس اتوماتیک باید ۱۵۰۰ پوند دیگر نیز پرداخت کرد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. حسین

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (386 ديدگاه)

    داخل نمایندگی سوارش شدم . فضا و جنس کابین و صندلی ها که خوب بود و موتور و گیربکس هم که از نظر فنی با نیسان یکیه ( x-trail)
    فقط میمونه نرمی سواری و هندلینگ ماشین که رنو تو این زمینه هم سابقه خوبی داره
    از نظر ظاهری هم از سانتافه و راو۴ سرتره ( نظر شخصی )
    قیمتشم به نسبت بقیه شاسی بلند ها کمتر و هم قیمت توسان هست .. ولی از هر نظر ( بغیر از چند تا آپشن ) از توسان خیلی سرتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. AK_007

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (563 ديدگاه)

      راو ۴ که کلا یه سگمنت پایینتره و الکی گرون شده
      ولی نکته خیلی جالب اینه که با اینکه ایکس تریل و کولئوس تقریبا یکی هستن, اختلاف قیمت تقریبا ۴۰میلیون تومنی دارن و نیسان در این حد گرونتره!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. یاسین

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        جالبه قیمت جهانیشون تقریبا یکیه این نوین اریا خیلی بد قیمت گذاری کرد کلا تو ایران تو وارداتیا به جز ارین موتور و نگین خودرو و رامک خودرو بقیه قیمت گذاری ها بری خیلی دقیق بررسی کنی قیمتاشون یکم عجیب غریب میشه مخصوصا این ایرتویوتا اصلا من قیمت راو ۴ رو نشستم حساب کردم با فرمول وزارت بازرگانی باید بین ۲۱۰ تا ۲۲۰ قیمت میخورد

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. بیژن

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (252 ديدگاه)

        جالبه توو انگلستان ، xتریل ارزونتره…!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. Pooriya bozorgi

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (479 ديدگاه)

    نظر سنجی دوستان پدالی::
    بین این ماشین و رقباش از جمله کیا سورنتو_هیوندا سانتافه_نیسان ایکس تریل_میتسوبیشی اوتلندر_تویوتا روفور_هیوندا توسان نیو_ کیا اسپورتیج نیو که داره پیش فوروش میشه کدام یک ارزش بیشتر واسه خرید داره؟؟
    دوستان نظر تون کارشناسی شده و بدون تعصب بگن با ذکر دلیل
    ممنون از همه دوستان خوب پدالی
    یه خواهش هم دارم از سایت خوب پدال که یه تست گروهی یا مقایسه گروهی بین ماشین های هم رده و هم قیمت که در مارکت ایران قابل خرید​ باشه بذاره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاهين

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (859 ديدگاه)

      دوست عزیز میتسوبیشی اوتلندر از لحاظ قیمت نزدیکترین اختلافو به قیمت خارج از ایرانش داره.نمایندگیشم فکر کنم رسمیه.من رفتم واسه asx . اونجا اوتلندر هم داشتن.خیلی بزرگه.اگه خانواده پرجمعیتی هستین حتما بخر

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. AK_007

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (563 ديدگاه)

      رافور اسپورتیج و توسان ی سگمنت پایین ترن
      ب نظر من تو این رنج طراحی و فضای سورنتو از همه قابل قبول تر ولی خب این نظر منه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. حسین

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (386 ديدگاه)

      بستگی به نیاز مصرف کننده داره
      ولی اگه خودرویی با در نظر گرفتن همه جوانب و نرم و کم صدا و آپشنال باشه ( همه این خودرو ها ۵ ستاره ایمنی دارن)
      سورنتو و کولوس و اوتلندر گزینه هایی به مراتب باارزش تر هستن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. حمید

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من الان ۴ساله کولئوس نسل قبل را دارم.۹۵هزارتارفتم باهاش.هیچ خرج اضافی نداشت.بسیارنرم وبا کیفیت وترمزهای قدرتمندوفرمان عالی و…نسل جدیدهم ببعیده چیزی کم گذاشته باشه.ابعادش هم عالیه.مطمئنا ایرادات ایکس تریل(البته اگر ایرادی داشته باشه) در کولئوس رفع شده وبهینه شده.باتوجه به قیمت وکیفیت توصیه من اول کولئوس دوم اوتلندرسوم هم کره ایها هستند.راو۴ واقعا ارزش این قیمت را نداره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    5. sardar

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (162 ديدگاه)

      ۱۰۰% کولیوس . از هر نظر جمع بندی کنی سرتره و ابهت خاصی داره . کیفیت و هندلینگشم از ژاپنی ها هم بیشتره مثلا همین مگان خودمون فرمون و ترمز و هندلینگش وحشتناک عالیه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    6. رضا

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      ماشین رو اگه میخوای واسه ۴ یا ۵ سال بیشتر نگه داری تویوتا بخر.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    7. محمد رضا عماری

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظر من اول سایز خودرو مورد نیاز رو مشخص کن از نظر ابعادی هیچ یک با هم برابر نیستن خودرو هارو به ترتیب سایز برات مینویسم
      نوسان واسپرتیج تقریبا هم سایز البته توسان از سیستم تعلیق نرم تری بهره میبره ولی اسپرتج هندلینگ بهتر وسیستم awdداره ولی توسان ۴wd هست‌‌‌‌‌
      سایز بعدی راو۴ هست که کمترین آپشن وبیشترین قیمت رو داره وبعد از ایکس تریل بهترین گزینه برای آفروده
      سایز بعدی به ترتیب اندازه شامل کولئوس ایکس تریل وسانتافه میشه که سانتافه بیشترین آپشن رو داره و فروشش از پراید راحت تری توی وارداتی ها با اختلاف راحت ترین فروش رو داره وفکر میکنم خشک ترین سیستم تعلیق رو داره و جزء دو سه خودروی وارداتی که با آپشن های مختلف فروش میره البته بدون گارانتی که شما راتوجه به نیازت به آپشن وسطح قیمتی حتی نمونه دوایربگش رو خریداری کنی
      وبزرگ تر از همه سورتو هست وشاید باکیفیت ترین فضای داخلی رو داره وآپشن های متعدد واز هماهنگی هندیگ خوب وراحتی سرنشین هم زمانش زیاد شنیده شده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. یاسین

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    به نظر من در حال حاضر اگه یه نفر بخواد همه پارامتر ها رو بسنجه بهترین گزینه بازار تو سگمنت D کولئوسه چون به نسبت برادر ژاپنیش ایکس تریل قیمت کمتری داره ولی تمام اون توانایی های فنی رو داره بعدم با توجه به ارتفاع از سطح زمین خوبش و عملکرد سیستم AWD به نسبت رقبای کره ای عملکرد خارج جاده ایش بهتره طراحی بهتر و لوکس تری هم نسبت به همه گزینه های تو این سگمنت داره به نظرم
    البته اوتلندر تیپ ۵ هم اگه کسی از کولئوس خوشش نیاد گزینه خیلی خوبیه یه مقدار ممکنه بگن از نظر اپشنی از رقباش ضعیف تره ولی به نظرم تجیهزات کاربردی و لازم رو همه رو داره چیزی کم ندارهولی خب حدود ۲۲۰ قیمت خورده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. بیژن

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (252 ديدگاه)

    هوندا
    CR-V
    خودم خودروهای آلمانی سوار میشم .ولی اگه قرار باشه بهترین گزینه رو انتخاب کنم ( غیر آلمانی وآمریکایی) محصولات هوندا بهترینند. توو مصرف سوخت ، ایمنی بالا ، استهلاک کم و….البته نمونهCR- V موجود در ایران ساخت ایالات متحده هستش. اگه تهران میشینی ، برو سراغ این گزینه….مطمئن شو که واسه پلاکش مشکل پیدا نکنی.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. sunmartin

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    در پاسخ به شما کیا اسپرتیج با موتوری قویتر طراحی سنت شکن و شیک از تمامی جهات حتی بازار دست دوم و فراوانی قطعات دارای شرایط خرید بهتری است البته بازار مشخص خواهد کرد که عایا مانند گذشته کره ای ها یکه تاز خواهند بود یا رنو برنامه بازار را تغییر میدهد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. جنوب

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خوب داره میره جلو. تازه رنو دستش اومده کدوم طرف باید بره.هرچند خودم ماشین کره ای دارم. اما اینو ترجیح میدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا