رنوهفته نامه

7 محصول رنو که شایستگی ورود به آمریکا را دارند

این روزها همه‌جا صحبت از ادغام احتمالی رنو و فیات-کرایسلر است. اگرچه فیات-کرایسلر به خاطر برخی دلایل سیاسی و غیرسیاسی پیشنهاد خود را پس گرفته اما اگر در آینده چنین معامله‌ای شکل بگیرد اتحاد شکل گرفته به سومین گروه خودروسازی پس از فولکس‌واگن و تویوتا تبدیل خواهد شد. ولی خب فعلاً که چنین چیزی دور از ذهن به نظر می‌رسد.


رنو جزو خودروسازانی است که مدت‌های زیادی از بازار آمریکا به دور بوده ولی در این نوشته می‌خواهیم خودروهایی از این شرکت را معرفی کنیم که شایستگی حضور در بازار آمریکا را دارند. احتمال ورود این خودروها به آمریکا کم است اما خب حداقل می‌توان درباره‌ی آن‌ها رؤیاپردازی کرد.

  • آلپاین A110

این خودرویی بسیار دوست‌داشتنی است. A110 یک خودروی اسپورت پیشرانه وسط و فرانسوی است که از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.8 لیتری توربو با قدرت حدود 250 اسب بخار استفاده می‌کند. اگرچه این خودرو در برابر هلکت هایی که با قدرت 700 اسبی در خیابان‌های آمریکا جولان می‌دهند حرفی برای گفتن ندارد اما خب وزن بسیار پایینی داشته و اکثر کارشناسان آن را رقیبی برتر برای خودروهایی همچون آلفارومئو 4C می‌دانند.

  • رنو سامسونگ SM6

از میان تمامی خودروهای این لیست احتمالاً SM6 ناشناخته‌ترین آن‌هاست. رنو سامسونگ موتور یا RSM یک شرکت کره‌ای است که محصولات رنو را در این کشور عرضه می‌کند. SM6 سدانی بزرگ و چهار درب بوده که بر پایه‌ی رنو تالیسمان شکل گرفته و فکر می‌کنیم ظاهر جذابی داشته و نسخه‌ی استیشن آن‌هم کاربردی است. پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.8 لیتری توربوی این خودرو قدرت 224 اسبی دارد.

  • داچیا داستر

هر فردی که تاپ گیر را مشاهده کرده باشد قطعاً داچیا را می‌شناسد، یک خودروساز اهل رومانی که در تملک رنو قرار دارد. داستر کراس اووری جمع‌وجور است که در برخی بازارها با نام نیسان ترانو هم عرضه می‌شود. داچیا به ساخت خودروهای بسیار ارزان‌قیمت در بازارهای جهانی مشهور شده و ازآنجایی‌که خودروهای امروزی روز به روز گران‌تر می‌شوند بنابراین دیدن یک برند ارزان‌قیمت در آمریکا جالب خواهد بود.

  • رنو کولئوس

شاید شاسی بلندهای جیپ کاملاً خوب باشند اما شرکتی همچون داج هم محصولاتی قدیمی مثل جورنی را می‌فروشد. اگر شاسی بلندهای جدید رنو وارد آمریکا شوند احتمالاً اولین گزینه کولئوس خواهد بود. کولئوس یک شاسی‌بلند میان سایز جذاب است که کابینی مناسب داشته اما پیشرانه‌ی 173 اسب بخاری دیزلی آن جایی در آمریکا نخواهد داشت.

  • رنو توئینگو

شانس ورود رنو توئینگو به آمریکا با شانس تولید هلکت الکتریکی یکسان است. یکی از خودروهای مشابه توئینگو در آمریکا اسمارت فورتو است که غزل خداحافظی را با این بازار می‌خواند. توئینگو خودرویی شهری با پیشرانه‌ی نصب شده در عقب و قدرت 90 اسب بخاری است. از نظر ما این خودرو جذاب بوده و تخت گاز رفتن با آن بدون فکر کردن به احتمال عبور از سرعت مجاز لذت‌بخش خواهد بود.

  • رنو کلیو RS

از آنجایی که فورد فیستا ST جدید وارد آمریکا نخواهد شد بنابراین ورود رنو کلیو RS به آمریکا می‌تواند حرکتی هوشمندانه باشد. این خودرو در اکثر تریم ها از پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربو با قدرت حدود 200 اسب بخار استفاده می‌کند که جایگزینی ایده آل برای فیستا ST محسوب می‌شود.

  • رنو مگان RS

از جمله خودروهای رقیب مگان RS می‌توان به فورد فوکوس ST و RS و همچنین هوندا سیویک تایپ R و فولکس‌واگن گلف R اشاره کرد. رنو مگان RS تروفی R که اخیراً عنوان سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو نوربرگ رینگ را از چنگ سیویک تایپ R بیرون کشیده یک گزینه‌ی مناسب برای بازار آمریکاست.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه

  1. Hamid

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    این مقاله یه چیزی رو ثابت کرد که ورود به بازار آمریکا «شایستگی » میخواد

    1. محمد

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      این مقاله وابت میکنه که
      ۱) در شرایط برابر، آمریکاییها بیشتر خودروی آمریکایی میخرن نه رقبای خارجیشون رو
      رنو هم دنبال اتحاد با آمریکاییها واسه حضور پرقدرته
      ۲) خودروهای قدرتمند جایگاه محکمی در آمریکا دارن و به موتورهای ضعیف فضایی داده نمیشه
      .
      ربطی هم به خودروساز مهمی نداره چون چینی ها هم دنبال حضور در آمریکا هستن که حداقل عقبه رنو رو ندارن خودروهای قابل احترامی هم بعضیهاشون مثل “لینک اند کو” دارن
      .
      یه نکته هم اینکه:
      ۱) داستر خیلی شبیه نیسان رونیز بازار خودمونه، فرم پروفیل جانبیشون هم که تقریبا یکیه
      رونیز اجداد داستر هست آیا؟؟؟؟؟؟

  2. Shahrukh

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    خداوکیلی درسته مسخره میکردیم که فرانسه رو راه نمیدن امریکا
    ولی درحدشوخی بود چه بسا شوخی زشتی که دیگه حتی خودم ترکش میکنم
    الان همین داستر پاش برسه امریکا،میشه خودروی تازه مهاجرا و دانشجوها و قشر ضعیف جامعه
    یا مثلا رنو سامسونگ که تو عکس مشخصه
    خدایی این چیش از اون آزرای۲۰۱۸که ۶۰۰تافروخت کمتره
    یا از این سوناتای۲۰۲۰ عجیب الخلقه ی آخرالزمانی!!!!!!
    انصافا اگه قیمت گذاری درست انجام بده،جای هیوندای و کیا رو مثل آب خوردن میگیره

    1. sina7

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (337 ديدگاه)

      داستر دو دیفرانسیل میتونه همه جای دنیا خوب فروش کنه به نظرم
      نسل جدیدشم خیلی بهتر از قبل شده
      اگه قیمتش از جیپ رنگید چند هزار تا کمتر باشه شانس داره

  3. بهراد

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (450 ديدگاه)

    این ریزه میزه ها زیر قلچماق های آمریکایی له میشن همین بهتر که نرن
    اما تلیسمان و کولئوس برای خانواده های آمریکایی انتخاب مناسبی میتونه باشه
    وگرنه اون کوچولو ها به سرنوشت اسمارت دچار میشن

    1. Shahrukh

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (51 ديدگاه)

      دوست عزیز این چه حرفیه؟!؟
      شما الان نگاه به این ماشینایی که میگم بنداز…هم سایز کوچیکی دارن هم خوب یا نسبتا خوب میفروشن
      هوندا فیت
      هونداHrv
      مزداCx3
      تویوتا Yaris(البته هاچبکش قراره حذف‌شه)
      هیوندایKona
      نیسان‌ Kicks
      تویوتاChr
      الان {{{{متاسفانه}}}}میل بازار طوری شده که میگه یکم شاسیت بلندتر باشه..بقیش حله
      از کراس اوری به اندازه نیسان جوک میفروشه تا Suvبه اندازه کادیلاک اسکالید:((

    2. Ahmad

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (498 ديدگاه)

      الان فیات 500 ، مینی و اسمارت هم جزو خودروهای ریزه ، میزه هستند ولی زیر قلچماقهای آمریکایی له نشدن .

  4. امیر

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2112 ديدگاه)

    بنظرم مگان ار اس و الپاین فقط مناسب بازار امریکا هستن ک اونم دلیلش داغ بودنشه!!
    بقیه به هیچ‌وجه رقبای خوبی نیستن برای محصولات امریکایی

  5. حمیدرضا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2397 ديدگاه)

    مگان ار اس و کلیو بهترین گزینه برای ورود به بازار امریکا هستن البته از نظر من چون هم سریعن هم خوش چهره
    به شخصه تالیسمان و داستر رو بیشتر از کل لیست می پسندم یه سدان شکیل و یه کراس اور کارا که میشه باهاش خارج از جاده رفت ونگران هزینه های کمرشکن بعدش نبود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن