سانگ یانگ

ماهیندرا به دنبال سرمایه‌گذار برای نجات سانگ یانگ

ماهیندرا به دنبال حل مشکل زیربرند خود یعنی سانگ یانگ کره است.

تصمیم این شرکت بزرگ هندی بخشی از تلاش‌های بازسازی بزرگی است که تمرکز خود را روی کاهش هزینه‌ها و بهبود درآمدها در زمان همه‌گیری ویروس کرونا معطوف کرده است. ماهیندرا قبلاً خبر از ضرر ۲۵۸ میلیون دلاری داده و اعلام کرده بود برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در سانگ یانگ را به حال تعلیق درآورده است.

رئیس ماهیندرا به رویترز گفته است:

سانگ یانگ نیازمند سرمایه‌گذار جدیدی است. ما در حال کار با شرکت برای پیدا کردن سرمایه لازم هستیم.

ماهیندرا ۷۵ درصد سهام این خودروساز کره‌ای را در اختیار داشته و البته آن را از ورشکستگی در سال ۲۰۱۰ نجات داده است؛ اما این شرکت هندی نتوانست سانگ یانگ را احیا کند و در ماه آوریل اعلام کرد دیگر در سانگ یانگ سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

یکی دیگر از مدیران ماهیندرا نیز اظهار داشته است:

اگر سرمایه‌گذار جدیدی پیدا شود سهم ما به‌صورت خودکار کاهش پیدا می‌کند و شاید آن‌ها کل سهام ما را بخرند.

این مدیر ارشد افزوده ماهیندرا طی یک سال آینده در تمامی فعالیت‌های ضررده خود بازنگری خواهد کرد.

این فعالیت‌ها یا کلاً تعطیل می‌شوند و یا اینکه از همکاری با شرکا صرف‌نظر خواهد شد. با این وجود ماهیندرا به سرمایه‌گذاری در تجارت‌هایی که می‌تواند سود مناسب یا اهمیت استراتژیک داشته باشد سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

اما وضعیت جوینت ونچری که این شرکت با فورد در سال پیش تشکیل داده چگونه خواهد بود؟ خب شیوع کرونا تکمیل این پروژه را به تأخیر انداخته اما ماهیندرا می‌گوید به همکاری با فورد ادامه خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMAD.n.r

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    پدال جون اىکس ترىل جدىد هم رسما رونماىى شد.
    بى زحمت مطلبش رو بزار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MjM

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (718 ديدگاه)

    ایران اگه ایران بود و چیزی به اسم صنعت خودرو داشت الان میتونست سهامشو بخره! و با یه مدیریت خوب و 4 تا نخبه طراح یه کارایی میشد کرد! ولی خوب ایران ایران نیست!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. حالا یکی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    ماهیندرا برای نجات سانگ یانگ بهتره به جای سرمایه گذار، دنبال طراح باشه. طرز تفکر تویوتا این بود که تویوتا تویوتاست و در هر حال و با طراحی قدیمی هم مشتری و بازار خودش را داره. اما در عمل اشتباه بود تا جایی که مقام اول فروش را به فولکس واگذار کرد و کم‌کم داشت قافیه را به کمپانیهای کره‌ای هم واگذار میباخت. این بود که به خود اومد و الان شاهد طراحی‌های گیرا و جسورانه هستیم که نمونه اون Chr هست. و مجدد مقام اول فروش را پس گرفت. مخلص کلام، طراحی، حداقل 50% کاره.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا