سانگ یانگ

نسل جدید سانگ‌یانگ کوراندو با قیمت زیر 20 هزار پوند به اروپا رسید

پس از رونمایی از نسل جدید سانگ‌یانگ کوراندو در زادگاهش کرهٔ جنوبی و سپس حضور در نمایشگاه ژنو، حالا سرانجام این کراس‌اوور کامپکت کره‌ای راهی بازار بریتانیا شده است. کوراندو مدل ۲۰۲۰ در بریتانیا مجموعاً در هفت نسخهٔ گوناگون با دو پیشرانهٔ مختلف، دو گیربکس و چهار تیپ ELX، ونچورا، پایونر و اولتیمیت عرضه می‌شود.

قیمت تیپ پایهٔ این خودرو یعنی ELX از ۱۹,۹۹۵ پوند آغاز می‌شود و به رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی با لاستیک‌های چهارفصل، کروز کنترل، بلوتوث، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های اتوماتیک، تودوزی پارچه‌ای، شش ایربگ و… مجهز است. تیپ ELX فقط با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ ۱۶۳ اسب بخاری، گیربکس شش سرعتهٔ دستی و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود.

تیپ ونچورا هم به همان موتور و گیربکس مجهز است اما از تجهیزات بیشتری مثل گرم‌کن صندلی‌های جلو، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی، سنسورهای پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با کارپلی و اندروید اتو، صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و… بهره می‌برد. قیمت این تیپ از ۲۲,۹۹۵ پوند آغاز می‌شود.

اما خریدارانی که خواهان سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند باید سراغ تیپ پایونر بروند که به پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری دیزلی با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است. البته در این تیپ سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود و ۲ هزار پوند به قیمت پایهٔ ۲۶,۴۹۵ پوندی آن اضافه می‌کند. در کنار این قوای محرکه، تیپ پایونر به گرم‌کن غربیلک فرمان، چرخ زاپاس اندازه اصلی، دوربین دید عقب و موارد دیگری هم مجهز است.

و نهایتاً بالاترین تیپ کوراندوی مدل ۲۰۲۰ یعنی اولتیمیت هم در سه نسخهٔ مختلف شامل بنزینی دیفرانسیل جلو با گیربکس دستی یا اتوماتیک و دیزلی چهارچرخ محرک با گیربکس اتوماتیک ارائه می‌شود. صرف‌نظر از قوای محرکه، این تیپ از تجهیزاتی مثل صندلی‌های چرمی، تهویه مطبوع دو منطقه‌ای، نمایشگر نُه اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، استارت بدون کلید هوشمند و درب صندوق برقی برخوردار است.

کوراندو اولتیمیت در بیرون هم به لطف رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، شیشه‌های دودی عقب و چراغ‌های جلوی LED از دیگر تیپ‌ها قابل‌تشخیص است. قیمت این تیپ از ۲۶,۴۹۵ پوند برای نسخهٔ بنزینی با گیربکس دستی آغاز شده و به ۳۱,۹۹۵ پوند برای نسخهٔ دیزلی با گیربکس اتوماتیک می‌رسد. تحویل سانگ‌یانگ کوراندوی جدید به خریداران بریتانیایی از دسامبر امسال آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بنظر من ابهت نسل قبل رو نداره و این یعنی پسرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. مهدی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    یک ماشین خوب با قیمت مناسب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مزدا

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    متوجه نشدم سهام و کارخانه های سانگ یانگ مال کره جنوبی هست یا چین!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      شرکت هندی ماهیندرا مالک سانگ‌یانگه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا