سایر خودروهای آسیایی

حضور ماهیندرا ماراتزو در نمایشگاه دیترویت 2019

ماهیندرا ماراتزو (Marazzo) یکی از خودروهای حاضر در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹ می‌باشد اما برای یافتن آن باید سخت تلاش کنید چراکه این خودروی مینی ون در گوشه‌ای تاریک جا خوش کرده است. اگرچه ماهیندرا این روزها با خودروی بحث‌برانگیز روکسور بر سر زبان‌ها افتاده اما ماراتزو هم خودرویی عجیب و مبهم به نظر می‌آید. یک خودروی مینی ون مانند دیفرانسیل جلو و بدنه روی فریم که بی‌شک مکان مناسب خود در دیترویت را به دست آورده است.

اگرچه هندی‌ها برنامه‌ای برای عرضه‌ی این خودرو در آمریکا ندارند اما ماهیندرا می‌خواهد این را نشان دهد که بخش اعظم کارهای مهندسی ماراتزو در تأسیسات آمریکای شمالی این برند در آبرن هیلز میشیگان صورت گرفته است. البته عدم عرضه‌ی این خودرو در آمریکا مایه‌ی تعجب است زیرا این مینی ون به گونه‌ای ما را به یاد نسل اول هوندا اودیسه می‌اندازد. ماراتزو برای گذر از جاده‌های خشن هند طراحی شده است.

با وجود سه ردیف صندلی، نیروی پیشران ماراتزو از طریق پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی با قدرت ۱۲۱ اسب بخار تأمین می‌شود. این پیشرانه به یک گیربکس ۶ سرعته دستی متصل است. البته تلاش این خودرو رسیدن به سرعت بالا نبوده و بیشتر به فکر حمل آسان افراد است. با وجود فضای کافی برای هشت نفر، این مینی ون دارای تجهیزاتی همچون دریچه‌های هوای روی سقف و کنترل‌هایی برای صندلی‌های عقب می‌باشد. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان صفحه لمسی ۷ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی و صفحه اطلاعات ۴.۲ اینچی پشت آمپرها را نام برد.

اگرچه ماراتزو زیباترین و یا باکیفیت‌ترین خودروی دیترویت نیست اما قیمت پایه‌ی آن حدود ۱۴ هزار دلار می‌باشد. شاید ماراتزو در آمریکا خودروی موفقی باشد زیرا کابینی منعطف دارد که توجه برخی افراد را به خود جلب خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پارسال تو نمایشگاه عظیم خودرو چند تا ماشین هندی آورده بود که در صورت مونتاژ همچین قیمت ارزونی ام نداشتن.
    البته با استقبال خیلی ضعیف از محصولاتش متوجه شد که نباید بیاره, واقعا بی کیفیت و زشت بودن.
    ترمز دستی یکیشون مثل نیسانای قدیمی کنار فرمون بود که باید میکشیدی سمت خودت!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    رشد صنعت خودروی هند واقعا خوب بوده به نظرم میتونن تا چند سال دیگه خودروسازای خارجی رو در خارج از هندم به چالش بکشن از همه مهم تر جاده های هنده که باعث میشه کراس اور نماها و خودروهایی که امروزه ازشون به کراس یاد می کنن خیلی خوب فروش برن مثل رنو کویید یه مدل از مایشن های تاتا که اسمش یادم نیست و البته خودری کراس فورد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا