سایر خودروهای آمریکایی

لافیت G-Tec X-Road، سوپرکاری با خاصیت آفرود!

سوپرکار آفرود SandRacer متعلق به زاروق موتورز با قدرت 525 اسب بخاری را به یاد می‌آورید؟ این خودرو هم‌اکنون به محصولی جدید با نام لافیت G-Tec X-Road با خروجی 700 اسب بخار تبدیل شده و از امارات به کالیفرنیا مهاجرت کرده است.

لافیت G-Tec X-Road

مسئول هر دو پروژه برونو لافیت برادرزاده‌ی ژاکس لافیتی است که 6 بار قهرمان فرمول 1 شده است. او به همراه همسرش کمپانی‌ای با نام لافیت سوپرکارز را تأسیس کرده است. این شرکت متخصص طراحی خودروها بوده و قبل از این محصولات تولیدی و مفهومی با تعداد محدود را ساخته است.

لافیت G-Tec X-Road

شرکت لافیت سوپرکارز در لس‌آنجلس، میامی و والنسیا دفتر داشته و به خاطر پروژه X-Road با شرکت G-Tec همکاری کرده است. این کمپانی هم توسط فیلیپ گاترون اداره می‌شود. تیم او شاسی X-Road را از فولاد مولیبدن ساخته‌اند.

لافیت G-Tec X-Road

این دو شرکت محصول خود را این‌گونه توصیف می‌کنند:

اولین سوپرکار آفرود جاده‌ای که قدرتی فوق‌العاده، عملکردی استثنایی و جذابیتی سطح بالا را به‌صورت یکجا ارائه می‌کند.

نیروبخش X-Road پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری LS3 جنرال موتورز با قدرت 720 اسب بخار است. این نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته سکونشئال به چرخ های عقب فرستاده می‌شود. وزن سوپرکار موردبحث تنها 1300 کیلوگرم بوده و نسبت قدرت به وزن آن در حد و اندازه‌های سوپرکارهای امروزی بوده و توانایی دست‌یابی به حداکثر سرعت 230 کیلومتر در ساعت را دارد.

لافیت G-Tec X-Road

به تمامی این موارد باید توانایی حرکت 432 میلی‌متری سیستم تعلیق و استفاده از لاستیک‌های بزرگ بی اف گوودریچ را اضافه کرد. تصور پرش این سوپرکار در مسابقاتی همچون رالی داکار دور از ذهن نیست.

X-Road در لس‌آنجلس مونتاژ شده و تنها به تعداد 30 دستگاه تولید خواهد شد. هر خودرو قیمت 465 هزار دلاری داشته و اولین نمونه‌های آن تا پایان سال جاری میلادی به دست مشتریان خواهند رسید. البته لافیت سوپرکارز گفته نسخه تمام الکتریکی این خودرو هم با بهای 545 هزار دلاری در دسترس خواهد بود.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه

  1. علی"m.f"

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (183 ديدگاه)

    خوبه ولی به قیمتش نمیرزه با قیمتش میشه یه جی کلاس و اوروس خرید که هم تجربه اسپورت داشت هم افرود تازه مال کمپانی های درجه یک هم هستن ولی پولداریه دیگه واسه خودنمایی هم که شده اینو میخرن

    1. محمد

      ۳۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      نمای جلو که اصلا جالب در نیومده
      نمای عقب در حد اسم سوپرکار هست
      نسبت جثه به ارتفاع و میزان شیشه هم بیشتر به سوپرکارهای سدان میخوره تا شاسی بلندهای گردن کلفتی مثل بیمر x7 و …
      و این برای یه شاسی بلند دررده سوپر کار، امتیاز مثبتیه
      مثل شاسی بلند لامبو
      کلیت کار اینه که تو کلاس شاسی بلند این روزها هر چیزی رو از حاصل پیوند یه تیپ ماشین + شاسی بلند اختراع کنید، خواهان داره
      و اینکه این کلاس فکر میکنم در آینده نمود بیشتری در خودروسازان شناسنامه دار تر خواهد داشت
      قدرت خوبه
      ارتفاع ۴۰ سانتی خوبه
      گرچه با دیفیوز عقب و رکاب بغل اینقدر بنظر نمیاد در دسترس باشه
      حداکثر سرعت ۲۳۰ باز واسه یه ماشین ۷۰۰ اسبی با ۱۳۰۰ کیلو اونم از نوع سوپرکار، جذاب نیست ( و البته که در کلاس شاسی بلند سرعت میتونه انتخاب دوم و توان عملکردی در درجه اول باشه اما نه در مورد ماشینی با ادعای سوپر کار بودن)
      .
      .
      در انتها هم قدم مثبتی هست در قسمت رده بالای کلاس شاسی بلند
      اما بنظر خودروسازان باید تکلیفشونو با این قسمت این کلاس مشخص کنن
      از یه سدان سوپر کار یا هایپر کار انتظار عملکرد خارج جاده ای نیست
      اما از یه سوپرکار شاسی بلند چرا
      ژ
      و حفظ تعادل بین این ۲ یکی از چالشهای این طیف خودروسازانه
      و تعریف همین واژه “سوپرکار شاسی بلند”
      شاید این بشه که یه خودرو شاسی بلند در گل و لای، سرعت و شتاب گیرایی داشته باشه
      یا مثلا عملکرد خارج جاده ای متوسط و در حد استاندارد ولی سرعت و شتابی در حد سوپر کارهای سدان
      یا تا حدی قربانی کردن سرعت و افزودن به قدرت خارج جاده (چیزی که الان بیشتر اتفاق میوفته)
      که در این صورت بیشتربازی با کلماته و عملا نمیشه گفت به این خودروها سوپر کار

  2. ♤angus_812♤

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (21 ديدگاه)

    قاتل لندکروزر

    1. محمد

      ۳۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      توی بازار رقابتی و حجیم پسند مثل آمریکا، همین الانم رقبای آمریکایی با فروش بیش از ۱۰ برابری سالانه، لندکروز رو راحتتت پشت سر گذاشته یا به قول شما، کشته اند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن