سایر خودروهای آمریکایی

معرفی رسمی هایپرکار زینگر 21C با مشخصاتی خیره‌کننده

سرانجام شرکت آمریکایی و ناشناختهٔ زینگر پس از انتشار تیزرهای هیجان‌انگیز، رسماً هایپرکار جنجالی خود یعنی 21C را معرفی کرده است. این هایپرکار هیبریدی که ترکیب صندلی‌های آن به‌صورت پشت سر هم است، ادعاهای بسیار بزرگی دارد و در دو نسخهٔ جاده‌ای و مسابقه‌ای معرفی شده است. در 21C از یک پیشرانهٔ 2.88 لیتری V8 توئین توربو استفاده شده که در میانهٔ خودرو نصب شده و دور آن به 11 هزار rpm می‌رسد. انتقال نیروی این پیشرانه هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشال صورت می‌گیرد.

اما علاوه بر این پیشرانهٔ بنزینی، دو موتور الکتریکی هم روی محور جلوی 21C نصب شده و بدین ترتیب سامانهٔ چهارچرخ محرک و مجموع قدرت 1250 اسب بخار به دست آمده است. موتورهای الکتریکی این خودرو توسط باطری‌های لیتیوم تیتانات تغذیه می‌شوند که سریع‌تر از باطری‌های لیتیوم یونی شارژ می‌شوند. البته پیش‌ازاین در خودروهایی مثل هوندا فیت EV و میتسوبیشی i-MiEV هم از این نوع باطری‌ها استفاده شده بود.

به لطف استفادهٔ گسترده از فیبر کربن و متریال سبک‌وزن دیگر، وزن 21C به تنها 1250 کیلوگرم رسیده و نسبت قدرت به وزن 1 به 1 را فراهم کرده است. به لطف قدرت بالا و وزن کم، این هایپرکار آمریکایی، خودروی بسیار سریعی است به‌گونه‌ای که ظرف تنها 1.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت 400 متر را ظرف 8.1 ثانیه طی می‌کند. 21C همچنین برای اینکه از صفر به سرعت سیصد کیلومتر بر ساعت برسد به 15 ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت 432 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

اما ادعای جالب‌تر زینگر این است که 21C می‌تواند رکورد 31.49 ثانیه‌ای کوئنیگ‌زگ رگرا در رسیدن از صفر به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت و دوباره تا توقف کامل که پاییز گذشته به ثبت رسید را بشکند. به گفتهٔ سازندهٔ آمریکایی، این هایپرکار هیبریدی می‌تواند این کار را ظرف تنها 29 ثانیه انجام دهد. 21C همچنین در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت بیش از 250 کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، زینگر نسخهٔ مسابقه‌ای 21C را هم ارائه کرده که سبک‌تر بوده و تنها 1218 کیلوگرم وزن دارد؛ بنابراین نسبت قدرت به وزن این نسخه به 1:03 رسیده و در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت هم 790 کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند اما حداکثر سرعت آن کمتر بوده و برابر با 380 کیلومتر بر ساعت است. زینگر 21C رسماً و برای اولین بار در نمایشگاه ژنو در تاریخ 3 مارس به نمایش عمومی درمی‌آید و تنها 80 دستگاه از آن ساخته می‌شود.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. Hamidreza

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (602 ديدگاه)

    پشتش زیبا تر از جلوشه به نظرم

    1. s.h

      ۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (690 ديدگاه)

      کونیک زگ سال 2013 مدل یک به یک رو ساخت که 0-300 اون 11 ثانیه هست !!! و هنوزم رکرود 0-300 و 0-400 و سریع ترین وسیله و بهترین ترمز گیری از سرعت 3000 و همینطور بهترین از سرعت 400 و ایمن ترین مگا کار تست شده ( رگرا به گفته یه مجله ) که تست های سخت و عیب رو پشت سر گذاشته اولیین مگا کار هیبریدی و اولین استفاده کننده از باتری های 800 ولتی اختراع خودش و اولین ابر ماشین بی گیربکس و….. حدود هفت هشت تا دیگه افتخار در کارنامه خودش داره !!!!
      رقباش چند چنددند ؟؟ یه اسم جدید میگند پول میگیرند چرا ؟؟؟ چون زیر چتر غول خودرو سازی جهان و تبلیغات بی پایانش برای اون به یه برند برای پز دادن تبدیل شدند !!!! مثل اپل که تو روسیه اگر یه جوون یا نو جوان اپل دستش نباشه بین دوستاش یه عقب مونده به حساب میاد !!!!
      بوگاتی هم همینه چه چیز خاصی داره ؟؟؟؟ الان یکی میاد میگه ده تا رادیاتور داره واییییی پیچش تیتانیومیه واییی 16 سیلندره !!!!اینها رو میگند مهندسی !!!!!!!!!!!! چون برای خنک کرددن موتور بزرگ مجبور به استفاده از ده تا رادیات هستند میگند مهندسی !!!! ولی اونکه با هرچیزی حال نمیکنه از نو اختراعش میکنه ( گیربکس 7 کلاچه و نه سرعته که بهش میگند سرعت نور ) رو چیز خاصی نمیدونند !!! این ماشین هم هنوز اول راهه و البته ونوم که پدرش محسوب میشه و پیش رو این کمپانی هنوز کار خاصی نکرده !!! البته منتظر یه طوفان دیگه هست برای رکورد گیری غیر رسمی !!!!!

      1. R

        ۷ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (209 ديدگاه)

        آقای s.h سلطان سرعت بوگاتیه و سلطان شتاب کونیگزگ
        این حرفات اصلا منطقی نیست اولین ماشین بالای هزار اسب بخاری زمانی که بیشتر از ۵۰۰ اسب ماشینی قدرت نداشت اولین ماشین با شتاب سرعت و ترمز صفر تا صد برابر دونیم ثانیه ماشینی که برای ساختش از قطعات و تکنولوژی هواپیما کمک گرفتن بهترین سیستم گیربکس دوکلاچه در زمان خود وکلی سیستم های ریزو درشت دیگه و تو چی میدونی از این همه حجم مهندسی و محاسباتی که برای بوگاتی استفاده شده و داری از حجم موتور ایراد میگیری؟ یا داری اختراع های ۲۰۱۸ و ۱۹ رو با ۲۰۰۵ مقایسه میکنی؟ اگه به تیونینگه که هردوتاشم تا خرخره تقویت و توربوشارژر دارن نگو این حرفا رو مارو نخندون

    2. علیx76

      ۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (708 ديدگاه)

      فرق این ماشین با بقیه هایپرکار های تازه معرفی شده توسط شرکت های گمنام ، موتور درون سوزشه
      الان بخاطر پیشرفت تکنولوژی ، هر کس تو خونه ش دوتا الکترو موتور میبنده به یه شاسی و میگه هایپر کار ساختم
      اما کار کردن و طراحی و ساخت موتور درون سوز خیلی پیچیده تره
      و بخاطر همین دید من به این ماشین ، نسبت به بقیه ، بسیبار مثبت تره
      ارادت

      1. Joseph

        ۳ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (25 ديدگاه)

        سلام
        میشه یه دو تا موتور ببندی ، ماهم بگیم یه هایپر کار ساختیم ، منم کمکت میکنم میام رایگان برات کار میکنم

        1. مسعود

          ۳ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (133 ديدگاه)

          آقا منم داوطلبم برا کمک :)))))

          یاد حرف احمدی نژاد افتادم ، دختر دبیرستانی تو زیر زمین خونش اورانیوم غنی میکرد خخخخخخخخ

        2. ارسلان

          ۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (110 ديدگاه)

          آقایون … پولش + مجوز تولید و ساختش از شما …. طراحی و دانش فنی هم از بنده …. تعهد هم میدم اگه نتونستم بسازم تمام پول رو برگردونم … به عبارتی بیمه میکنم کار رو خخخ

    3. یانکی

      ۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (963 ديدگاه)

      احتمالا از پیوند دو تا موتور 4 سیلندر موتور سیکیلت موتورش رو ساخته.قبلا هم دیدم خیلی خوش صدا میشه.

  2. OMID

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    امیدوارم حداقل (تولید ) بشه
    برعکس بیشتر هایپر های جدید

  3. Alireza

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (435 ديدگاه)

    میشه بسازینش بعد ادعا کنید
    گفتنش اسونه ک صفر تا صد یه ثانیه و چهارصد متر ۵ ثانیه ای میزنم،بهتر نیس اول این کارو بکنم بعد؟

    1. سینا BMW

      ۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (384 ديدگاه)

      الان هم کلی هایپر کار برقی هم این حرف ها رو زدن ولی همشون فقط ادعا بودن (حتی یه کارخونه بزرگ تر هم این حرف رو زد) شاید این درست باشه ولی ۱.۹ ثانیه نیست.شتابش به خاطر بنزینی بودنشه و شاید آخرش ۲.۵ ثانیهباشه

      1. Elmiraj

        ۳ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1492 ديدگاه)

        تسلا رودستر در نمونه پروتایپ ، جلو چشم همه بار ها شتابی رفت که هرگز در یک خودروی استاندارد دیده نشده بود…!!!
        این تازه اولشه….
        .
        ‌.
        ((بقیه فقط ماکت ساختن تا حالا))

  4. Farzad

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (979 ديدگاه)

    از همون اول که تیزرشو دیدم ازش خوشم اومد ، درهاشم طراحی جالبی داره موقع باز شدن … ( در کل چیز جالبی به نظر میاد )

  5. ممد ژانگولر

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (577 ديدگاه)

    چه قیافه باحالی داره. طراحیش مابین آمریکایی و اروپاییه . ولی خداییش مشخصات قابل توجهی داره .

  6. آریا ماشین

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (299 ديدگاه)

    داخلش عین فضاپیماست فکر کن اونجا بشینی و رانندگی کنی…
    مشخصاتش اگه درست باشه که ماورای این جهانه!!!
    ۴۰۰ متر ۸ ثانیه؟ شوخیت گرفته.
    ۰ تا صد هم که میره تو جمع زیر ۲ ثانیه ها در کنار ریماک concept two ، پینینفارینا باتیستا ، تسلا رودستر ، هنسی ونوم f5 و آسپارک owl.
    حداکثر سرعتش هم که بیشتر از ویرون سوپراسپرت میشه و بعد از ونوم gt سریعترین آمریکایی جهان میشه
    اگه اگه اگه درست باشه واقعا خارق العادس

  7. s.h

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (690 ديدگاه)

    جناب مدیر چرا نظر های من منتشر نمیشه ؟؟؟ اصلا حرف خاصی یا توهین نداره !!! همونطور که قبلا نداشته چرا منتشر نمیکنید

    1. سردبیر

      ۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (552 ديدگاه)

      درود. من دیدگاهی منتشر نشده از شما ندیدم. حتی در پوشه اسپم ها. البته ممکن است سیستم ضد اسپم به برخی کلمات یا ترکیب حروف حساس باشد که بعدا در کنترل دستی حتما این دیدگاههای بدون مشکل هم منتشر می شوند. توجه بفرمایید که دیدگاههای حاوی توهین قابل پذیرش و برگشت نیستند.
      ارادت

  8. Saeed

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (584 ديدگاه)

    آره جون خودتون
    رکورد ۰_۴۰۰_۰ رو بزنید بعد فکر میکنید کونیگ‌زگ تسلیم میشه؟؟
    یسکو رو میارن یه رکورد ۰_۴۰۰_۰ بهتون نشون بده که دیگه هرکی جرأت نکنه بیاد هایپر کاری که هنوز نساخته واسه‌ش ادعا بسازه!
    تسلا رودستر که جای خود دارد……

    1. Saeed

      ۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (584 ديدگاه)

      ببخشید اگه تند حرف زدم

  9. محمدهادی

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (112 ديدگاه)

    خب تقریبا همه چیش گفته شد ولی طبق مغنول بازم میزان تحمل شتاب جانبیش ینی قدرت فرمان پذیریش ارائه نشد
    پدال جان لطفا بفرما شتاب جی این سوپرکار تاچه میزانه؟

  10. *$ناشناس$*

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (22 ديدگاه)

    طراحی این ماشین یکی از شاهکار هاست
    ولی مال این حرف ها نیست که با گوئنگزیگ رقابت کنه

  11. ارشیا

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (226 ديدگاه)

    می تونست طراحی بهتری ام داشته باشه (نظر شخصی)

  12. محمد

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (192 ديدگاه)

    موتور 8 سیلندر با حجم 2800 سی سی؟؟؟
    چرا آخه؟ اینجوری خیلی استهلاک موتور بالا میره که

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن