سایر خودروهای آمریکایی

نظرات جالب کالاوی درباره رکوردهای سرعت!

در سال ۱۹۸۸ شرکت کالاوی رکورد غیررسمی سریع‌ترین خودروی دنیا را با یک دستگاه کوروت C4 تیون شده که قدرت ۸۹۸ اسب بخاری داشت ثبت کرد. این خودرو در تست‌های کار اند درایور به سرعت ۴۰۹.۹ کیلومتر در ساعت دست یافت؛ اما ریویز کالاوی مؤسس این کمپانی می‌گوید دیگر واقعاً هدف مشخصی را برای ثبت چنین رکوردهایی متصور نیست.

اگرچه کالاوی هنوز هم خودروهای بسیار قدرتمندی تولید می‌کند اما حالا که رکوردهای سرعت وارد محدوده‌های بسیار بالاتری شده‌اند الزامات بسیار زیادی برای آن‌ها وجود دارد که یکی از ساده‌ترین آن‌ها یافتن مکان مناسب می‌باشد.

کالاوی می‌گوید:

مشکل اصلی نمایش حداکثر سرعت ساختن خودرویی برای این کار نیست بلکه یافتن مکانی است که شما بتوانید به‌صورت ایمن این رکورد را ثبت کنید.

اگرچه برخی شرکت‌ها همچنان مشتاق ثبت رکوردهای سرعت جدید هستند اما دیگر تلاش‌های خود را کمتر کرده‌اند. بوگاتی شیرون رکوردی بسیار جنجالی را در این زمینه بر جای گذاشت اما فرانسوی‌ها سریعاً اعلام کردند که دیگر اقدام به ثبت رکورد جدید نخواهند کرد.

استفان وینکلمن مدیرعامل بوگاتی در سال ۲۰۱۹ گفته بود:

ما در آینده روی بخش‌های دیگری تمرکز خواهیم کرد و این رکورد آخرین رکورد سرعت ما خواهد بود.

SSC نیز مشکلاتی را برای ثبت رکورد سرعت خود با تواتارا تجربه کرد که آن نیز بسیار جنجالی بود. این شرکت از آن زمان تاکنون به دنبال یافتن مکان مناسب برای ثبت رکوردهای بیشتر و بهتر است.

حتی برخی پیست‌های مشهور نیز شرایط لازم برای ثبت رکوردهای سرعت را ندارند. کالاوی می‌گوید برای ثبت سرعت‌های بالای ۴۵۰ کیلومتر در ساعت شما باید در سرعت‌هایی به خط مستقیم ورود/خروج پیدا کنید که انجام آن عملاً غیرممکن است. او می‌گوید:

در نهایت خط مستقیم کافی وجود ندارد. من نمی‌دانم ارزش واقعی تست‌های حداکثر سرعت به غیر از خودنمایی چیست؟

او همچنین گفته که مکان‌هایی همچون دریاچه نمک بونویل که می‌توان به سرعت‌های بالایی دست یافت به خاطر نبود سطحی صاف و مناسب جذابیت خود را از دست داده‌اند. در خاتمه کالاوی این‌گونه سخنان خود را به پایان رسانده است:

من فکر نمی‌کنم ثبت رکورد سرعت اهمیتی برای مصرف‌کنندگان محصولات ما داشته باشد. از نظر من این کار تلف کردن وقت است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. ارش

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1341 ديدگاه)

    همیشه ماشینهایی آمریکایی یه طوری ساخته میشن که قابلیت ارتقا بی نهایت دارن و قادرن رکوردهای دوره خودشون رو تا حد زیادی جابجا کنن نمونه اش همین کالاوی که به سرعت ۴۱۰ کیلومتر رسیده در حالی که سریعترین های اون زمان فراری و پورشه با ۳۲۰ کیلومتر بودن بر عکس اروپائیها مخصوصا آلمانیها که با حداقل بهترین نتیجه رو میگیرن مثل پورشه .

    موافقم ۷۲
    مخالفم ۱۹
  2. AMIR / ARMI

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (545 ديدگاه)

    سال ۸۸ مییلادی یعنی ۳۳ سال پیش به سرعت ۴۰۹ کیلومتر رسیدن
    دمشون گرم ۹۰۰ اسب بخار از موتور کوروت بابا ایول
    بعد برخی تازه از راه رسیده میگفتن توتارا نمیتونه ۴۵۰ تا رو رد کرده باشه
    البته اینکه با تحصیلات سیکل حساب کتاب کرده بودن هم بی دلیل نبود
    تو سایت هم زیاد بودن از این افراد

    موافقم ۷۷
    مخالفم ۳۵
  3. Khosrow

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    کالاوی حرف درست رو زد / اخ این تند میره اون تندتر میره – چه معیار راه گشایی / مجموعه ی یک اتومبیل باید ایده ال باشه نه یک فاکتور اونم نه چندان کاربردی / شیرون عامل دردسره تا یک ایده ال / شاید فقط تو تولیدات مرسدس بشه همه فاکتورها رو یک جا دید ..

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۲۵
  4. محمد رستمی نژاد

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (734 ديدگاه)

    آقا شاهین عزیز
    من از عکس پروفایل شما که یک شاهین است بسیار خوشم می‌آید
    طرح بسیار جالبی دارد

    چه طور میتونم این عکس رو داشته باشم؟؟؟؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
    1. شاهین

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (3935 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      ممنونم از شما
      این تصویر رو چند سال پیش بصورت اتفاقی دانلود کردم الان لینکشو واستون میزارم

      https://www.google.com/search?q=hawk%20logo&tbm=isch&hl=en-US&client=ms-android-samsung-gj-rev1&prmd=inv&sa=X&ved=0CEcQrNwCKAFqFwoTCMiqruXJvO8CFQAAAAAdAAAAABAH&biw=412&bih=758#imgrc=XpEahl8YRaxfoM

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
      1. محمد رستمی نژاد

        ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (734 ديدگاه)

        دست شما درد نکند آقا شاهین عزیز ❤❤❤

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. R

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (420 ديدگاه)

    باید یه جاده ۱۵ کیلومتری صاف بسازن
    همه برای تست میرن اونجا سازنده هم میتونه با گرفتن ورودی مخارجشو دربیاره

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (734 ديدگاه)

      نه حاجی
      اینا اگه بیان ایران جاده های مارو ببینن

      تو همون جاده های خودشون رکورد رو میزنن

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۲
  6. Benz309 1974

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    بنظرم سرعت از این بیشتر نشه به نفع خودمونه چون واقعا کی میتونه در آینده ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت رو کنترل کنه؟ اصلا کی با این سرعت میخواد رانندگی کنه ؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۶
    1. Sajjad

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1804 ديدگاه)

      شاید حرف من رو عده کمی قبول داشته باشن اما سرعت بالای ۱۶۰ واقعا دیگه لازم نیست
      بالای ۱۲۰ همینجوری به شدت مرگباره

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۳
      1. ارش

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1341 ديدگاه)

        ژاپن هم اجازه نمیده ماشینهای تولید شده برای داخل کشور از ۱۸۰ کیلومتر فراتر برن جدیدا ولوو هم میخواد سرعت محصولاتش رو به ۱۸۰ کیلومتر محدود کنه .

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱
    2. R@m!n

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (798 ديدگاه)

      دیگه ۱۰۰۰ کیلومترو راننده کنترل نمی کنه. کامپیوتر و سیستم خودرانه که همه کاره میشه. کلمه راننده (driver) هم دیگه از بین میره و همه میشن سرنشین (occupant)

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۰
  7. ارشیا

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1459 ديدگاه)

    به نظر من خودش دیگه نمیتونه کورد ثبت کنه میگه اینجوری.

    موافقم ۴
    مخالفم ۷
  8. مهدی

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (795 ديدگاه)

    ماشین های امریکایی خوراک تیونن خداوکیلی یه ماشین امریکایی تیون میکنی انگار به یه درختی که برگ نداره رو بهش برگ وصل میکنی
    ( منظورم این نیست که ماشین های امریکایی در واقع همون بی برگ هستن و خوب نیستن )

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  9. Mf1

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    دقیقا برای خیلی از خودروسازها مثل مکلارن و فراری اهمیتی نداره وگرنه این توانایی داشتن که خودرویی بهتر وسریعتر از f1و f40 تولید میکردن

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  10. Amin

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (317 ديدگاه)

    نمیدونم چرا بعضی ها فکر میکنن رسیدن به سرعت های بالا کار سخت هست و از ملاک های مهندسی ماشین محسوب میشه
    اگر اینچنین بود الان باید ماشین هایی مثل شیرون یا تواترا باید بهترین ماشین های جهان بودن، در صورتی که شیرون تو پیست از یه ۴۸۸ پیستا کند تره و کونیخزگ ۱ هم اصلا چابک نیست
    این ماشین ها چون حرفی برای گفتن ندارن فقط سرعت را بالا میبرن
    اصل کار مهندسی و طراحی هست و حس رانندگی هست که ماشین های خیلی کمی تونستن به این مرحله برسن، وگر نه این اعداد بعد از چند روز تکراری و خسته کننده میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا