معرفی پروتوتایپ‌های جدید بولینگر B1 و B2، الکتریکی‌های زمخت!

شرکت بولینگر پروتوتایپ‌های جدید محصولات B1 و B2 خود را با نام بتا معرفی و از این طریق آن‌ها را یک گام دیگر به سمت خط تولید نزدیک کرده است. این پروتوتایپ‌ها که نمونه‌هایی نزدیک به تولید هستند، به‌عنوان نقطهٔ عطف اصلی در قدم بعدی شرکت به سمت تولید توصیف شده‌اند. این خودروها اما ظاهر بسیار ساده و زمختی دارند که همانند جعبه‌هایی روی چرخ به نظر می‌رسند. هردو مدل بولینگر در ظاهر تا حد زیادی باهم یکسان هستند و در هردوی آن‌ها چراغ‌های دایره‌ای ساده، سپرهای خشن و دماغهٔ کاملاً عمودی دیده می‌شود.

اما بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو ماشین این است که B1 یک اس‌یووی و B2 یک پیکاپ دو کابین است. بولینگر پیش‌ازاین گفته است که این خودروها از بدنهٔ تمام آلومینیومی برخوردارند و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که فضای بار بسیار درازی را به‌اندازهٔ کل طول خودرو ارائه می‌کنند و از این طریق می‌توانند اشیاء طویل مثل الوار و تیرآهن را به‌راحتی حمل نمایند. دراین‌بین مدل B2 بیشتر برای این کار مناسب است زیرا به گفتهٔ بولینگر، طول قسمت بار این پیکاپ 1.7 متر است و امکان باز کردن پنجرهٔ عقبی آن برای حمل بارهای طویل‌تر هم وجود دارد.

این دو خودرو به قوای محرکهٔ یکسانی مجهز هستند که از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی 614 اسب بخار قدرت و 905 نیوتن متر گشتاور تشکیل شده است. به لطف این نیرو، خودروها ظرف 4.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسند و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت را هم خواهند داشت. برای تأمین انرژی موردنیاز موتورهای الکتریکی هم یک پکیج باطری 120 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است. بولینگر این بار بُرد این خودروها را اعلام نکرده اما قبلاً گفته است که B1 و B2 با هر بار شارژ کامل باطری‌ها می‌توانند تا 320 کیلومتر را طی کنند.

هرچند این بُرد کمی به نظر می‌رسد اما بولینگر وعده داده است که B1 و B2 از بهترین توانایی‌های آفرود این کلاس برخوردار خواهند بود زیرا فاصلهٔ آن‌ها از سطح زمین 380 میلی‌متر است. این خودروها همچنین توانایی حمل 2360 کیلوگرم بار و یدک کشی 3.4 تن بار را هم دارند. در ابتدا قرار بود B1 اواخر سال جاری به مرحلهٔ تولید برسد اما این اتفاق بعید به نظر می‌رسد زیرا به گفتهٔ بولینگر، جزئیات بیشتر در مورد قیمت‌گذاری و زمان‌بندی تولید این خودروها در ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2903 دیدگاه) ,

    به جز جلو پنجرش، طراحی بدی نداره، حتی از بعضی زاویه‌ها، مثلا نمای کناری، جذاب هم هست‌ و با توجه به باتری 120 کیلو واتی، توقع برد بیشتری داشتم، ترجیح میدم پرفورمنسش رو کاهش بده، بردش رو زیاد کنه.

    پاسخ
  2. احمد
    سوابق: (110 دیدگاه) ,

    نقاشی ارسالی از حسن 4 ساله از شهر ری

    پاسخ
    1. فرهاد تابش
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      دمت گرم
      حال کردم با جمله ات

      پاسخ
  3. datsun
    سوابق: (1448 دیدگاه) ,

    به تنهای تمام مهندسی آیرودینامیک ی رو نقض کرده

    پاسخ
  4. نام
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    خیلی زشته
    چجوری روشون شده اینو بسازن؟!

    پاسخ
  5. Farzad
    سوابق: (163 دیدگاه) ,

    نیسان آبی میتونه ۴ تن بار حمل کنه از اینم خیلی خوشگل تره … هی الکتریکی الکتریکی…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.