سایر خودروهای اروپایی

آرینرا هوساریا، سوپرماشینی از لهستان برای رقابت با فراری

شرکت تازه تأسیس سوپرماشین لهستانی، آرینرا، تولید اولین مدل خود را با نام هوساریا تأیید کرده است. این خودرو تا اواخر سال ۲۰۱۵ به بازار می‌آید؛ تقریباً ۵ سال بعد از ارائه نمونه اولیه. برای آن‌ها که با هوساریا آشنایی کافی ندارند، باید گفت که هوساریا یک سوپرماشین سفارشی با پیشرانه V-8 است که با همکاری لی نوبل مؤسس کمپانی نوبل توسعه داده شده است.

2015 Arrinera Hussarya
2015 Arrinera Hussarya
اولین خودروهای هوساریا به صورت محدود وارد خط تولید می‌شوند. از نسخه لیمیتد هوساریا ۳۳ دستگاه ساخته می‌شود که قیمت هر کدام از آن‌ها ۲۰۰ هزار یورو (تقریباً برابر ۲۷۳ هزار دلار) است. در این نسخه، بیشترین امکانات لوکس ممکن به کار برده می‌شود. قیمت نسخه‌های معمولی هوساریا از ۱۶۰ هزار دلار شروع می‌شود که تولید آن‌ها بر اساس سفارشات مشتریان انجام می‌شود.

2015 Arrinera Hussarya
2015 Arrinera Hussarya
تست اولیه هوساریا از اکتبر سال جاری میلادی آغاز می‌شود و تا پایان امسال نسخه تولیدی از این سوپرماشین را خواهیم دید. قدرت در هوساریا توسط یک موتور سوپرشارژر ۶/۲ لیتری V-8 تأمین می‌شود. این موتور ۶۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۱۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت موتور از طریق یک سیستم گیربکس اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

2015 Arrinera Hussarya
2015 Arrinera Hussarya
منبع این موتور، جنرال‌موتورز است، در حالی که شرکت ایتالیایی CIMA گیربکس را فراهم می‌کند. تست‌های عملکرد اولیه ۰ تا ۱۰۰ این خودرو را ۳/۲ ثانیه نشان می‌دهند. این خودرو همچنین، مسیر یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۱ ثانیه کامل با سرعت نهایی ۳۳۹/۵۷ کیلومتر بر ساعت می‌پیماید.

2015 Arrinera Hussarya
2015 Arrinera Hussarya
با این که آرینرا هنوز از اعتبار و پرستیژ لازم در میان رقبایش برخورد نیست، ولی قیمت‌گذاری و مشخصات هوساریا باعث می‌شود تا این خودرو به عنوان یک رقیب برای مدل‌هایی مانند فراری 458 ایتالیا، مک‌لارن 650S و لامبورگینی اوراکان شناخته شود. می‌توان اطمینان داشت که این برند نیز گروهی از طرفدران مخصوص به خودش را جذب خواهد کرد. آرینرا برای حضور بهتر در بازارهای جهانی، یک تیم فروش را در لندن ایجاد کرده است. این کمپانی اعلام کرده که تمرکز اولیه‌اش بر چین، خاورمیانه و غرب اروپا خواهد بود و بعداً برنامه‌هایی برای حضور در بازار امریکا دارد.

[jwplayer mediaid=”77063″]
برچسب ها

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه

  1. شاهین

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3714 ديدگاه)

    اول که اسمشو دیدم فکر کردم ژاپنیه! طراحیش خوبه،یعنی هماهنگه ولی خب عقبش شبیه لوتوس شده،نمای بغلش هم به نظر من شبیه لامبورگینی شده ولی در کل هماهنگه.
    قیمتشم با توجه به عملکردش خوبه به نظر من.موتورشم مثل اینکه مال جنرال موتورز هستش!

    1. reza

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (157 ديدگاه)

      اقا شاهین کاملا موافقم عقبش لوتوس،بقل لامبورگینی
      به نظر من جلوشم ترکیبی از فراری و مکلارن شده

      ولی در کل اصل و نسب نداره حال نمیکنم

      این جور ماشینا به نظر من هیچ وقت به معروف بودن و شهرت ماشینای با اصل و نسب مثل فراری،لامبو،مکلارن،پورشه و…. نمیرسن

      1. امیرحسین

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        خب اصل و نسب باید از یه جایی شروع بشه یا نه؟؟؟
        زیاد تعصبی به برندهای تازه وارد نگاه نکنید لطفا
        شاید انجین و گیریبوکسش و … مال خودش نباشه اما
        باید از یه جایی کار ساخت یه کنپانی شروع بشه!!!

        1. امیرحسین

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (9 ديدگاه)

          همین لامبو(عشقه)طراه اولیش شبه سایر ماشین ها به خصوص فراری بود .توین 5-6مدل اخیرشه که یه که یه سبک خاص داره.

        2. reza

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (157 ديدگاه)

          حق با شماس 🙂

          ولی منظور من این بود که با وجود کمپانی های بزرگ و مطرح کار برای برندهای جددید خیلی سخته

        3. carbonado aventador

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3861 ديدگاه)

          عزیز من فکر کنم لامبو رو با کیا و هیوندا اشتباه کرفتی که هر دوسال 5 تا مدل عوض می کنند!!!!!همین 5 نسل 41 سأل زمان برده!!!!!!!!!!!

  2. PEUGEOT

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    والا من اولین بار اسم این سوپر اسپرتو شنیدم ولی مشخصات فنی خوبی داره
    همچنین از طراحی بدنه قشنگی برخورداره

  3. علی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    این ماشین انگشت کوچک فراری هم نمیتونه باشه شخصااگه امکانات این خودروهابه فرض باهم برابرباشه حاضرم یه مبلغ اضافی (البته درحدمعقول) بدم ولی فراری سواربشم خودرسازهای تازه تاسیس ممکنه تکنولوژی روبخرن ولی اصالت یک شرکت روهیچ وقت نمیشه خرید.

    1. مک میسل

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2711 ديدگاه)

      شما با این لحن معلومه تعصب رو فراری داری………مختصر و مفید میگم…….تعصب هیچ وقت خوب نیست..واول باید مقایسه کرد-تحقیق کرد و نتیجه گیری کرد و بعد حرف زد…….

    2. Alpha

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (544 ديدگاه)

      هنوز ندیده قضاوت نکن ! درمورد پاگانی هم همینو میگفتن ! الان تو پیست بوگاتی حتی نمیتونه ببینتش !

      1. carbonado aventador

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3861 ديدگاه)

        آخه pagani کارش همینه!!!!!!
        ویرون هم توی drag حرف واسه زدن داره!!!!!!!

  4. e36

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (919 ديدگاه)

    طراحیش خوب و جذابه مشخصات فنیشم که قابل قبوله ، چرا که نه !…

  5. Mohammad XX

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    یه سوپر اسپرت، نوآوری و اصالت رو نداشته باشه، به هیچ دردی نمی خوره حالا هر چقدر هم اعداد دهن پر کن کنارش باشه. چیزی که شرکت هایی مثل پاگانی و کونیگزگ درک کردن و باعث شد محبوب بشن و بتونن با شرکتهای قدیمی سوپر اسپرت ساز رقابت کنن.
    اما ثروتمندایی هم هستن که ماشین هایی مثل این رو صرفا برای خاص بودنشون میخرن.

  6. sadegh

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2130 ديدگاه)

    جلوی ماشین؛ 458
    پشتش؛ لوتوس
    بغل؛ لامبرگینی

    ولی با این همه حال خوب تونستن هماهنگشون کنن

    با این حال تا رقیب فراری شدن، راه زیادی رو باید طی کنه.

  7. Germany & Japan

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1684 ديدگاه)

    باحاله ، ایول

  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6543 ديدگاه)

    درود . طراحیش به نسبت سوپر اسپورت های گمنام دیگه خوبه .

  9. P.G

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    با این مشخصات گفته شده موتورش احتمالاً موتور corvette z06خواهد بود،
    با اینکه ظاهرش ترکیبى از چند سوپر اسپرت دیگست ولى خوب تونستن این ترکیب رو هماهنگ کنن!

  10. ali agha

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    الان سوپر اسپرت ساختن دیگه داره لووس میشه.هرکی از راه رسید یه سوپر اسپرت میسازه.به اینا که نمیگن خودروساز.میرن چهارتا قطعه از اینور و اونور جمع میکنن ماشین میزنن.اینا باید حالا حلاها بدوان.اصلا درست نیست فراری با این مقایسه بشه.

  11. انزو

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (370 ديدگاه)

    رقیبی واسه 458؟؟؟؟!!!آخه شرکتی ک 4 روزه تاسیس شده چجوری میخواد واسه فراری اونم 458 ک یکی از محبوب ترین سوپر اسپرتهاس رقیب بشه؟!کی میاد لامبورگینی و فراری و مکلارن رو ول کنه بره همون پولو بده اینو بخره؟

    1. انزو

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (370 ديدگاه)

      حتی بنز sls ک رقیب اصلی فراری458 بود تو رقابت با 458 شکست خورد.دیگه این ک جای خود دارد!!کلا باید واسه لیگ دسته 2 بجنگه.از گروهشم بالا نمیاد فک کنم. 😀

      1. carbonado aventador

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3861 ديدگاه)

        Sls لشه!!!!!!!
        شتاب نداره!!!!!!
        رقیب 458 s فقط و فقط نیسمو gtr و هوریکانه!!!!!!!!

  12. رضا

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    از لحاظ فنی هرچقد هم خوب باشه من لامبو فراری رو بهش ترجیح میدم و بعاز اونا مک لارن رو

  13. امید

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1324 ديدگاه)

    همچیش خوبه فقط ای کاش یه عکس از داخل خودرو هم بود

  14. یه پسل باهوش

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1142 ديدگاه)

    تناسب خیلی دوست داشتنی داره

  15. Infinite

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    طراحی نمای جلو و عقب خودرو خوبه ولی جای بهتر شدن داره ولی به نظرم با این حال باز هم از اوراکان زیباتره.

  16. علی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اولاسلام عرض میکنم خدمت شمااقایاخانم مک میسل دومادراینکه ای خودروخوبی است شکی نیست ولی شماخودتو جای یک کسی بزار که میخوادیک خودروبخره ایا پولت روبابت یک ماشین که ساخت یک شرکت نوپا وتازه تاسیس که هنوزنه اسم ورسم خاصی داره ونه بقول معروف امتحانشو پس داده میدی سوما شما قبل ازاینکه بنده رو متهم به متعصب بودن بکنیدپیشنهاد میکنم یک نگاهی به تاریخچه شرکت فراری بندازیدوسابقه درخشانش تو مسابقات فورمول یک و…ودراخرازنظرشماتشکرمیکنم امیدوارم هرجاهستیدموفق باشید.

  17. Ehsan

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1252 ديدگاه)

    طراحیش چون به نظر آشنا میاد ، دلنشینه
    ولی یک سوال که قبلا هم گفته بودم چرا خودروسازهای جدید سوپر ماشین ساز شدن ؟

  18. مجتبی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    باسلام من تازه یک ماهه مجله پدال رو دنبال می کنم بیشتر از مطالب نظرات دوستانه که خیلی واسم جالب و زیباست ای کاش بالایی ها هم یاد میگرفتن چطور وقتی باهم همنظر نیستند بااحترام به نظر طرف مقابل نظر بدن .اما بعد
    ای کاش نویسندگان عزیز و محترم مجله کمی هم از فضا پایین امده و یه خورده ماشین هایی که تو کشورمون هست رو باهم مقایسه و تحلیل میکردن
    میکردن تا یه خورده دیدملت باز بشه مثلا مقایسه مزدا 3تیپ3مدل 87الی 89با مگان 1600در خوشحالم که این مجله رو پیدا کردم

  19. محمدعلی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    جای فراری رو کسی نمیتونه بگیری،به نظرم پشتش ناهمگونه با جلوش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن