تست تصادف دردناک ریماک C-Two!

تست‌های تصادف یک ضرورت ناگوار در صنعت خودرو هستند. البته وقتی که یک خودروی تولید انبوه و اقتصادی در تست‌ها شرکت می‌کند میزان ناگواری کم خواهد بود اما وقتی که تست تصادف یک سوپرکار بسیار گران‌قیمت را ببینیم قطعاً حس خیلی خوبی نخواهیم داشت؛ و یکی از خودروسازانی که اخیراً این درد را تجربه کرده ریماک اهل کرواسی است.


این شرکت که توسط میت ریماک تأسیس شده با هایپرکارهای تمام الکتریکی کانسپت وان و C-Two شناخته شده است. ریماک با این خودروها توجه شرکت‌های سطح بالایی همچون پورشه، آئودی و هیوندای را جذب کرده و حتی اخیراً پورشه میزان سهام خود در ریماک را افزایش هم داده است.


همانند تمامی خودروسازان دیگر، ریماک باید هایپرکار الکتریکی خود را در تست‌های تصادف شرکت دهد تا مجوز فروش و حضور خودروی خود در معابر عمومی را به دست آورد؛ اما همان‌گونه که می‌دانید ریماک تعداد محدودی از هایپرکار خود را خواهد ساخت.


این شرکت درحالی‌که تعداد 150 دستگاه از هایپرکار C-Two را خواهد ساخت اما حدود 30 دستگاه از آن‌ها را روانه‌ی تست‌ها کرده تا از ایمنی بالای آن‌ها اطمینان حاصل کند. با قیمت حدود 2 میلیون دلاری، خودروهایی با ارزش حدود 60 میلیون دلار قربانی ایمنی بالا شده‌اند.


همان‌گونه که مشاهده می‌کنید این خودروساز از تأسیسات تست تصادف متعلق به کانتیننتال AG که جزو بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان و لاستیک سازان جهان است برای تست شاسی و دیگر قطعات استفاده کرده است.


هنوز نام نهایی ریماک C-Two انتخاب نشده اما پیشرانه‌های الکتریکی این خودرو قدرت 1888 اسب بخاری تولید کرده و باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 1.85 ثانیه‌ای می‌شوند. ظاهراً هم با خودرویی امن طرف هستیم چراکه راننده با وجود چنین پرفورمنس دیوانه کننده‌ای باید از ایمنی خودرو در پشت فرمان خیال راحتی داشته باشد!

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. آریا ماشین
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    اینو قبلا هم پرسیدم
    از آخر قدرت این کانسپت تو چقدره؟
    ۱۸۸۸؟
    ۱۹۱۴؟
    ۱۹۷۲؟
    کدوم؟

    پاسخ
  2. الیور تویست
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    اگه اینجوری باشه امار ارقام ریماک باید پرشتابترین
    خودروی تولیدی باشه 1.8 ثانیه فوق الادست

    پاسخ
  3. Saeed
    سوابق: (386 دیدگاه) ,

    ولی تست تصادف کونیگ زگ رگرا ….هنوز نتونستم هضمش کنم!!!! اینکه با چکش لاستیکی میکوبن به بدنه و یک ذره فرو نمیره!!!! این هایپر کار هم به خوبی عمل کرد…

    پاسخ
  4. Car lover
    سوابق: (398 دیدگاه) ,

    تو از کجا فهمیدی که طرز تفکر فعلی اروپا طرز فکر صحیحه؟؟ فقط چون ی ریماک زده؟؟
    دوران جنگ صلیبی طرز فکر مسلمانان ایا درست بود بنا بر اینکه ابر قدرت جهان اونروز بودن؟؟
    نکته دیگه اینکه تعصب نداشتن خودش ی جور تعصب داشتنه باید رو ی چیز درست تعصب داشته باشی نمیشه رو هیچی تعصب نداشته باشی امکان پذیر نیست
    فلذا مهم اینه که فکر کنی چی درسته بعد روش جونتم بدی
    اروپا هم روی مثلا دموکراسی یا مارکسیسم تعصب و اصرار داره
    (مساله سر خوب بودن مساله سر اینه که اونا هک متعصبن ولی تعصبشون باید ببینیم تا کی نگهشون میداره شاید تا ابد شاید تا ۲۰۲۸ شاید فردا مساله سر این نیست)
    کرواسی هم فقط ی ریمک داره دیگه ی جوری میگه…
    حالا ایشالا پیشرفت های روز افزون
    ولی من تو این کرواسی و امثال کرواسی ابر قدرت شدن رو نمیبینم

    پاسخ
  5. مهراد
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    واقعاً 30 تا پروتوتایپ برای ایمنی این ماشین تولید محدود در نظر گرفته؟؟ 30 تا؟؟
    بابا دست مریزاد ، احسنت و به قول پیشینیان سرزمینم درود بر شما باد

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1428 دیدگاه) ,

      دقیقا
      مگه با یکی، ۲تا، ۳تا حداکثر ۴ یا ۵ تا کارشون راه نمیوفتاد؟؟؟
      ۳۰تا واسه یه ماشین ۱۵۰تایی؟؟

      پاسخ
  6. حسین
    سوابق: (2107 دیدگاه) ,

    تو متن نوشته این تست هاوبرای حضور در معابر عمومی ضروری هست ، اما سایت اسب بخار خلاف این حرف رو زده و گفته تست هایی مثل یوروانکپ اجباری نیست!

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3704 دیدگاه) ,

      بنظر شما عقلانی هست که هیچ ضرورتی در این باره وجود نداشته باشه؟ ضمن اینکه خریداران اصلا به خودروهایی با ایمنی پایین رغبت نشون نمیدن چون بازار رقابتی هست و…

      پاسخ
  7. Genius
    سوابق: (651 دیدگاه) ,

    کرواسی سال 57 که ما سیتروئن CV2 و پیکان آرو مونتاژ میکردیم حتی قالپاق هم نمیزد حالا الآن ببین اونا دارن شونه به شونه پورشه و آئودی پیش میرن و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!!بعدا باز هم از فواید عجیب و غریب پروسه انفجار نور میگم

    پاسخ
  8. مسعود
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    من نمیدونم منبع این خبر چی بوده…اما پارسال استفان وینکلمان و کریستین کوینسنگ تو نمایشگاه ژنو گفتن تو تست تصادفات برای سوپر کارها از بدنه و شاسی برای چندبار در تصادفات استفاده میکنن تا توجیه اقتصادی تست تصادفات از بین نره….در واقع در این سی تست چندبار از یک شاشی و بدنه استفاده شده و قطعا از سی عدد ریماک استفاده نکردند.

    پاسخ
    1. سردبیر
      سوابق: (515 دیدگاه) ,

      سلام. منبع خبر carbuzz است و این هم متن اصلی:
      Though it’s only going to build 150 of them for public consumption, the manufacturer is undertaking to crash-test some 30 C_Twos to make sure they’re as safe as can be. With each example anticipated to sell for upwards of $2 million, that’s roughly $60 million worth of cars it’s going to obliterate in the name of safety.
      ارادت

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.