سایر خودروهای اروپایی

افتتاح مرکز تحقیقات و توسعه ریماک در بریتانیا

میت ریماک مؤسس و مدیرعامل شرکت ریماک کرواسی برنامه‌های خود برای افتتاح مرکز تحقیقات و توسعه جدید در بریتانیا را پس از دستیابی به توافق با نمایندگی رسمی HR اوون اعلام کرد.


ریماک به اتوکار گفته که دلیل انتخاب کشور بریتانیا برای افتتاح این مرکز “علاقه به کار کردن با بریتانیایی‌ها” بوده است. او همچنین بریتانیا را جایگاه بهترین مهندسان اروپایی دانسته است. این یکی از معدود خبرهای خوب مربوط به صنعت خودرو بریتانیا در سال‌های اخیر است، صنعتی که به خاطر برگزیت تحت‌فشار شدیدی قرار دارد.


ریماک خیلی وارد جزئیات نشده و بجای اینکه اطلاعات بیشتری درباره این مرکز تحقیق و توسعه منتشر کند روی آماده بودن شرکت برای تولید هایپرکار الکتریکی C-Two تمرکز کرده است. خودروی نهایی در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد.


انتظار می‌رود تولید این هایپرکار از اواخر سال ۲۰۲۰ شروع شود و البته سقف تولید آن تنها ۱۵۰ دستگاه خواهد بود. قوای محرکه الکتریکی C-Two از چهار پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۱۸۸۸ اسبی و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتون متری تشکیل شده است.


یک باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی هم پیشرانه‌ها را تغذیه کرده و با یک‌بار شارژ برد حدود ۶۵۰ کیلومتری را به ارمغان می‌آورد؛ اما طبیعتاً مهم‌ترین ویژگی این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۸۵ ثانیه‌ای، شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۴۱۲ کیلومتر در ساعتی می‌باشد.

ریماک که ۱۵.۵ درصد از سهام خود را به پورشه و ۱۵ درصد دیگر را به هیوندای فروخته محصول جدید خود را با همراهی پینین فارینا باتیستایی خواهد ساخت که از همان ساختار فیبر کربنی و قوای محرکه الکتریکی C-Two استفاده می‌کند.


نهایتاً باید گفت نسخه تولیدی هایپرکار ریماک نام متفاوتی خواهد داشت. مدیرعامل شرکت گفته است:

من نمی‌توانم بگویم این خودرو چه نامی خواهد داشت چراکه فعلاً تصمیم نهایی را نگرفته‌ایم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    قدرت تبلیغات در چهره افراد را میشه اینجا درک کرد که هر زمانی نام ریماک میاد ، یاد ریچارد هموند و برنامه گرند توور میوفتم .
    در صورتی که اگر ریچارد هموند و اجرا در آن برنامه و تصادفش با این خودرو نبود ، گذرا از کنار مقاله عبور میکردیم ولی حالا نیش ترمزی هم در مقالات مربوط به ریماک میزنیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پورشه

      ۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (16 ديدگاه)

      دوست عزیز دقیقا همینه تبلیغات فکر میکنی این تعریف کردناش از انگلیسی ها برای چیه یا اومدن به انگلیس قطعا بهترین شرکت‌ها و مهندسین(سراسر دنیا) در المان هستن اونم با اختلاف ولی چون دستگاه تبلیغات انگلیسی ها قوی بوده خصوصا سال‌های اخیر تو انگلیس سرمایه گذاری کرد والا میدونست تو فضای رقابتی و قوی المان له میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (96 ديدگاه)

      قابل توجه دوست گرامی
      مقر اصلی هشت تیم فرمول یک در انگلستان هست و فقط فراری و توروروسو در ایتالیا می باشد
      چراشو من می دونم موسس ریماک هم می دونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیانوش

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (788 ديدگاه)

        دلیل بر بهتر بودن یا نبودن مهندس های انگلیس یا المان نمیشه همون هشت تا تیم تو انگلیس رو ایتالیا و المان و ژاپن خیلی از قطعات مورد نیازشون رو تامین میکنن
        اصلا اینکه بگیم مهندس های المانی یا انگلیسی بهتر یا بدترن هیچ معنی نداره
        هشت تا تیم تو انگلیسن چون بیشتر منابع انسانی و رسانی توی فرمول وان تو انگلیس هستن مثلا انجین و خیلی قطعات دیگه تیم مرسدس ای ام جی از المان میاد یا مال ردبول از ژاپن میاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. دانیال_Surrey،England

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    ((و همچنین بریتانیا را جایگاه بهترین مهندسان اروپایی دانسته است.))
    پورشه سهام ریماک رو میخره برای دستیابی به تکنولوژی های الکتریکی،اونوقت ریماک خودش تو انگلیس سرمایه گذاری میکنه!!!
    تسلا هم دو سال پیش خبرش بود که ایلان ماسک کلی تعریف از مهندسی انگلیسی کرده بود و قرار بود واحد ویژه مهندسی تحقیق و توسعشو تو انگلستان افتتاح کنه که ریسک برگزیت مانعش شد.
    تو این مدت هم چند تا شرکت غیر انگلیسی همین کار رو کردن.((سرمایه گذاری))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پورشه

      ۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (16 ديدگاه)

      حالا این اونجا به خاطر صد تا دلیل دیگه باز کرده یه بهانه آورده شما چرا خوشحال میشی کی گفته جایگاه بهترین مهندسان اروپایی اونجاست انگلیس در مقابل المان از لحاظ مهندسی اتومبیل تقریبا هیچه پورشه بهترین مهندسی رو داره تو المان نیومد چون میدونست تو فضای رقابتی قویش له میشه گفتن برن جایی که فعلا جایگاهی انچنانی نداره ولی رسانه خوبی برای تبیلغات داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ADAK

      ۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      پورشه دنباله سودشه مگر نه محض رضای خدا موش نمیگیره …
      پول

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ایمان

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    زرنگی به سبک پورشه ؛ آینده نگری به سبک پورشه
    با خرید درصدی از سهام ریماک ، پورشه یک قدم از سایر اسپرت سازان جلو هست ??
    بازار هایپر کارهای الکتریکی خیلی داغ شده با حضور آسپارک ، پینین فارینا ، تسلا ، ریماک و لوتوس
    جای بزرگان دنیای خودرو مثل پورشه ، فراری ، لامبورگینی و مکلارن خالیه ؛ نمیدونم ورودشون به این صحنه جدید چگونه خواهد بود ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    از معدود هایپرکارای الکتریکیه که هم توان بالایی داره هم طراحی کامل و معقول.زمانی که فراری و پورشه و لامبورگینی و … وارد این حیطه بشن آدرنالینمون شدیدا میره بالا…گرچه صدای موتور ۸ و ۱۲ سیلندر رو با هیچی نمیشه عوض کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آریا ماشین

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    به زودی ریماک به غول صنعت خودرو تبدیل میشه
    تا چند وقت دیگه که خودرو ها همه به سمت الکتریکی شدن برن این ریماکه که پادشاهی میکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا