سایر خودروهای اروپایی

کینتیک 07، خودروی تمام الکتریکی پیست محور با شاسی کاترهام

تنها ساختهٔ تمام الکتریکی کاترهام تاکنون شاید فقط یک دوچرخهٔ الکتریکی جذاب باشد که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد اما حالا شرکتی بلغارستانی بنام کینتیک (Kinetik Automotive) با استفاده از شاسی کاترهام اقدام به ساخت اولین خودروی اسپرت بدون آلایندگی این کشور کرده است. این خودرو که ۰۷ نام دارد، طی یک رویداد ویژه برای سرمایه‌گذاران بالقوه، خریداران و نمایندهٔ رسانه‌ها در صوفیه رونمایی شده است. ۰۷ یک خودروی دونفرهٔ روباز است که بیشتر برای پیست طراحی شده اما همچنان قابلیت تردد در جاده‌ها را هم دارد.

همان‌طور که گفته شد، این خودروی اسپرت روی پلت‌فرم سبک‌وزن کاترهام ساخته شده اما کینتیک روی آن قوای محرکه‌ای تمام الکتریکی نصب کرده که در نسخهٔ پایه ۶۴۴ اسب بخار قدرت و بیش از ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و ۰۷ را قادر می‌سازد ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. تقریباً کل معماری نرم‌افزاری این خودرو توسط تیم کینتیک توسعه یافته و حدود ۹۰ درصد از قطعات مورداستفاده در ساختار آن منحصراً برای این خودروی اسپرت الکتریکی ساخته شده‌اند. بیشتر قطعات بیرونی این خودرو با استفاده از چاپ سه‌بعدی ساخته شده‌اند که بسته به خواست خریدار، امکان شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی بیشتری را فراهم می‌کند.

بنیان‌گذار این شرکت «Teodosiy Teodosiev» و طراحی اصلی آن «Kostadin Kostadino» در مورد این خودرو گفته‌اند:

این مانند رانندگی با یک خودروی اسپرت در دنیایی متفاوت است جایی که قوانین فیزیک متفاوتی اعمال می‌شود. این توصیف رانندگی خودروی مخصوص پیست جاده‌ای ما است. معمولاً دینامیک خودرو داستانی دوبعدی است اما در خودروی ما رمانی چندلایه است. می‌توان کل قدرت موتورها را به عقب فرستاد و به بُعد پویایی دیگری وارد شد. بله احتمالاً شما قبلاً چنین چیزی را پشت فرمان تجربه نکرده‌اید

۰۷ داخل ساده‌ای دارد که روی صفحه‌نمایش دیجیتالی قابل تنظیم تمرکز کرده که در سه حالت مختلف کار می‌کند. هرکدام از این حالت‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که چیزی بیشتر از میزان مناسبی از اطلاعات در یک نگاه را ارائه نمی‌کنند و بجای اینکه راننده را منحرف کند، به تجربهٔ رانندگی کمک می‌کند. البته این خودرویی که هم‌اکنون رونمایی شده یک پروتوتایپ پیش‌تولید است اما کینتیک در نظر دارد تولید آن‌را با یک سری کوچک آغاز کند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    رضوانی رو به این ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. توحید

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    اسم طراح چرا اینجوریه؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا