خودروهای چینیسایپا

چانگ‌آن ایدو، سدان چینی سایپا

سایپا این روزها به طور رقت‌انگیزی در جستجوی خودروهای بی‌نام و نشان چینی است تا از طریق آن‌ها بتواند بازاری برای خود دست و پا کند. اگر به سابقه سایپا و سرمایه و تجهیزات آن در مقایسه با شرکای چینی و شرکت‌هایی که با آن‌ها مذاکره می‌کند، نگاهی بیاندازید، خواهید دید که این شرکت اعتبار خود را نیز قربانی می‌نماید.

Changan Eado
Changan Eado
بازار بزرگ خودروی ایران چند سالی است که آشفته شده است و دخالت‌های شورای رقابت و سازمان حمایت و سیاسیون، تغییرات نرخ ارز، تحریم‌های بین‌المللی، دلال‌بازی، سودجویی شرکت‌ها و بسیاری عوامل دیگر، آن را از توازن خارج نموده‌اند. حالا سایپا که چند سالی نظاره گر حضور خودروهای چینی رنگ‌ووارنگ در بازار بود و البته با توجه به خستگی مردم از محصولات تکراری و نیاز به تنوع و همچنین افزایش قیمت خودروهای مطلوب تر، سراغ چینی‌ها را گرفته است تا علاوه بر پر کردن خلأ های خود در کلاس‌های مختلف، بتواند قسمتی از بازار و سود آن را نیز تصاحب نماید.
این روند با خودروهایی چون S300 زوتای و برلیانس آغاز شده و اکنون با دو محصول دیگر از چانگان ادامه یافته است.

Changan Eado
Changan Eado
شرکت چانگان، برخلاف بسیاری از شرکت‌های چینی دیگر، سابقه ای طولانی‌مدت دارد اما نه در خودروسازی بلکه در اسلحه‌سازی! ۱۵۲ سال پیش چانگان با تولید اسلحه شروع به کار کرد و البته ساخت خودرو را در دهه ۵۰ میلادی و با مونتاژ جیپ آغاز نمود. در سال ۲۰۰۹ چانگان جدید با اتحاد هافی و چانگی به وجود آمد و در سال ۲۰۱۰ با تولید بیش از ۲.۳ میلیون خودرو، تبدیل به چهارمین خودروساز بزرگ چین شد. محصولات فورد و مزدا بخش عمده ای از خودروهای چانگان را تشکیل می‌دهند. در سال ۲۰۱۲، چانگان به دو پاره چانگان فورد و چانگان مزدا تقسیم شد.

Changan Eado Interior
Changan Eado Interior
سدان ایدو توسط مرکز طراحی ایتالیایی این شرکت چینی طراحی شده است اما ظاهراً این دفتر تنها برای تبلیغ نام آن بنانهاده شده و هیچ چیز جر کپی‌های گوناگون از خودروهای مختلف را در این خودرو نمی‌یابید. ویژگی‌های آن چراغ‌های تیز و اسپرت و برجستگی‌های کاپوت و صندوق عقب نسبتاً کوتاه می‌باشد که ترکیبی پویا و جالب به آن داده است. متأسفانه اندازه کوچک چرخ‌ها نشان‌دهنده یک خودروی تقلبی و ضعیف در زیر پوسته‌ای اسپرت است.
طراحی این مدل مربوط به سال ۲۰۱۲ است و اخیراً مدلهای هاچ بک و هیبریدی آن با فیس لیفت به نمایش درآمده‌اند.
ابعاد ایدو، ۴۶۲۰×۱۸۲۰×۱۴۹۰ طول و عرض و ارتفاع است. فاصله بین محورهای جلو و عقب هم ۲۶۶۰ میلی‌متر است. بنابراین با یک سدان متوسط و کمی جمع‌وجور طرفیم.
پیشرانه چانگان ایدو یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۲۳ اسبی و ۱۶۰ نیوتن متری است. این ارقام چندان بد به نظر نمی‌رسند. برای انتقال نیرو هم از گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته تیپ ترونیک استفاده می‌شود.

[jwplayer mediaid=”83965″] با وجود قیمت پایه ۷۳۹۰۰ یوان (۱۱۹۰۰ دلار) و قیمت فول ۹۴۹۰۰ یوان (۱۵۳۲۰ دلار) این خودرو را باید در برابر رقبایی چون جیلی امگرند EC7 و برلیانس H530 قلمداد نمود. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۶۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    کسی این ماشینو تحویل نگرفته از نقاط قوت وضعفش بگه ؟!!!!! اینجا نشستیم هی کپی پیس از سایتای خارجی میکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رضا

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اقا من شش ماهه ایدو دارم طراحی بدنه وداخلی بنظرم معقول ومتوسط با توجه به قیمت ابشن ها ضعیف .هندلینگ عالی عمالکرد گیربکس معرکه با توجه به چهار سرعته بودن. شتاب با توجه به موتور ۱۶۰۰ بسیار خوب خیلی بهتر از مگان اتوماتی که قبل ازاین داشتم. کیفیت رنگ بدنه و مونتاژ درحد کره مصرف سوخت ترکیبی حدود هشت در کل از خریدم راضیم اما تا بیست هزار کیلومتر بره نظر قطعی میدم بنظر م استهلاک پایین و قابل قبولی داره کاش سایپا مدل کاملا فول رو میاورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرزاد

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لطفا دیدگاه خود را در حال حاضر نیز در مورد خودروی چانگان ایدو بیان کنید. (منظورم این است حالا که چند ماه خودرو رو داری نظرت در مورد آن نسبت به روزهای اول عوض شده یا خیر؟
      اگه ایمیل بزنی بسیار ممنونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. کیوان

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و عرض احترام به همه دوستان.
    بهتر نیست بجای اینهمه نظرات مثبت و منفی در مورد کشور چین بیایم در مورد کیفیت کارشناسی شده خود محصول صحبت کنیم.
    عزیز من اونایی که کارشناس نیستن چرا نظر میدن؟اونایی هم که کارشناسن لطفا در مورد نقاط ضعف و قوت ماشین بنویسن.مثلا این ماشین در سربالایی و کولر روشن مشکل داره یا نه؟با توجه به 4 دنده بودن ماشین فاصله زمانی عوض کردن دنده با قدرت ماشین و سرعتش سازگاری داره؟مصرف سوخت دقیقش چقدره(چون معمولا مصرف واقعی نمیگن)؟لوازم یدکیش ارزونه یا گرون (با قیمت ماشین سازگاری داره)؟لوازم یدکیش خوب پیدا خواهد شد؟با توجه به توان و دور موتور ، استهلاک موتوری ماشین مناسبه؟و…
    این سوالات اگر جوابش نیازهای مارو برآورده کنه به منزله اینه که ماشینه خوبیه و اصلا هم مهم نیست کجا ساخته شده (حتی زیر زمینهای بنگلادش).
    ضمنا قیمته خودخواهانه خودرو فروشها هم خیلی مهمه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا