سئات

کوپرا لئون جدید در سال 2020 عرض‌اندام می‌کند

به گزارش پدال و به نقل از اتواکسپرس، خودروی جدید کوپرا لئون هاچبک با قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد.


سئات نسل جدید لئون را سال آینده معرفی خواهد کرد و اخیراً تأیید کرده این خودرو نه تنها در نسخه‌های استاندارد معمول عرضه خواهد شد بلکه با قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی هم در دسترس خواهد بود. البته مدل سریع و اسپورت کوپرا نیز از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده خواهد کرد.


مدیر اجرایی سئات گفته است:

نسل جدید لئون در سال ۲۰۲۰ و با نسخه‌های ۵ درب و استیشن عرضه خواهد شد.

او ادامه می‌دهد:

این خودرو از قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی‌ای استفاده خواهد کرد که حداکثر قدرت آن به ۲۴۵ اسب بخار می‌رسد و آلایندگی دی‌اکسید کربن آن در هر کیلومتر کمتر از ۵۰ گرم می‌باشد. پیش از پایان سال ۲۰۲۰ نیز مدل‌های کوپرا لئون و کوپرا لئون ST عرضه خواهند شد.

رئیس کوپرا نیز قدرت ۲۴۵ اسب بخاری کوپرا لئون پلاگین هیبریدی را تأیید کرده است. به این ترتیب جدیدترین محصول کوپرا دقیقاً قدرتی مشابه با سئات کوپرا فورمنتور کانسپت خواهد داشت اما خب قدرت آن در مقایسه با خروجی ۲۹۶ اسبی مدل فعلی کمتر خواهد شد. البته احتمالاً مدل غیر هیبریدی قدرت بیشتری خواهد داشت اما فعلاً چیزی مشخص نیست.


رئیس کوپرا خاطرنشان می‌سازد:

ما باید نگاهی هم به خودروهای هیبریدی پرفورمنس داشته باشیم. در این لحظه پرفورمنس ترکیبی خوب است اما باید بهتر هم باشیم. کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم که برای مثال به حرکت درآوردن اکسل عقب با پیشرانه‌ی الکتریکی یکی از آن‌هاست.

زیرساخت چهارمین نسل سئات لئون پلتفرم ارتقا یافته‌ی MQB خواهد بود. حداقل یک نسخه‌ی پلاگین هیبریدی از این خودرو با برد الکتریکی ۵۰ کیلومتری تولید خواهد شد.


از نظر طراحی و استایل باید گفت لئون جدید برخی ویژگی‌های مشابه با شاسی‌بلند تاراکو خواهد داشت. داخل کابین این هاچبک تازه‌نفس نیز اولین سیستم اطلاعات سرگرمی گروه فولکس با امکان به‌روزرسانی‌های از راه دور بکار خواهد رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. F22RAPTOR

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    یادم میا شاید ۷ هشت سال پیش بود،
    تو هفته نامه دنیای خودرو زده بود،که وولکس واگن
    در حال ساخت یه پلتفرم بسیار منعطف هست که میشه بر اساسش انواع کلاس خودرویی ساخت هاچ بک ،سدان، کراس اور، که قابلیت عریض شدن و طویل شدن رو داره،و اون پلتفرم همین
    Mqbهست که از پولو تا اطلس بر اساسش ساخته شدن،و شاید هم در آینده پیکاب اطلس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا