سئات

هجوم خودروهای الکتریکی شده سئات به بازار

سئات استراتژی تولید خودروهای الکتریکی خود را اعلام کرد. این برنامه‌ی جامع شامل عرضه‌ی ۶ محصول الکتریکی و پلاگین هیبریدی جدید است.


اولین محصولات این پروژه نسخه‌ی الکتریکی خودروی شهری Mii و نسخه‌ی تولیدی کانسپت ال بورن خواهند بود. همچنین تولید نسل بعدی لئون و مدل پلاگین هیبریدی تاراکو نیز در این استراتژی به چشم می‌خورند.


لوکا دی مئو مدیرعامل سئات می‌گوید:

برند ما هم‌اکنون نقشی واضح‌تر در گروه فولکس‌واگن داشته و به لطف نتایج به دست آمده ما پلتفرم الکتریکی جدیدی داریم. برای اولین بار مرکز فنی سئات اقدام به توسعه‌ی پلتفرمی خواهد کرد که شاید در برندهای بیشتری بکار رود.

زیرساخت محصولات جدید سئات پلتفرم مدولاری خواهد بود که در واقع نسخه‌ی کوچک‌تری از پلتفرم MEB فولکس‌واگن می‌باشد. این برای اولین بار است که سئات با کمپانی مادر برای تولید چنین ساختاری همکاری می‌کند.

سئات در نظر دارد خودروهای الکتریکی ارزان‌قیمت با بهای پایه‌ی کمتر از ۲۰ هزار یورو تولید نماید.


دکتر هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکس‌واگن نیز می‌افزاید:

سئات در حال ساخت بلوکی حیاتی برای آینده‌ی گروه فولکس‌واگن است. این بازیگر موفق و مهم با ما در زمینه‌ی توسعه و تولید محصولات و تکنولوژی‌های جدید همکاری نزدیکی خواهد داشت. پلتفرم الکتریکی کوچک سئات نشان دهنده‌ی این موضوع است. با این پلتفرم خواهیم توانست اولین خودروی الکتریکی با قیمت کمتر از ۲۰ هزار یورو را بسازیم.

Seat iBX concept
استراتژی جدید سئات بخشی از استراتژی بزرگی است که شامل نسخه‌ی تولیدی کانسپت مینیمو و همچنین اسکوتر الکتریکی eXS می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Abbas

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    دوستان یه سوال،حالا گیرم که کل ماشینای جهان برقی بشن ولی چه فایده وقتی نیروگاه های مولد برق انرژی مورد نیازشونو از سوخت های فسیلی میگیرن اونم بیش از ۹۰ درصد(مگه توربینای بادی و صفحه های خورشیدی چقد میخوان برق تولید کنن که پاسخگو باشن؟) ،پس این بین عملا چه بخوایم و چه نخوایم حجم عظیمی سوخت فسیلی مصرف شده و کلی آلودگی هم بوجود اومده،ماشینای برقی بود و نبودشون چندان فرقی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهروز

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      الکتریکی شدن خودروها یکی از حلقه های اصلی کنترل آلایندگی و آسیبهای زیست محیطی هست. فرایندی که برای تولید بنزین و دیزل و یا گاز انجام میشه تا به سوخت قابل مصرف خودروها تبدیل بشه رو با این پیشرفت میشه کامل حذف کرد یا کاهش داد. برای بهبود اوضاع الایندگی و گرمای زمین باید از انتهای این حلقه شروع کرد و به اول حلقه که بحث استخراج و تامین هست برگشت و نمیشه از اول حلقه شروع کرد. یعنی باید از تقاضا شروع کرد و بعد به بعد به اصلاح نحوه تامین این انرژی هم رسید. همین که میشه این انرژی رو به‌روشهای مختلف مثل باد و خورشید تامین کرد یه‌مزیت اصلی نسبت‌به بنزینه. در کل الکتریکی شدن مزایای دیگه ای هم داره مثل صرف جویی در وقت، کاهش الودگی صوتی، صرفه جویی در پول، کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات و به نفع اینده زمین هست هرچند که برای عاشقای ماشین یکم سخته قبول کردنش. به هرحال شاید شنیدن صدای یه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی خودش عالمی داشته باشه ولی اینده زمین مهمتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حامد قدسی

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (262 ديدگاه)

      با سلام.
      جواب سوال شما رو میشه اینطوری داد.
      موضوع اول راندمان مصرف انرژیه که در خودروهای الکتریکی حتی با وجود برق فسیلی هم حدود 80 درصده در حالی که در بهترین خودروهای فسیلی حدود 20 درصد! پس می بینید که حتی با وجود برق فسیلی هم وجود خودروهای الکتریکی بسیار مفید و لازمه
      موضوع دوم تغییراتیه که در منابع تولید انرژی به وجود آمده و داره میاد. کشورهای زیادی هستن که دارن سعی می کنن به صورت کامل به سمت انرژی های پاک سوییچ کنن و موفق هم بودن تا حد زیادی و به نظرم طولی نمی کشه که سهم انرژی های پاک غالب میشه.
      مطلب آخر هم کارهای جدی که روی تکنولوژی های جدید تولید انرژی داره انجام میشه به خصوص رآکتورهای جدید و به خصوص بحث فیوژن که خیلی داغ شده.
      پس طی دهه های آینده منابع انرژی فسیلی به صورت کامل کنار گذاشته میشن و خوب این منطقیه که روند الکتریکی شدن خودروها با وجود مزایای زیادش و رشد سریع تکنولوژی باتری ها زودتر شروع بشه که در واقع شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Abbas

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (875 ديدگاه)

        ممنون دوست عزیز بابت پاسخ کاملتون،کاملا قبول دارم که وقتی تو یه مسیر جدید پا میذاری کم کم راهش هموار میشه و همینم که خودرو سازا دارن با این سرعت پیش میرن جای شکرش باقیه ولی همچنان فاصله دارن با اون حد،خلاصه امیدوارم که کلا آلودگی به حداقلش برسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حامد قدسی

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (262 ديدگاه)

          خواهش می کنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. علی

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (225 ديدگاه)

        ممنون از اطلاعات مفیدتون
        دوست عزیز بحث راندمان خودرو رو قبول دارم ولی شما فکر چند سال آینده رو هم بکنید باتری های فرسوده ده که دیگه قابلیت استفاده ندارن آلودگی محیط زیست رو چندین برابر میکنه
        قانون شیمی هواکره :(هرچیزی بالا بره یه روز پایین میاد.) اسید این خودرو چه بخواهیم چه نخواهیم یه روز وارد چرخه آب میشه و یه تحدید جدی وا سه همه جانداران محسوب میشه
        امید و ارم در آینده راهکار هایی برای باتری های فرسوده پیدا بشه
        ولی من فکر میکنم خودرو های برقی هم زیاد دوست دار محیط زیست نباشند و درآینده جاشون خودرو های هیدروژنی میگره که تقریبا هیچ آلاینده تولید نمیکنند
        و کاملا منطبق با توسعه پایدارند
        با تشکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حامد قدسی

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (262 ديدگاه)

          در مورد آلایندگی باتری ها کاملا حق دارید بالاخره هیچ تکنولوژی در ابتدا بدون عیب نبوده اما هرچه می گذره عمر باتری ها بیشتر میشه و داره سعی میشه از روش های جدید تری مانند استفاده از فیبر کربن و یا استفاده از مواد ارگانیک باتری های بهتری ساخته بشه. ازون گذشته به نظرم اینکه باتری هایی ساخته بشه که سالها بدون نیاز به شارژ کار کنن هم حتی ممکنه البته نه به زودی !
          در مورد هیدروژن هم نظرات متنوعی وجود داره و خوب مسیریه که بعضی ها مثل تویوتا ترجیحش میدن اما در حال حاضر 2 تا اشکال اساسی داره :
          1- راندمان پایین تر تبدیل انرژی نسبت به باتری
          2- هزینه ی بسیار بالای تولید هیدروژن و زیرساخت های توسعه نیافته
          از نظر کلی پیل سوختی هیدروژنی هم یه روش تولید برقه که در حال حاضر چگالی خیلی بیشتری نسبت به باتری داره اما مشکلاتی هم داره که حل نشدن به خصوص تولید و نگهداریش
          به نظرم آینده الکتریکیه اما شاید تکنولوژی ذخیره سازی انرژی الکتریکی با چیزی که امروز می شناسیم کاملا متفاوت باشه کسی چه می دونه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حامد قدسی

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (262 ديدگاه)

          در ضمن یه اشکال کوچیک دیگه باتری های امروزه که لیتیوم یونی هستن. اسیدی نیستن. هرچند وجود فلزات کمیاب کار رفته در اونها می تونه مشکل ساز باشه به ویژه رقابتی که برای استخراجشون وجود داره. که در حال حاضر بهترین ایده بازیافت باتری های قدیمیه و در ادامه ساخت باتری های با ظرفیت بیشتر و چگالی انرژی بیشتر آلودگی کمتر و سبک تر.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. علی

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (225 ديدگاه)

          دمت گرم حامد جان بابت اطلاعات مفیدت
          سوخت اتمی هم میتونه یکی از گزینه های جذاب برای وسایل نقلیه باشه
          با تشکر دمت گرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Joseph

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (135 ديدگاه)

      در ادامه مطالب گفته شده دوستان، در مورد باتری که جایگزینش تا چند سال دیگه سوپر خازن ها هستن که دیگه مشکلات باتری ها رو ندارن هم از نظر الودگی فلزات هم عمر طولانی تر هم سرعت شارژ زیر 5 دقیقه ،مطلب بعدی اینکه شرکت هایی مثل تسلا برای خانه های شما از پنل های بسیار زیبا که با معماری خانه همخوانی داره تولید کرده و همه خانه ها اینده خودشون به نیروگاه تبدیل میشن که همین الان تو امریکا انجام شده میتونید ببنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Abbas

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    ای کاش تو همه ی صفحه ها یه همچین تبادل اطلاعاتی بود بجای بحث الکی سر فلان برند یا فلان کشور سازنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (225 ديدگاه)

      ???

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا