سیتروئن

خوش‌تیپ فرانسوی! کراس‌اوور DS 7 کراس‌بک رونمایی شد

پس از انتشار چند تصویر غیررسمی، برند لوکس و تازه تأسیس سیتروئن یعنی DS، کراس‌اوور جدید و زیبای خود را با نام DS 7 کراس‌بک رونمایی کرد. این خودرو گامی بزرگ به‌سوی لوکس بودن، راحتی و رانندگی خودکار برداشته است. DS 7 کراس‌بک در حال حاضر جدیدترین ساختهٔ DS بوده و مسلماً پیشرفته‌ترین آن‌ها است که در آن‌ جدیدترین نوآوری‌های دنیای تکنولوژی بکار رفته است.

citroen-ds_7_crossback-2018-1024-02

DS 7 کراس‌بک در ظاهر هم از جلو و هم از عقب فوراً به‌عنوان یک DS چه در روز و چه در شب تشخیص داده می‌شود چراکه این شرکت در طراحی کراس‌اوور جدیدش از امضای طراحی خود استفاده کرده است. بدین منظور، در قسمت جلویی DS 7 از جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی مشهور DS استفاده شده و در چراغ‌های آن نیز LEDهای جواهر شکلی بکار رفته است که امضای نوری DS محسوب می‌شود. همچنین دی‌لایت‌های LED عمودی درون سپر نیز بر این امضای نوری تأکید دارند درحالی‌که چراغ‌های عقب نیز تماماً LED بوده و طراحی سه‌بعدی دارند.

citroen-ds_7_crossback-2018-1024-08

در داخل این کراس‌اوور پریمیوم فرانسوی دو صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی بکار رفته است که یکی از آن‌ها نقش صفحه آمپر تمام دیجیتالی را بازی می‌کند و دیگری به‌عنوان نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MirrorScreen و ناوبری در کنسول مرکزی قرار گرفته است. همچنین گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی هم برای نمای داخلی این خودرو در نظر گرفته شده که نام‌های مختلفی چون Bastille، Rivoli، Opera و Performance Line دارند.

citroen-ds_7_crossback-2018-1024-0f

این خودروساز فرانسوی می‌گوید در DS 7 کراس‌بک از بالاترین استانداردهای ساخت کابین خودرو استفاده شده است که از نمونه‌های آن می‌توان به استفادهٔ کامل از چرم در غربیلک فرمان و حتی دستگیره‌های سقفی یا کنسول میانی اشاره کرد که به‌ندرت در این کلاس خودرویی دیده می‌شود. حتی دکمه‌های کنترلی روی صفحه‌نمایش مرکزی نیز نمایی کریستال مانند دارند. مدیر طراحی DS آقای «Thierry Metroz» در این رابطه گفته است که تمامی جزئیات DS 7 کراس‌بک حتی کوچک‌ترین آن‌ها با الهام از جهان مد و لباس طراحی شده‌اند؛ بنابراین کابین DS 7 کراس‌بک نمای کاملاً مد روز و متفاوتی دارد که از نکات برجستهٔ آن می‌توان به چرم صندلی‌ها اشاره کرد که از نوع ناپا بوده و با الهام از بند ساعت مچی طراحی شده است و یا ساعت آنالوگی بسیار زیبایی که در بالای داشبورد قرار گرفته است.

citroen-ds_7_crossback-2018-1024-16

اما در بخش قوای محرکه نیز DS و در صدر آن سیتروئن کاملاً دست و دل‌باز عمل نموده و پنج انتخاب مختلف را برای DS 7 ارائه کرده است. از این پنج موتور، سه واحد از نوع بنزینی با نام‌های THP 225، THP 180 و PureTech 130 هستند درحالی‌که دو نمونهٔ دیگر دیزلی بوده و BlueHDi 130 و BlueHDi 180 نام دارند. همان‌طور که از نام این موتورها مشخص است، قوی‌ترین موتور بنزینی ۲۲۵ اسب بخار و قوی‌ترین پیشرانهٔ دیزل ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی این موتورها نیز توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که جهت کاهش مصرف سوخت همواره دور موتور را تا حد امکان پایین نگه می‌دارد.

citroen-ds_7_crossback-2018-1024-07

اما غیرازاین پنج پیشرانه، DS یک نسخهٔ هیبریدی از DS 7 کراس‌بک را نیز با نام E-TENSE ارائه کرده است. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ بنزینی با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و دو پیشرانهٔ الکتریکی هرکدام با ۱۰۰ اسب بخار قدرت است. نیروی این موتورها توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید کارآمد انتقال پیدا می‌کند اما موتور الکتریکی دوم محور عقب را به حرکت درمی‌آورد که نه‌تنها موجب ارائهٔ عملکردی فوق‌العاده می‌شود که DS 7 را به خودرویی چهارچرخ محرک نیز تبدیل می‌کند.

ds-7-3

این مدل هیبریدی به یک پک باطری لیتیوم یون ۱۳ کیلووات ساعتی مجهز شده که در زیر صندلی‌های ردیف دوم نصب شده و بُردی برابر با ۶۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی برای خودرو فراهم می‌کند. این باطری‌ها با شارژرهای معمولی ظرف چهار ساعت و نیم و با شارژر ۶.۶ کیلوواتی در دو ساعت و نیم شارژ می‌شوند؛ بنابراین خریداران DS 7 کراس‌بک هیبریدی درمجموع از ۳۰۰ اسب بخار قدرت بهره‌مند خواهند بود درحالی‌که می‌توانند از میان سه حالت رانندگی تمام الکتریکی، هیبریدی و ترکیبی نیز یکی را انتخاب کنند.

citroen-ds_7_crossback-2018-1024-01

اما غیرازاین‌ها، DS سیستم رانندگی نیمه خودران خود با نام Connected Pilot را هم برای این کراس‌اوور لوکس ارائه کرده است. این سیستم علاوه بر برخورداری از کروز کنترل فعال با قابلیت توقف و حرکت، به یک دوربین هم مجهز شده است که به‌منظور درک محیط اطراف، به‌طور مداوم مسیر پیش رو را تجزیه‌وتحلیل می‌کند. این سیستم حتی در زمانی که انحراف یا وجود پیچ در مسیر را از طریق نشانه‌های جاده تشخیص دهد می‌تواند بین سرعت‌های ۳۰ تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت، چرخ‌ها را به چپ یا راست حرکت دهد.

citroen-ds_7_crossback-2018-1600-04

بدین ترتیب رانندگان DS 7 می‌توانند با استفاده از سیستم Connected Pilot، خودرو را در حالت خودران قرار داده و راندن آن‌را بر عهدهٔ خودش بگذارند؛ اما درعین‌حال هرزمانی که بخواهند می‌توانند خود کنترل ماشین را در دست گیرند. سپس در هنگام رسیدن به مقصد نیز سیستم Park Pilot به‌تنهایی اقدام به پارک کردن DS 7 می‌کند بدون آنکه راننده حتی فرمان یا پدال‌ها را لمس کند. دیگر ویژگی‌های ایمنی فعال این کراس‌اوور فوق‌العادهٔ فرانسوی نیز شامل سیستم دید در شب (این سیستم با استفاده از یک دوربین مادون‌قرمز نصب شده در جلوپنجره، دید راننده را بهینه می‌کند)، سیستم Driver Attention Monitoring (این سیستم نشانه‌های خستگی و حواس‌پرتی راننده را بررسی و کنترل می‌کند) و سیستم Active LED Vision (این سیستم با توجه به شرایط جاده و سرعت خودرو به‌صورت خودکار بُرد و وسعت نور چراغ‌های جلو را تنظیم می‌کند) اشاره کرد.

citroen-ds_7_crossback-2018-1024-03

سیستم Active LED Vision یکی از برجسته‌ترین تجهیزات DS 7 کراس‌بک است. این سیستم دارای شش حالت روشنایی متفاوت است که عبارت‌اند از پارکینگ، شهر (در این حالت عرض نور جهت بهبود روشنایی طرفین مسیر بیشتر می‌شود)، کشور (این حالت بیشتر سمت جلوی خودرو را روشن می‌کند)، بزرگراه (این حالت در سرعت بالاتر از ۱۱۰ کیلومتر در ساعت فعال شده و شدت نورافشانی LEDها را بیشتر می‌کند)، آب‌وهوای نامساعد (این حالت نور چراغ‌ها را گسترده‌تر کرده و برف‌پاک‌کن‌های جلو را هم فعال می‌کند) و نوربالا (این حالت حداکثر بُرد و قدرت چراغ‌ها را ارائه می‌کند).

ds-7-4

پس از عرضهٔ DS 7 کراس‌بک به بازار، DS یک نسخهٔ اولیهٔ از آن‌را با نام La Première و به‌صورت تولید محدود ارائه خواهد کرد. این مدل با قوی‌ترین پیشرانه‌های موجود در لیست سفارشات DS 7 یعنی موتورهای BlueHDi 180 و THP 225 به همراه گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک عرضه خواهد شد درحالی‌که سه رنگ ویژهٔ خاکستری کومولوس، سفید مروارید و مشکی Perla Nera نیز آن‌را از دیگر نمونه‌ها متمایز می‌کند. این نمونه همچنین دارای روکش چرم ناپا متفاوتی بوده و تنها بین تاریخ ۷ مارس تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ قابل سفارش است.

DS 7 دارای ۴.۵۷ متر طول، ۱.۸۹ متر عرض و ۱.۶۲ متر ارتفاع است که بدین ترتیب در کلاس کراس‌اوورهای پریمیوم کامپکت قرار می‌گیرد؛ اما این خودرو با تجهیز به این سیستم‌های پیشرفته، قوای محرکهٔ مدرن و کارآمد، طراحی داخلی فوق‌العاده و نمای بیرونی منحصربه‌فرد خطر بزرگی برای رقبایی چون مرسدس بنز GLC، ب‌ام‌و X3، آئودی Q5 و لکسوس NX خواهد بود. DS 7 کراس‌بک در کارخانهٔ پژو-سیتروئن در Mulhouse فرانسه و شنزن چین تولید خواهد شد. این خودرو هفتهٔ آینده رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش درخواهد آمد درحالی‌که فروش آن نیز تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد و قیمت آن نیز در همان زمان اعلام می‌گردد.

[دانلود ویدئو]

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (70 ديدگاه)

    واااااااااااااااااااای چقد زیباست اییییییییییییییییین!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پدرام

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه ولی چراغ جلوش شبیه ائودی شده در کل طراحیش حرف نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا میرزایی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    دوستان ما تا کی باید تو این نظرات ببینیم که شبیه این ماشین شده یا شبیه ادن ماشینه؟؟؟؟
    طرف از ماشینای چینی گرفته تا بنزو میگه از فلان کپی کرده !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      تقصیر خودشونه که گفتن از هر فاصله ای ببنی فقط میگی دی اس هست.
      از جلو که اصلا شبیه آئودی نیس. از پشت اصلا به جگوار شباهت نداره. داخلش که عمرا به لندروور و پورشه شباهتی نداره.
      هر که بگه شبیهه خیلی بده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حسام

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    شبیه هر چیزی که شده اصلا مهم نیست، مهم اینه که خیلی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (295 ديدگاه)

    بین تمام خودروهایی که تا به حال ds معرفی میکرد همیشه یک اصالت و شیکی کم بود و خیلی فوق العاده نبودن ولی این یکی رو واقعا میشه حداقل با ساخته های لوکسی مثل لکسوس یا اینفینیتی مقایسه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. تمدن عرب

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    سیتروئن با طراحی این ماشین حرفی برای گفتن نمیزاره.
    واقعا عالیست و بی نقص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ahmad

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    دی اس ماشینای خوبی داره
    ولی توی رنج قیمتش محصولات ژاپنی و حتی آلمانی بهتری هستن که شانسی برای اون باقی نمیذارن
    نمونش تا وقتی محصولات لوکس لکسوس هستن نمیشه واسه دی اس فرانسوی توفیق چندانی قائل بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. عليتاليا

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    آفرین . یک خودروی تمام عیار . معرکست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علي

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    به نظر من فرانسه داره میاد تو گود رقابت و این باعث میشه حق انتخاب بیشتری داشته باشیم تا اینکه دنیای یکنواختی رو هر روز تحمل کنیم و ببینیم.
    ولی (((خودمونیما ))) از زمانی که (((پورشه پانامرا )))اتاق جدید تولید شده یجورایی مکتب طراحی رو دگرگون کرده طوری که طراحی داشبوردش بصورت یک (((اکسیر )))در بیشتر تولیدات آیند خواهیم دید.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mehran

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    چرا با لکسوس مقایسه ش میکنین. تویوتا غیر از یه پیشینه مثبت که بخاطر دوام بالای محصولاتشه در بقیه موارد هیچ وقت نتونسته پا به پای برندای اروپایی پیش بره یا. چنین توانی ارائه بده. تازه الان بعد از ۲۰۱۶ که اروم اروم داره خبراش میاد که داره روی توربو کردن محصولاتش کار میکنه میشه چندتا موتور پرتوان تو لیست محصولاتش پیدا کرد اونم نه توی بازار. فعلا فقط توی اخبار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ?????????????
      مقایسه ی لکسوس با DS ظلم بزرگی هست در حق لکسوس.
      DS چی داره در مقابل لکسوس.
      خیلی بخوام سر DS منت بذارم حاضرم با جنسیس مقایسه کنمش.
      برند های اروپایی ؟!؟!! فقط ظاهر واسه شما مهمه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mehran

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (178 ديدگاه)

        اخه من از ظاهر حرف زدم؟ نه خداییش چیزی از ظاهر گفتم؟ اصن من ظاهر پسند شما دوست عزیز هم باطن پسند،دوست داری به عنوان شاخص یه مقایسه ایی بین موتور ۱۴۰۰ سی سی تویوتا یاریس و ۱۴۰۰ سی سی الفا رمو و ۱۴۰۰ سی سی tfsi فولکس و آئودی انجام بدیم؟ همین مقایسه رو بین موتور ۲ لیتری کرولا و بقیه محصولات بدون توربو مسه ب ام و ۳۲۰ و بنز سی تو ذهنت انجام بده
        همینطوری بیا بالا موتور ۳ونیم لیتری و ۴ لیتری تویوتا و لکسوس رو با ۴ لیتری تنفس طبیعی پورشه gt3 یا ۶ سیلندر خطی۳ لیتری ب ام و مدل ۲۰۱۲مقایسه کن برم بالاتر؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mehran

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (178 ديدگاه)

          ولی خداییش موتور تویوتا chr قابل ستایشه( حداقل روی کاغذ) مطمعنم روی اسفالت هم همونطوره اونارو گفتم اینم باید بگم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          شما نوشتی (( تویوتا غیر از یه پیشینه مثبت که بخاطر دوام بالای محصولاتشه در بقیه موارد هیچ وقت نتونسته پا به پای برندای اروپایی پیش بره ))

          برند اروپایی یعنی چی ؟!؟

          اولا که منظورت از برند های اروپایی چیه ؟ همه ی خودروسازان آلمان و فرانسه و ایتالیا و اسپانیا و رومانی و انگلیستان و … ریختی روی هم و بهشون میگی خودروسازان اروپایی !!!؟؟؟ ???

          خودروسازان اروپایی یعنی چه خودروسازی ، با ‌چه مسیر و هدفی ؟

          تک تک خودروسازان داخل هر کشور سبک و مهندسی خاص خودشون رو دارن ، اهداف خودشون رو دارن و مشتری های خودشون . چه برسه به خودروسازان یک قاره ، اونم اروپا ??

          نمیتونی “رولزرویس و فراری” رو با “داچیا و فیات” بریزی تو یک سبد و بهشون بگی خودروساز اروپایی !???

          .

          .

          .

          ثانیا دقیقا میشه توضیح بدی ماشین های فرانسوی غیر از ظاهر ، چه برتری نسبت به تویوتا دارن ؟!؟؟؟ ? ( و خنده دار تر از اون ، چه برتری نسبت به لکسوس دارن؟?)
          کم ترین نقطه ضعفی که از ماشین های فرانسوی میشناسم پیچیدگی بیش از حد در تعمیرات و سرویسه. مکانیک ها رو بیچاره میکنن. کیفیت هم که نسبت به تویوتا هیچ حرفی ندارن. هزینه ی مالکیتشون خیلی بیشتره ، روحیه ی اسپرت ماشین های آلمانی و ایتالیایی رو هم ندارن، کیفیت آلمانی ها رو هم ندارن ، خوش نامی لکسوس و تویوتا رو هم ندارن .

          .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          اومدی تو صفحه ی DS صحبت از خودروساز اروپایی میکنه.
          .
          خودروساز اروپایی نداریم ، اسم شرکت مهمه. نه مکانش. اونم قاره.

          پس منم میگم خودروسازان کره ی زمین ????
          .
          اگه قاره میخواست مهم باشه ، الان به برکت وجود تویوتا و نیسان و هوندا در قاره ی آسیا ،خودروسازان ما هم داشتن تولیداشتون رو به جهان صادر می کردن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ahmad

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (659 ديدگاه)

          مهران عزیز، خدا خیرت بده!
          در توجیه محصولات سیتروئن فرانسه داری قدرت خروجی حجم موتور های تویوتا رو با آلفا و بنز و فولکس مقایسه میکنی و از برند های آلمان و ایتالیا مایه میذاری؟! :)
          من الان سرمو بکوبم به فرمون؟!
          میخوای واست مقایسه جز به جز بدم که محصولات همون تویوتا بر اساس حجم موتور و توان خروجی چقدر از موتور های سیتروئن بالاتر هستن و قدرت بیشتری دارن؟! (جدا از بحث کیفیت ساخت)
          آخه دی اس چیه که از لکسوس برتر میدونیش؟!
          چه از نظر موتور و نیروی حاصله و چه از نظر کیفیت ساخت و متریال و چه از نظر استحلاک برند لوکس ژاپنی به مراتب از دی اس فرانسوی بالاتره و در این قیاس نمیشه شانسی برای اون قائل بود…

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. #ali#

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      دوست عزیز اینقدر حرص نخور بخدا هیچ دردی از ما دوا نمیشه با این حرفا اصلا حرف شما قبول خب حالا که چی؟
      واقعا ارزش داره که اینقدر ب خودمون فشار بیاریم؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mehran

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (178 ديدگاه)

        علی جان ما به خودمون فشار نمیاریم داریم تبادل نظر میکنیم خیلی هم منطقی البته به شرطی که اخرش حق با من باشه ولی شما راست میگی????? من داچیا رو هم از تویوتا بیشتر قبول دارم ???????
        منظور من ازونهمه پرحرفی روند و سرعت پیشرفت برند تویوتا بود اصلنم نگفتم سیتروئن از تویوتا برتر ه اگه گفتمم اشتبا کردم شما ببخشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mehran

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (178 ديدگاه)

          میدونی به خاطر خاطراتی که ما ایرانیا داریم همه طرفدارتویوتا هستیم (از تویوتا شکاری و کارینا تا پرادو و اف جی) ولی با دیدن این سیتروئن یا اوپل اینسیگنیا یا رنو تالیسمان یا حتی اوتلندر(اینارو به عنوان شاخص ذکر کردم باز نگی سدان و هاچبک ریختی تو یه سبد) این تصور برام پیش میاد که نکنه تویوتا اروم اروم داره در پس رقبا قرار میگیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Machine

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          علت این همه موضع گیری علیه خودروسازی فرانسه رو واقعاً نمیفهمم! بابا خواهشاً بفهمید که صنعت خودروسازی فرانسه چیزی خیلی بالاتر از پژو 405 و 206 و زانتیا است. تا حالا محصولات رنو شش بار، پژو چهار بار و سیتروئن سه بار بعنوان خودروی سال اروپا انتخاب شدن درحالیکه تویوتا فقط دو بار به این عنوان دست پیدا کرده. اونم تو بازار اروپا که رقابتی ترین بازار خودروی دنیا است و بهترین ماشینهای دنیا اونجا عرضه میشن. خواهشاً تویوتا رو خدای خودروسازی دنیا و سیتروئن رو شرکتی در حد سایپا ندونین. فرانسویها چندین دهه سابقه بیشتری تو خودروسازی نسبت به ژاپنی ها دارن تا جایی که سیتروئن DS بعنوان یکی از پنج خودروی قرن بیستم انتخاب شد. البته هرگز منکر توانایی های بالای خودروسازی ژاپن نیستم ولی بعضیا جوری به خودروسازان فرانسوی نگاه میکنن که انگار جایگاهی پایینتر از چینی ها دارن. این DS 7 هم به نظر من شاهکار تکنولوژی و مهندسیه. این کراس اووریه که اگه بالاتر از لکسوس NX نباشه قطعاً پایینتر نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. نوید

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      قربون پژو -سیتروئن که فقط موتور 1.6 لیتری توربو دارن و روی همه محصوصلات با همه کلاس و وزنی استفاده میکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. فرشاد سجادیان

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یکی از زیباترین کابین‌های بازار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ali.q

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (124 ديدگاه)

    این طراحیه کابین واقعیه؟!
    O_0

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. amir

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (522 ديدگاه)

    بسیار زیبا.گروه پژو سیتروئن تا همین چندسال پیش در استانه ورشکستگی کامل بود ولی به یک باره متحول شدن.خیلی خوب داره کار میکنه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      از وقتی سهامشون رو دانگ فنگ خریده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mehran

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (178 ديدگاه)

        توپپپت پره هااا.همیشه اماده شلیکی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          سودی که پژو سیتروئن تو این چند سال به دست آورده بخش مهمیش بابت فروش همین 206 ها و 405 های از رده خارج شدست.
          اگر به پژو هم بگم خودروساز ، به آئودی و بنز چی بگم ؟!

          پژو من رو یاد ایرانخودرو میندازه.
          به پژو علاقه ندارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. یوسف

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (740 ديدگاه)

        دانگ فنگ تنها سیزده درصد سهام PSA رو داره که البته همین معامله از جنبه مالی کمک زیادی به PSA کرده. سهامدارای اصلی همچنان خانواده پژو و یک هولدینگ وابسته به حکومت فرانسه هستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          خودت میگی کمک زیادی کرده.
          13% یا 14% زیاد فرقی نمیکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. Archi KHAN

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    انصافا خوشگل شده …
    ایووول ، خوش بحاله خریدارهاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ASA

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    با خرید یک تلویزیون هوشمند، یک خودوری چسبیده به اطراف آن هدیه بگیرید!
    جدیدا دارن اینطوری میشن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حمیدرضا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    دی اس 6 عالی بود واقعا وقتی داخلش میشستی لذت میبردی این قشنگ دوسه سروگردن بالاتره عالیه خیلی بینظیره حقیقتا روح زیبایی شناسی فرانسوی رو نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Mehran

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    این خودروسازای کل کره زمینو خوب گفتی.اقا من انشام ضعیفه شما عفو کنید.خودروسازای کل کره زمینو تو نوشته هام جایگزین خودروسازی اروپایی کنین.حالا هی هرچی میگم اسم این ماشین به عنوان شاخص ذکر کردم شماهی فکر میکنین من تبلیغات چی اون شرکتم دارم تبلیغش میکنم.مثال زدم مثال.حالا شما هی اصل مطلب ول کنین از من غلط غیر مرتبط بگیرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. نت

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    سقف سانروف بزرگ و قشنگی داره ولی رینگش که مارپیچی هست قشنگ نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ابراهيم

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کلاً نظرمو راجب ماشین فرانسوی تغییر داد حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ولی داخلش مال خودشه و عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    داخلش مال خود خودشه و عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این ماشین قالبش رو از دیگران (آئودی و لینکلن)گرفته و با المان های خودش(چراغ ال ای دی سپر و طرح های گرافیکی جلو پنجرهو چراغ ها و از خط کمر به پایین در بدنه )ترکیب کرده دوس داشتنیه ولی زود از مد میوفته وطراحی لوکسشو از دست میده تا چند سال آینده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا