شورولت

اولین تجربهٔ رانندگی با شورولت کامارو SS 1LE مدل ۲۰۱۷

امروز به سراغ یک افسانه رفته‌ایم. یک افسانهٔ پایان‌ناپذیر و یکی از نمادین‌ترین خودروهای دنیا. این ماشین چیزی نیست جز شورولت کامارو یکی از برترین خودروهای عضلانی دنیا. نمونهٔ مورد آزمایش ما نیز یکی از برترین نسخه‌های کامارو است یعنی SS 1LE مدل ۲۰۱۷. یک خودروی خشن و بی‌پروا که در ادامه تجربهٔ اولین رانندگی با آن‌را ملاحظه خواهید کرد.

2017-chevrolet-camaro-ss-1le-front-three-quarter-03

تاریخچه‌ای کوتاه

شورولت برای اولین بار پکیج ۱LE را در سال ۱۹۸۸ ارائه کرد. بنا بر گزارشات، تنها چهار دستگاه کامارو ۱LE در آن سال ساخته شد درحالی‌که تعداد ۱۱۱ دستگاه نیز در سال ۱۹۸۹ تولید گردید؛ اما به‌طورجدی، پکیج ۱LE برای نسل پنجم کامارو ارائه شد و حالا هم این پکیج به‌صورت اختیاری برای نسل ششم کامارو SS ارائه شده است. این پکیج شاسی خودرو را ارتقاء داده و موجب از بین رفتن کم‌فرمانی می‌شود. در نسل قبلی، این پکیج فقط برای مدل SS ارائه می‌شد اما با موفقیت ۱LE شورولت تصمیم گرفته آن‌را برای هر دو مدل SS و RS نسل ششم ارائه کند.

۱LE چه چیزی به کامارو SS اضافه می‌کند؟

پکیج ۱LE قیمتی معادل ۶۵۰۰ دلار دارد و این یعنی قیمت SS 1LE با این پکیج از ۴۵,۳۹۵ دلار آغاز می‌شود البته اگر سیستم ضبط اطلاعات عملکردی را که ۱۳۰۰ دلار قیمت دارد سفارش ندهید. شاید این قیمت برای پکیج ۱LE زیاد به نظر برسد اما وقتی به تجهیزاتی که به خودرو اضافه می‌کند نگاه کنید متوجه می‌شوید که واقعاً شورولت هزینهٔ مختصری را برای این پکیج طلب می‌کند. قطعاتی مانند تعلیق الکترومغناطیسی، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، ترمزهای برمبو با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب، سیستم خنک‌کنندهٔ بهبودیافته، لاستیک‌های گودیر ایگل F1 سوپرکاپ که روی رینگ‌های ۲۰ اینچی قرار گرفته‌اند، اگزوز دوحالته و صندلی‌های مسابقه‌ای ریکارو از مواردی هستند که پکیج ۱LE به کامارو SS اضافه می‌کند که واقعاً در برابر مبلغ پرداختی بسیار باارزش هستند.

درواقع شورولت تمام قطعات مدل ZL1 را در پکیج ۱LE برای مدل SS ارائه می‌کند؛ مانند مدل کاملاً جدید RS 1LE، مدل SS 1LE هم با کاپوت مشکی‌رنگ، اسپلیتر مشکی‌رنگ و اسپویلر عقب مشکی‌رنگ از نمونه‌های معمولی SS متمایز می‌شود. البته SS 1LE از هیچ اسب بخار بیشتری نسبت به SS معمولی بهره‌مند نیست و مانند آن ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. تنها گیربکس قابل‌دسترس برای این مدل هم یک نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی است. کامارو SS 1LE جدید ۱۰۵ کیلوگرم سبک‌تر از گذشته شده (۱LE قبلی) و همین‌طور قابلیت‌های ساختاری بالاتری پیدا کرده که موجب برتری آن نسبت به قبل شده است و به همین دلیل من آن‌را دوست دارم.

2017-chevrolet-camaro-ss-1le-engine

دیفرانسیل عقب با کنترل الکترونیکی برای همکاری با سیستم مدیریت کشش عملکرد (PTM) کامارو طراحی شده که دارای پنج درجه‌بندی کنترل مختلف است. البته این حالات شامل سرگرم‌کننده‌ترین حالت رانندگی کامارو که در آن کلیهٔ سیستم‌های الکترونیکی خاموش می‌شوند نمیگردد. شورولت ادعا می‌کند که کامارو SS 1LE مدل ۲۰۱۷ می‌تواند در ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند، از همین سرعت در ۳۲.۶ متر متوقف شود و حداکثر ۱.۰۲ جی شتاب جانبی را تحمل کند. این اعداد کمی نسبت به ۱LE قبلی بهبودیافته است اما نمونهٔ قبلی چه کاری را می‌توانست انجام دهد که ماشین جدید نمی‌تواند؟ چیزی که در نسل پنجم کامارو از آن برخوردار بود، صدایی بلند و جذاب بود بعلاوه که نسل پنجم، احساس یک ماشین عضلانی سنتی را داشت که بسیار لذت‌بخش بود اما نسل ششم کامارو بیشتر یک خودروی عملکردی شده تا یک ماسل کار اصیل.

2017-chevrolet-camaro-ss-1le-front-three-quarter-in-motion-01

اضافه کردن پکیج ۱LE به کامارو SS نسل ششم نتایج شگفت‌آوری را به همراه داشته است. این پکیج قابلیت‌های عملکردی کامارو را افزایش داده بدون آنکه تبدیل به خودروی ناراحتی شود. در روی جاده، SS 1LE خودروی فوق‌العاده هیجان‌انگیز و توانایی است. شتاب بالای آن موجب می‌شود در صندلی‌های ریکارو فرو روید درحالی‌که ترمزهای قدرتمند آن نیز با اشاره به پدال ترمز شما را به سمت جلو پرتاب می‌کند. ۱LE خودرویی قابل پیش‌بینی بوده و حرکات آن بسیار دقیق است.

شورولت با کامارو SS 1LE شجاعانه رانندگی کاملاً نزدیک به یک ب‌ام‌و را به ارمغان آورده است. بااین‌حال ب‌ام‌و M4 به‌وضوح خودروی برتری است که در داخل و خارج جذاب‌تر از کامارو است و لوگوی ب‌ام‌و را هم بر پیشانی دارد. همچنین M4، کامارو را در جاده هم شکست می‌دهد ولی به همین سادگی‌ها هم نیست زیرا در مورد خودرویی صحبت می‌کنیم که با قیمتی در حدود ۴۰ هزار دلار می‌تواند در برابر خودروهایی چون ب‌ام‌و M4 رقابت کند و این مزیت بسیار بزرگی برای کامارو SS 1LE است. این خودرو برای کسانی ساخته شده که خواهان قطعات عملکردی کامارو ZL1 هستند اما توان خرید آن‌را ندارند. آن‌ها هم‌اکنون می‌توانند SS 1LE را با قطعات و تجهیزاتی مشابه ZL1 اما با قیمتی کمتر خریداری کنند.

2017-chevrolet-camaro-ss-1le-cabin

در کل در مورد شورولت کامارو SS 1LE مدل ۲۰۱۷ می‌توان گفت که خودروی فوق‌العاده‌ای است. خودرویی که قابلیت استفادهٔ روزانه را با بهترین عملکرد در پیست ترکیب کرده است. با تمامی پیشرفت‌ها و تجهیزات الکترونیکی جدید، کامارو هنوز هم یک ماشین آمریکایی اصیل است. یک عضلانی سرکش و رام نشدنی. خودرویی که ممکن است بر روی جاده توانایی رقابت با یک ب‌ام‌و M4 را داشته باشد اما شورولت کامارو SS 1LE هنوز هم یک کامارو است.

مشخصات فنی

Chevrolet Camaro SS 1LE 2017
قیمت پایه ۴۵,۳۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۴۶,۶۹۵ دلار
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۵۵ اسب بخار
گشتاور ۶۱۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
ترکیب موتور جلو/محور عقب
ظرفیت سرنشین ۴ نفر
مصرف سوخت ۱۱.۵ لیتر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۷۸/۱.۹۰/۱.۳۵ متر
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۸۱ متر
وزن ۱۷۱۶ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۲ ثانیه

منبع: AutomobileMag

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه

  1. محمدرضا

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (56 ديدگاه)

    بابا هربار اینو میبینم میگم لعنت باد بر انحصار و مافیا بابا این ماشین عشقه به مولا…

  2. Daniel

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (874 ديدگاه)

    جنرال موتور بعد منچستر اوله… .

  3. RoadRunner

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11358 ديدگاه)

    .
    تنها مزیت chevrolet Camaaro 1LE نسبت به M4 قیمت کم هست و بس.
    وگرنه محور جلو بودن ماشینی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت گویای خیلی از حقایق در مورد رانندگی با این ماشین هست.
    ماشین دیفرانسیل جلو اصلا کنترل نمیشه و به شدت understeer داره که هیچ لذتی برای رانندگی باقی نمیذاره.

    BMW کجا شورلت کجا ….
    آوردن اسم اسطوره ای مثل M4 در کنار ۱LE به اندازه ی کافی برای BMW تحقیر کننده هست.

    1. RoadRunner

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11358 ديدگاه)

      .
      آقای دهقان ???? !!
      از کامارو بعید بود محور جلو باشه
      هر ماشین اسپورت برای لذت رانندگی حداقل چیزی که باید داشته باشه دیفرانسیل عقب هست
      ماشین دیفرانسیل جلو حتی اگر ferrari و pagani هم باشه رانندگی به شدت آزار دهنده ای داره
      .
      کامارو مجهز به سیستم Porsche Track management و دیفرانسیل عقب هست .

      1. MPH

        ۱۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (252 ديدگاه)

        ماشین خوبیه ولی انتخاب من چلنجره. وای که دوست دارم چلنجرو

      2. آرش آمریکایی

        ۱۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (585 ديدگاه)

        کجای این متن نوشته کامارو محور جلو هست؟
        نوشته موتور جلو
        محور عقب

        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۹ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (5232 ديدگاه)

          ارش جان کسی که فرق موتور با محور رو نمیدونه و بی ام و رو بهتر از شورولت میدونه چه انتظاری ازش داری

        2. RoadRunner

          ۱۹ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11358 ديدگاه)

          آره علی جان.
          من فرق موتور و محور رو نمیدونم.
          چند بار سعی کردم بفهمم ولی بحثش خیلی برام سنگین بود و یاد نگرفتم.
          خوش به حال شما که بلدی.

          به هر حال هوش و ذکاوت بین انسان ها بطور مساوی تقسیم نشده.

    2. الف.ی

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1510 ديدگاه)

      ببخشید داداش کامارو دف جلو هست؟
      اصلا میدونی معنای کم فرمانی یا آندر استیر چیه؟
      شما که مقایسه موتور ترند رو خوندی میدونی قیمت کامارو ۳۷ هزار دلار کمتره این ها رو هم خوب بخون:
      ۱-تفاوت ۳۷ هزار دلاری در این سطح برای دو کوپه خیلی زیاده.
      ۲-خیلی از ماشین باز ها ظاهر عضلانی کامارو رو ترجیح می دهند گرچه بی ام و هم زشت نیست.
      ۳-قدرت بیشتر و گشتاور بیشتر
      ۴-شتاب بهتر (۴.۲ ثانیه در مقابل ۴.۴ ثانیه ام ۴)
      ۵-صدای موتور خیلی زیبا تر
      از تو بعید بود آقا مجید…….

      1. Daniel

        ۱۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (874 ديدگاه)

        کی گفته شتاب BMW M4 4.4ه؟؟؟؟
        شتابش ۴.۱ هست.
        اینو از خودم نگفتم هم تو این سایت نوشته
        http://www.pedal.ir/%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D9%88/bmw-m3-sedan-m4-coupe-2015/
        هم تو سایت های دیگه
        https://www.khodrobox.com/car.php?cid=529
        تو تست موتور ترند در مقایسه m4 با لکسوس RCF هم همین ۴.۱ رو ثبت کرد.

      2. RoadRunner

        ۱۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11358 ديدگاه)

        الف ی جان
        کاملا معنی کم فرمانی رو میدونم.
        مطمئن باش در مورد کم فرمانی اگر بیشتر از شما ندونم، کمتر نمیدونم.
        مطمئنم شما هم اطلاعاتت خیلی زیاد و کامله.
        کم فرمانی دقیقا چیزی هست که در ماشین های FWD و حتی ۴WD به مقدار کمتر وجود داره. وزن سنگین ، محور جلو ، طول زیاد خودرو ، اضافه بار بر روی محور جلو ، موتور های سنگین ، و … همه مواردی هستن که به کم فرمانی کمک میکنند.
        .
        در ضمن الف ی جان کامارو یک ماسل کار هست و دیف عقب از ویژگی های ماسل کار هاست.
        خبر استفاده ی شورلت از سیستم کنترل کشش پورشه هم چند وقتی هست که نقل منابع خبری شده
        در جدول ابتدا نوشته شده بود موتور جلو / محور جلو که بعد اصلاح شد.
        خودم هم راستش خیلی شک کردم.
        ولی با خودم گفتم ۱LE یکی از ارزونترین تیپ های کامارو هست ، از طرفی شورلت اخیرا کار های خلاف عادت مثل نصب موتور ۲ لیتری روی کامارو یا ساخت کوروت موتور وسط انجام داده و گفتم شاید به دیفرانسیل جلو هم متوسل شده .
        خدا رو شکر که این فاجعه رخ نداده.
        وگرنه محور جلو برای ماشین پیست غیر قابل تحمله .
        ________________________________________________
        جدول اشتباه بود و بعد اصلاح شد.
        منم اشتباه مردم که بر خلاف همیشه اول چیزی رو در اینترنت سرچ نکردم و فقط با استناد به جدول نظر دادم.
        امیدوارم شورلت همیشه اصیل بمونه
        از شورلت و شما دوستان عذر خواهی میکنم که عجولانه نظر دادم و فقط به جدول اشتباه اکتفا کردم.
        _____________________________________________

        1. Daniel

          ۱۹ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (874 ديدگاه)

          تو که میدونی عزیزی
          عزیییییییز… .

        2. MPH

          ۱۹ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (252 ديدگاه)

          المنتوی عزیز اتفاقا کم فرمونی تو دیفرانسیل جلو بیشتره

        3. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

          ۱۹ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (811 ديدگاه)

          Elemento جان داداش میبخشیها حرفت کاملا دور از واقعیته.
          ای کاش مقایسه ی کامارو SS و ب ام و M4 رو تو موتورترند میخوندی داداش اونجا کامارو در مجموع بهتر بود.
          حالا نمی دونم شما چه طور به این نتایج رسیدی.

    3. Bavaria

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (564 ديدگاه)

      اگه محور جلو باشه جاش توو آشغالیه
      کامارو چهار سیلندرو هرجور تحمل کنم ولی دگ دف جلو از تحمل من خارجه
      البته بعید میدونم جلو باشه،لطفا کسی اطلاع داره از این پدیده شوم خبر بده

    4. Daniel

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (874 ديدگاه)

      داش مجید نوشته محور عقب که!!!!

      1. RoadRunner

        ۱۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11358 ديدگاه)

        دوستان اصلاح شد.
        اول نوشته بود محور جلو.
        از دست آقای دهقان.

    5. PlymouthBarracuda

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (130 ديدگاه)

      برادر من…
      بزرگوار…
      چه اصراریه حتما کامنت بزاری؟؟؟
      بخدا پدال به هیچکس بابت تعداد بیشتر کامنت جایزه نداده و نخواهد داد!!!!!
      BMW کجا شورلت کجا ….(سخن بزرگان) 😐

  4. asa

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (575 ديدگاه)

    کامارو دیفرانسیل جلو هست دادش؟!!!!!!!!
    من کامنت تو اشتباه خوندم فکر کنم.

    1. RoadRunner

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11358 ديدگاه)

      تو جدول نوشته عزیز.
      فکر کنم منظورش از محور جلو همینه
      نوشته محور جلو موتور جلو
      من خودم انتظار نداشتم محور جلو باشه. نمیدونم درسته یا نه.

      1. RoadRunner

        ۱۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11358 ديدگاه)

        من در کار اند درایور خونده بودم که ۱ ال ئی محور عقب مجهز به سیستم PTM هست.
        این سیستم متعلق به پورشه هست به اسم Porsche Traction Managment.
        اینجا فکر کنم اشتباه نوشته محور جلو
        حس میکنم یا چیزی که من خوندم در مورد ۱LE نبوده ( یک مدل دیگه ی کامارو RWD PTM هست ) یا اینجا اشتباه نوشته .

    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (5232 ديدگاه)

      asa جان داداش اره تازگیا کامارو دفرنسیال جلو شده و بی ام و هم بهتر از شورولت

      1. Bavaria

        ۱۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (564 ديدگاه)

        ب ام و ک همیشه از شورلت بالاتر بوده،مخصوصا M4 که دگ فلفل ب ام وست
        شاید این نسل از کامارو انقد خوب شده باشه که بخواد حرف هایی واسه گفتن داشته باشه
        هیچ وقت درگ کامارو با X6M یادم نمیره

  5. شاهینus cars

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    M4 شاید خیلی خوب باشه ولی برای من امریکایی بالاترین لذت رانندگی رو داره.. عشق است کامارو با اون چهره خشن وابهت ترسناک… سلطان کامارو…جانم شورلت

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (5232 ديدگاه)

      چاکر داش شاهین گل گلاب
      دادا یه ۳۰۵ پیدا کردم

    2. RoadRunner

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11358 ديدگاه)

      شاهین عزیز
      بیخود نیست که میگم الگو هستی.
      تکی …
      یه دونه ای …
      عشقست اون چیزی که عشق شماست (کامارو)
      طرفدارا هستن که به ماشین ها ارزش میدن.

  6. MehdiTurbo

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (869 ديدگاه)

    ابی مشکیشش ??? با ی بادی بیلدینگ ??? با ی تیشرت مشکی و عینک دودی ???

  7. Nima

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    این چه بحثیه میکنید با هم. این هم ادعا یعنی نمیدونید کامارو از سال ۱۹۶۷ یه لحظه هم به دیفرانسیل جلو بودن فکر هم نکرده. حتی نمونه ۴ سیلندر. این ماشینم توی پیست خیلی هارو مغلوب کرده. مقایسش با ام ۴ دلیل نمیشه ام ۴ خیییلی هیولا باشه نسبت به این با اختلاف قیمت ۴۰ هزار دلاری کامارو بازم برتری هایی نسبت به ام ۴ داره. میخواین تا دونه دونه بگم؟
    اینم بخونید لطفا دوباره:
    http://www.pedal.ir/%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D9%88/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-bmw-m4-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%88-ss/

    1. MPH

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (252 ديدگاه)

      نه

    2. RoadRunner

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11358 ديدگاه)

      .
      عذرخواهم
      بالا برات توضیح دادم.
      خدا رو شکر که کامارو هنوز دیف عقبه. و جدول اشتباه بود.
      اگر میخواست دیف جلو باشه واقعا مقایسش با M4 نوعی توهین به BMW بود.
      اما حالا که کما فی السابق دیف عقب هست میتونه رقیب خیلی خوبی باشه.
      مواردی مثل اینکه ۱LE یکی از ارزان ترین تیپ های شورلت کامارو هست ، اینکه اخیرا شورلت به موتور ۲ لیتری توربو روی آورده ، ساخت کوروت موتور وسط باعث شد به جدول اشتباه اکتفا کنم و فکر کنم شورلت استفاده از سیستم PTM RWD رو برای ۱LE کنار گذاشته.
      ماسل کار ها همه دیف عقبن.

      بازم شرمندم.
      م

      1. Nima

        ۱۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1021 ديدگاه)

        مجید داداش این ماشین نزدیک ۵۰ دلار قیمت داره ولی مدل پایه کامارو ۲۴۰۰۰ دلار بدون مالیات ها شروع میشه و ترتیب قیمت اینطوریه:
        RS 4L
        RS V6
        RS 1LE 4L
        RS 1LE V6
        SS
        SS 1LE
        SS 2LE
        ZL1
        Z/28
        اینا تیپ های مختلف کامارو در بازه قیمتی ۲۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ دلار

        1. RoadRunner

          ۱۹ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11358 ديدگاه)

          واقعا ممنونم .
          همیشه دوست داشتم تیپ های مختلف کامارو و کوروت رو بدونم.
          یکبار هم پرسیده بودم
          درسته SS که به آخر مدل ها اضافه میشه به قدرت بالا و پرفورمنس خیره کننده اشاره داره
          ولی ۱LE معمولی خودت هم نوشتی رتبه ی سوم.
          بازم ممنونم.
          به نظرم شما ( نیما ) و شاهین us cars بهترین الگو برای بقیه ی امریکایی باز های سایت هستین

        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۹ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (5232 ديدگاه)

          و king 918 بهترین الگو برا المانی بازهای سایت

        3. Nima

          ۱۹ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1021 ديدگاه)

          درسته مجید جان ولى این مورد که اینجا تست شده SS هست و براى همین با M4 مقایسه شده. نظر لطفته من تا جایى که در توانم بوده همیشه سعى کردم با مدرک و از روى عقل و بدون تعصب نظراتمو بگم. حالا نظر دوستان چیه اونو خوشحال میشم بدونم.
          خیلى ممنون مجید جان بابت نظرت نسبت به من

        4. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۹ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (5232 ديدگاه)

          نیما جون شما و شاهین us cars حرف ندارین
          من جمعه شاهین رو از نزدیک زیارت کردم و یه زحمتی هم بهش محول کردم که قراره خبرم کنه
          ایشالا شما رو هم زیارت کنم

        5. Daniel

          ۲۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (874 ديدگاه)

          بچه ها دوست باشین خواهشن
          این آخرین پست این سایت نیست که!!!
          بحث شوما خوبه اگه سازنده باشه در غیر این صورت کشش ندید. به عنوان برادر کوچیکترتون این حرفو میزنم.
          سالم و سرحال باشید همیشه… .

        6. Nima

          ۲۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1021 ديدگاه)

          ایشالا على جون. ممنون واقعا منم خیلى خوش حال میشم ببینمت حتما

  8. امیر دهقان

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (445 ديدگاه)

    بابت اشتباهی که سهواً در جدول مشخصات فنی رخ داد از همۀ دوستان عذر میخوام. نمیدونم چطور این اشتباه فاحش از چشمم دور موند.
    ضمناً مجید جان ۱LE نه تنها یکی از ارزونترین تیپهای کامارو نیست بلکه مدل SS 1LE یعنی نمونۀ مورد آزمایش تو این مطلب بعد از ZL1 گرونترین و بالاترین تیپ کامارو هست.

    1. RoadRunner

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11358 ديدگاه)

      ممنونم از یکی از بهترین نویسندگان پدال.

  9. GOD BLESS AMERICA

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    داداشم المنتو اون بالا قاط زده ! D-:
    همیشه کسایی که میخوان از ماشین آمریکایی ایراد بگیرن دچار اشتباهات فاحشی میشن ، طبیعیه.
    من که عادت دارم.
    آمریکایی سالار
    آمریکایی منطقی
    آمریکایی با دوام
    خودتون رو بیش از این به زحمت نیندازید.

  10. آرش

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    با ۴۰ هزار تا صاحاب این بشی خیلییییه

  11. شاهینus cars

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    علی شوی جان لطف داری در خدمتت هستم… اقا مجید گلم شما هم شرمندم میکنی همیشه… داشتن دوستانی مثله شما مایه افتخاره

  12. احمد باقری

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی.

  13. saeid

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    چقدر این ماشین جذابه و خوشگله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن