رندری جذاب از نسل آیندهٔ کوروت ZR1

نسل جدید شورلت کوروت معرفی شده و فعلاً بسیاری از اخبار و مطالب خودرویی حول این خودرو می‌چرخد. نسل جدید این سوپراسپرت آمریکایی حتی در ضعیف‌ترین نسخهٔ خود ویژگی‌های بسیار چشمگیری دارد که جذاب‌ترین آن‌ها شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت زیر سه ثانیه است؛ اما بدون شک ساختهٔ نسخه‌های قوی‌تر کوروت C8 یعنی مدل Z06 و همین‌طور نسخهٔ پرچم‌دار ZR1 هم در برنامهٔ جنرال موتورز هست. حال اما X-Tomi برای کسانی که نمی‌توانند تا زمان معرفی ZR1 جدید صبر کنند، با طراحی و انتشار رندی، نمایی احتمالی از پرچم‌دار خانوادهٔ کوروت را ارائه کرده است.

X-Tomi در این رندر ویژگی‌های طراحی کوروت C7 ZR1 را با استایل C8 ترکیب کرده است. کوروت در این رندر با کاپوتی برآمده، کاملاً تهاجمی‌تر از نسخهٔ پایه به نظر می‌رسد اما این برآمدگی روی کاپوت تزئینی خواهد بود زیرا خبری از پیشرانه و سوپرشارژر در این قسمت نیست و موتور پشت راننده قرار دارد. از سوی دیگر اما اگر ZR1 کنونی را در نظر بگیریم می‌توان انتظار داشت در نسل آیندهٔ این نسخه هم قطعات آئرودینامیکی تهاجمی‌تر مثل بال بزرگ عقب، اسپلیتر جلو و رکاب‌های جانبی ارائه گردد که این قطعات در رندر X-Tomi هم کاملاً به چشم می‌خورند.

فعلاً اطلاعات موثقی از مشخصات فنی مدل‌های Z06 و ZR1 آینده در دست نیست اما به گفتهٔ منابع ناشناسی از داخل جنرال موتورز، شاسی کوروت C8 برای استفاده از نیروی الکتریسیته طراحی شده که این یعنی احتمال ساخت نسخه‌های هیبریدی خفیف و پلاگین‌هیبریدی و جود دارد و حتی ساخت نسخه‌ای تمام الکتریکی هم امکان‌پذیر خواهد بود؛ بنابراین شاید در ZR1 آینده شاهد نصب موتورهای الکتریکی در جلو باشیم تا سامانهٔ چهارچرخ محرک ایجاد گردد. در همین حال، احتمال استفاده از پیشرانه‌های توئین توربو بجای نمونه‌های سوپرشارژر هم مطرح شده است. از سوی دیگر شایعاتی هم به‌احتمال کنار رفتن نام ZR1 و استفاده از نام Zora در پرچم‌دار کوروت C8 اشاره داشته‌اند. درهرحال بعید به نظر می‌رسد این رندر به واقعیت تبدیل شود زیرا در زیر دماغهٔ نسخه‌های قوی‌تر کوروت خبری از سوپرشارژر نخواهد بود.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. Elmiraj
    سوابق: (770 دیدگاه) ,

    فعلا همین نسخه پایه هم بسیار خوب از آب دراومده امیدوارم شورولت در نسخه گرند اسپرت از موتور ۵۵۰ اسب بخاری بلک وینگ ، درنسخه Zo6 از موتور ۷۵۵ اسب بخاری ZR1 کنونی و در مدل پرچمدار یا Zora هم همین موتور LT5 کنونی را با یک نمونه الکتریکی ۲۵۰ اسب بخاری همراه کنه و قدرت کوروت را به بالای ۱۰۰۰ اسب بخار برسونه و رسما وارد قلمرو هایپرکار ها بشه….

    پاسخ
  2. Meysam
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا نسل قبلو بیشتر دوست دارم🙃

    پاسخ
  3. Alireza
    سوابق: (201 دیدگاه) ,

    به اندازه zr1 نسل هفت قشنگ و دوست داشتنی نمیشه،
    ولی همینکه عملکرد خفنی داره واسه ما کافیه

    پاسخ
  4. AMANTE
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    رقبا مراقب باشید زخمی نشید.
    از طرف کوروت C8.
    راستی اینم بگم برادرام که بیان قراره جزو رکورد داران جهنم سبز باشن.

    پاسخ
  5. L-H-P-TT
    سوابق: (113 دیدگاه) ,

    این نسل واقعا بیشتر از حد انتظار ظاهر شد ، حالا باید ببینیم نسخه های بالا تر چیکار میکنن….
    من به شخصه خیلی امیدوارم به نسخه های پرفومنس …..
    اما با تمام احترامی که برای این نسل قائلم ، باید بگم بهترین نسل کوروت C6 Zr1 بود …..
    💔💔💔💔

    پاسخ
  6. Mehdi TuRbO
    سوابق: (629 دیدگاه) ,

    طراحی نسل قبل همین نارنجی خیلی برام جذاب تره تا نسل جدیدش طلایی،ولی هیچ وقت نمیشه کوروتو دوست نداشت.

    پاسخ
  7. Hemichan
    سوابق: (671 دیدگاه) ,

    چنتاشو تست کردن
    سریعترین شتابی که به دست اومده ۰-۶۰ تو ۲.۸ ثانیه بوده ..
    فقط مونده یک چهارم‌ مایل و حداکثر سرعت
    توی پیست های مارپیچ هم‌ احتمالا رکورد ها جابجا کنه ..

    پاسخ
    1. JDM
      سوابق: (269 دیدگاه) ,

      ا ره منم دیدم.یه تیم که پیج تو اینستاگرام هم دارن یه روز بردن تستش کردن راننده گفته تایم اون روزمون 2.8بوده

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.