شورلت اسپارک، محبوب‌ترین هاچ‌بک کوچک به انتخاب مخاطبین پدال

پس از بیش از دو سال، سرانجام سری رقابت‌های خودرویی پدال به پایان رسید و برندگان تمامی گروه‌ها مشخص شدند. خودروهایی که در این رقابت‌ها به پیروزی دست پیدا کرده‌اند، با رأی شما مراحل مختلف را پشت سر گذاشته و قهرمان گروه خود شده‌اند؛ بنابراین این خودروها از دید شما مخاطبین عزیز پدال در کلاس خود محبوب‌ترین هستند. البته بسیاری از خودروهایی که در دوئل‌ها پیروز و قهرمان شده‌اند، طبق بررسی‌ها و آزمایش‌های سایت‌ها، مجلات و مراجع جهانی هم از بهترین‌های کلاس خود محسوب می‌شوند که این دانش و فهم خودرویی بالای مخاطبین پدال را نشان می‌دهد. حال با پایان سری رقابت‌های خودرویی پدال قصد داریم برندگان هریک از گروه‌ها را طی مطالبی مجزا معرفی کنیم.

سری مطالب معرفی برندگان دوئل‌ها را با کوچک‌ترین سگمنت یعنی هاچ‌بک‌های کوچک یا سگمنت A آغاز می‌کنیم و به ترتیب بر اساس کلاس و اندازه به سمت خودروهای بزرگ‌تر خواهیم رفت. گروه هاچ‌بک‌های کوچک از گروه‌های نه‌چندان جذاب این رقابت‌ها بود زیرا شرکت‌کنندگان این گروه خودروهای کوچک شهری هستند که جذابیت چندانی ندارند. درهرحال رقابت‌های این گروه در مرحلهٔ مقدماتی با حضور شانزده خودرو آغاز شد که این خودروها عبارت‌اند از:

تویوتا آیگو

فولکس‌واگن آپ

فیات 500

اوپل آدام

سیتروئن C1

پژو 108

هیوندای i10

کیا پیکانتو

رنو توئینگو

اسمارت فورفور

سوزوکی سلریو

هوندا N One

اشکودا سیتیگو

سئات Mii

شورلت اسپارک

اوپل کارل

از بین این شانزده هاچ‌بک کوچک، هشت خودرو به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی راهی پیدا کرده و در آنجا دوباره به رقابت پرداختند. این هشت خودرو به شرح زیرند:

فولکس‌واگن آپ

اشکودا سیتیگو

کیا پیکانتو

پژو 108

شورلت اسپارک

سوزوکی سلریو

اسمارت فورفور

اوپل آدام

سپس با برگزاری چهار دوئل در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، از بین این هشت خودرو، چهار شرکت‌کننده شامل شورلت اسپارک، کیا پیکانتو، فولکس‌واگن آپ و اسمارت فورفور مجوز حضور در مرحلهٔ نیمه‌نهایی را دریافت کردند که از آن مرحله، شورلت اسپارک و کیا پیکانتو توانستند خود را به مرحلهٔ نهایی رسانده و فینالیست‌های گروه هاچ‌بک‌های کوچک لقب گیرند. در دوئل نهایی این گروه مجموعاً تعداد 1044 رأی به ثبت رسیده است که سهم شورلت اسپارک از این آراء 612 رأی بوده درحالی‌که کیا پیکانتو 432 رأی دریافت نموده است. بدین ترتیب اسپارک با کسب 58 درصد از کل آرا پیروز دوئل نهایی و قهرمان گروه هاچ‌بک‌های کوچک محسوب می‌شود.

این هاچ‌بک آمریکایی در مرحلهٔ مقدماتی دوئل‌ها در برابر همزاد اروپایی خود یعنی اوپل کارل قرار گرفت و با غلبه بر آن به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرد. اسپارک در این مرحله، سوزوکی سلریو را به‌عنوان رقیب در برابر خود می‌دید که در آن دوئل به پیروزی رسیده و به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه یافت. در این مرحله اما حریف سرسختی بنام فولکس‌واگن آپ در برابر اسپارک قرار گرفت اما هاچ‌بک کوچک جنرال موتورز توانست با اختلافی جزئی و کسب 52 درصد از کل آراء، آپ را از سر راه برداشته و خود را به فینال برساند. بدین ترتیب با شکست کیا پیکانتو، شورلت اسپارک پس از پیمودن راهی طولانی، توسط شما به‌عنوان محبوب‌ترین هاچ‌بک کوچک انتخاب شده است.

 

رقبای شورلت اسپارک در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی اوپل کارل 77
یک‌چهارم نهایی سوزوکی سلریو 86
نیمه‌نهایی فولکس‌واگن آپ 52
نهایی کیا پیکانتو 58

 

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

30 دیدگاه

    1. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1859 دیدگاه) ,

      بنظر من کیا پیکانتو بیش هز همه لیاقت اول شدن داشت .

      پاسخ
      1. احمدرضا
        سوابق: (169 دیدگاه) ,

        فقط فیات 500
        خداییش به نظر شخص حقیر از همه هاچبک های کوچیک قشنگ تره

        پاسخ
      2. احمدرضا
        سوابق: (169 دیدگاه) ,

        هم قشنگ تره و هم بهتره
        (در رابطه با نظر فیات 500 بنده)

        پاسخ
  1. ho3ein
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    به نظرم پیکانتو از این شایسته تر بود
    چون هردورو دیدم از نزدیک

    پاسخ
    1. Ali.usa
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      باز شروع شد
      بابا داداش من بخدا کیفیت و متریال کره ای ها هیچ وقت به ژاپن و امریکا نمیرسه دیدم که میگم
      ماشینا خوبین ولی در حد قیمتشون
      ترو خدا انقدر از این حرفا نزنید
      کره ای خیلی خوب ولی با اونا مقایسه نمیشه
      بابا من ماشینم ۴٠۵ ولی ترخیص کارم نمایشگاه هم داشتیم همه اینارو از نزدیک دیدم که میگم

      پاسخ
  2. ایمان
    سوابق: (1272 دیدگاه) ,

    باید یک خسته نباشید جانانه به جناب دهقان گفت بابت برگزاری این دوئل ها
    بیش از دو سال و ۳۹ کلاس خودرویی ….

    پاسخ
    1. Shahrukh
      سوابق: (52 دیدگاه) ,

      این حرفارو از کجاتون در میارین وجدانن و ناموسن!!!!
      کیا معروف تر از شورولته؟!!
      زمانی که کیا تو سال ۱۹۵۷تاسیس شد،شورلت،، ایمپالا و کودیاک تولید میکرد:(((((((

      پاسخ
      1. P.K.H
        سوابق: (25 دیدگاه) ,

        آخه عزیز من برا مردم کشوری می گم که موقعی که گفتن کیا پیکانتو
        قراره جنشین پراید شه خدشون کشتن
        در ضمن منظور من پیکانتو بود

        پاسخ
  3. saeed
    سوابق: (285 دیدگاه) ,

    یه خسته نباشید به سایت پدال باید گفت .ضمنا چون روند این دوئل ها بیش از اندازه طولانی شده جا داره یادی یادی کنیم از دوستانی که ابتدای دوئل ها بین ما بودن و الان دیگه نیستن و جاشون خالی!!!!!

    پاسخ
    1. Mad.z.Max
      سوابق: (337 دیدگاه) ,

      چجوری با اکانتی که ۸ کامنت داره، سه سال قبل رو یادتونه؟
      اکانت جدیده یا واقعا ۸ کامنت در سه سال؟
      من که توی یه سال کلی حرف زدم اینجا 😂 تازه نسباتا کم حرفم!

      پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (2284 دیدگاه) ,

    این ماشین اگر اشتباه نکنم بر مبنای ماتیز ساخته شده و جزو اولین و بهترین خودروهای شهری در بسیاری از کشورهاست

    پاسخ
  5. Abbas
    سوابق: (323 دیدگاه) ,

    برگذاری این دوئل ها یه کار قشنگ و تازه از طرف پدال بود،منم از طرف خودم از عوامل محترم پدال تشکر میکنم چون حقیقتا اگه ساده از کنارش رد میشدم یه کم لطفی بود

    پاسخ
  6. me84
    سوابق: (1465 دیدگاه) ,

    .
    سوزوکی سلریو با اینکه جزو ارزونترینها و کم جون ترینها و کم آپشن ترینها بوده و ساده ترین طراحی رو داره ولی خیلی خوب بالا اومد تو این لیست. من فکر میکردم همون اول بره کنار

    پاسخ
  7. سعید سابق
    سوابق: (194 دیدگاه) ,

    خیلی جالبه . این نشون میده همه ما قوه تخیل و تجسم قویی داریم . چون می تونیم ماشین هایی رو به عنوان برگزیده انتخاب کنیم و بهشون رای بدیم که حتی یک بار هم توی عمرمون ندیدیم و شایدم هم هرگز نبینیم .

    پاسخ
  8. نوید جهرمی
    سوابق: (2604 دیدگاه) ,

    خسته نباشید و خدا قوت به ادمینها و بروبچه های پدال.
    کار خوبی بود که در این سطح تا ب حال انجام نشده بود. دارای نقاط ضعف و قوتی بود ولی ارزشش رو داشت. دستتون درد نکنه.
    امیدوارم این روند قطه نشه و ادامه داشته باشه.
    میشه این کار رو هر سال انجام داد. و این دفعه از سیستم امتیازی در مثلا 5 آیتم مختلف استفاده کرد. چن تا ماشین رو در هر کلاس با یک سری شروط مشخص به چالش کشید و بین دو یا 4 ماشین منتخب دوئل برگزار کرد.

    بازم تشکر از همه پدالیها بابت حضور و همراهی گرمشون

    پاسخ
  9. الف.ی
    سوابق: (1493 دیدگاه) ,

    یه سوال دارم آقای دهقان عزیز
    مگه شما نمی فرمودید که دوئل ها فقط معیاری برای تشخیص خودروی محبوب تر نزد پدالی هاست و ملاک برتری نیست؟
    الآن میگین اون که قهرمان شده از دید پدالی ها برترین خودروعه!

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (118 دیدگاه) ,

      الف.ی عزیزم خودت فهمیدی چی گفتی واقعا؟

      پاسخ
      1. Mad.z.Max
        سوابق: (337 دیدگاه) ,

        خدایی قابل فهم گفت 😂 و البته درست هم میگه، نکته ریز و درستی بود..

        پاسخ
  10. مهمان
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    عرض سلام و احترام
    در ابتدا یه خسته نباشید به تیم خیلی خیلی خوب پدال بابت برگزاری دوئل ها و این مدت طولانی که زحمت کشیدین ، ممنون ازتون
    لطفا اگه امکانش هست مشخصات فنی ماشین برنده رو هم برای اخرین بار در کنار سایر توضیحات قرار بدین ، فک کنم خوب باشه بدونیم ماشین برنده چه مشخصاتی داشته…

    پاسخ
  11. amin
    سوابق: (1065 دیدگاه) ,

    ممنون از پدال که این رقابت ها رو شروع کرد و هر روز سرگرم این رقابت ها بودیم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.