معرفی شورولت کامارو شوک و بلک ادیشن جدید

قوانین آلایندگی سخت گیرانه تر شورولت را مجبور کرده عرضه‌ی کامارو و کوروت در اروپا را از ماه آگوست متوقف کند زیرا این خودروها که از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری استفاده می‌کنند نخواهند توانست استانداردهای جدید WLTP را پاس کنند. البته در کشور روسیه این استانداردها به کار گرفته نشده و کامارو با پیشرانه‌ی کوچک‌تر 4 سیلندر در دسترس خواهد بود و حالا هم دو نمونه‌ی سفارشی از آن معرفی شده است.


این دو خودروی سفارشی که با نامه‌ای شوک و بلک ادیشن شناخته می‌شوند تنها به تعداد 30 و 20 دستگاه ساخته خواهند شد. همان‌گونه که نام خودروها نشان می‌دهد، کامارو شوک ادیشن از رنگ بدنه‌ی سبز/زرد استفاده کرده است. برای تمایز بیشتر، این خودرو دارای نوارهای مشکی‌رنگ روی کاپوت و سقف بوده و از رینگ‌های 20 اینچی مشکی سود می‌برد. داخل کابین چیز خاصی وجود نداشته اما صندلی‌ها دارای پوشش چرمی مشکی‌رنگ هستند.


اما مدل بلک ادیشن یک کاماروی مخوف با نوارهای قرمز و رینگ‌های 20 اینچی مشکی می‌باشد. نشان‌های ویژه، پوشش چرم مشکی و عناصر قرمز رنگ نیز تکمیل کننده‌ی تغییرات اعمال شده هستند. همانند مدل شوک ادیشن، این خودرو از سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روز شده با ویژگی‌های بیشتر سود می‌برد.


نسخه‌ی روسی کامارو در طول 2 سال اخیر تغییرات چشمگیری نداشته است. اگرچه مدل پایه‌ی کامارو در آمریکا قدرت 275 اسب بخاری دارد اما این خودرو در روسیه تنها 238 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گشتاور هر دو نسخه برابر با 400 نیوتون متر می‌باشد.


شورولت قبلاً پیش‌فروش این خودروهای سفارشی را آغاز کرده و باید گفت بهای مدل شوک ادیشن از حدود 53500 دلار آغاز می‌شود درحالی‌که مدل بلک ادیشن کمی ارزان‌تر بوده و 52 هزار دلار قیمت دارد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (1049 دیدگاه) ,

    شورولت خودزنی کرده
    پونی کار ۴سیلندر!!!
    البته خیلی وقته ک دیگه کامارو رو نمیشه پونی کار /ماسل کار صدا زد
    طراحیش ک افتضاحه
    امیدوارم همه چی تغییر کنه و درس بشه!!
    ۲۳۰اسب بخار ۵۰هزارتا!!
    خیلی گزینه های بهتری وجود داره

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (652 دیدگاه) ,

      نمیدونم بعضی طراح ها چی فکر میکنن تا یه چیزی هم میگی میگن تو بهتر سر در میاری یا طراح این ماشین.یه نگاه به چلنجر نشون میده که چجوری تونستن همه چیزو تو تعادل نگه دارن.همین فیس لیفت کامارو مزدم باعث شدن تا تغیر کنه اونم با همرنگ شدن وسط سپر و برگشتن ارم به جای اصلیش.کامارو باید طراحی ماشینو به مدل 2010 برگردونه البته فقط جلوش

      پاسخ
      1. M
        سوابق: (2110 دیدگاه) ,

        تمام پز و نقطه قوت ماسل کار ارائه قدرت بالا در ازای قیمت پائین از یه موتور نسبتا هیجان انگیزه اونوقت این استاد با یه چهار سیلندر توربو و یه قیمت نجومی نسبت به قدرتش که همش 230 اسبه میخواد پرفروش هم باشه اقا چند سال دیگه خیلی دیره هر چه زود تر جلوی این ضررو بگیرن نفعه !

        پاسخ
  2. Abbas
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    قشنگ معلومه ایران سیاستاشو از کجا میگیره(روسیه)
    عاغا این اسباب بازیا چین دیگه؟؟؟بدرد بچه مهدکودکیا میخورن اینا،اگه ادعای ماسل کار سواریتون میشه نباید زیر ۸ سیلندراشو سوار بشین،آخه کامارو زیر ۳۰۰ اسبی دیگه چیه؟؟؟

    پاسخ
  3. Ahmadreza 2002
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    حداقل با فتو شاپ نمی بردینش تو پیستو یه عکس وقعی ازش تو پیست مینداختین (اخه پیست قطعه!!!)
    یقینا برای روس ها با این قیمت انتخاب های بهتری مثل تلیسمان ( حضور رنو تو روسیه خیلی پر رنگه) وجود داره
    تنها چیزی که تا حد کمی قیمت بالاش رو توجیه میکنه تیراژ کمشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.