آشنایی با شورولت کاماروی نیم میلیون دلاری!

خودروهای پروژه‌ای همواره قیمت گزافی دارند و زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهند اما تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها می‌توانند به پای این شورولت کامارو 1969 منحصربه‌فرد برسند.


این خودرو که کامارو Z/409 نام گرفته در طراحی خود از رندرهای منتشر شده در مجله‌ی هات رود مربوط به سپتامبر 2009 الهام گرفته است. این رندرها که توسط استیو استنفورد منتشر شده بود یک کامارو با عناصر طراحی محصولات کلاسیک شورولت از جمله بل ایر 1957، ایمپالا بابل تاپ 1961، ایمپالا SS 409 و کوروایر 1965 و کوروت سال‌های 1966 و 1967 را نشان می‌داد.


یکی از خوانندگان مجله در آن زمان از این رندرها بسیار خوشش آمده و تصمیم گرفته این رندرها را به واقعیت تبدیل کند. البته این کار آسانی نبوده زیرا شرکت سرمایه‌گذاری خودروی کلاسیک می‌گوید تولید این خودرو حدود 7 سال زمان برده و بیش از 5 هزار نفر ساعت صرف ساخت آن شده است. البته قیمت این خودروی ویژه نیز ارزان نبوده و ظاهراً مالک بیش از 500 هزار دلار را صرف تولید آن کرده است.


البته به راحتی می‌توان دلیل گران بودن این کامارو را فهمید زیرا تقریباً تمامی قطعات خودرو یا از نوع کلاسیک است یا از نوع سفارشی. از جمله‌ی این موارد می‌توان به بخش یک‌سوم عقب متعلق به سقف کوروایر 1965، شیشه عقب و پانل‌های بدنه‌ی سفارشی اشاره کرد. کابین نیز کاملاً سفارشی بوده و دارای داشبورد شورولت 1961، پشت آمپرهای جدید و ورودی‌های هوای متمایز می‌باشد.


نیروبخش کاماروی یاد شده پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.7 لیتری است که حجمش به 7.7 لیتر رسیده است. این خودرو همچنین به ورودی آلومینیومی و کاربراتورهای کارتر مجهز بوده و قدرت 498 اسب بخاری و گشتاور 631 نیوتون متری دارد. پیشرانه با یک گیربکس 3 سرعته اتوماتیک توربو 400 همکاری می‌کند.


علیرغم استایل کلاسیک، قطعات مدرنی نیز در زیر پوست کاماروی سفارشی وجود دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق 4 اتصالی و ترمزهای دیسکی ویلوود اشاره کرد. سیستم تهویه مطبوع، ستون فرمان تلسکوپی و سیستم صوتی مرغوب نیز جزو دیگر ویژگی‌های خودرو هستند.


کاماروی موردبحث هم‌اکنون با قیمت 195 هزار دلاری به فروش می‌رسد و فروشنده گفته که کارکرد خودرو از زمان کامل شدنش تنها 32 کیلومتر بوده است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    خدایا این ماشین بی نظیره
    چه حس فوق العاده ای داره رانندگی با این ماشین زیبا

    پاسخ
    1. parvaz
      سوابق: (260 دیدگاه) ,

      شاهکار شده ولی سوال من اینه چرا کسی ۵۰۰هزار دلار صرف ساختن چنین ماشینی میکنه ۳۲ کیلومتر باش راه میره بعد میاره ۱۹۵هزار دلار بفروشه!!!
      من اگه همچین ماشینی رو طبق سلیقه خودم میساختم و ۷سال زمان براش میذاشتم محال بود بفروشم چون روح خودمو وارد این ماشین کردم همه چیز من میشد…

      پاسخ
  2. رضا
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    خدایی گیربکس 3 سرعته؟؟ حتی کوئیک هم 4 سرعته است!! 😐
    جرمی کلارکسون تو یکی از برنامه های گفته بود که آمریکایی ها اصلا نمیدونستن عدد 4 یعنی چی و همه خودرو هاشون 3 دنده بودن.
    ولی خدایی خیلی ماشین خوشکلیه من که حال کردم باهاش.

    پاسخ
    1. علیx76
      سوابق: (566 دیدگاه) ,

      ۲ سرعته هم بوده
      به فراخور زمان و تکنولوژی ، تعداد دنده ها هم افزایش پیدا کرد
      این بزرگوار هم میخواسته ذات کلاسیکش حفظ بشه و گرنه میتونست موتور LT4 با گیربکس ۱۰ سرعته بندازه

      پاسخ
    2. احسان آرسنالی
      سوابق: (1128 دیدگاه) ,

      تو عکس که چهار دنده س

      پاسخ
    3. morteza
      سوابق: (136 دیدگاه) ,

      جرمی کلا مزخرف زیاد می‌گفت.از جانبداری یکطرفه از خودروهای انگلیسی و کوبیدن برندهای دیگه در مقابلشون.زیاد قابل استناد نیست حرفاش

      پاسخ
      1. Behrouz. anzali
        سوابق: (185 دیدگاه) ,

        اتفاقا همیشه از خودروهای انگلیسی ایراد میگیره و اصلا جانبداری نمیکنه اگه دیده باشی برنامه هاشو ؟ کلا ادم جالبی هست جرمی هیچ کس مثل اون نیست هیچ کس!!!!

        پاسخ
    4. Saeed
      سوابق: (281 دیدگاه) ,

      پاسخ به رضا: داداش کونیگ‌زگ مدل رگرا رو ساخته که فقط یک دنده داره و اون یک دنده هم ۴۰۰ کیلومتر رو پر میکنی اونو چی میگی؟😂😂
      جدا از این.رگرا انجینش اصن میل بادامک نداره!!!!
      سوپاپ هاش آزادن!!!!

      پاسخ
  3. ارش
    سوابق: (804 دیدگاه) ,

    فوق العاده ست یادی هم کنیم از شورلت کوروت دهه ۷۰ با موتور ۵۸۰ اسب بخاری و حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.