سام کاویانی: ایمپالا، یک سدان فول سایز است که نسل فعلی و یا دهم آن برای نخستین بار، در سال 2012 میلادی پا به عرصه وجود نهاد. این رویداد در نمایشگاه نیویورک به وقوع پیوست و در آن زمان، نسخه جدید به عنوان مدل 2014 به جهانیان معرفی شده بود. نسل نوین ایمپالا نسبت به سلف خود از ابعاد بزرگتری سود برده و خودروی مجللتری نیز هست. ایمپالای جدید بر مبنای پلتفرم اپسیلون װ جنرالموتورز تکوین و توسعه یافته، این پلتفرم در خودروهایی دیگری همچون کادیلاک XTS، بیوک لاکراس و ساب 9-5 هم به کار رفته است. در حال حاضر، این خودرو با پیشرانههای متفاوتی به بازار عرضه میشود که از جمله میتوان به نسخههای 4 سیلندر 2.4 لیتری با برچسب اقتصادی اکوتک، 2.5 لیتری ECOTEC و 6 سیلندر 3.6 لیتری اشاره نمود. این سه پیشرانه به ترتیب از توانی معادل 182،195 و 305 اسب بخار برخوردارند.
نسل نوین ایمپالا، نخستین خودروی آمریکایی در بیست سال اخیر است که توانسته از سایت معروف کانسومر ریپورت،95 امتیاز از 100 امتیاز کلی را دریافت نماید.
چندی پیش سایت «YALLAHMOTOR» اقدام به تست و بررسی ایمپالا LTZ مدل 2016 نموده است که در اینجا بنده برگردان متن آن را تقدیم شما عزیزان مینمایم.
مقدمه
شورولت ایمپالا، خودرویی است که حول وحوش سال 1957 میلادی پدیدار و در بسیاری از موارد تبدیل به یک شاخص شد. این خودرو از همان بدو ورود، موفقیت بزرگی را شاهد بود و به سرعت خود را به عنوان پرفروشتری سدان کل تاریخ آمریکا مطرح ساخت. شورولت ایمپالا، با دو پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری و 6 سیلندر 3.6 لیتری به بازار خاورمیانه پای میگذارد. هر دو پیشرانه از یک گیربکس 6 سرعته خودکار بهره میبرند. در حال حاضر، رقبای اصلی ایمپالا، خودروهایی همچون تویوتا آوالون، نیسان ماکسیما، کرایسلر 300، دوج شارژر و کیا کادنزا هستند.
نمای خارجی
اول از همه، این را میخواهم بگویم که اگر خوب این خودرو را نظاره کنید مجذوب و مدهوش آن خواهید شد. این خودرو از پیکره با ابهتی برخوردار است و از تمامی زوایا عالی به نظر میرسد. رینگهای 19 اینچی که بر روی آن سوار شده، از ظاهر شیکی بهره میبرند و به نظر هم میرسد که وقت زیادی صرف طراحی چراغهای جلو و عقب آن شده است. ایمپالا، یک خودروی اجرایی سطح بالا برای مردان کسب و کار (بازرگانان) به نظر میآید و از تفاوت ظاهری بسیاری نیز با نسل پیشین خود برخوردار است.
توضیح: خودروهای بهاصطلاح اجرایی (EXECUTIVE) در زبان فارسی معادل دقیقی ندارند ولی در عمل به خودروهایی خطاب میشوند که مورد استفاده روزمره تجار و مدیران عمدتاً اروپایی و غربی قرار گرفته و در عین حال، از دوام و کیفیت بسیار خوبی هم برخوردارند. از این خودروها به نام بیزینس کلاس (BUSINESS CLASS) هم یاد میشود.
درون کابین و ایمنی
تمامی نسخههای ایمپالا از تجهیزاتی همچون کروز کنترل، سیستم مسیریاب ماهوارهای و اینترنت WiFi بهره میبرند. کابین این خودرو خیلی خوب مجهز شده و هر چه را که در آن بخواهید در تیررس انگشتانتان قرار دارد. کابین جادار و راحت ایمپالا با صندلیهای بزرگ چرمی و داشبوردی که چرم آن را فرا گرفته و دوختی دو رنگ، جلوه گری میکند. با آنکه تمامی دکمههای به کار رفته از کیفیت بالایی بهره میبرند ولی با این حال، محل تعویض دنده آن با روند متعارف همخوانی ندارد، مثلاً زمانی که شما قصد دارید خودرو را پارک نموده و دنده در حالت «دنده عقب» جای دهید گیج میشوید، ضمن اینکه دکمه تعویض گر دستی دنده هم در بالای دسته آن قرار دارد که همین مورد، دستتان را در موضع خستهکنندهای جای میدهد. از سویی دیگر، سامانه نمایش اطلاعات – سرگرمی آن بهخوبی به فرامین پاسخ میدهد و استفاده از آن نیز راحت است. حجم زیادی از فضا برای سر در بخش جلو و عقب این خودرو وجود دارد، همچنین میزان زیادی از فضا هم برای پاهای سرنشینان وجود دارد.
به لحاظ ایمنی، این خودرو 5 ستاره ایمنی را از موسسه NHTSA دریافت نموده و به صورت استاندارد از تجهیزاتی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، پردهای و کناری در عقب بهره میبرد. همچنین موارد دیگری از جمله سیستم کنترل پایداری، سیستم ضد لغزش، سیستم هشداردهنده برخورد از جلو، سیستم هشداردهنده خروج از مسیر حرکت و دوربین دید عقب در آن قابل مشاهده است.
رانندگی
ایمپالا، خودرویی سنگین با وزنی معادل 3800 پوند (1725 کیلوگرم) است و این بدان معناست که حتی با وجود پیشرانهای قدرتمند، شتاب صفر تا صدی معادل 6.3 ثانیه را برای آن شاهد خواهیم بود که البته رقمی منکوب کننده نیست. فنربندی این خودرو در حالت رانندگی نرمال، راحت بوده اما در همان حال تکانهای کمی را در سر پیچها از خود بروز میدهد. در حالت اسپورت (SPORT MODE) شما میتوانید پیچهای جاده را به شلاق کشیده و مهار کنید و در همان حال، حسی سرشار از رضایتمندی را نیز تجربه نمایید. شورولت وظیفه خود را در حیطه رانندگی این خودرو بهخوبی انجام داده و با توجه به وزن بالای ایمپالا، تنها رفتاری که میتوان از آن انتظار داشت چیزی جز این نیست و در اغلب موارد نیز نمیتواند به راحتی متوقف شود. با توجه به پیشرانه قدرتمند این خودرو عمل سبقتگیری در آن کند نیست، ولی با این وجود آن اتفاقی را که انتظار دارید در آن رخ نمیدهد. ترمزها هم باید از این بزرگتر باشند زیرا واقعاً به فشار زیادی نیاز است تا این خودرو سریعاً متوقف شود.
داوری نهایی
نسخه 3.6 لیتری ایمپالا، به نحو معقولی سریع بوده و داخل کابین آن نیز بهخوبی مجهز شده و در عین حال، لوکس است؛ همین عوامل خود قطعاً موجبات نگرانی رقبایش را فراهم میسازد.
مشخصات فنی
حجم موتور: 3595 سیسی
توان: 305 اسب بخار در 6800 دور در دقیقه
گشتاور: 356 نیوتنمتر در 5200 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 6.3 ثانیه (در برخی منابع این عدد 7.1 ثانیه ذکر شد)
حداکثر سرعت: 220 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: 9.2 لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
ابعاد
طول /عرض/ارتفاع: 5113/1854/1496 میلیمتر
فاصله بین دو محور: 2837 میل متر
گنجایش صندوق عقب: 532 لیتر
ظرفیت مخزن سوخت: 70 لیتر
ایمنی
5 ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا
10 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کنترل پایداری (DSC)
سیستم کنترل هرزگردی چرخها (TRACTION CONTROL)
سیستم پیشگیری و ردیابی تصادف (CILLISION DETECTION)
سیستم هشداردهنده خروج از مسیر حرکت (LANE DEPARTURE WARNING)
سیستم هشداردهنده نقاط کور اطراف خودرو (BLIND SPOT WARNING)
کمربندهای ایمنی پیش کشنده
و…
تجهیزات رفاهی استاندارد (نسخه LTZ در بازار امارات)
سیستم هوشمند ورود بدون کلید + دکمه استارت
کروز کنترل تطبیقی + سوئیچ آن بر روی فرمان
صندلیهای مجهز به گرمکن و سردکن به همراه حافظه
صفحهنمایش لمسی به سایز 8 اینچ
دوربین دید عقب
کانالهای تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
پوشش چرمی فرمان
روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغهای جلو
چراغهای روشنایی در روز از جنس LED
باز شدن درب صندوق عقب به صورت برقی
سیستم مهزدایی از شیشه عقب
ترمزدستی الکتریکی
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت AUX و USB و اتصالات بلوتوث و هندزفری
6 عدد بلندگو
سنسورهای پارک در جلو و عقب
و…
قیمت
در امارت: نسخه 3.6 لیتری شورولت ایمپالا در بازار امارات در سه تریم LS و LT و LTZ عرضه میشود که بهای آنها به ترتیب به شرح ذیل است:
تیپ LS: 95,000 درهم
تیپ LT: 111,000 درهم
تیپ LTZ: 136,000 درهم
منابع:
WIKIPEDIA.ORG
YALLAHMOTOR.COM
و…
اسم در خور به این میگن ایمپالا نوعی غزال میباشد
.
دوستانی که فیلم Supernatural رو دیدن اونجا شخصیت اصلی داستان به اسم دین با بازی جنسن آکلس یک شورلت ایمپالای مشکی مدل 1967 داره. عاشقشه ❤❤❤ .
خانم Saoirse Ronan هم در عکس دیده میشن. در فیلم Host بودن. البته فیلمش اصلا خوب نبود
پدال تا مینویسه یک مقاله / مجید انلاینه و این یک سواله …….
.
من شاید روزی حداکثر 1.5 ساعت با پدال وقت بگذرونم.
ولی با قاطعیت میگم رکورد دار کامنت اول در سایت هستم.
این اصلا مهم نیست.
میخوام بگم ساعت های گذاشتن مقاله های جدید دقیقا اومده دستم ???
یجورایی بهم الهام میشه.??
الان حس کردم یک مقاله ی خیلی خفن و خوب باید آپلود شده باشه.اومدم دیدم بله ! فراری اف 12 TDF !!
تو فیلم تحسین شده Drive هم با بازی رایان گاسینگ این ماشین حضور داشت.
والا مجید من میبینم ولی اینقدر سرگرم واکینگ دد و گیم اف ترون و the100بودم فعلا فصل چهارم گویا 11 فصل ازش اومده
ولی تا اینجا راست میگی دین دیوانه این ماشینه ولی فصل دو بود فکر کنم دادش به فنا بعد خیلی مسخره سریع درست شد ماشین …..
سریالش در حد باقی سریال ها نیست ولی دیوانه بازی های این دو برادر واقعا دیدن داره
به شخصه خیلی از کاراکتر دین خوشم اومده هم تیپ و قیاف خوبی داره هم شخصیت بسیار عالی …….
اتفاقا مگی تو سریال واکینگ دد هم تو سوپرنچرال هست واقعا جالب شد ……..
خطاب به دوست خوبم KING 918: بله من هم تا به امروز با توجه به وقت محدودی که برای سریال نگاه کردن دارم فقط 8 فصل از سریال سوپرنچرال رو تونستم ببینم و باید به عنوان شخصی که حدود 160 قسمت از این سریال رو دیده بگم که از فاکتورهایی که این سریال رو فوق العاده زیبا ساخته مناظر و محیطی است که این دو برادر در حین بازی در سریال در حال بازدید از این مناظر با اون ایمپالا هستند و دیگری هم داستان و صحنه های ترسناک و جذاب و جدیدی است که در هر قسمت نسبت به قسمت قبلیش شاهد اون هستیم در عین حال که داستان اصلی سریال هم دنبال میشه و همچنین دیگری هم داستان فوق العاده جالب این سریال هست که همگی باعث مهیج شدن هرچه بیشتر این سریال شده اند ضمنا در مورد فصل دوم که شما فرمودی باید خاطرنشان کنم که شاید برای من و شما که سریال رو دیدیم به عنوان بیننده مثلا در 3 قسمت اول ایمپالای دین درست شد و دین راه اندازیش کرد اما در حقیقت در سریال این 3 قسمت برای این دو بازیگر طی اتفاقاتی که براشون میگذره به اندازه ی دو یا سه هفته طول کشیده که تونسته تو این زمان ماشینشو کامل تعمیر کنه و خب مدت زمان معقولی هم هست ببخشید که طولانی شد مجبور بودم با محتوای کامل بگم ارادتمندم.
Mahmood جان معلومه از اون سریال دنبال کن های حرفه ایی هستی
خوشم اومد حرفات کاملا به جا درست بود
درود برتو ……………………………………… 🙂
سلام مجید آقا کاملا درست گفتی من خودم این سریال زیبا رو دیدم و به شخصه عاشق اون ایمپالای 1967 هستم.
ارادتمندم KING918 عزیز فدایی داری باید در وقت های بیکاری سریال ببینم چون که تفریح دیگه ای نداریم که متاسفانه به غیر از سریال نگاه کردن و بازی کامپیوتری انجام دادن و با دوستان بیرون رفتن بالاخره جوانی ما هم این گونه داره میگذره.
شوی ایمپال تو ببری یا غزالی / ونوم در وصف تو مانند لالی …….. زبانش در دهان سنگین بگشته / فراغت کرده روزش را چو سالی ………….
با تشکر ونوم
دم شوی ایمپالا گرم اساسی
این ماشین محشره
عظمت ایمپالا به خصوص مدل های کلاسیکش تمومی نداره
ایمپالا در واقع یه پکیچ بود برا مدل بلرشورولت که سال 58 عرضه شد و سال 59 ایمپالا از بلر جدا شد و مدل 1959 ایمپالا یه شاهکار طراحی بودش
در 1965 هم کاپریس ارایه شد که مدلهای لوکس تر از ایمپالا بودن با همون بدنه اما کمی متفاوت
فنر بندی نرم ایمپالا شهره خاص وعام هستش که فوق العاده نرم این ماشین
ایمپالا نماد ماشینهای عظیم و هرکول امریکایی هست
دوستان عزیزم
یه بار دیگه اطلاع رسانی میکنم چون صبح هم ازم پرسیدن رفقا
همایش 14 ابان ماه برقرار هستش و درب غربی ورزشگاه ازادی که پیست اتومبیل رانی هست برگزار میشود
ساعت 10 تا 1 ظهر همایش هست و ورود تمام ماشینهای امریکایی ازاد هستش
عزیزانی هم که از شهرستان تشریف میارن باعث خوشحالی هست وخیالشون راحت از باب بودن همایش
یا علی
علی جون هر پونتیاکی دیدم بازپرسی میکنم تا پیدات کنم با کامارو چیزی نیایااا
چاکرم ونوم جون شما به من لطف داری
رفیق ما گفت میخواد یه پونتیاک فایربرد بیاره منم با اون بیام
ببینم میارش یا نه
پدال جان چقدر سخت تایید میکنی برادر
ماشین خیلی خوبیه.
با رنگ سیاهش أبهت خاصی داره
سلام مطلب جالبی بود و خاطره سواری یکی از مدلهای کلاسیک اونو برام زنده کرد به جرات میتونم بگم سواری اون از خیلی از ماشینهای الان خیلی بهتر بود یادش بخیر
قیمتش تو بازار آمریکا چقدر هستش ؟
واقعا به عنوان یک منتقد طراحی که فقط با طراحی های مشخصی ارتباط برقرار میکنم میگم شورولت در دومدل ایمپالا و کروز طراحی و خلاقیت خوبی از خودش نشون داده طراحی های ایمپالا و بخصوص کروز مرا به سیر و سلوک طراحی های پیتر شرایر میندازه و یک حس انطباق پذیری با طراحی های نابغه آلمانی برقرلر میکنه در مورد عملکرد و قدرت و گشتاور و تریم داخلی ایمپالا جای هیچ بحثی برای مشتری باقی نگذاشته اگر دوستان اطلاعی از طراح کروز و ایمپالا دارند بگن
از بس که این ماشینا رو دیدیم و سوار نشدیم عقده ای شدیم
مدل ۶ سیلندر ۲۰۱۸ رو من سوار شدم .طرح اتاقش تو مدل ۲۰۱۸ تغییری نکرده. خیلی ماشین نرم و پر شتابی هست ولی کار با سیستم های کنترل الکترونیکش مخصوصا دگمه های روی فرمان و پشت فرمان زیاد راحت نیست و زمان میبره تا بهش عادت کنید.