شورولت

رؤیت شورلت کوروت E-Ray هیبریدی در اطراف نوربرگ‌رینگ

درحالی‌که تاکنون بارها شورلت کوروت C8 Z06 در نوربرگ‌رینگ در حال آزمایش‌های مختلف دیده شده است، حال نسخهٔ هیبریدی این سوپراسپرت آمریکایی که E-Ray نام دارد هم در حال آزمایش در اطراف این پیست شکار عکاسان جاسوس شده است. این نسخه با پوشش‌های استتاری سنگینی پنهان و در کنار Z06 پارک شده است. تفاوت‌هایی بین این دو نسخه دیده می‌شوند که نشان می‌دهند این پروتوتایپ جدید همان Z06 نیست.

اولین تفاوت، سر اگزوزها هستند زیرا درحالی‌که Z06 چهار سر اگزوز در وسط دارد، در این نسخه مثل استینگری معمولی دو سر اگزوز در هر طرف دیفیوزر دیده می‌شود. تفاوت بعدی هم می‌تواند ترمزها باشد که به نظر می‌رسد در Z06 از نوع کربن سرامیکی باشند اما E-Ray به ترمزهای فولادی معمولی مجهز است؛ و در آخر نیز لاستیک‌های Z06 از نوع پرفورمنس بالای میشلن کاپ ۲ هستند درحالی‌که نسخهٔ هیبریدی روی لاستیک‌های کمتر تهاجمی میشلن پایلوت اسپرت قرار گرفته است. هرچند این موارد قطعی نیستند اما باعث شده‌اند که این پروتوتایپ جدید از Z06 متفاوت شود. این ویژگی‌ها همچنین با گزارش‌هایی که در مورد E-Ray شنیده‌ایم هم مطابقت دارند.

کوروت E-Ray هرچند به‌اندازهٔ Z06 روی پیست متمرکز نیست اما هرگز دست‌وپابسته نخواهد بود زیرا انتظار می‌رود به لطف پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 و موتور الکتریکی، مجموعاً حدود ۶۵۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. این نیرو نه‌تنها اختلاف زیادی با قدرت استینگری پایه دارد بلکه حتی احتمالاً از قدرت Z06 هم بیشتر خواهد بود زیرا گفته شده پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی Z06 حدود ۶۲۰ اسب بخار قدرت دارد. علاوه بر این، E-Ray از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد و به لطف باطری‌های لیتیوم یونی، قابلیت پیمایش تمام الکتریکی هم دارد. اگر گزارشات قبلی صحت داشته باشند، احتمالاً E-Ray در سال ۲۰۲۳ به مناسبت هفتادمین سالگرد کوروت معرفی خواهد شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    اگر اشتباه نکنم ، گفته شده که حدود ۳۰ کیلومتر پیمایش الکتریکی داره و قیمتش از حدود ۱۰۰ هزار پوند شروه میشه ، یعنی حدود ۱۴۵ هزار دلار
    قرار خودرو سریعی در خط مستقیم باشه ، ولی هنوز در پیست پشت سر z06 هست ، البته اختلاف خیلی نیست ، چون شورولت تغیرات ایرودینامیک زیادی بر روی z06 انجام نداده
    نکته ی دیگر این ماشین هم این هست که موتور برقی روی اکسل جلو قرار میگیره ، از مزایایی این سیستم میشه به لانچ بهتر و وزن کمتر برای سیستم ۴wd اشاره کرد ، اما از معایبش میشه گفت که ففط تا سرعت حدود ۷۵مایل برساعت باعث افزایش شتاب میشن و بعد از اون سرعت نیروی فقط از طریق پیشران بنزینی تولید میشه و بعد از حدود ۷۵ مایل شتاب ثانویه اش در حدود استینگری میشه ، شاید هم یکمی کمتر چون وزنش احتمالا بیشتره
    از ویژگی های خوب این ماشین میشه به تعادلی که بین درگ و دانفورس خودرو شورولت ایجاد کرده ، اشاره کرد ، درکنار دانفورس مناسب ، ضریب درگ کمی داره و این از مزایای پلت‌فرم طراحی اش هست که درسته به جزابی c7 نشده، اما واقعا مهندسی تر هست از هر نظر
    Sf90 و nsx هم اینطوری هستن ، ولی مکلارن p1، فراری لافراری و ۲۹۶ gtb از این نظر فرق دارن و موتور الکتریکی در گیربکس یا مستقیما به خود میلنگ وصل هست ، از مزایای این سیستم هیبرید میشه به شتاب دهی موتور الکتریکی در هر سرعت اشاره کرد و افزایش چند برابری راندمان سیستم بازیابی انرژی، اما از معایبش میشه به این موضوع شاره کرد که اگر قرار باشه ۴wd ماشین باشه ، لازم با یه ساختار اضافی و افزایش وزن هست
    البته ، sf90 فرقش با e ray و nsx این هست که موتور های الکتریکی به خواطر ساختار سبک‌وزن بودن روتور و استفاده از دو شفط مجزا و قدرت بیشتر ، میتونن تا سرعت ۲۲۰ کیلومتر برساعت باعث شتاب‌دهی بشن

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
    1. [email protected]!n

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1424 ديدگاه)

      چقدر کامنتات جذاب تر شده محمد جان 👍👍👍👍

      مقایسه هاتو خیلی دوست دارم.

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. محمد امین

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1208 ديدگاه)

        ممنون
        جدیدا به c8 علاقه مند شدم
        هرطور فکر میکنم ، جزو کامل ترین سوپر کارهای فعلی هست

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    2. Alireza

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (533 ديدگاه)

      👍👍👍👌
      ولی فکر نمیکنم این مدل بتونه فروش خوبی ثبت کنه بیشتر ب شکل یک استارت کار هیبرید بهش باید نگاه کرد

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. Aboalfazl demon

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (22 ديدگاه)

    از کوروت زورا چخبر ؟ کی ساخته میشه ؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. Alireza

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (533 ديدگاه)

      حداقل تا ۲۰۲۵ باید صبر کرد واسش

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Aboalfazl demon

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (22 ديدگاه)

        زورا تو پیست میتونه بهتر از Z06 باشه؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Alireza

          ۲۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (533 ديدگاه)

          پیست محور ترین مدل هرنسلش zr1 میشه این اولین باره دارن مدلی تحت عنوان zora عرضه میکنن هنوز هیچ خبر رسمی ای غیر از ثبت خود اسمش نیس راستش، البته تا جایی ک من میدونم

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. Reza Waffen SS

          ۲۱ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2896 ديدگاه)

          صد درصد

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  3. [email protected]!n

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1424 ديدگاه)

    مدلای E-RAY و Z06 حکم دسر رو دارن و برای سنجش حد نهایی این نسل باید منتظر زورا و ZR1 باشیم که به احتمال زیاد حرفهای خیلی زیادی خواهند داشت.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. یانکی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    Zora بعد zr1 ساخته میشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا