پورشهفراریلامبورگینی

نبرد سلاطین، درگ اونتادور SVJ، فراری ۸۱۲ و پورشه ۹۱۱ توربو S

رقابت‌های درگ یا ۴۰۰ متر همیشه جذابیت بالایی در بین علاقه‌مندان به خودرو دارند و عمدتاً سوپراسپرت‌ها سلاطین درگ هستند؛ اما میدانیم که در بین همهٔ سوپراسپرت‌های حال حاضر دنیا، پادشاه پادشاهان درگ، نسل جدید پورشه ۹۱۱ توربو S است زیرا این غول‌کُش آلمانی در یکی از درگ‌های قبلی CarWow با غلبه بر مک‌لارن ۷۲۰S و ثبت زمان ۱۰.۱ ثانیه، رکورد سریع‌ترین خودرو در درگ‌های این وب‌سایت را بنام خود ثبت کرد. بااین‌حال، آیا توربو S جدید می‌تواند در درگ حریف ابرماشین‌های ایتالیایی یعنی فراری ۸۱۲ سوپرفست و لامبورگینی اونتادور SVJ شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، بچه‌های CarWow یک رقابت جذاب بین این سه سوپراسپرت فوق‌العادهٔ حال حاضر دنیا برگزار کرده‌اند.

ایتالیایی‌های این نبرد دیدنی بسیار قدرتمند و توانمند هستند و هردو از نیروگاه‌های دوازده سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کنند. قلب ۶.۵ لیتری V12 لامبورگینی در SVJ که نسخه‌ای وحشی‌تر از اونتادور شگفت‌انگیز است، ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و آن‌را به هر چهارچرخ می‌فرستد. اونتادور همچنین با ۱۵۲۵ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین خودروی این جمع هم هست. در همین حال، فراری از موتور ۶.۵ لیتری V12 خود ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۷ نیوتن متر گشتاور بیرون کشیده که بیشتر از خروجی موتور لامبورگینی است. بااین‌حال، سوپرفست با ۱۷۴۴ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین شرکت‌کنندهٔ این رقابت بوده و برخلاف دو رقیب دیگر، نیروی پیشرانهٔ آن صرفاً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

پورشه ۹۱۱ توربو S اما نسبت به ایتالیایی‌ها سوپراسپرت محافظه‌کارانه‌تری محسوب می‌شود ولی بدون شک بشدت سریع است. این اعجوبهٔ آلمانی نصف تعداد سیلندرهای رقبای خود را دارد اما در عوض از سلاح مخوفی برخوردار است که ایتالیایی‌ها فاقد آن هستند یعنی دو توربوشارژر که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را برای آن فراهم می‌کنند. این اعداد از یک موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت بیرون می‌آیند و به هر چهارچرخ منتقل می‌شوند. توربو S با ۱۶۴۰ کیلوگرم وزن، از این لحاظ وزن بین دو رقیب ایتالیایی خود قرار می‌گیرد اما از هردوی آن‌ها بسیار ارزان‌تر است.

اما از همهٔ این‌ها گذشته، کدام ماشین پیروز این نبرد جذاب و دیدنی خواهد شد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.

 

لامبورگینی اونتادور SVJ

فراری ۸۱۲ سوپرفست

پورشه ۹۱۱ توربو S

پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 ۶.۵ لیتری V12 ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۷۷۰ اسب بخار ۸۰۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۷۲۰ نیوتن متر ۷۱۷ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته نیمه اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب چهارچرخ
وزن ۱۵۲۵ کیلوگرم ۱۷۴۴ کیلوگرم ۱۶۴۰ کیلوگرم
قیمت ۳۶۰ هزار پوند ۲۶۲ هزار پوند ۱۵۶ هزار پوند
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه

  1. اصغر کثافت

    ۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انتخاب من قطعا ۷۲۰ اس هست
    تا ۴۰۰ متر رو با ۹۱۱ توربو اس باهم میره بعدش تو شتاب ثانویه عین هایپر کار ها جلو میافته
    پس هنوزم مکلارن پرشتابترین سوپراسپرته تاریخه
    مدل ۷۶۵ هم داره میاد اونو میخرم

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۶۳
  2. محمدرضا

    ۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (33 ديدگاه)

    این پورشه چی ساخته اخخخهههه
    واقعا پروردگارمهندسیه پورشه

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۱۴
    1. حسین

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (117 ديدگاه)

      قطعا اگه ماشینا خدا داشتن ۹۱۱ خداشون بود

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۵
  3. ساسان

    ۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (969 ديدگاه)

    SVJواقعا” کاریزماتیک وزیباست.
    استراتژی شرکتو دوست دارم که یه سری فاکتورهارو فدای صدم ثانیه ها نمیکنه. هرچند میدونم این لذت کوتاست ولی امیدوارم تا یک نسل آتی ادامه بدن با همین فرمول….!

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۳
  4. Ragera.Loeded

    ۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (88 ديدگاه)

    فراری سوپر فست بدجور میخوامش.
    هرچند اونتادور هم نمیشه ازش گذشت

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۳
  5. Ali Keyhani

    ۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (616 ديدگاه)

    باید برای این درگ حداقل ۴۸۸ پیستا میاوردن ۸۱۲ بخاطر موتور جلو و همچنین دیفرانسیل عقب زیاد برای درگ مناسب نیست
    البته بعید میدونم ۴۸۸ پیستا هم بتونه ۹۱۱ رو توی ۴۰۰ متر شکست بده ولی حداقل میتونست دوم بشه و تایم بهتری بزنه باید هنوز منتظر sf90 استراداله بمونیم

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۲
  6. mojtaba

    ۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعاً باید به احترام پورشه از جامون بلند بشیم.آفرین به این مهندسی

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۳
  7. حسین دهمرد

    ۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1445 ديدگاه)

    فک کن داری با سوپر اسپورت سیصد چهارصد هزار دلاریت میتازی یهو یه ماشین با نصف قیمتش واست چراغ میده که بکش کنار میخوام رد شم.

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۶
    1. ساسان

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (969 ديدگاه)

      این اتفاق میتونه برای یه خودرو صدهزاردلاریم بیفته حتی خودروهای با قیمت کمتر.
      توربو شارژ معادلات خط مستقیمو عوض کرده.نیسان جوک بوگاتیو گرفت تو۴۰۰متر!!!

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱۰
  8. محمدهادی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    دهم ثانیه هارو بیخیال
    فقط رخ وحشی لامبو با اون صدای مخوف میخواد اگزوزو پاره کنه بندازه پایین انگار
    بنظرم یه چیزی شبیه به انزو بیشتر هم باب این دوتا سوپر اسپرت روز دنیا میتونست باشه،نه یه جی تی لوکس از فراری
    پورشه هم که فوق العاده زیبا و خطرناکه همیشه،اینبارم زهرشو به رقباش تزریق کرد
    اما گاو وحشی سنت آگاتا سالهاست که داره این زهر آلمانی هارو با عضلات درهم پیچیدش تحمل میکنه و هنوز هم با تمام انرژی زندست
    چون وحشی بودن چاشنی کارشه
    بین تموم عشقای دنیا عشقست لامبو⁦♥️⁩⁦♥️⁩

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۵
    1. ارشیاsvj

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1328 ديدگاه)

      اخ اخ چی گفتی
      اون جمله مهندسی المانی زهرشو تزریق کرد ولی گاو وحشی سالهاست با عضلات در هم پیچیده اش داره تحمل میکنه داغونم کرد اصلا!!!!!👏👏👏👏👏
      اخ اصلا متحولم کردی!!!

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲
  9. Reza

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1582 ديدگاه)

    عاشق هر سه تاشونم ولی پورش یه چیز دیگست

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۶
  10. مانی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2159 ديدگاه)

    پورشه نسل به نسل داره چاق میشه
    یعنی‌ چی‌ ۱۶۵۰ کیلو؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا