فراریمک لارن

تست داینوی مک‌لارن 720S و فراری پیستا با نتایجی جالب!

آمار و ارقام داینو از نظر قدرت تولیدی پیشرانه خیلی دقیق و علمی نیست. داینوی شاسی قدرت را در چرخ ها اندازه می‌گیرد و همیشه رقمی کمتر از قدرت پیشرانه در میل‌لنگ است. دلیل آن‌هم عبور قدرت از میل‌لنگ تا گیربکس، اکسل‌ها، چرخ ها و لاستیک‌ها می‌باشد. در این فرایند شاهد اتلاف قدرت خواهیم بود و گیربکس بزرگ‌ترین میزان اتلاف قدرت را به خود اختصاص می‌دهد.

برای چندین دهه، متوسط قدرت تلف شده برای گیربکس‌های دستی حدود 15 درصد بوده است. گیربکس‌های اتوماتیک بدتر بوده و اتلاف قدرت 20 درصدی را ثبت می‌کنند اما این روزها خودروهایی با گیربکس‌های دوکلاچه تولید می‌شوند. افت قدرت این گیربکس‌ها هنوز به‌صورت دقیق مشخص نشده و برخی افراد می‌گویند تلفات این گیربکس‌ها مشابه گیربکس‌های دستی است. برخی نیز اعتقاد دارند گیربکس‌های دوکلاچه راندمان بهتری دارند.

اما اینجا می‌خواهیم تست داینوی مک لارن 720S و فراری 488 پیستا را با یکدیگر مقایسه کنیم. شایان ذکر است این تست توسط درگ تایمز انجام شده و هر دو خودرو دقیقاً روی یک داینو شاسی قرار گرفته و گفته شده که هیچ تغییری در قوای محرکه آن‌ها صورت نگرفته است. به‌صورت رسمی هر دو خودرو پیشرانه‌هایی با قدرت 720 اسب بخاری دارند اما تست‌های داینو نشان می‌دهد مک لارن قدرت بیشتری را به زمین منتقل می‌کند. خب یا 720S قدرت بیشتری نسبت به آمار سازنده تولید می‌کند و یا اینکه فراری قدرت بیشتری را تلف می‌کند.

اما اینجاست که به موضوع جالبی می‌رسیم. در این ویدئو به نقشه داینوجتی اشاره می‌شود که از فورد گرفته شده و برای فورد GT 2018 قدرت 577 اسبی در چرخ ها را نشان می‌دهد. این کمپانی ظاهراً تمامی تست‌ها روی GT را با این داینو انجام داده تا قدرت تولیدی را پیش از تحویل خودرو به مشتریان تائید کند؛ بنابراین 577 اسب بخار در داینوجت عدد جادویی برای چنین خودرویی است. با توجه به قدرت 647 اسب بخاری اعلامی در میل‌لنگ، فورد GT افت قدرت حدود 11 درصدی را نشان می‌دهد.

رسانه‌ها از فورد درباره صحت قدرت 577 اسب بخاری در چرخ ها پرسیده شده و آن‌ها تنها به اعلام قدرت رسمی 647 و قدرت 660 اسبی برای مدل‌های سال 2020 اشاره کرده‌اند. خب پس این افت قدرت 11 درصدی حداقل در تئوری تائید نشده است.

اما وقتی تست داینوی پیستا را ببینیم به قدرت 721 اسبی در میل‌لنگ می‌رسیم. این قدرت تقریباً مشابه ادعای فراری است؛ اما قدرت میل‌لنگ مک لارن 786 اسب بخار اندازه‌گیری شده که بسیار فراتر از ادعای سازنده می‌باشد. البته با توجه به‌ شتاب گیری دیوانه‌واری که از 720S دیده‌ایم، بسیار از افراد معتقدند مک لارن قدرت این هیولا را کمتر از حد واقعی اعلام کرده است. شاید آن اتلاف قدرت 11 درصدی درباره مک لارن به خوبی صدق کند.

آمار و ارقام زیادی روی میز می‌آید اما نتایج به دست آمده واقعاً جذاب هستند. آیا اتلاف قدرت 11 درصدی در خودروهای مجهز به گیربکس‌های دوکلاچه مدرن صحیح است؟ البته که تمامی گیربکس‌ها راندمان یکسانی ندارند و تست‌های داینو شاسی نیز می‌تواند به فاکتورهای زیادی بستگی داشته باشند.

در نهایت و با توجه به نتایج به دست آمده باید گفت مک لارن 720S قطعاً قدرت بیشتری را نسبت به فراری 488 پیستا به کف زمین منتقل می‌کند.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. علیرضا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    گیج شدم … خیلی بد توضیح دادی

    1. یانکی

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (965 ديدگاه)

      تست قدرت از سر چرخ درست نیست.چونکه کمپانیها میگن فلان انجینمون انقدر قدرت تولید میکنه.پس وقتی فورد میگه 660 اسب داره قدرت سر میلنگ رو میگه در غیر این صورت باید بگه موتور گیربکس چرخ میلنگ و فلان و فلان انقدر قدرت میده.در ضمن درگ تایمز چیزی که خودش دوست داره رو نشون میده یا اعلام میکنه

  2. احمدرضا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (16 ديدگاه)

    خیلی خوشگله ۷۲۰

  3. مهراد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (351 ديدگاه)

    سه تا از بهترین خودروهای قرن 21 رو بردن رو داینو😍😈

    البته اینو هم بگم که روی داینو بردن خودروها خارج از کمپانی اصلی برای اندازه گیری قدرت دقیق خودروها کار استانداردی نیست و نتیجه درستی نداره

    ولی این مطلب حداقل از اوضاع آگاه بود و جمع بندی درستی داشت حداقل

  4. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (332 ديدگاه)

    یه چیز ساده هست
    اگه قدرت موتور رو جدا تست کنند و اعلام کنند
    اعدادی خواهیم دید که تمام اون باور هارو به کمپانی های اروپایی زیر سوال میبره
    برای مثال کافیه مثل تست انجین های همی
    انجین های پورشه رو تست کنن
    ولی هیچ وقت چنین اتفاقی نمی فته
    صداقت چیزی هست که اروپایی ها باید از آمریکایی ها یاد بگیرند

    1. Elmiraj

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1495 ديدگاه)

      آره اعداد قدرت و گشتاور این 720s و M5 همه فن حریف خیلی واقعیه…!!!!!!!!!!!!
      .
      .
      از فراری یاد بگیرن واقعا دمش گرم……..

    2. کوروش

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1096 ديدگاه)

      اره مثل داستان داستان سوییچ های فوق صادقانه فورد که تا دم ورشکستگی رفت تا قبول کرد

      امریکایی ها هم باید خودروسازی را از المان ها یاد بگیرند که البته اگرم بخواهند بازم نمی توانند و باید بازم وانت بسازند

      1. Reza

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        دمت گرم کوروش جان فدایی داری 👌👌👌💪💪💪

      2. MOHAMMAD.DEMON

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (332 ديدگاه)

        ساخت یه پلتفرم و ساختن هزار تا ماشین از رو اون که کار شاخی نیست
        برای مثال از پلتفرم گلف شش تا مدل هاچبک سه تا استیشن ده تا کراس اوور میسازن همه با یه موتور
        همون آمریکایی ها هم میسازن و از اول صنعت خودرو تا الان یه آلمانی یه پلتفرم و شاسی نردبونی نتونسته توسعه بده درست حسابی
        فقط یهو خودتو قول نزن که آره نیاز ندارن که نمیسازن چون تو همه بازار ها هستن فقط تواناییشو ندارن بسازن
        الکتریکی سازی نشون خواهد داد خودرو ساز واقعی کیه
        و جایگاه کی کجاست فقط باید منتظر بود دید هر چند همین الان هم مشخص

        1. مانی

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (1829 ديدگاه)

          جی کلاس و دیفندر چی‌ هستن؟و همونطور که خودت گفتی‌ تو اروپا زیاد بازار نداره
          یعنی‌ یکی‌ مثل مرسدس که ۲تا یونیماگش رفتن کوهنوردی تا ارتفاع بالای ۶۰۰۰ متر
          نمیتونه نمونه ریزه میزه ترش رو بسازه؟

  5. مهراد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (351 ديدگاه)

    دوستان انتخاب شما از بین این سه نازنین کدومه ؟؟؟؟

    خودم هر سه رو به یه اندازه دوست دارم و انتخاب بینشون برام غیر ممکنه

    1. Alex

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (10 ديدگاه)

      انتخاب من مک لارن 720S

    2. Enzo

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (201 ديدگاه)

      Ferrari pista

      1. mehdi

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (108 ديدگاه)

        داداش یه سئوال داشتم فراری اف 8 تریبوت با شتاب 2.9 ثانیه ای که رونمایی شد سریعترین نسخه اف 8 هست؟ یا قراره نسخه قویتر هم بیاد؟نسخه پیست؟

  6. مرتضی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (74 ديدگاه)

    خوب معلومه قدرت میل لنگ مکلارن بیشتره ، اگه قرار باشه با 720 اسب روی میل لنگ داینو 700 اسب ثبت کنه یعنی حدودا 3 درصد اتلاف، خودروهای برقی و بدون اتلاف مثل تسلا ها یا رگرا (تک دنده ) هم همچین بازدهی ندارن

  7. شاهین

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (746 ديدگاه)

    یعنی چی؟ بیشتر توضیح بده که چه فرقی دارن؟
    المانیا میگن اسبای بهتری دارن تو این زمینه، مثلا 500 اسب پورشه با 700 اسب داج فرق داره و بهتره

    1. DOUGLAS MCARTHUR

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (718 ديدگاه)

      شاهین منظورش این نیست که واحد اسب بخار واسه برند های مختلف فرق میکته منظورش اینه که مکانیسم عملگر بهتری دارند و طی فرایند انتقال نیرو از موتور به جعبه دنده و….و نهایتا به لاستیک ماشینهای آلملنی بازدهی بیشتری دارند که البته درست هم هست ولی قیمتشون خیلی بیشتره

    2. مانی

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      فرقش اینه که مال پورشه اسب بخاره مال داج کره اسب بخار
      یکم باید صبر کنن کره رشد کنه جون بگیره منتها هردو اسبن

  8. مهدی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (702 ديدگاه)

    معمولا تو این چند ساله به سری کمپانی ها مثل مک‌لارن و بی ام و و نیسان تو موتورهای توربو قدرت اعلامی رو کمتر از حد واقعی اعلام میکنن…. این یه نوع حیله تبلیغاتیه که اولین بار نیسان تو مدل جی تی از استفاده کرد و همه سوپرایز شدن که چطور با توان کمتر رقبا رو شکست میده….جدا از این بحث از نظر من پیستا ماشین بهتری هست نسبت به ۷۲۰

    1. Hamidreza

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (619 ديدگاه)

      یه pov رانندگی بین 488 و 720s ببین بعدا تصمیم بگیر

  9. مانی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    فراری چه نمودار گشتاور تخت و خوشگلی‌ داره
    هم تو پیست عالیه هم برای رانندگی‌ روزمره
    نمودار مکلارن هم خیلی‌ جالبه همراه با افزایش دور موتور گشتاور هم زیاد میشه
    هر دو خطی‌ پیش می‌رن که جالبه و نشون میده چرا مکی تو دور بالا یهو وحشی میشه

    1. Hamidreza

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (619 ديدگاه)

      مکی رو خوب اومدی

  10. رضا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (96 ديدگاه)

    این نشون میده اتلاف در مکلارن کمتره و این خودش یک حسن هست تا به قول دوستان حیله گری…
    معمولا کم فروشی و بی کیفیت بودن رو میگن حیله گری نه فراتر از درخواست بهت تحویل دادن.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن