فراری

فروش فراری انزو با قیمت 3.8 میلیون دلار

یک دستگاه فراری انزوی نادر مدل ۲۰۰۳ با کارکرد پایین با قیمت ۳.۸ میلیون دلار به فروش رسید.

در عصر هایپرکارهای مدرن، هنوز شاهکارهای فراری در حال افزودن به ارزش خود هستند و نمی‌توان انکار کرد که انزو یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. این مدل الهام گرفته از فرمول یک با موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی، محصولی خیره‌کننده و جاودانه است. پیشرانه این هایپرکار، ۶۵۱ اسب بخار نیرو و ۶۵۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که البته با استاندارهای امروزی عادی است. این قدرت با یک گیربکس ۶ سرعته دستی-اتومات مخصوص به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

مابین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ تنها ۴۰۰ دستگاه انزو از خط تولید فراری خارج شدند. تعداد معدودی از این خودروها دارای بدنه معروف به روسو اسکودریا بودند که معروف‌ترین رنگ خاص خودروهای فرمول یک این برند به شمار می‌رفت. این مدل خاص از انزو تنها ۵۶۸ کیلومتر کارکرد دارد و درواقع کاملاً نو است.

به لطف بدنه فیبر کربنی، انزو تنها ۱۴۷۸ کیلوگرم وزن دارد. گفته می‌شود این مدل تنها نسخه با این رنگ و نشان است که در ایالات متحده وجود دارد. قیمت ۳.۸ میلیون دلاری هم بالاترین رکوردی است که تاکنون برای انزو پرداخت شده است. البته آخرین نمونه تولیدی از انزو که متعلق به پاپ ژان پل دوم بود قبلاً به قیمت ۶ میلیون دلار در حراجی به فروش رسیده بود.

با افزایش سن این خودروها، یافتن نمونه‌های کم کارکرد آنها بسیار دشوار می‌شود و این موضوع باعث افزایش قیمت آنها نیز خواهد شد. بنابراین متأسفانه بهتر است که خریدار جدید این خودرو هم زیاد به فکر آزمودن آن در جاده‌ها نباشد و به چشم یک سرمایه کلکسیونی زیبا و اثر هنری، آن را حفظ کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. علی آقا

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (572 ديدگاه)

    این را بذاریم کنار قیمت مکلارن اف وان. چرا اینقدر تفاوت؟
    اینجاست که به مفهوم کامنت من زیر مطلب حراجی مکلارن اف وان میرسیم.

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Amin

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      مکلارن f1 قدیمی تر هست ، و همچنین تعدا کمترر ازش ساخته شده ، تقریبا یک سوم انزو ، و مربوط به دهه ۹۰ میشه، که خیلی دهه خاصی هست ، و همچنین اینکه f1 رکورد سرعت زمان خودش رو شکست و سه نفره بود که جذابش می‌کرد

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. مازیار

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        F1 یکی بود و دیگه تکرار نشد ( البته شخصا معتقدم T50 جانشین خلف و حتی بهتری براش هست )

        در ساخت F1 نهایت سخاوت بکار رفت یادمه یه مقاله مفصل ازش مثلا سازنده رینگ ، وزن چهارتا رینگ رو ۱۷ کیلو اعلام کرد و گوردون مورای گفت که بیشتر از ۱۲ کیلو قبول نمیکنه و این مسئله درمورد تک تک اجزای ماشین اعمال شد و دیدیم که وزن یک سوپراسپرت با موتور V12 به حدود ۱۱۰۰ کیلو رسید که بی نظیر بود و البته هزینه خودش رو هم داشت
        و جدا از این موضوع ، اینکه شخصی مثل گوردون مورای با سالها تجربه در فرمول یک اعلام کرد که قصد داره بهترین سوپراسپرت دنیا رو بسازه خوب طبعا توجه بیشتری جلب میکنه از تولید یک مدل از کمپانی های دیگه و مجموع این فاکتورها به اضافه مشخصات فنی که بعد از تولید ازش دیده شد دلیل این ارزشی هست که امروز میبینیم

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      آخه موضوع اینه که با اینکه جدیدتره ولی بازم قدرت اف وان رو نداره

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Amin

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        قدرت f1 رو داره دوست من ، کلا بعضی خودرو ها هستن افسانه ای تر هستن ، مثلا بااینکه فرلری 330lmb قوی تر و سریع تر از 250gto بود ، اما 250 خیلی گرون تره

        موافقم 3
        مخالفم 0
    3. ehsan fa

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      عزیز دل f1 یه شاهکاره همه میدونند غیرقابل تکراره مکلارن در تمام عمرش پایین تر از فراری هست حالا پورتو یه بار قهرمان چمپیونزلیگ شده دلیل نمیشه که از مثلا دورتموند یا تاتنهام بهتر باشه اگه مقایسه دوست داری اینو با فراری gto 250 مقایسه کن که 70میلیون برچسب قیمتیش هست و کلا 270 تا اسب قدرت داره

      موافقم 0
      مخالفم 2
    4. Philipp

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      قیمت این خودرو ها بیشتر بر اساس تعداد اتاق موجود تفاوت پیدا می کنه

      همون مثالی که قبلا زدم
      300SLR قیمتش صد میلیون دلاره چرا؟ چون فقط دوتاش سالمه و یکیش قابل خریداریه
      ولی 300SL قیمتش 2 میلیون دلاره در صورتی که زیباتره و تاثیرگذارتر چرا؟ چون 1000 تا ازش ساختن که یه مقداریش هم اوراق شده ولی صد درصد چند ده برابر یدونست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        یه آمریکا فنی‌ بود خبر نداشت 300SLR چیه میگفت
        چی‌ میگی‌،نهایت قیمتش ۲ میلیون دلاره
        ماشین فرمول ۱ فانجیو رو دکتر ۲ میلیون قیمت گذاشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Ninja

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    عالیه و به عنوان یه ماشین کلکسیونی خیلی ارزونه خیلی ارزونه کمش باید بالای 7 8 میلیون دلار میبود

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. imamenzo

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (70 ديدگاه)

    یکی از مهمترین اسطوره های تاریخ صنعت خودرو،این خودرو یه جواهر که سال به سال به ارزشش افزوده میشه و علاوه بر لذتی که سواری و حتی تماشای این خودرو به مالک میده یه سرمایه گذاری مطمئن به حساب میاد

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. محمدهادی

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2106 ديدگاه)

      خالص ترین فراری که تاحالا ساخته شده
      یادمه وقتی انزو معرفی شد اون روزا تبدیل شده بود به پرچمدار واقعی فراری
      همه جا صحبت از تکنولوژی های جدید بکار رفته درونش بود
      وزن بسیار پایین
      موتور خالص فراری برگرفته از خودروهای فرمولا
      هندلینگ مثال زدنیش
      قدرت بسیار چشمگیر موتورش
      طراحی منحصرفرد و خالص فراری
      تکنولوژی جدید فراری در ایجاد دانفورس از طریق طراحی بدنه ی خودرو بدون احتیاج به بال خیلی بزرگ در عقب ماشین
      و خیلی نکات ریز و جذاب دیگه این ماشینو به خالص ترین فراری ۲۰ سال اخیر تبدیل کرد
      من از تمام مدلها انزو ذو بیشتر ازهمه قبول دارم
      بایدم درآینده تبدیل به یه دارایی کلکسیونی بشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. Amin

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    یه نکته در مورد انزو باید گفت و این هست که زمانی که معرفی شد واقعا انقلابی بود ، پلتفرمش شباهت زیادی به خودرو های فورمول یک داشت و از اختلاف زیاد سایز چرخ های جلو و عقب و همچنین شاسی میشه این موضوع رو فهمید ، و همچنین راننده ی افسانه ای فراری یعنی مایکل شوماخر برای توسعه ی این ماشین کمک کرده بود و تجربه اش رو در فورمول یک در اختیار این ماشین قرار داده بود ، و یژگی های بارز این ماشین در سال ۲۰۰۲ مثل ردلاین لایت فورمول یک ، گیربکس پدالشیفت تک کلاچه فیبرکربنی که سریع ارین گیربکس در زمان خودش بود در ماشین های جاده ای ، حالت های مختلف رانندگی و اتصالات فرمان به چرخ ها که از حودرو های فورمول یک شبیه سازی شده بود و کلی چیز های اس دیگه ، همچنین موتور این ماشین که ۶ لیتر v12 بود و با ۶۶۰ hp و ۶۵۷ نیوتون متر گشتاور، بیشتر مهندسی و راندمان حجمی رو نسبت به رقباش یعنی موتور ۵.۷ لیتر پورشه با ۶۱۲ اسب قدرت و ۵۹۰ نیوتون متر گشتاور و موتور ۶.۲ لیتر لامبورگینی با ۵۸۰ اسب قدرت ،داشت همچنین با رسیدن به سرعت بیش از ۳۷۰ کیلومتر برساخت سریع ترین خودرو v12 تنفس طبیعی جاده ای فراری هست ، تکنولوژی های این ماشین رو با کارارا جی تی و مورسیلاگو وقتی مقایسه میکنید ، متوجه میشید که چه قدر سطح مهندسی این ماشین بالا بوده ، همچنین نسخه ی پیست ایم ماشین که fxx نام داشت در نسخه ی ایو با ۸۷۰ اسب قدرت از موتور ۶.۳ لیتر v12 در سال ۲۰۰۶ ، و با حداکثر سرعت ۴۰۰، سریع ترین ماشینی هست که پیست تاپ گیر رو با لاستیک های استاندارد رفته

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. SF90 STRADALE

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3880 ديدگاه)

      جواهر پیست (فراری FXX)
      از این مدل وحشی XX فقط ۳۰ دستگاه تولید شد
      صفر تا صد ۲.۵ ثانیه ای و تاپ اسپید ۳۹۷ کیلومتری همراه با صدای اگزوز وحشتناک در پیست از او یک هیولا ساخته بود که همه نگاه ها رو به خودش خیره میکرد
      این هیولایِ پیست فراری با مبلغ ۱۲.۵ میلیون دلار به یک مالک انگلیسی فروخته شد که یک رکورد برای پیست محورها محسوب میشه
      البته مالک این ماشین برای گرفتن مجوز قانونی تردد در خیابان ها دوباره ماشین خودش رو به مارانلو فرستاد تا بازنگری هایی انجام بشه و مجوز پلاک بگیره !!!!

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Amin

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        ماشین ترسناکی هست ، من هیچ وقت جرات نکردم رو در رو بهش نگاه کنم ، فقط وقتی ترمز هاش قرمز میشه و از اگزوز ش آتیش بیرون میزنه آدم وحشت میکنه
        راننده ی این ماشین میگفت وقتی سوار fxx هستی باید مؤدب باشی ، چون یه ۶.۳ لیتر v12 اون عقب داره عرض اندام میکنه

        موافقم 2
        مخالفم 0
  5. Porsche 911

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    با اینکه خیلیا انزو رو خودرو فوق العاده میدونن
    پورشه کاررا GT و مورسیه لاگو و همچنین افسانه ۹۵۹ با اون موتور و جذابیت فوق العاده رو بهش ترجیح میدم…

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Amin

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      از نظر خیلی ها طراحی پورشه و لامبو معقول تر از فراری بود ، اما قوبل کنید از نظر مهندسی یه خلا بزرگی بین این محصولات و انزو وجود داشت ، دلایلش رو در کامنتم گفتم بالا اگر تاید شده باشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. SF90 STRADALE

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    اسم حراجی و قیمت های فضایی که میاد ، اولین اسمی که به ذهنم میاد “فراری” هست
    لیست گران ترین خودروهای تاریخ رو که نگاه کنید متوجه کولاک فراری در بحث ارزشمند ترین ها خواهید شد
    از ۱۰ مدل اول لیست ۷ محصول فراری دیده میشه که مدل ۲۵۰GTO با قیمت ۷۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار با اختلاف صدرنشین هست که بعیده دیگه این رکورد شکسته بشه
    درباره انزو هم باید گفت شایسته ترین مدلی بود که میتونست نام موسس بزرگ این برند رو یدک بکشه
    یک اسطوره فراموش نشدنی ….

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. حمید

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (370 ديدگاه)

    انزو زیباترین ماشین تاریخ تا امروز

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمدهادی

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2106 ديدگاه)

      احسسسنت
      با اینکه بیشتر لامبو بازم ولی این یدونه لای فراری ها استثناء هست عجییییب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حسین دهمرد

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    اورهنگ جلوش اندازه اتوبوسه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. ماکسیمیلیان

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    درود!
    گوهر گران بهای کم نظیر!
    شَه اسبان تویی و عشاق اسب پی تو می‌گردند!
    اینگونه مکن که عشاق از رخ تو از خود بی خود میشوند!
    آن‌گَه ناگهان رَه معشوق نمایان میشوند!
    عشاق نمایان همه از حال میروند و فقط عاشق تنها در تنهایی تو می‌سوزد!
    آخر این عشق ، نه عشاق و نه معشوق تنها میمانند…
    البته مقصود من معشوق دیگریست اما خوب ، در این جا هم صدق میکند!
    با سپاس ، یا علی 🌷

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. mm.y@rlou

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    انزو رو دیدی باید بگی اوووووووففففففف عجب چیزی

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      یه لحظه فکر کردم انزو فراری بزرگ رو میگی نگو فراری انزو رو داری میگی
      خدایا مارو ببخش😐

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمدهادی

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2106 ديدگاه)

      تموم شد و رفت…

      موافقم 2
      مخالفم 0
  11. Farzad

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    Godfather 🇮🇹

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. Reza Waffen SS

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    عاشقشم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. مجید

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (68 ديدگاه)

    گیربکس انزو دستی نیست اصلاح کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    اگر تو زمان خودشون بسنجیم انزو به هیولا بود و رقبایی مثل کررا جی تی و مورسیه لاگو و slr همیشه پشت سرش بودن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. آریا ماشین

    ۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    از ماشین های رویایی کودکیم بود
    دیدن عکساش شده بود تفریح روزانه من
    از فراری ممنونم که با انزو اوقات فراغت کودکی ما رو پر کرد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا